Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:14

Vayo schreef:
imaudy schreef:
Je denkt in kansen, maar een besmetting komt er of komt er niet. Gevaccineerren kunnen zeker ongevaccineerden besmetten. Als dat gebeurd kun je niet zeggen ja..die kans was niet zo groot. Daar heeft degene die besmet is niks aan.

Natuurlijk kun je bijwerkingen ervaren van de vaccinaties, maar het vaccin is gewoon veilig genoeg bevonden. Het krijgen van corona geeft altijd nog heel veel meer risico dat de vaccinaties. En de cijfers laten ook zien dat vaccinaties bij heel veel mensen goed werken tegen ernstig ziek worden.

Ik vind dat je van gevaccineerden niet mag verwachten dat zij zich aan maatregelen gaan houden om maar te voorkomen dat niet gevaccineerden besmet raken. Die verantwoording kun je niet bij die groep leggen. Als je je niet laat vaccineren moet je zelf de verantwoordelijkheid nemen om niet besmet te raken. Ff2p mondkapjes op, opletten waar je heen gaat en in contacten met mensen enz.

Ohh is het vaccin veilig bevonden? Krijg je heftige bijwerkingen dan kun je niemand aansprakelijk stellen. Alleen daarom is het op de markt gekomen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:16

Vayo schreef:
imaudy schreef:
Je denkt in kansen, maar een besmetting komt er of komt er niet. Gevaccineerren kunnen zeker ongevaccineerden besmetten. Als dat gebeurd kun je niet zeggen ja..die kans was niet zo groot. Daar heeft degene die besmet is niks aan.

Natuurlijk kun je bijwerkingen ervaren van de vaccinaties, maar het vaccin is gewoon veilig genoeg bevonden. Het krijgen van corona geeft altijd nog heel veel meer risico dat de vaccinaties. En de cijfers laten ook zien dat vaccinaties bij heel veel mensen goed werken tegen ernstig ziek worden.

Ik vind dat je van gevaccineerden niet mag verwachten dat zij zich aan maatregelen gaan houden om maar te voorkomen dat niet gevaccineerden besmet raken. Die verantwoording kun je niet bij die groep leggen. Als je je niet laat vaccineren moet je zelf de verantwoordelijkheid nemen om niet besmet te raken. Ff2p mondkapjes op, opletten waar je heen gaat en in contacten met mensen enz.

Hallo, gevaccineerden kunnen ook ernstig ziek worden hoor. Let zelf op!

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:26

Imaudy, als het vaccin niet veilig bevonden was dan was het niet toegelaten.
Gezonde gevaccineerden worden zelden meer zo ziek dat ze in het ziekenhuis belanden. Ik heb opgelet, ik ben zodra het mocht mijn vaccinatie gaan halen om mijzelf te beschermen en zo de kans te minimaliseren dat ik niet onnodig de zorg hoef te belasten mocht ik alsnog Corona krijgen. Voor mij wegen nu de maatregelen niet meer op tegen de risico’s. Als iedereen zich laat vaccineren raakt er een groep beschermd die anders onnodig in het ziekenhuis terecht zou komen.

Ik vraag me af hoe lang jij denkt dat maatregelen nodig gaan zijn om Corona weg te krijgen. Want na ruim 1,5 jaar in deze ellende is de koek een keer op. Vaccinatie maakt de kans gewoon heel erg veel kleiner dat je ernstig ziek raakt. Een kans die veel hoger is dan bijwerken krijgen van het vaccin. Ik zou dus tegen alle niet gevaccineerden zeggen: laat je vaccineren en bescherm je zelf, maar draag vooral ook bij aan het niet onnodig druk leggen op de ziekenhuizen.

De vrijheid en eigen keuze om je niet te laten vaccineren heeft toch wel een enorme invloed op de gehele bevolking zo.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:30

Vayo schreef:
Gezonde gevaccineerden worden zelden meer zo ziek dat ze in het ziekenhuis belanden. Ik heb opgelet, ik ben zodra het mocht mijn vaccinatie gaan halen om mijzelf te beschermen en zo de kans te minimaliseren dat ik niet onnodig de zorg hoef te belasten mocht ik alsnog Corona krijgen. Voor mij wegen nu de maatregelen niet meer op tegen de risico’s. Als iedereen zich laat vaccineren raakt er een groep beschermd die anders onnodig in het ziekenhuis terecht zou komen.

Ik vraag me af hoe lang jij denkt dat maatregelen nodig gaan zijn om Corona weg te krijgen. Want na ruim 1,5 jaar in deze ellende is de koek een keer op. Vaccinatie maakt de kans gewoon heel erg veel kleiner dat je ernstig ziek raakt. Een kans die veel hoger is dan bijwerken krijgen van het vaccin. Ik zou dus tegen alle niet gevaccineerden zeggen: laat je vaccineren en bescherm je zelf, maar draag vooral ook bij aan het niet onnodig druk leggen op de ziekenhuizen.

De vrijheid en eigen keuze om je niet te laten vaccineren heeft toch wel een enorme invloed op de gehele bevolking zo.

