[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:36

Die nulpunters waren wel even een dingetje ja. 3 van de 5 "big 5" kregen gewoon 0 van het publiek. Betaal je je blauw als land, schieten de kijkers je song alsnog de prullenbak in. Oeps :=

Ga zo dadelijk aan de koffie om dat bezoek hier wat te kunnen "ontvangen". Had gisteren appelcake gemaakt en sinaasappelen meegebracht voor vers sap, vriend heeft die al vakkundig weggestopt. Anders is dat zo dadelijk allemaal op zonder dat we er zelf wat aan gehad hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:48

Ach ik snap Nederland wel, vorig jaar al georganiseerd maar ging niet door, toch een bak geld.
Dit jaar een bak geld weg om een raar songfestival te organiseren.
Die hebben gedacht, niet nog een jaar organiseren, we sturen broccoli er heen, zijn we zeker dat we niet winnen :j

Sorry verschrikkelijk lied.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:53

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:01

idinn schreef:
Iets wat [***] oplevert heb ik nooit echt afkeer voor _O-

Wel als het om een ontheffing gaat die met spoed afgegeven moet worden, waar we geen bedrag voor kunnen rekenen, maar waar wel heel veel tijd in gaat zitten. Ook in de avonden en weekenden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:13

Ik vond de puntenmelding van Finland wel echt goed _O- met die verwijzing naar die film.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:26

Iemand hier Planet of the Humans gezien, toevallig :)?

Ik wist dat de productie van zonnepanelen niet heel milieuvriendelijk was. Maar dat t zó erg is (kobalt, sulfaat), wist ik ook niet :n.

En dat de EU inzet op biomassa... Bomen verbranden voor energie. W.T.F. helemaal gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:35

Ze kunnen dan beter weer de klassieke windmolens plaatsen, die kan je ook bewonen. En oogt ook veel mooier in het landschap. Idem met een waterrad.

Het gaat allemaal over uitstoot verminderen, maar dat de afvalstoffen nadien de bodem minstens even hard vervuilen zeggen ze er niet bij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:36

Varekaj schreef:
Ze kunnen dan beter weer de klassieke windmolens plaatsen, die kan je ook bewonen. En oogt ook veel mooier in het landschap. Idem met een waterrad.

Het gaat allemaal over uitstoot verminderen, maar dat de afvalstoffen nadien de bodem minstens even hard vervuilen zeggen ze er niet bij.

Het produceren ervan is net zo vervuilend.

Klassieke windmolens zijn idd prachtig <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:57

Klopt San, daarom is mijn vriend ook niet zo te porren voor een elektrische wagen. Hij werkt vaker op projecten waarbij ze die windmolens moeten plaatsen en hij zorgt dan dat de kabels via de zeebodem naar land gelegd kunnen worden, en zegt ook dat de productiematerialen om groene energie op te wekken even vervuilend zijn als datgene wat ze eigenlijk moeten vervangen en de wereld uit helpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:11

Varekaj schreef:
Klopt San, daarom is mijn vriend ook niet zo te porren voor een elektrische wagen. Hij werkt vaker op projecten waarbij ze die windmolens moeten plaatsen en hij zorgt dan dat de kabels via de zeebodem naar land gelegd kunnen worden, en zegt ook dat de productiematerialen om groene energie op te wekken even vervuilend zijn als datgene wat ze eigenlijk moeten vervangen en de wereld uit helpen.

Jup... Zonnepanelen net zo. Die worden gemaakt met kobalt, wat echt smerig giftig is en gemijnd wordt door kindjes in Afrika, en met sulfaat, waar bij het mijnen sulfaatoxide vrijkomt, wat 24000 keer slechter is dan CO2 of zo.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:12

Zo lang ons net niet eens al die "groene" stroom aankan wat heeft het dan voor nut zoveel zonneparken en windmolens te plaatsen?

Dus die zogenaamde zuivere auto hangt ook gewoon aan de Elektriciteitscentrale.
Heeft in zijn levensduur paar pakketjes accu's nodig.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:57

Als mijn auto eruit gaat en zijn sportauto en we kopen samen een wagen, dan wil ik wel een elektrische fiets. Korte afstanden met een gewone fiets, prima. Maar 14km enkele rit, alles bergop naar stal? Nee, dan wil ik wel wat hulp met dat omhoog trappen en comfortabel naar stal cruisen. Zeker als het regent of flinke wind tegenop.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:04

MarlindeRooz schreef:
Ik denk dat ik te weinig empathie heb om medelijden te voelen met waarschijnlijk verzonnen Viva verhalen. :+

Er loopt daar een topic met dit soort verhalen, dus acht het niet onwaarschijnlijk dat ze daar hun inspiratie vandaan hebben gehaald.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:21

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:46

Dat vind ik dan wel weer hilarisch aan dat gespuis _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:34

Creatief is het wel maar vraag me af of de ouders er zo blij mee geweest zullen zijn. Als ik zoiets geflikt zou hebben indertijd dan waren de rapen gaar geweest :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:55

Varekaj schreef:
Creatief is het wel maar vraag me af of de ouders er zo blij mee geweest zullen zijn. Als ik zoiets geflikt zou hebben indertijd dan waren de rapen gaar geweest :=

Nogal. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:31

Ik denk dat ik naar huis mocht lopen idd :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:35

Of voor straf ieder weekend naar de woonboulevard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:37

Relaxed schreef:
Ik denk dat ik naar huis mocht lopen idd :+

En de komende weken huisarrest. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:09

Afbeelding

:)) :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:26

Haha, ja precies!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:31

Mkango schreef:

OMG YES!

Mijn moeder wil met mijn zus en schoonzus, en mijn vriend en ik en mijn vader een bootje huren.
Wat een geneuzel om dat rond te krijgen zeg.. Man man man.

"Nee dan kunnen we niet want dan hebben we de kinderen weer om 18:30"
"Nee dat weekend hebben we de kinderen"
"Nee, de kinderen.."

Jezus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:04

Vriend en ik waren zaterdag in de stad om wat inkopen te doen. We hadden na 1 winkel al beide wat we zochten en struinen nog wat rond. Ijsje gehaald en op een bankje opgegeten. Verbazingwekkend hoeveel krijsende kleuters de gezien hebben...

Eentje stond de longen uit haar lijf te gillen omdat ze geen hapje meer mocht van mama's ijsje. Ze had een shirtje aan met "happy human" en vriend zei net iets te luid "heel happy, die wurm." De blik van die moeder :')

Een ander koppel kwam naast ons zitten met Keijser nr 2 en de ouders lieten die maar begaan. Kind was hele tijd in de handen aan het klappen en gillen, uithalen qua volume etc om toch maar ijsje van haar zusje te krijgen ipv het hare. Vriend en ik begonnen spontaan te murmelen "if you're happy and you know it Clap your hands" :')