Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Volgens deze viroloog moeten we op een hele zware winter rekenen.
https://www.hln.be/binnenland/viroloog- ... ~a2a41dec/
Popstra schreef:Ja waarom ook eigenlijk niet thuis behandeld worden door je huisarts..
https://www.facebook.com/333939901218/p ... 612916219/
elnienjo schreef:Popstra schreef:Ja waarom ook eigenlijk niet thuis behandeld worden door je huisarts..
https://www.facebook.com/333939901218/p ... 612916219/
Dat lijkt me zeer onverstandig. Huisartsen komen dan bij besmette mensen over de vloer en zien in hun praktijk ook mensen die nog geen corona hebben (maar wellicht wel na 'n bezoekje aan hun huisarts die niet heel zorgvuldig bij elke coronavisite z'n volledige outfit wisselt). Schoenmaker, hou je bij je leest.
hwn schreef:Ik vind percentages niet zo relevant. Er zijn volgens het overzicht hierboven in week 41 33038 positieve testen uitgevoerd, dat betekent dat er minstens 33038 besmette mensen rondlopen. Die aantallen zijn er, je weet ook de spreiding en concentratie niet, dus niet nuttig om te minimaliseren door te zeggen: het is maar x procent.
Ik vind het in Nederland nu plots wel heel hard gaan, nog harder dan in België denk ik. Gelukkig zijn hier de mondkapjes al helemaal ingeburgerd, denk niet dat je zonder nog ergens binnen kan. Ik merk het zelfs bij sollicitatiegesprekken: waar het een maand geleden nog behoorlijk onveilig was, houdt iedereen er zich nu heel goed aan. En als het een troost mag zijn: geloof me, het went, ik draag nu 6 uur daags een mondkapje, en heb er (zelfs als brildrager) geen last van.
lenaa_tje schreef:Verder ontstip ik vanaf nu even alle Corona topics. Ik trek het even heel slecht nadat mijn ouder overbuurman (over de 90) heeft aangegeven niet meer te willen. Hij trekt het niet dat hij niks meer kan en mag. Tel daar ouderdomsklachten bij op en het is dus genoeg geweest. Hij is gestopt met eten en wil niet meer. Voor ons pijnlijk want hadden we hem dan toch maar mee boodschappen laten doen ipv. Meenemen of hadden we toch maar het koffie drinken binnen doorgezet. Maar goed je wil iemand ook beschermen.
Nou goed hij heeft een mooie leeftijd behaald, altijd thuis geweest en waarschijnlijk is het beter. Maar ik vind het gewoon verdrietig. Tel daar de uitzichtloosheid bij op, het is wel even genoeg voor mij.
Hopelijk draaien de Corona besmettingen snel omen gaan we weer de goede kant op.
lenaa_tje schreef:elnienjo schreef:
Dat lijkt me zeer onverstandig. Huisartsen komen dan bij besmette mensen over de vloer en zien in hun praktijk ook mensen die nog geen corona hebben (maar wellicht wel na 'n bezoekje aan hun huisarts die niet heel zorgvuldig bij elke coronavisite z'n volledige outfit wisselt). Schoenmaker, hou je bij je leest.
Toch denk ik dat zorg thuis voor sommige patiënten ook heel goed kan zijn.
Verder ontstip ik vanaf nu even alle Corona topics. Ik trek het even heel slecht nadat mijn ouder overbuurman (over de 90) heeft aangegeven niet meer te willen. Hij trekt het niet dat hij niks meer kan en mag. Tel daar ouderdomsklachten bij op en het is dus genoeg geweest. Hij is gestopt met eten en wil niet meer. Voor ons pijnlijk want hadden we hem dan toch maar mee boodschappen laten doen ipv. Meenemen of hadden we toch maar het koffie drinken binnen doorgezet. Maar goed je wil iemand ook beschermen.
Nou goed hij heeft een mooie leeftijd behaald, altijd thuis geweest en waarschijnlijk is het beter. Maar ik vind het gewoon verdrietig. Tel daar de uitzichtloosheid bij op, het is wel even genoeg voor mij.
Hopelijk draaien de Corona besmettingen snel omen gaan we weer de goede kant op.
Relaxed schreef:De aanpak in Zweden werkt toch niet zo goed blijkbaar..
https://www.ad.nl/buitenland/zweden-kra ... ~aa25d127/
Cer schreef:Sterke Lenaatje..
Los daarvan, ik mag toch een beetje hopen dat ouderen die op zichzelf wonen, zelf mogen bepalen hoe ze in hun leven staan. Gezien we 'hen' willen beschermen.. Op het moment dat zij daar anders mee om willen gaan denk ik dat daar best wat in geschippert kan worden..
HC: Illegale feesten in Spanje? Dat zou je toch niet verwachten. Dat doen wij NLs toch eigenlijk alleen maar?
mvdende schreef:Cer schreef:Sterke Lenaatje..
Los daarvan, ik mag toch een beetje hopen dat ouderen die op zichzelf wonen, zelf mogen bepalen hoe ze in hun leven staan. Gezien we 'hen' willen beschermen.. Op het moment dat zij daar anders mee om willen gaan denk ik dat daar best wat in geschippert kan worden..
HC: Illegale feesten in Spanje? Dat zou je toch niet verwachten. Dat doen wij NLs toch eigenlijk alleen maar?
Ben ik het niet mee eens.
Aangezien het juist díe oudere is die bij besmetting op de IC terecht komt....
Een jongere zal niet zo heel snel op de IC belanden, maar de groep 60-80 doet dat wél!
Daarom moeten "we" die oudere beschermen zodat de ziekenhuizen niet overspoeld worden.
Ik kan er dan ook behoorlijk slecht tegen dat vaak die oudjes zich niet aan de regels houden.... zij belanden op de IC de jongeren vaak niet..
Het is heel banketstaaf voor de oudjes, maar je moeten nog maar 1 jaar doorbijten, zodra er vaccinatie op gang is gekomen, kunnen ze zich weer wat vrijer bewegen.
Cer schreef:Daar kan jij het prima niet mee eens zijn, maar ik mag toch hopen dat wanneer ikzelf een vol leven heb geleid, en ik ben over de 80 dat ik ZELF als volwassene de verantwoordelijkheid krijg over mijn eigen leven en niet als een kleuter behandeld wordt.. ik kan daar echt zo verschrikkelijk boos over worden.. ben je snotver volwassen en bijna aan je eind, gaat een ander even fijn voor je bepalen hoe je dat verder kan invullen... Geef die mensen toestemming voor euthanasie mochten ze zwaar ziek worden door COVID zodat ze de zorgkosten niet belasten (wie ga je redden dan van 95 jaar met een dodelijke aandoening.. maar goed, dat ter zijde) maar laat ze gewoon visite krijgen en contact hebben voor dat kleine beetje wat ze nog hebben... echt, werkelijk...) Ik ben enorm voor het recht om zelf uit het leven te kunnen stappen op het moment dat je een bepaalde leeftijd hebt en er klaar mee bent..
Je moet 1 jaartje volhouden.. als je 85+ bent, of 90 al.. hoe denk je dat je een jaar voor je moet zien? je zit op geleende tijd dan al hoor.... Lekker, je laatste jaar in isolatie.. heb je het daarvoor gehaald?
Ik zeg niet dat je je vol gas in een feestende kroeg moet begeven (aan de andere kant... ) maar godsamme een beetje visite en aanspraak op het eind kan op veel manieren hoor...