Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:26

Winged schreef:
996981 schreef:

Boeit het niet, of hebben ze het idee toch geen invloed te hebben?

Ik werk zelf bij een gemeente, en als ik zo in mijn omgeving hoor + mensen spreek hebben ze vooral géén interesse. Terwijl het juist de meest lokale politiek is die de meeste invloed heeft op jouw directe leefomgeving.

Kan hoor :) vond het gewoon nogal een simpele conclusie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:49

Aight schreef:
oh nee zeker niet. Maar ik vind niet dat die 17 miljoen mensen direct toegang moeten hebben tot het mailadres van die vertegenwoordigers. Daar ging mijn reactie over. En dat die dan persoonlijk verantwoordelijk worden gehouden voor allerhande zaken. Dan sla je het hele ambtelijke apparaat wat erachter zit die advies en uitvoering geeft wel erg plat.
Blijkbaar weet je niet zo goed hoe het eraan toegaat in de Nederlandse politiek, want de e-mailadressen van Kamerleden staan gewoon op de site van de Tweede Kamer, bijvoorbeeld: https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_e ... sen-aa-vvd :')

Ze worden daarnaast niet persoonlijk verantwoordelijk gehouden, maar politiek. Daar zit een verschil in. En tja, ik vind het krom dat van de 150 mensen die 17 miljoen mensen zeggen te vertegenwoordigen, driekwart uit twee steden komt: Den Haag en Amsterdam. Met een districtenstelsel ondervang je dat en hoor je niet alleen de geluiden uit de Randstad, maar ook die uit andere delen van het land. Dán ben je pas een volksvertegenwoordiging. En laten we nou inderdaad niet doen alsof die 17 miljoen Nederlanders zo politiek geëngageerd zijn dat ze al die politici gaan mailen. :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:48

Mkango schreef:
Aight schreef:
oh nee zeker niet. Maar ik vind niet dat die 17 miljoen mensen direct toegang moeten hebben tot het mailadres van die vertegenwoordigers. Daar ging mijn reactie over. En dat die dan persoonlijk verantwoordelijk worden gehouden voor allerhande zaken. Dan sla je het hele ambtelijke apparaat wat erachter zit die advies en uitvoering geeft wel erg plat.
Blijkbaar weet je niet zo goed hoe het eraan toegaat in de Nederlandse politiek, want de e-mailadressen van Kamerleden staan gewoon op de site van de Tweede Kamer, bijvoorbeeld: https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_e ... sen-aa-vvd :')

Ze worden daarnaast niet persoonlijk verantwoordelijk gehouden, maar politiek. Daar zit een verschil in. En tja, ik vind het krom dat van de 150 mensen die 17 miljoen mensen zeggen te vertegenwoordigen, driekwart uit twee steden komt: Den Haag en Amsterdam. Met een districtenstelsel ondervang je dat en hoor je niet alleen de geluiden uit de Randstad, maar ook die uit andere delen van het land. Dán ben je pas een volksvertegenwoordiging. En laten we nou inderdaad niet doen alsof die 17 miljoen Nederlanders zo politiek geëngageerd zijn dat ze al die politici gaan mailen. :')

wellicht omdat de personen die zich (carrièregericht) interesseren in landelijke politiek, zich al naar de plek begeven waar het voorliggende werkveld van een politieke carrière ligt. Namelijk Den Haag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:11

Varekaj schreef:
*komt onder steen uit*. Rot op met je sneeuw :')

UO: covid heeft het meest asociale in de mens naar boven gehaald en de "ikke ikke IKKE" maatschappij alleen maar met sneltreinvaart groter laten worden.

Hey, wil je mij erbuiten laten, ja!

