Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:07

Maar komen berichten die dan verstuurd worden later wel door?

Palmera

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:15

Punt is eigenlijk dat er soms wat mensen veeleisend zijn. Die sturen wat, zien twee V-tjes en verwachten antwoord. Imo kan whatsapp wachten. Soms ben ik een dag de hort op en imo kunnen ze best tot morgen wachten. Dus als ze nou 1 V-tje zien en ik open whatsapp de volgende dag ben ik van dat gemekker af.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:17

Palmera schreef:
Punt is eigenlijk dat er soms wat mensen veeleisend zijn. Die sturen wat, zien twee V-tjes en verwachten antwoord. Imo kan whatsapp wachten. Soms ben ik een dag de hort op en imo kunnen ze best tot morgen wachten. Dus als ze nou 1 V-tje zien en ik open whatsapp de volgende dag ben ik van dat gemekker af.

Je kan uitzetten dat mensen niet zien dat je het bericht gelezen hebt. Daar tegen over staat dat jij dat dan ook niet meer kan zien.

Als dat een oplossing is:
Instellingen- Privacy - leesbewijzen uitvinken.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:18

Palmera schreef:

Dat kan je voor elkaar krijgen door WhatsApp te verwijderen en weer te installeren. Wel een heel gedoe imo. Grenzen stellen naar die mensen toe lukt niet? Of in je WhatsApp status zetten dat je reageert wanneer het jóu uitkomt?

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:21

Mjetterd schreef:
Palmera schreef:

Je kan uitzetten dat mensen niet zien dat je het bericht gelezen hebt. Daar tegen over staat dat jij dat dan ook niet meer kan zien.

Als dat een oplossing is:
Instellingen- Privacy - leesbewijzen uitvinken.

Maar dan zet je toch alleen de blauwe vinkjes uit en niet de "gewone"?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:23

Palmera schreef:

Misschien gewoon de desbreffende mensen in whatsapp dempen? Dan krijg je iig geen berichtmelding als zij iets hebben gestuurd en zie je het pas weer als je de app opent, misschien geeft dat rust?
De gewone vinkjes kun je idd niet makkelijk uitzetten, de blauwe dus wel zoals hierboven gezegd. Maar vind het best heftig als mensen zo veeleisend zijn dat ze nav 2 gewone vinkjes al verwachten dat je rap antwoord geeft :=

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:27

Je kan in de instellingen alleen uitzetten dat mensen zien dat je het bericht hebt gelezen. Dat het aangekomen is kan je niet uitzetten. Palmera ik denk dat je beter een berichtje naar de desbetreffende personen kan doen, dat ze niet moeten verwachten dat jij binnen 24 uur reageert op berichten. Er zijn ook apps te vinden in de appstore die een bericht sturen in de trant van "persoon x is bezig en kan nu niet reageren". Dat is misschien ook een mogelijkheid.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:33

Ik heb ook mijn leesbewijzen uit. Scheelt een hoop. En mensen waar ik meestal geen zin in heb staan gedempt, krijg ik daar ook geen meldingen van :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:17

Dank allen! De leesberichten heb ik idd al uit. Maar twee vinkjes staat gelijk aan. :roll:
Maar kijken wat ik doe, iedere keer installeren is ook niet praktisch, jammer dat uitzetten niet kan, zou zo handig zijn. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:32

Dat 2e vjnkne4is automatisch zodra hij ontvangen is via jouw provider op je telefoon.. Whatsapp dus.

Dat zit in de app en kan je niet uitzetten.

Gewoon negeren die handel en je vooral niet druk om maken.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:23

Doet WhatsApp aan automatisch antwoorden? Anders zou je dat nog kunnen proberen.

"Je bericht is ontvangen, ik heb het gezien.
Als ik tijd heb krijg je een antwoord (misschien)."

:D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:20

Hoi, ik wilde net cherrytomaatjes eten, maar toen ik ze open sneed hadden meerdere tomaatjes een zwarte vlek aan de binnenkant (in het midden).. Aan de buitenkant zien ze er nog goed uit.

Kan het zijn dat ze vanuit de binnenkant zijn gaan rotten? Of heb ik misschien gewoon pech en zijn het slechte tomaten oid?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:21

Na een hele tijd (jaren) geen Chocomel te hebben gehad, heb ik de laatste paar dagen twee bekers gehad. Beide keren helemaal niet zo lekker als ik me herinner, vooral de nasmaak is vies. Een soort droge mond-gevoel. Waar komt dat door? Het gaat om de 'gewone originele' Chocomel met de ingrediënten: "Gedeeltelijk afgeroomde melk, suiker, cacao (1,7%), stabilisator: carrageen."
Ik vermoed zelf de cacao of carrageen maar ik kan weinig vinden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:32

Heeft iemand suggesties voor een goed doel om te steunen? Ik zie door de bomen het bos niet meer... ik steun nu 12 jaar het IFAW, maar wil ook eens voor iets anders kijken. Waar ik naar op zoek ben:

- een actieve organisatie
- milieu (en eventueel dieren), geen mensen
- geen zeer dubieuze handelingspraktijken
- geen eenzijdige schreeuwerige berichtgeving (zie PETA en/of Wakker Dier)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:41

Steeph schreef:
Na een hele tijd (jaren) geen Chocomel te hebben gehad, heb ik de laatste paar dagen twee bekers gehad. Beide keren helemaal niet zo lekker als ik me herinner, vooral de nasmaak is vies. Een soort droge mond-gevoel. Waar komt dat door? Het gaat om de 'gewone originele' Chocomel met de ingrediënten: "Gedeeltelijk afgeroomde melk, suiker, cacao (1,7%), stabilisator: carrageen."

