Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:03

Ik zit sinds kort ook op insta, meer omdat het gelinkt is aan Facebook en ik wat meer bekendheid aan m'n beginnende bedrijfje wil geven. Maar man, wat voel ik me oud.... :')

Ik krijg steeds dezelfde lijst met aanbevelingen te zien, kan ik gewoon op trefwoorden zoeken?

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:14

melody7 schreef:
Dat is zo vervelend! Ik wacht altijd even met zo'n bedankt foto want voor je het weet zit je weer op 9998 en dan sta je daar met je 'bedankt voor de 10k!!' :))

Serieus? Wat leuk! Dat vraagt wel om een foto hoor :D

Bedankt Wilma!


Gaston
Afbeelding

Leo
Afbeelding

Maar ze zijn nog steeds erg bang :( Zolang ik maar op de bank blijf zitten en niet beweeg dan komen ze wel eten en rennen, maar als ik te dicht kom dan komen ze niet uit hun huisje.
Als ik de huisjes schoonmaak probeer ik ze soms heel snel op te pakken, maar vaak rennen ze toch weg en wil dan ook niet er achter gaan jagen dus ze zijn nog maar 2 keer op schoot geweest, dat vind ik wel jammer!
Afbeelding

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:32

bromfiets schreef:
Ik zit sinds kort ook op insta, meer omdat het gelinkt is aan Facebook en ik wat meer bekendheid aan m'n beginnende bedrijfje wil geven. Maar man, wat voel ik me oud.... :')

Ik krijg steeds dezelfde lijst met aanbevelingen te zien, kan ik gewoon op trefwoorden zoeken?

Je kan wel zoeken hoor. Naast het huisje onderin op het vergrootglas, en dan kan je zoeken op accounts maar ook op tags (bijv paardenfotografie) en ik klik dan vaak op recent ipv populair, zodat je dan ook andere accounts ziet)

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:45

Ah, de recent optie had ik nog niet gevonden. Thanks! :D

Qimm

Berichten: 15221
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:32

Recent is veel fijner dan populair :j

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:22

Lilo doet het ook goed op insta zitten ondertussen 248 volgers

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:04

Jaaa, 200 volgers op mijn fotografie account. Whooop! Op deze manier krijg ik weer zin om fotos te maken dit jaar.

De katten gaan nog niet heel soepel, maar wel over de 50 heen.

ratjelover

Berichten: 2670
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:34

Leuk om jullie overzichten te zien!
Prachtige accounts komen er voorbij :j

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:14

Ik heb vandaag een nieuwe account gemaakt, zo kan ik meer zakelijk en particulier gescheiden houden. Maar nu nog een beetje volgers :')
@businessbysuzanne

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:22

Ik kan er nog steeds niet veel wijs uit. ... ene keer aantal nieuwe volgers, dan weer wat minder.
Ook op de posts verschillen de likes.
Zelf ontvolg ik mensen die 20 dingen in hun verhaal lijn hebben staan. Stuk of 3 tot 5 vind ik echt meer dan genoeg. Zelfde als ik mensen ontvolg die meer dan 2 foto's per dag posten tenzij het echt mooie foto's zijn.
Hoe gaan jullie daar mee om?

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:34

Als mensen posten wat ik graag zie maakt het me weinig uit hoe vaak ze dat doen. Idem voor stories, als zij mij 20 plaatjes lang geboeid kunnen houden hebben ze dat goed gedaan

ratjelover

Berichten: 2670
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:14

Granoek schreef:
Als mensen posten wat ik graag zie maakt het me weinig uit hoe vaak ze dat doen. Idem voor stories, als zij mij 20 plaatjes lang geboeid kunnen houden hebben ze dat goed gedaan


Hier ook zo inderdaad :j

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:21

_O- Ik ben zo iemand die rustig de hele dag door stories plaatst, vind het gewoon leuk om te delen en ik weet toevallig dat ik een heel aantal volgers heb die trouw door al mijn stories gaan en daaruit komen dan weer interacties!

Maar ik weet ook dat ik daardoor dagelijks mega veel volgers verlies en eerlijk? I don't fiets care :') Ik ontvolg zelf trouwens niemand op basis van stories, als ze te veel niet-interessante stories posten, dan swipe ik gewoon naar de volgende.

