Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:40

Heeft iemand ervaring met Goose jars die niet goed geuren? Vriendin van me heeft een Goose Creek jar van de Campfire Marshmallow maar ruikt na 3 brandpogingen nog steeds niets. Ze heeft hem al op zijn kop gehad maar dat heeft niet geholpen. Ik was stomverbaasd, want dat ken ik niet uit jullie verhalen van Goose. Als je hem droog ruikt ruik je hem ook echt wel.

Ik ga zo mijn tumbler aanzetten van dezelfde geur, kijken of die wel goed wil geuren :) Maar vind het zo raar en ook erg vervelend voor haar. Ze wil hem nu om gaan smelten naar melts, maar jeetje daar koop je geen kaars voor natuurlijk!

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:54

@Stamper Ja klopt, ideaal ding!

@Alwiene (nog) Geen ervaring met GC maar dat is wel raar ja..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:58

Alwiene schreef:
Ik ga zo mijn tumbler aanzetten van dezelfde geur, kijken of die wel goed wil geuren :) !

Ik ben in shock ... je gaat hem aansteken :oo

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:07

ElJinete schreef:
@Skessa Heel erg lekker! Ik vind m wel lijken op Merry Marshmallow :')

Wat heb je besteld Joaltijd?

Serieus ja? Kan het me gewoon echt niet voorstellen :)) maar misschien dat tarts dan heel anders ruiken dan de kaars ofzo.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:09

Ik heb met Goose juist dat het droog soms nauwelijks ruikt en brandend loeisterk wordt. Gek zeg.
Er is er eentje die ik minder goed ruik maar dat is ook een oude geur. En hij geurt alsnog. Heeft ze de kaars niet op de tocht branden of naast een raam met een open rooster ofzo?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:13

Sonja_vR schreef:
Alwiene schreef:
Ik ga zo mijn tumbler aanzetten van dezelfde geur, kijken of die wel goed wil geuren :) !

Ik ben in shock ... je gaat hem aansteken :oo

Haha jaaaa deze wel. De Love You To The Moon And Back niet hoor :Y)

Lisitano schreef:
Ik heb met Goose juist dat het droog soms nauwelijks ruikt en brandend loeisterk wordt. Gek zeg.
Er is er eentje die ik minder goed ruik maar dat is ook een oude geur. En hij geurt alsnog. Heeft ze de kaars niet op de tocht branden of naast een raam met een open rooster ofzo?

Ik hoor net dat hij maar een dag of 3 a 4 op zijn kop heeft gestaan en krijg net op Facebook het advies voor minimaal 1 week. Dus ze gaat hem maar weer op zijn kop zetten. Volgens mij stond hij niet op een kwetsbare plek maar daar kan ik nog eens naar vragen :) Bedankt voor het meedenken!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:17

Nee Okay, dan is het goed... kreeg al een beetje Apocalyps beelden en zo. :oo _O-

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:26

Ik had gisteren Egypte van wme opstaan. Die viel me op de brander toch wat tegen.

Nu dancing fairy. Jummie!!!

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:29

Lisitano schreef:
ElJinete schreef:
@Skessa Heel erg lekker! Ik vind m wel lijken op Merry Marshmallow :')

Wat heb je besteld Joaltijd?

Serieus ja? Kan het me gewoon echt niet voorstellen :)) maar misschien dat tarts dan heel anders ruiken dan de kaars ofzo.

Ja dat zou best wel kunnen..? Ik vind sowieso de tarts en votives van MM ook wel verschillen en als ze wat ouder zijn worden ze ook een beetje muffig. Maar ik vind Vanilla Snowflake echt heerlijk, hij staat nu aan en is ook lekker sterk.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:51

Nessa schreef:
Ik had gisteren Egypte van wme opstaan. Die viel me op de brander toch wat tegen.

Nu dancing fairy. Jummie!!!

Nee joh! *D Egypt staat hier sinds vanmiddag op, vind het juist zo'n heerlijk geurtje <3

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:53

Nou ik denk dat ik voortaan maar geen kaarsen meer aanschaf. Ik heb een pracht van een pool. Maar de geuropbrengst vind ik echt teleurstellend. Als ik zou zeggen dat ik hem helemaal niet ruik dan lieg ik, maar ik vind de véél sterkere geur van waxmelts toch echt een stuk fijner.

