Linnie050 schreef:Ik vraag mezelf iets minder leuks af.
Artikel over geweldadige kindermisbruik foto zie hieronder van het artikel.
Is het niet mogelijk dat er bv een petitie wordt gestart of bestaat dit voor hogere straffen?
Verplichte behandelingen.
Kan wel zeggen dat ze nooit meer vrij komen maar dat gebeurd.
Daarna gaan ze gewoon weer verder.
Dagelijks lees je over kindermisbruik
Nu weer dit geval geweldadige kindermisbruik 38000 versleutelde bestanden en onderweg naar Thailand.
Dit soort mensen kunnen toch niet na een paar maanden weer vrij komen?
[ [url=m/58QgDV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor mij klinkt dit ook als een veel te lage straf. Maar ik weet niet hoe het inhoudelijk precies zit; waar is hij precies schuldig aan bevonden?
Verplichte behandeling is zeker mogelijk (met gevangenis straf als stok achter de deur, of in de ergere gevallen TBS)
De reclassering en het NIFP geeft hierover advies aan de rechtbank. De rechtbank volgt vaak deze adviezen op, maar niet altijd.
Uit onderzoek is gebleken dat strenger straffen niet helpt tegen herhaling, en ook niet preventief.
Het houdt natuurlijk wel iemand langer van de straat.
Heb je ook de documentaire "Godvergeten" gezien? Over het misbruik in de katholieke kerk. Het is onmogelijk voor te stellen dat dat niet werd aangepakt, en nog steeds niet eigenlijk. De priesters en de paus wordt de hand boven het hoofd gehouden.
Kinderen zijn zo erg mishandeld en misbruikt, jarenlang, dat er heel wat later hebben besloten om uit het leven te stappen. Anderen leven er dagelijks mee.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-02-24 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt