Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:02

Wij hadden nog een paar puinzakken bij de tuin na het opknappen... een vogel heeft het uitgekozen als nest :')
Dus de katten mogen nu even niet bij die hoek waar de zakken achter staan :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:06

Is er een soort “verplichting” om hondenlosloopgebieden te onderhouden? Wij hebben een stuk waar honden los mogen achter ons huis, maar het onkruid komt op sommige plekken zo’n beetje boven mijn hoofd uit, is echt ruim een meter hoog en t pad is niet begaanbaar. En dat was een week geleden, weet niet eens hoe het er nu uit ziet (weekje weg geweest) maar zal wel nog hoger zijn. Ze maaien het 1x per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:24

theadora99 schreef:
Is er een soort “verplichting” om hondenlosloopgebieden te onderhouden? Wij hebben een stuk waar honden los mogen achter ons huis, maar het onkruid komt op sommige plekken zo’n beetje boven mijn hoofd uit, is echt ruim een meter hoog en t pad is niet begaanbaar. En dat was een week geleden, weet niet eens hoe het er nu uit ziet (weekje weg geweest) maar zal wel nog hoger zijn. Ze maaien het 1x per jaar.

De gemeente bellen en vragen of ze een keertje extra willen maaien?
Geen idee of daar regels voor zijn, maar hier zijn ze behoorlijk relaxed. Als het openbaar groen iets te opdringerig wordt, komen ze het na een telefoontje temmen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:26

Ja we hadden dus gevraagd of ze het kwamen doen maar ze zeggen dus dat ze t niet doen.. daarom dat ik me afvroeg of daar regels oid voor waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:41

Wat stom. :\

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:01

Nagelknippers mogen gewoon mee in het vliegtuig toch? Ik zie ze op de site van KLM niet bij de verboden voorwerpen staan.
Ik wil in het vliegtuig graag leren armbandjes knutselen tegen de verveling, maar dan moet ik ‘knippen’. Een schaar mag niet, maar met een nagelknipper kan het ook. Dat mag gewoon toch?
Kan me herinneren dat ik mijn pincet en nagelknipper ooit weg moest gooien, maar dat was vlak na 9/11, dus misschien dat ze toen extra stress hadden ofzo?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:25

Wij moesten vorige x ook nagelknipper en vijl etc weggooien daar...

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:50

theadora99 schreef:
Wij moesten vorige x ook nagelknipper en vijl etc weggooien daar...

Idd vijl mag niet maar nagelknipper denk ik ook niet..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:53

Het is ook wel echt een knettergevaarlijk wapen, haha! Maar iemand dan nog tips hoe ik mijn leren veters in het vliegtuig door kan knippen? Of zal ik ze door knagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:16

Kun je niet vantevoren vast op maat knippen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:29

Anoniem schreef:

Ik weet nog niet precies wat ik ga maken. En ik heb 9 uur te vliegen, dus tijd genoeg om qat dingen uit te proberen dacht ik. Maar het 3mm leer kan ik wel op maat knippen en de rest (2mm en 1mm) is goed door te knagen ben ik ner achter gekomen:p de 3mm is wat taai :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:31

Anoniem schreef:

Ja of gewoon maken, en later op maat knippen? Al begrijp ik dat dat wellicht wat lastiger zal zijn. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:38

eilleen333 schreef:
Anoniem schreef:

Ik weet nog niet precies wat ik ga maken. En ik heb 9 uur te vliegen, dus tijd genoeg om qat dingen uit te proberen dacht ik. Maar het 3mm leer kan ik wel op maat knippen en de rest (2mm en 1mm) is goed door te knagen ben ik ner achter gekomen:p de 3mm is wat taai :')

_O-
Pas maar op dat je geen bitje in moet in het vliegtuig.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:49

Ik werk bij de security en zowel vijl als nagelknipper mogen wij gewoon meegeven :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:01

Waarom worden veel mensen misselijk nadat ze bloed binnen hebben gekregen zoals na een tandheelkundige ingreep?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:08

Dreamy schreef:
Ik werk bij de security en zowel vijl als nagelknipper mogen wij gewoon meegeven :)

Ik neem er eentje mee, maar voor de zekerheid mijn fijnste in mijn koffer :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:21

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:25

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:24

Steeph schreef:
Waarom worden veel mensen misselijk nadat ze bloed binnen hebben gekregen zoals na een tandheelkundige ingreep?

...een maag hoort zuur te zijn. pH tussen de 2 en 4.
Bloed heeft een pH van 7 komma nog wat.
Een maagbloeding (of een wond van de tandarts die blijft bloeden) is van een andere orde dan jezelf misselijk eten aan snoepgoed, maar voor je maag is het hetzelfde.

En al ben ik vegetariër: dat bloed de maagwand zou irriteren geloof ik niet.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:34

Ik heb net op instagram in een lijstje met "rare weetjes" gelezen dat er op maandagen meer hartaanvallen zijn. Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of dat klopt :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:19

Nu wil ik een boek bestellen in Frankrijk en kan ik alleen betalen met Paypal? En dat heb ik niet. Meer mensen die dit wel eens gehad hebben?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:11

Ja hoor, heel veel buitenlandse winkels die alleen paypal of creditcard accepteren. Zijn er maar weinig die ook IDeal gebruiken aangezien dat alleen voor Nederlanders is.
Gewoon paypal account aanmaken, zo gedaan. Gaat gewoon via je eigen bankrekening, het is een soort van tussenpersoon.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:28

Ik vroeg mij iets af over mandarijnen. Meestal als ik ze koop zijn ze wel stevig en fel oranje van kleur. Maar vandaag kocht ik een netje en die zijn echt bijna geel van kleur. Ze zijn ook veel zachter en de schil komt makkelijker los. Het komt wel van dezelfde winkel etc, maar alle zakjes waren nu zo geel. Hoe komt dat en is dat een goed of slecht teken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:06

IsaCalixa schreef:
Ik vroeg mij iets af over mandarijnen. Meestal als ik ze koop zijn ze wel stevig en fel oranje van kleur. Maar vandaag kocht ik een netje en die zijn echt bijna geel van kleur. Ze zijn ook veel zachter en de schil komt makkelijker los. Het komt wel van dezelfde winkel etc, maar alle zakjes waren nu zo geel. Hoe komt dat en is dat een goed of slecht teken?

Een hele poos terug hoorde ik dat er een ras mandarijnen was speciaal gekweekt op een losse schil. Misschien heb je die per ongeluk gepakt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:09

Hoe kun je het beste bananen bewaren? Ik doe ze altijd in de koelkast maar na 3 dagen zijn ze superbruin tot bijna zwart :\