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:54

Helemaal geen kaarsen meer Alwiene? Of van een bepaald merk? Anders kan ik je echt Bath&Bodyworks aanraden, die ruiken super sterk.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:09

Campfire mm rook ik de eerste paar Keer ooknauwelijks. Nu doet ie t super goed

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:20

ElJinete schreef:
Helemaal geen kaarsen meer Alwiene? Of van een bepaald merk? Anders kan ik je echt Bath&Bodyworks aanraden, die ruiken super sterk.

Maar op zich wordt dat van Goose ook gezegd, maar dat valt me dus tegen. Maar gezien de andere reactie hier nu net ga ik het nog maar een keer proberen. Heb hem voor nu uitgedaan want had inmiddels lange paddenstoellonten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:21

Zo te horen ga ik nooit beginnen aan kaarsen. Ik houd ook van die sterke geur

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:35

geurkaarsen kunnen ook ee sterkte geur verspreiden, bij mij zijn het wel de grote kaarsen die een sterke geur verspreiden de kleinere ruik ik niks van.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:39

Het verschild gewoon per merk en per geur, en merk wat skessa al zegt bij sommige kaarsen dat ze wat opstart problemen hebben. Komt volgens mij gewoon door de olie die wat naar beneden zakt :)

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 07:59

Kan olie wel zakken/verspreiden terwijl het in/door de wax zit die hard is? Klinkt heel erg onlogisch toch? Hoe dan?

Edit:
Wel balen hoor...Goose geurt hier als een malle...meestal meteen al bij het aansteken..yankee daarin tegen heeft een vrij subtiele geurverspreiding en geurafgifte alleen mn vanilla bourbon geurt als een gek.
Laatst bijgewerkt door Cerastes op 16-01-17 08:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:02

Cerastes schreef:
Kan olie wel zakken/verspreiden terwijl het in/door de wax zit die hard is? Klinkt heel erg onlogisch toch? Hoe dan?

Ja dat vond ik ook altijd. En kaarsen die dan soms jaren in de kast staan, waarom zou je die na een week op zn kop wel fixen? Maar ik heb dus één kaars waarvan de olie helemaal in het deksel is gelopen omdat het schuin heeft gelegen. Dus het kan blijkbaar toch.

Ik vind de tumblers altijd zo sterk dat het bijna overheersend is. Zo sterk als een GC melt kan geen enkele kaars lijkt me, dat is echt héél sterk :)) Maar ik houd dan ook van zachtere luchtjes.
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 16-01-17 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:03

Lisitano schreef:
Cerastes schreef:

Ja dat vond ik ook altijd. En kaarsen die dan soms jaren in de kast staan, waarom zou je die na een week op zn kop wel fixen? Maar ik heb dus één kaars waarvan de olie helemaal in het deksel is gelopen omdat het schuin heeft gelegen. Dus het kan blijkbaar toch.

O ok..wel vaag eigenlijk dan...toch?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:06

Ja behoorlijk. De wax in de meeste Yankee en Goose kaarsen is wel wat luchtiger/minder dicht dan die van de tumblers. Die hebben een zachte en heel vette wax. Lijkt me dat olie daarin wel minder gemakkelijk verplaatst.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:18

Heeft iemand nog een proef pakketje van verschillende merken te koop? Ik heb nu alleen YC.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:41

Charaz schreef:
Heeft iemand nog een proef pakketje van verschillende merken te koop? Ik heb nu alleen YC.

De duizendpoot verkoopt van verschillende merken losse blokjes..dat is wel makkelijk om verschillende merken en geuren te proberen.

Pirouette66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:08

Hier staat GC Peanut Butter & Jelly aan, en hij ruikt zalig <3 <3

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 15:32

Charaz schreef:

Verschillende site's kan je ze bestellen. Bijvoorbeeld bij de 1000poot, €0,99 voor een blokje!