Mensen die meerdere posts per dag plaatsen ontvolg ik wel, want dan staat mijn timeline daar continu mee vol en dat vind ik dan weer wel zonde. Edit: Tenzij ze hele goeie content plaatsen natuurlijk haha

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:43

Ghostattack schreef:
_O- Ik ben zo iemand die rustig de hele dag door stories plaatst, vind het gewoon leuk om te delen en ik weet toevallig dat ik een heel aantal volgers heb die trouw door al mijn stories gaan en daaruit komen dan weer interacties!

Maar ik weet ook dat ik daardoor dagelijks mega veel volgers verlies en eerlijk? I don't fiets care :') Ik ontvolg zelf trouwens niemand op basis van stories, als ze te veel niet-interessante stories posten, dan swipe ik gewoon naar de volgende.

Mensen die meerdere posts per dag plaatsen ontvolg ik wel, want dan staat mijn timeline daar continu mee vol en dat vind ik dan weer wel zonde. Edit: Tenzij ze hele goeie content plaatsen natuurlijk haha


Ik ben die persoon die hele dag stories kan kijken. Als toch niet interessant is dan swipe ik door

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:47

Storys maak ik me ook niet zo druk om. Kijk daar zoizo weinig.

Meerdere keren per dag posten of oude fotos steeds opnieuw ontvolg ik wel. Maar niet bij de eerste keer als ze zoiets doen.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:50

wilmatj schreef:
Storys maak ik me ook niet zo druk om. Kijk daar zoizo weinig.

Meerdere keren per dag posten of oude fotos steeds opnieuw ontvolg ik wel. Maar niet bij de eerste keer als ze zoiets doen.


Ik wil max 2 foto's posten maar meeste mensen zeggen 1 dus doe ik 1.

Verder heb ik zo veel foto's dat ik geen oude foto's hoef te posten

melody7

Berichten: 13696
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:52

Ik kijk ook altijd stories, dat vind ik juist leuk omdat je daar vaak wat minder voorbereide foto's/filmpjes ziet.

Zelf gebruik ik de stories om Q&A's te houden met dat 'stel een vraag', daar krijg ik altijd heel veel reacties op dus ik denk dat dat goed bevalt. Dat doe ik wel maar eens per een a twee maanden, verder plaats ik er af en toe een mobiele telefoon foto of grappig filmpje.

Ik vind het altijd vervelend als accounts steeds screenshots plaatsen van mensen die een hele reeks foto's geliked hebben of zijn gaan volgen. Als ik dat dagelijks langs zie komen ontvolg ik na een tijd meestal wel. Het interesseert mij echt niet wie andermans foto's liked :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:56

Ik vind stories gewoon leuk omdat ik onzin wel eens kan waarderen :') Heel mooi al die perfecte feeds met mooie plaatjes maar hmmmm 100 keer hetzelfde plaatje met een meisje in lange jurk dat haar paard zijn hoofd vasthoudt.
Ik maakte me er ook schuldig aan en nu ben ik er op uitgekeken, next :+ En dan vind ik stories leuk omdat die meestal gewoon wat losser en grappiger zijn :D

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:00

Ik vind stories ook vaak wel leuk.
Beetje ongedwongen is dat.
Accounts die meer dan 2 foto's per dag plaatsen ontvolg ik ook.
Of steeds dezelfde fotoshoot foto's vind ik ook heel storend.

Ik plaats zelf vaak maar 1 post in de 2-3 dagen.
Meer inspiratie is er momenteel niet :')

Qimm

Berichten: 15221
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:26

Bij mij ligt het vooral aan beschikbaarheid van foto's. Zo kan ik elke dag posten of 2x per week. Stories is maar net hoe mijn dag is, saaie dag, geen stories. Leuke dingen dag, stories. Vandaag voor het eerst zo'n vragensticker gebruikt, maar dat levert niets op :') Weet ook niet wat ik verwachtte

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:35

Qimm schreef:
Bij mij ligt het vooral aan beschikbaarheid van foto's. Zo kan ik elke dag posten of 2x per week. Stories is maar net hoe mijn dag is, saaie dag, geen stories. Leuke dingen dag, stories. Vandaag voor het eerst zo'n vragensticker gebruikt, maar dat levert niets op :') Weet ook niet wat ik verwachtte


