Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:41

Shirley schreef:
ryukapple schreef:
Hier zorgd DPD voor irritatie vandaag. Krijg je in de ochtend wij leveren vandaag je pakketje als het niet uitkomt kan je het hier wijzigen. Klik je op de link kan je niks. Bellen kan pas om 9 uur. Iets voor 9enen bericht dat de bezorger onderweg was dus toen ik om 9 uur belde kreeg ik ja kunnen het niet wijzigen want bezorger is al weg. En dit is niet de eerste keer heel vaak werkt de wijziging niet. Waarom de optie geven als het toch niet werkt _-:(

Niet dat je er nu nog wat aan hebt, maar het kan zijn dat het via de link op je telefoon niet werkt en op de laptop wel.
Of net andersom :D

Werkte beide niet helaas laptop/ site mobiel en hun app geprobeerd.
Uiteindelijk iemand geregeld om te ontvangen, waren ze ruim een uur te laat. Gelukkig zijn er niet veel die met hun verzenden

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:19

Zo gezellig gehad op werk, helaas ging de tijd weer veel te snel.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:21

Heerlijk gewandeld met een vriendin.

Maar de route was alleen maar langs de weg zowat. En we liepen verkeerd waardoor 8 km 13 km werd en we met de bus terug moesten. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:01

Ben bii een vriendin aan het oppassen op haar katten.
Ze zijn een beetje hoarders dus het is al overvol en ranzig in huis..
Maar kom op, zorg in iedergeval voor schone kattenbakken, een lege prullenbak en een lege vaatwasser. :roll:
Ook niks van boodschappen in huis halen van snacks of drinken waarvan ze weet dat ik het lekker vindt. Nee joh.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:16

Dat is ronduit asociaal....dat je zelf zo leeft, moet je zelf weten.
Maar als er iemand bij je komt oppassen??
Niet leuk -O-

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:29

juval schreef:
Dat ik eergisteren met mijn kinderen een dagje uit was en toen OMA werd genoemd door een meneer >;) :(

ik weet dat ik een iets oudere moeder ben, maar dat ik zooo oud eruit zie :')

Mijn vrouw en ik hebben samen een kindje en als ik ergens met hem ben krijg ik zo vaak te horen (van vreemden) dat hij zo op mij lijkt :') zit 0 DNA van mij in maar toch bedankt :') mensen zeggen zo vaak maar wat om iets te zeggen.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:32

Op vakantie naar de sportschool geweest om fit te blijven. Gistermiddag net na terugkomst half uur gereden en vanochtend nog een uurtje. Ging lekker, sportschool heeft m'n spieren in vorm gehouden dus geen last. Behalve blijkbaar een spier op de voorkant van m'n enkel. Blijkbaar gebruik je die voor rijden en niet heel veel anders ofzo. En nu heb ik spierpijn puur op de voorkant van m'n enkel :+ .

Oh, en ik m'n hond vandaag opgehaald bij m'n grootouders. Half het land door met de trein, maar zo gepland dat ik een directe trein heb zodat ik gewoon ff kan relaxen en niet hoef op te letten tussendoor. Krijgen we bij het eerste tussenstation te horen dat stukje verderop iemand aangereden is en we moeten uitwijken waardoor we opeens 2 keer moeten overstappen met fikse vertraging op de reistijd...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:01

Mijn vriend wil de oprit opnieuw bestraten. Met gele klinkers. Ons huis is rood baksteen met rode dakpannen, de nieuwe kozijnen worden zwart. De voordeur wordt taupe.

Lekkere kermis wordt dat met gele stenen :\.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:00

Klanten die ongemakkelijke opmerkingen maken aan de kassa ("vragen we tegenwoordig niet meer of we ook een bonnetje willen?" Terwijl hij na het betalen meteen omgedraaid was en vol in gesprek ging met vrienden en een paar passen weg zette) waardoor ik ga blozen want he, hoort eigenlijk wel maar hij liep weg dus vroeg het niet, en vervolgens gaat de klant ook nog eens staan lachen omdat ik rood werd, waardoor het alleen maar erger wordt en ik met een knalrode kop achter de kassa zit. En meneer hoefde niet eens een bonnetje. Heb het echt in zn handen gedrukt van maak dan niet zo'n opmerking, je neemt die bon nu ook gewoon aan.

Dit is dan nog een opmerking van meh, waar maak je je druk om, maar soms zeggen klanten echt dingen die je gewoon niet tegen een wildvreemde hoort te zeggen. En ik ben zo slecht in sarcasme/grapjes begrijpen dat ik toch snel denk dat ze boos zijn en me schuldig voel

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:06

Snap ik hoor Polarize… Vind het zo te lezen een hork.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:21

Hij vond vooral zichzelf heel grappig, zelfs zn vrienden zeiden sorry. Maarja, of dat nou gemeend was of ook net zo grappig als die gozer zichzelf vond...ik twijfel dan echt aan alles :')

Nog altijd beter dan uitgevraagd worden door iemand die je nog nooit eerder hebt gezien terwijl je achter de kassa zit :+ met een hele rij klanten erachter omdat hij besloot een speech te houden...en om hem vervolgens keihard af te wijzen omdat ik een vriendin heb.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:49

Heel herkenbaar Polarize. Sinds ik als bijbaantje als kassamedewerker heb gewerkt (op de middelbare nog, ook al meer dan 10 jaar terug) ben ik echt allergies voor iedereen die de standaard kassa grappen maakt. Je weet wel, "Oh scanned niet? Dan is het vast gratis!" en dergelijke opmerkingen die je elke dag 15 keer hoort. En vaak vinden die mensen zichzelf zo hilarisch :+ .

Mensen die niet kunnen tellen, lezen, noch plaatjes met voorbeelden kunnen bekijken (want dat stond allemaal bij de kassa ingang) zijn net zo erg. "4e wachtende" is niet hetzelfde als 3e wachtende en 1 die geholpen wordt. 4e wachtende is 5e in de rij (en stonden dus ook plaatjes bij ter verduidelijking), en regel geld niet als alle kassa's open of defect zijn en niet op wettelijk uitgesloten artiekelen. Ook niet als je heel boos wordt. Ja ik werkte Jumbo :+ . En kan eerlijk zeggen dat echte 4e zeldzaam was. Meestal waren het 3e die in je gezicht schreeuwde, alsof tiener Laura zo betrokken is bij de plaatselijke Jumbo dat ze erom geeft dat de winst omlaag gaat en je daarom liever naait wetende dat je waarschijnlijk in haar gezicht gaat schreeuwen dan je gewoon je gratis boodschappen te geven. Die wil gewoon een zakcentje om frikandellenbroodjes te kopen in haar pauze, en geeft verder niks om de omzet en winst van een grote landelijke keten noch het lokale filiaal daarvan.

Ik vermoed dat hetzelfde geld voor mensen die boos worden op de random check op de zelfscan, maar dat is van na mijn kassieretijd gelukkig.

Oef, ergenis komt nogsteeds terug als ik eraan terug denk. Heb er bijna trauma's van. Grootste skill die je bij de kassa leert is lachen en beleefd blijven wanneer je mensen eigenlijk wil wurgen. Echt een goede levenskill overigens.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 25-02-24 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 01:02

Ik zit nu in mn 6e jaar achter de kassa (en hopelijk het laatste als mn opleiding eindelijk eens wat wordt) en ik denk dat ik het geduld en de skill om boze mensen gewoon volledig te negeren en niks binnen te laten komen nooit zal verliezen :')

Die opmerkingen van "hang maar boven je bed!" of "bonnen krijg ik alleen van de politie" als je vraagt of ze een bonnetje willen zijn echt zo ergerlijk.

Niet luisteren - of algemeen gespreksvaardigheden - is ook een ergernis. Iets uitleggen aan een klant en niet eens een zin kunnen zeggen omdat ze constant onderbreken met wat er mis is, terwijl ik juist uit probeer te leggen hoe we het op gaan lossen.

En appie specifiek. "De korting gaat er niet af!"
heb je de bonuskaart al gescand?
"Nee maar de korting gaat er niet af!! Het klopt niet!!"
Ja de korting gaat er pas af als u de bonuskaart scant, heeft u die mee?
"Maar de korting gaat er niet af!!!"
Oké ik voer de winkelcode wel in, kijk de korting gaat er nu wel af
"Oh, ik heb trouwens ook nog een bonuskaart." _-:(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 01:34

Ik heb weleens een kassamedewerker daarmee geholpen. Klant luisterde niet terwijl de medewerker inderdaad vroeg om de bonuskaart, maar de klant bleef om de korting vragen.
Ik die klant beleefd gevraagd, heeft u de bonuskaart al gescand, dat heb ik u nog niet zien doen?
Klant was afgeleid en ging meteen op zoek naar de bonuskaart en jawel toen was het geregeld :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 01:49

Ik verlies gewoon mijn geduld en voer de winkelcode in zodat de korting eraf gaat en de klant stopt met zeuren, en als ze dan ineens hun tas in duiken om de bonuskaart te pakken haal ik m er snel weer af en scan ik de kaart van de klant :')

Gebeurt minimaal 5x per dag, vaak ook dezelfde klanten :+

Het helpt idd soms wel als een andere klant het zegt! Waardoor het komt weet ik niet, maar klanten luisteren beter naar andere klanten dan de cassière die er al meerdere jaren werkt en echt wel weet waar ze het over heeft.

