Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:07

moonfish13 schreef:
Karretjes schoonmaken en max bezoekers werd hier ook nauwelijks nog op gelet.
En meerdere plaatsen waar echt je karretje niet meer gereinigd wordt.
Hier verslonst het echt enorm, een vrouw flikte het zelfs terwijl ik bij een koeling wat pakte in mijn nek hijgend ff wat weg te grissen.

Oh jeetje toch, een hijger in je nek. Kan het niet beamen wat je allemaal meemaakt, woon zeker in een dorp met relatief brave mensen denk ik.
Maar als je je er niet lekker bij voelt snap ik dat je alles ziet en registreert, en dus over nadenkt en je opvreet van binnen. Probeer het toch een klein beetje van je af te zetten, laat je niet gek maken door de situatie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:13

Blussem schreef:
Hier in het dorp is het RIP corona maatregelen :x
Echt niemand houdt zich hier meer aan, overal groepsvorming :') Verschrikkelijk druk overal, net of heel Amsterdam zich hier naartoe heeft getrokken.

Ik wens de politiek ook heel veel succes met aan nemen van spoedwet
Ja, want dat wordt namelijk weer een zoveelste gedoog wet in Nederland.

Handhaving, wat is dat ? _O-

Aan de andere kant geef ik men ook groot gelijk. Corona is niks anders dan overhypte griepje door de journalisten.
Ja echt heel bijzonder dat je dit jaar niks meer leest over de processierupsen. Nee die zijn niet van vorig jaar die hebben we al jaren in het Noorden. Ik heb zo hekel aan de journalisten die elke keer het volk voor lopen te liegen.

Op radio 538 hoorde ik trouwens op de radio dat wat mensen bewust een Corona test hebben laten afnemen om vervolgens daarna wat als groep wat te kunnen ondernemen zonder het risco te lopen om elkaar te besmetten. Ik wist niet dat dit ook al mogelijk is.

Twee keer in je verhaal onwaarheid! De eerste is al tig keer weerlegd door zo ongeveer alle deskundigen, en de tweede klopt ook niet, er komen al enige tijd diverse berichten in de media over de rups.
Verbreed je horizon, verruim de blikveld.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:13

CharleyT schreef:
moonfish13 schreef:
Karretjes schoonmaken en max bezoekers werd hier ook nauwelijks nog op gelet.
En meerdere plaatsen waar echt je karretje niet meer gereinigd wordt.
Hier verslonst het echt enorm, een vrouw flikte het zelfs terwijl ik bij een koeling wat pakte in mijn nek hijgend ff wat weg te grissen.

Oh jeetje toch, een hijger in je nek. Kan het niet beamen wat je allemaal meemaakt, woon zeker in een dorp met relatief brave mensen denk ik.
Maar als je je er niet lekker bij voelt snap ik dat je alles ziet en registreert, en dus over nadenkt en je opvreet van binnen. Probeer het toch een klein beetje van je af te zetten, laat je niet gek maken door de situatie.

Ik had dat een tijd geleden in de supermarkt. Ik wilde wat pakken uit de koeling toen een meneer een meter achter mij vrolijk een vogel zat na te doen. Ik keek verbaasd om, toen ging ie 50 cm naar achteren..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:14

Ik wilde haring halen, tussen de middag. Een rij voor de viswinkel! Niet normaal meer. Wel netjes op afstand maar toch, ik heb daar geen zin in. Bij de groente-en fruitkraam was t rustig. Dus maar lekker veel aardbeien en kersen meegenomen. Ook lekker voor de lunch.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:16

rien10 schreef:
Ik wilde haring halen, tussen de middag. Een rij voor de viswinkel! Niet normaal meer. Wel netjes op afstand maar toch, ik heb daar geen zin in. Bij de groente-en fruitkraam was t rustig. Dus maar lekker veel aardbeien en kersen meegenomen. Ook lekker voor de lunch.

Haha dat is ook de magie van de Hollandse nieuwe :+
Hier gister al gehad maar net als ieder jaar was de haring rond 2en al uitverkocht hier op de markt (bij de lekkere visboer...)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:18

In de supermarkt is afstand houden niet te doen. Het zou al schelen als mensen niet uren doen over iets uitkiezen, maar hup uit het schap/de koeling pakken en weer door. Ik heb echt niet altijd tijd om zo lang te wachten, dus schiet er dan maar even snel langs. Ik probeer te gaan op rustige momenten, maar ik merk dat het niet meer in te schatten is wanneer het rustig of wat drukker is.

En rien de haring is echt de moeite waard :j dus lekker terug gaan als het rustig is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:19

Cer schreef:
Citaat:
nee ze gingen werken op plekken waar de Nederlanders het verdomden, toen al.
Gewoon hier de Nederlanders die werk weigeren in de kassen of landbouw en die een uitkering hebben, korten bij werkweigering en fiks ook.