:D :D

prompter

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:40

:D

Ik erger me aan mensen die hun hele leven verprutsen. Of nou ja ergeren, ik vind het zonde. Je bent hier met een beetje mazzel maar zo'n 80 jaar, doe er iets goeds mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:52

prompter schreef:
:D

Ik erger me aan mensen die hun hele leven verprutsen. Of nou ja ergeren, ik vind het zonde. Je bent hier met een beetje mazzel maar zo'n 80 jaar, doe er iets goeds mee.

Dat ligt er een beetje aan.
Niet iedereen kan er iets aan doen dat hij of zij in de oliebol terecht komt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:53

Dat weet ik. Daarom is het ook een UO. Zat die er wel iets aan kunnen doen, en die bedoel ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:55

Dat is niet de definitie van een UO. :P

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:57

Ik denk dat de mensen die het verprutsen het er niet mee eens zijn. :')

Ik heb ook iemand dichtbij me die de ene domme keuze na de andere maakt. Je ziet het van kilometers afstand al misgaan en als het dan misgaat is het iets wat diegene overkomt en waar diegene echt niets aan had kunnen doen, of beter: een ander krijgt de schuld. :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:58

Precies dat Shae. Dus dan is mijn mening niet populair bij deze mensen...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:25

Misschien wel, misschien niet UO: het overgrote deel van de 1 april grappen van grote/bekende bedrijven, organisaties etc is gewoon écht niet leuk of grappig. Zooo suf en je ziet het al van mijlenver aankomen. En dan te bedenken dat iemand nog betaald heeft gekregen ook om van die domme, vreselijk doorzichtige ‘leuke grapjes’ te verzinnen := :')
Ik weet het, ik ben een zuurpruim met dit soort dingen _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:26

Memories schreef:
Misschien wel, misschien niet UO: het overgrote deel van de 1 april grappen van grote/bekende bedrijven, organisaties etc is gewoon écht niet leuk of grappig. Zooo suf en je ziet het al van mijlenver aankomen. En dan te bedenken dat iemand nog betaald heeft gekregen ook om van die domme, vreselijk doorzichtige ‘leuke grapjes’ te verzinnen := :')

Tik hem aan :+

Hoewel ik de zuivelhoeve met 43 nog steeds niet geprobeerd heb. Dat was ooit een grap.... Maar de reacties waren te enthousiast :+

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 22:04

Winged schreef:
Memories schreef:

Tik hem aan :+

Hoewel ik de zuivelhoeve met 43 nog steeds niet geprobeerd heb. Dat was ooit een grap.... Maar de reacties waren te enthousiast :+

Dat is écht lekker!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 23:31

De 1 april grap op bokt is echt allang over de datum.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 23:50

De “shop the look” advertenties van epplejeck zijn debiel.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 07:16

Sanet schreef:
UO(?): Anticonceptie zou altijd gratis moeten zijn

Welke je ook maar zou willen en welke leeftijd je ook maar hebt. Ik snap niet waarom ik wel kraamzorg in mijn verzekering heb, maar zelf mijn pil moet betalen. Dat vind ik onzin!

Lijkt me niet unpopular toch? Tenminste ik ben het 100 % met je eens en dat geldt ook voor sterilisatie. Wat een onzin dat je 100 jaar met kraamzorg in je pakket zit als je ongewenst/gewenst kinderloos of gewoon oud bent. Maar de boel laten doorknippen omdat je dan van die troep af bent mag weer niet. Blijf ik heel gek vinden, iets met baas in eigen buik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:15

Ik weet ook van enkele mannen waar de uroloog geen knopje wou zetten "want nog jong en anders krijgt u misschien spijt meneer". Terwijl ze wel al minstens 2 kinderen hadden rondlopen.

UO: alle mensen die bij het minste spatje regen of blokje sneeuw als ouwe wijven rondkarren zouden verplicht thuis moeten werken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:41

Ik snap ook niet dat er zo wordt gesteigerd als het gaat dat er een begrenzing op het houden van kinderen moet komen? Of dat het zo een moeilijk onderwerp is om te bespreken dat een test een goed idee is of dat sommige mensen misschien wel helemaal geen kinderen moeten hebben?

Als het dan gaat over een paard kopen wordt er op de meest idiote reden geweigerd om te verkopen want het beestje moet een goed huis. Hondenfokkers hebben strenge eisen (ik ken er verschillende waar een huishouden met kinderen onder de 12 njet is) enz enz. Asiels stellen helemaal bizarre voorwaarden. Vind ik allemaal prima en applaudisseer ik toe.

Maar een kind komt ook maar op een plek terecht waar die terecht komt. Kan de eerste pakweg 15 jaar niet voor zichzelf zorgen en is afhankelijk. Is veel ingrijpender en heeft een grotere impact op een leven dan een huisdier. Maar daar mag dan niks over gezegd worden zonder aangevallen te worden?

Ik las iemand die schreef 'ja maar mensen in armoede kunnen slecht goede lange termijnkeuzes maken'. Juist dan zou er toch die begeleiding mogelijk moeten zijn? Waarom is het recht hebben op een kind onaanraakbaar maar het recht op het hebben van een paard , hond, kat, goudvis niet? Omdat die niet voor zichzelf kunnen spreken? Dat kan een kind ook niet namelijk.

Het is een moeilijke discussie want je kan moeilijk een grens trekken op inkomen of op woning of op hoeveel uitkering iemand krijgt. Op familie, op geschiedenis, op weet ik veel wat. En toch ben ik van mening dat bij bepaalde mensen (mensen, geen groepen) er een grens zou moeten komen op het aantal kinderen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:53

Omdat een paard (kip, koe, hond, konijn) geen mens is.
Wie gaat dat regelen? Ga jij de beslissing nemen dat Truus en Kees geen kind mogen krijgen? Kijk eens naar de toeslag affaire, naar het uit huis plaatsen van de kinderen; hoeveel haken en ogen en misstanden zijn daar al niet aan te pas gekomen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:00

Ze zouden eens kunnen beginnen met anticonceptie gratis maken.

En ik zou bv ook tekenen voor 1 kind maximaal.

En idd kinderbijslag af gaan schaffen.

Je had toch vroeger een flutfilm (was een soort sifi comedy) waarbij dus bleek dat in de toekomst de mensen oerdom waren geworden, omdat de slimmeriken amper fokten en de rest van de wereld er op los ging met kinderen krijgen.
Klinkt echt heel naar en ben zelf echt geen slimmerik, maar zit voor mij een kern van waarheid in.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:01

Een kind maximaal. China doet het. Gaat lekker daar he?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:04

Dat kun je niet vergelijken doordat ze daar een meisje minder waard vinden.
Dat ligt hier anders.

En het totaal verbieden nee. Maar minder aantrekkelijk maken, ja waarom niet.

@neetoch ik weet welke film je bedoeld.
Kern van waarheid zit er wel in.
Het is namelijk ook een feit dat als er betere scholing is er minder kinderen zijn.
Pas als heel de wereld goede educatie heeft gaat volgens prognoses de bevolkingsgroei omlaag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:05

Ook als ergens een kern van waarheid in zit, wil nog niet zeggen dat het kan.
"X is een crimineel. De wereld is beter af zonder hem" geeft ons geen vrijbrief om die man/vrouw neer te knallen.
Gelukkig hebben wij wetten en regels.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:07

Wie zegt dat meisjes hier niet op den duur als minderwaardig gaan worden gezien, als men nog maar 1 kind mag krijgen? Kip en ei verhaal

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:07

Nee want dan worden we allemaal crimineel :D

Waarom zou het niet kunnen, 1 kind kinderbijslag en alle andere toeslagen, meer kinderen op eigen kosten?

Oke, de kinderen gaan de dupe zijn want sommige hun fokdrift is hoger dan het verstand...
Maar ja daar vind ik wat van... UO... al hoor ik om me heen steeds minder unpopulair .