Ik weet niet waardoor het komt, maar ik vind hem lang zo romig niet mee smaken als vroeger, veel wateriger. Voor mij is het echt niet meer zoals het was.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:59

Steeph schreef:

Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, zit er tegenwoordig minder suiker in. Of ze hebben er naast gewone suiker, druivensuiker of nepsuiker ingestopt.

@Sheran: ik doneer aan stichting wereldasielen. Ik vind ze niet zo schreeuwerig als Peta en krijg regelmatig een krantje waarin staat waar het geld aan is gegeven. Ook vind ik ze erg open over waar het geld heengaat.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:19

Sheran schreef:
Heeft iemand suggesties voor een goed doel om te steunen? Ik zie door de bomen het bos niet meer... ik steun nu 12 jaar het IFAW, maar wil ook eens voor iets anders kijken. Waar ik naar op zoek ben:

Stichting Aap is leuk. Geen gezeur, leuk krantje. Altijd dank je wel. En als ze eens extra hulp nodig hebben (1x in de ... jaar) gewoon verzoek briefje. Niet pushie.

Ik was klaar met organisaties die elke maand weer een bedreigde orang-oetang vonden in de noordpool en mijn geld nooit genoeg vonden. Dus nu stichting aap en brooke hospital.

Oh, je wilt milieu. Daar heb ik alleen maar van die fanatiekelingen mee gehad. Als iemand iets weet kijk ik mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:28

Haha je omschrijft het mooi Sybelle! Ik doe het IFAW al voor de dieren, dat vind ik ook nog best een fijne organisatie, ze bedelen ook niet om meer. Wel een hoop rommel in je brievenbus, ik moet nog even kijken of je dat uit kan zetten. Ik hoef niet elk jaar een kalender, geef dat geld liever aan de dieren.

Dus daarom nu milieu, of dieren daarmee in combinatie. Dacht ook al aan het wnf.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:41

WNF werd ik echt gek van. Elke keer weer vragen om meer. Dat inwerken op je schuldgevoel ook. Niet leuk.
Greenpeace? Heb ik ook gehad, weet niet meer waarom ik toen gestopt ben. Ik denk omdat ik iets anders wilde maar best kans dat ze in het rijtje vielen. :+

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:52

Sheran schreef:

Hier stichting vier voeters. Redden veel wilde dieren uit erbarmelijke omstandigheden en vangen ze ook op in zelf aangelegde opvangcentra rondom de hele wereld(kijk alleen maar naad de eenzaamste olifant)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:08

Ik steun Dierenlot. Is een klein bedrag per maand, maar alle kleind beetjes helpen lijkt me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:14

IsaCalixa schreef:
Hoi, ik wilde net cherrytomaatjes eten, maar toen ik ze open sneed hadden meerdere tomaatjes een zwarte vlek aan de binnenkant (in het midden).. Aan de buitenkant zien ze er nog goed uit.

Kan het zijn dat ze vanuit de binnenkant zijn gaan rotten? Of heb ik misschien gewoon pech en zijn het slechte tomaten oid?

Zat het bij dat harde stukje waar hij mee aan de steel hangt? Dan heet het neusrot en komt het door een tekort ergens aan, dacht ik. Volgens mij kun je het goede stuk dan nog best eten, maar don't blame me als je een dikke voedselvergiftiging krijgt :P

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:25

Sheran schreef:

Misschien Just Dig It. Een mooi initiatief die veel (direct en langdurig) effect heeft. https://justdiggit.org/nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:36

chantalboes schreef:
Sheran schreef:

Misschien Just Dig It. Een mooi initiatief die veel (direct en langdurig) effect heeft. https://justdiggit.org/nl/

Ik wilde Just Dig It ook noemen inderdaad :j

Wij doen zelf CO2-compensatie via goldstandard.org je compenseert een ton CO2 uitstoot voor rond de 15 euro. Je kan zelf een project kiezen waarin dat wordt geïnvesteerd. Dat kan een project zijn waarbij ze stukken inheems oerwoud terugplanten, maar ook bijvoorbeeld de aanleg van betere drinkwatervoorzieningen (zodat mensen het water niet meer hoeven te koken op houtvuur, waardoor weer CO2 uitstoot wordt verminderd)
Niet volledig een “mensen-vrij” doel dus, maar wel mensen helpen én milieu hand in hand.
Het fijne vind ik dat je geen vaste donateur bent en dus zelf elke maand kan kijken of en wat je wilt geven (sommige projecten zijn duurder dan anderen) Daardoor krijg je ook geen spam. Nadeel kan zijn dat je er wel actief aan moet denken en dat het een wat groter bedrag per keer is dat je geeft.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:51

Bedankt voor jullie tips! Justdiggit is ook een mooie inderdaad.

4Ocean vind ik ook fijn en goed werk doen :) Die doneer ik ook wel eens wat :)