Ik snap dat het over Corona hoort te gaan, maar even dit, wat mij persoonlijk raakt telkens als dit gezegd wordt.. mijn familie werkte in de kassen, mijn vader en zijn broers.. tomaten, paprika’s.. dat soort dingen.. geen eigenaar, gewoon plukker (ik kom dan van oorsprong ook niet uit een luxe buurt ofzo, nog zo’n dingetje ..) toen de arbeidsmigranten hier kwamen en goedkoper waren dan iemand die hier ook een gezin moest onderhouden, konden zij wieberen... in de meest van dat soort banen waren zij te duur... dat heeft hem altijd gekwetst ...

Er waren echt wel Nederlanders die in de kassen wilden werken..

Dat is zeker waardeloos om te ervaren. Maar je vader en z'n broers zijn ontslagen door een nederlandse eigenaar, die het geen moer interesseerde en alleen naar de centen keek.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:22

Mjammie Hollandse nieuwe, is altijd een vd eerste dingen die ik koop en zo opeet als we in Nederland zijn. Ik vraag altijd of ze hem willen schoonmaken waar ik bij sta. Zo vreselijk lekker......ben jaloers...

Enne CharleyT je hebt me heerlijk laten lachen met je bericht met tandjes :j

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:23

elnienjo schreef:
Karl66 schreef:
Als we die mensen tijdelijk invliegen en daarna het land weer uitgooien, dan neem ik aan dat ze ook niet hoeven mee te betalen aan al onze (sociale) voorzieningen? Zodat ze bij hetzelfde brutoloon meer nettoloon overhouden dan wij Nederlanders. Ze mogen er tenslotte ook geen gebruik van maken. Dat is wel lekker voor de werkgevers, dan kunnen ze werknemers tegen elkaar gaan uitspelen op brutoloon...

Nederlanders voorrang geven op banen, zoals in Australie een immigrant het moet opnemen tegen een aantal locals en alleen aangenomen wordt als die locals minder goed zijn.

Dus als ik je goed begrijp moet de immigrant de beste zijn van de groep sollicitanten? Logisch toch, je kiest de beste. Dus de immigrant telt gewoon gelijkwaardig mee in het sollicitatieproces.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:45

Ik heb vandaag ook haring gehaald, wij gaan vanavond smullen. :9
Verder houdt hier iedereen netjes afstand. :j Ja, het is drukker en er zijn weer meer mensen op pad, maar iedereen let wel op.
En ik sta soms ook wat langer bij het koelschap. Ik doe weekboodschappen en heb er niets aan als alles maar 3 dagen goed is. Is toch iedere keer kijken en uitkienen dat je voor de hele week hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:09

Jongens, Blussem is totaal niet serieus te nemen, zij kent niemand met Corona dus het bestaat niet .
Gewoon verder niet op haar reageren want ze slaat de plank regelmatig mis.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-06-20 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

@neonlight: heb er 5 op... ben een liefhebber van de haring en vis
Laatst bijgewerkt door purny op 13-06-20 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

bovendien zijn ervaringsverhalen niet interessant blijkbaar

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:28

SusanH schreef:
Als ik dit artikel goed lees is wat we nu hebben wat het is, iig na de versoepelingen die er op 1 juli mogelijk nog aankomen: https://nos.nl/artikel/2337112-rivm-exp ... pelen.html tot er een vaccin is.

Zo fijn, lekker het laatste deel van m’n jeugd/studententijd verpest als dit grapje nog 5 jaar gaat duren. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:28

Hier worden bij verschillende supers de karretjes ook nog keurig schoon gemaakt. Ook sta je soms nog in de rij als er teveel mensen zijn. ( intratuin)
Het is idd wel overal drukker maar ik blijf er bij het echt je eigen verantwoording is om jezelf te beschermen middels hygiene en afstand houden.
Ik vond Rutte gister tijdens het wekelijkse gesprek overigens helemaal niet positief wat een evt vaccin betreft. Dat dit echt nog heel lang zou gaan duren eer die er kan zijn. En dat je eerder moet hopen op een goed medicijn. We zijn er nog lang niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:50

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:52

Pandora2 schreef:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d=msedgdhp

4 europese landen, waaronder NL, hebben inmiddels al een beste hoeveelheid van het vaccin van AstraZeneca gekocht.

Beter gezegd een optie genomen op want een niet werkend vaccin kun je niets mee en zo worden er nog meer vaccins gekocht door de EU en usa .

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:58

Pandora2 schreef:

4 europese landen, waaronder NL, hebben inmiddels al een beste hoeveelheid van het vaccin van AstraZeneca gekocht.