En als we toch even bezig zijn, de laatste I swear, ik heb nog nooit een klant gehad die sorry zei voor zn gedrag. Altijd hele drama dit en dat alles is fout. Ik los het op of leg het uit, blijkt dat alles wel gewoon klopte en de klant het verkeerd begreep (de klant die eens een heel bonusbord mee sleepte vanuit de winkel naar de balie om mij te laten zien dat ik echt fout zat, na al heel wat getier vooraf, om het vervolgens nog eens te lezen en te zien dat ik wel gelijk had, het bord gewoon dropte bij de balie en weg liep zonder iets te zeggen komt eens in de zoveel tijd weer op) of heel simpel op te lossen was. Af en toe komt er nog een dankjewel vanaf, maar een sorry voor dat ze zo boos werden? Absoluut niet.

Daar tegenover zijn het eigenlijk altijd de klanten die er al met een aardige en positive houding in gaan die wel altijd dankjewel en sorry zeggen :')

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 07:23

Wakker omdat ze met herrie aan het leveren zijn bij de AH achter. Die winkel loopt slecht, geven ze zelf toe. Kun je dan de omwonende gewoon laten slapen en niet leveren op zondagen en feestdagen. Het was verdorie 6:15.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 07:55

Ik ben zó zó moe.
Sinds een week of drie is mijn dochter van 1 enorm aan het spoken in de nacht. Vannacht was ze wakker tussen 1 en 3. En mijn zoon van 2 is sinds die drie weken zo goed als elke dag om 5 uur klaarwakker.

Mijn slaaptekort is zo groot dat ik alles vergeet, verdrietig ben en mijn lontje korter dan kort is.

Wat een ellende, niet slapende kinderen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:16

Kana schreef:
Ik ben zó zó moe.
Sinds een week of drie is mijn dochter van 1 enorm aan het spoken in de nacht. Vannacht was ze wakker tussen 1 en 3. En mijn zoon van 2 is sinds die drie weken zo goed als elke dag om 5 uur klaarwakker.

Mijn slaaptekort is zo groot dat ik alles vergeet, verdrietig ben en mijn lontje korter dan kort is.

Wat een ellende, niet slapende kinderen.

Welkom in mijn leven, al gedurende 6 jaar….
Maar je krijgt er zoveel voor terug….

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:01

Het is toch anders als ze van jezelf zijn. _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:22

Captain schreef:
Het is toch anders als ze van jezelf zijn. _O-

Nou……

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:56

Kan je als de kinderen een middagdutje doen zelf ook niet gaan rusten?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:17

Poes is weggeglipt en is nog nooit buiten geweest. Ik maak me zoveel zorgen terwijl ze waarschijnlijk zo weer voor de deur staat.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:24

Britta31 schreef:
Kan je als de kinderen een middagdutje doen zelf ook niet gaan rusten?

Kinderen van 2 die nog een middagdutje doen zijn redelijk zeldzaam... hier in de omgeving teminste :+

Mijn ergernis mensen die in een sauna zoveel herrie maken dat je er hoofdpijn van krijgt en als je er wat van zegt ze dan boos worden

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:57

Wekker uitgezet, ik probeer ala ik geen vroege dienst heb altijd om 9 uur op te staan om een vast ritme te houden.

Inmiddels is het alweer een uur later dan gepland.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:05

Gelukkig heb ik nooit aan de kassa gewerkt.Wel aan de versafdeling,vlees en broodbeleg met bediening en daar was het al erg.
In de reclamefolder stond er ook wekelijks een bon voor een gratis stuk vlees,meestal worst,hamburger,schnitzel.Die folders werden ook massaal uit mensen hun brievenbus gehaald daarvoor.
Er waren steeds dezelfde personen die meermaals per dag langskwamen met een bon met die blik van'zou ze het merken'.En je mocht daar niets van zeggen.