Wees gerust, ik krijg nooit reacties op vragenstickers :') Behalve dan gisteren toen ik om muziek suggesties vroeg, toen begon iedereen ineens te spammen haha

saskiaojan

Berichten: 7274
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:54

Ik post elke dag 1 foto, vaak allerdaagse kiekjes, soms wat meer profi... story’s doe ik soms wat als ik idd een interessante dag heb of een leuk iets om te delen.
Vandaag was een drukke leuke dag, 3 dingen gedeeld.. maar dan niet hetzelfde en t vlak na elkaar.
Ik ben zelf niet zo van het ontvolgen, scroll gewoon door, tenzij het account niet meer is waardoor ik het ook ben gaan volgen (dus bv paardenaccount met alleen nog maar eet of vakantiekiekjes)

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:08

Ik probeer minimaal 1x per dag te posten. Dat vind ik vaak al een hele uitdaging :Y)
Maar ik zal ook regelmatig een dag overslaan. Dit omdat ik dan geen zin heb in socialmedia of dat ik geen leuke foto heb om te posten.

Xyris

Berichten: 9459
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:38

Ik doe natuurlijk niet aan fotografie, maar misschien dat mijn huidige benadering wel interessant is voor mensen.

Ik ben een illustrator (digitaal) en focus eigenlijk elke keer op een ander onderwerp. Recentelijk was dat leeuwen (voor een digitaal art-pack) ik ben nu bezig met een ijsberen pack, dat gaat binnenkort ook online komen.

In tegenstelling tot foto's is het heel erg moeilijk om aan de 1 post per dag te komen met art. Als je dat probeert gaat dat gewoon gegarandeerd ten koste van je werk wat ook weer funest is voor je volgers.

Wat ik nu doe is, één illustratie (met een bepaalde kleur achtergrond, leeuwen bijvoorbeeld hebben een zandkleurige achtergrond) gevolgd door een weetje (ik ben graag educatief) met een vergelijkbare kleur achtergrond op een daaropvolgende dag, gevolgd door weer een illustratie -> een weetje etc etc.

Als ik op een gegeven moment klaar ben met een pack ga ik of gelijk door met de volgende, of, als ik minstens 3 andere illustraties heb, maak ik een 'random' sequentie, hiervoor heb ik de kleur paars gekozen. Nog steeds om en om weetjes (waarbij de weetjes paars zijn, maar niet gerelateerd aan een specifiek dier of artwork, maar meer over kunst, gerelateerde quotes of weetjes over mij, mijn bedrijf of kunst) afgewisseld met opdrachten die ik in de loop der tijd heb gemaakt maar niet bij een specifieke categorie horen (logo's, dierportretten, traditionele werken etc). Ik wil hiervoor minstens 3 werken hebben omdat ik dan minstens twee regels met paarse weetjes heb, zo blijft mijn feed rustig. Het is ook gunstig om zo'n categorie erin te gooien rond pasen en kerst, het is dan vaak druk en/of je kan er makkelijk de beste wensen tussendoor gooien zonder een art-pack te onderbreken.

Nogmaals, ik weet dat jullie voornamelijk fotograferen, maar wie weet zitten er nuttige tips tussen juist omdat ik het van een andere invalshoek benader.

- Ik post gemiddeld zo'n 4x per week
- Sinds ik minder post maar hogere kwaliteit art lever blijven de volgers ook beter hangen, zelfs als ik een periode tussendoor heb met random werken en ondanks de weetjes die ik om en om er tussen gooi. Maw: Kwaliteit is niet kwantiteit.
- Stories gebruik ik inderdaad ook voor wat meer random dingen, zij het iets waar ik inspiratie door krijg (een prachtige zonsondergang bijvoorbeeld) of een WIP. Maar soms ook iets persoonlijks om te laten zien dat ik niet alleen maar een illustrator ben die dr geld probeert te verdienen.
- Twee posts per dag doe ik zelden tot nooit, maar als ik het doe ondervind ik er geen negatieve concequenties van. Als je 2 posts per dag wilt doen, lekker doen! Maar doe het 's ochtends en 's avonds.
- Ik heb mijn feed enkele weken geleden herzien (om de weetjes tussendoor te kunnen plaatsen) dit resulteerde in, ik meen, 12 posts op één dag. Niet iets waar ik voor ben, en hoorde inderdaad ook wat gemopper her en der, maar het heeft me geen volgers gekost. Maw: Als ze je een beetje kennen mag je best eens naast de pot pissen :p.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:33

Gefeliciteerd Xyris! Wat een prachtige illustraties maak je <3 !

Heel tof!!
Ik vind het inderdaad best leuk van die quotes of weetjes ertussendoor. Zie het steeds meer voorbij komen en het geeft soms wel wat meer rust in je feed.