De nuance is natuurlijk dat ze een optie genomen hebben op een in ontwikkeling zijnd vaccin. Net even anders.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:02

pien_2010 schreef:
Mjammie Hollandse nieuwe, is altijd een vd eerste dingen die ik koop en zo opeet als we in Nederland zijn. Ik vraag altijd of ze hem willen schoonmaken waar ik bij sta. Zo vreselijk lekker......ben jaloers...

Enne CharleyT je hebt me heerlijk laten lachen met je bericht met tandjes :j

Altijd fijn als iemand lol heeft. Maarre,.... welk bericht met tandjes? Ikke niet weet :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:05

bigone schreef:
Pandora2 schreef:

Beter gezegd een optie genomen op want een niet werkend vaccin kun je niets mee en zo worden er nog meer vaccins gekocht door de EU en usa .

Oh..ik las '' kopen 300 miljoen doses ''. Zag niks staan van een optie. Excuus :o

Janssen Pharmaceutica zoekt ook nog 1000 testers voor hun vaccin :P
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 13-06-20 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:05

CharleyT schreef:
Blussem schreef:
Hier in het dorp is het RIP corona maatregelen :x
Echt niemand houdt zich hier meer aan, overal groepsvorming :') Verschrikkelijk druk overal, net of heel Amsterdam zich hier naartoe heeft getrokken.

Ik wens de politiek ook heel veel succes met aan nemen van spoedwet
Ja, want dat wordt namelijk weer een zoveelste gedoog wet in Nederland.

Handhaving, wat is dat ? _O-

Aan de andere kant geef ik men ook groot gelijk. Corona is niks anders dan overhypte griepje door de journalisten.
Ja echt heel bijzonder dat je dit jaar niks meer leest over de processierupsen. Nee die zijn niet van vorig jaar die hebben we al jaren in het Noorden. Ik heb zo hekel aan de journalisten die elke keer het volk voor lopen te liegen.

Op radio 538 hoorde ik trouwens op de radio dat wat mensen bewust een Corona test hebben laten afnemen om vervolgens daarna wat als groep wat te kunnen ondernemen zonder het risco te lopen om elkaar te besmetten. Ik wist niet dat dit ook al mogelijk is.

Twee keer in je verhaal onwaarheid! De eerste is al tig keer weerlegd door zo ongeveer alle deskundigen, en de tweede klopt ook niet, er komen al enige tijd diverse berichten in de media over de rups.
Verbreed je horizon, verruim je blikveld.

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:28

Pandora , officieel is het vaccin gekocht maar het moet wel bewezen werken dus ongetwijfeld is er een mits in dat koopcontract ingebouwd. Janssen zoekt 1000 proefpersonen ? In België neem ik aan want in Nederland mag niet getest worden met medicatie die niet bewezen veilig is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:31

bigone schreef:
Pandora , officieel is het vaccin gekocht maar het moet wel bewezen werken dus ongetwijfeld is er een mits in dat koopcontract ingebouwd. Janssen zoekt 1000 proefpersonen ? In België neem ik aan want in Nederland mag niet getest worden met medicatie die niet bewezen veilig is.

Ik dacht dat ze in Amerika op mensen gingen testen met dat vaccin? Of was dat weer 'n andere?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:34

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Ik dacht dat ze in Amerika op mensen gingen testen met dat vaccin? Of was dat weer 'n andere?

Ze gaan in België 500 en in USA 500 proefpersonen gebruiken. De helft krijgt het middel en de andere helft niet. En dan hopen dat het werkt en er immuniteit optreed en geen heel vervelende bijwerkingen. Alhoewel dat laatste zeer waarschijnlijk dik meevalt want ze gebruiken een onklaar gemaakt verkoudheidsvirus waar een stukje covid dna in is geplakt .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:36

CharleyT nav je vraag welke berichten voor jou op een rijtje gezet:

CharleyT schreef:
Dus als ik je goed begrijp moet de immigrant de beste zijn van de groep sollicitanten? Logisch toch, je kiest de beste. Dus de immigrant telt gewoon gelijkwaardig mee in het sollicitatieproces.
+:)+ scherp en mee eens

CharleyT schreef:
Verbreed je horizon, verruim de blikveld.

zie vetgedrukte

Citaat:

Met name deze zie vetgedrukte vond ik zo grappig. En je latere opmerking "laat je niet gek maken door de situatie", vind ik nuchter en scherp en ook waar. Eigenlijk geldt dat voor ons allemaal!

Citaat:
Meld jij je dan aan met familie en bekenden in je omgeving om bij dehelft te horen die verdwijnt?
Dat zou toch een zeer nobele daad zijn, en je ideeen meer overtuigingskracht geven.

:') _O-