Als het zo doorgaat zullen de maatregelen nog wel een jaar of 10 doorgaan. En nee dat komt niet alleen door de ongevaccineerden zoals jij doet voorkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:38

Als jij er zo tegen op ziet dat dit allemaal nog jaren gaat duren draag je toch je steentje bij door te vaccineren ?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:38

@Imaudy, je hebt gelijk. Het komt niet door de ongevaccineerden, het komt door het virus. Maar je laten vaccineren is wel één van de meest effectieve manieren om het R-getal te verlagen. En als we kans zien dat getal onder de 1 te houden, dan kunnen we dit virus zover terugdringen dat er geen pandemie meer is. Dat wil niet zeggen dat het virus volledig zal verdwijnen, maar dan kunnen al die maatregelen, die de wereld toch een stukje minder leuk maken weer beëindigd worden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:45

bigone schreef:
Als jij er zo tegen op ziet dat dit allemaal nog jaren gaat duren draag je toch je steentje bij door te vaccineren ?

Nee, ik hoef geen troep in mijn lijf.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:48

Karl66 schreef:
@Imaudy, je hebt gelijk. Het komt niet door de ongevaccineerden, het komt door het virus. Maar je laten vaccineren is wel één van de meest effectieve manieren om het R-getal te verlagen. En als we kans zien dat getal onder de 1 te houden, dan kunnen we dit virus zover terugdringen dat er geen pandemie meer is. Dat wil niet zeggen dat het virus volledig zal verdwijnen, maar dan kunnen al die maatregelen, die de wereld toch een stukje minder leuk maken weer beëindigd worden.

Ach ik vind die 1,5 meter maatregel echt prima!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:48

Dan zal je dus op een andere manier moeten meehelpen het virus te bestrijden, zoals met testen voor toegang.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:51

Karl66 schreef:
Dan zal je dus op een andere manier moeten meehelpen het virus te bestrijden, zoals met testen voor toegang.

Niemand helpt mee geloof ik, anders was het virus allang de wereld uit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:02

Kans om de Staatsloterij te winnen is ongeveer (met een heel lot) 1:5.000.000. 0,00002%.
https://www.cijfers.net/staatsloterij.html
(Moet toegeven dat ik dit cijfer niet heb gecontroleerd maar het gaat even om een illustratief voorbeeld en an sich snap ik de redenatie uit de link)

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... en-moderna

Er zijn 177 mln prikken met Comirnaty (Pfizer) gezet (tm mei 2021), dus laten we voor het gemak even zeggen dat dit om 88.5 mln vaccinaties in totaal gaat.

Er zijn 5 mensen overleden aan myocarditis of pericarditis nav vaccinatie. Allemaal met een hogere leeftijd en/of onderliggende aandoeningen. Maargoed: 5 op 88.5mln, dus 1:17.700.000. Klopt niet helemaal want een ander vaccin a 10mln mensen komt hier ook nog bij (dus eigenlijk is de kans nóg kleiner), enfin.

Je hebt dus 3,5 keer zoveel kans om de Staatsloterij te winnen dan om te overlijden aan een van de twee genoemde bijwerkingen van Pfizer.

De kans om een van de genoemde bijwerkingen op te lopen nav Pfizer is ongeveer 1:600.000. Dus ongeveer 8x zo groot als het winnen van de Staatsloterij. Buiten dat die kans nog steeds behoorlijk klein is, is het met medicatie goed te behandelen of gaat het zelfs vanzelf over:

Citaat:
Het verloop van de hartontstekingen is vergelijkbaar bij mensen met of zonder vaccinatie. Klachten zijn bijvoorbeeld kortademigheid, pijn op de borst en hartkloppingen die soms onregelmatig zijn. De klachten gaan meestal vanzelf over of zijn met medicijnen goed te behandelen.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 31-10-21 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:04

imaudy schreef:
bigone schreef:

Nee, ik hoef geen troep in mijn lijf.

Waarom vind je het troep?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:07

IMANDRA schreef:
Kans om de Staatsloterij te winnen is ongeveer (met een heel lot) 1:5.000.000. 0,00002%.
https://www.cijfers.net/staatsloterij.html
(Moet toegeven dat ik dit cijfer niet heb gecontroleerd maar het gaat even om een illustratief voorbeeld en an sich snap ik de redenatie uit de link)

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... en-moderna

Er zijn 177 mln prikken met Comirnaty (Pfizer) gezet (tm mei 2021), dus laten we voor het gemak even zeggen dat dit om 88.5 mln vaccinaties in totaal gaat.

Er zijn 5 mensen overleden aan myocarditis of pericarditis nav vaccinatie. Allemaal met een hogere leeftijd en/of onderliggende aandoeningen. Maargoed: 5 op 88.5mln, dus 1:17.700.000.

Je hebt dus 3,5 keer zoveel kans om de Staatsloterij te winnen dan om te overlijden aan een van de twee genoemde bijwerkingen van Pfizer.

Nice try ;) je houdt wel van cijfertjes of niet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:09

Hierbij even een grafiekje waarom we nog altijd geen ingeente bejaarden moeten aanhoesten.
De groep 70-79 is vergelijkbaar.
Alles onder de 70 in eigenlijk nagenoeg allemaal niet ingeent.

Ik blijf dat lastig vinden. Je wilt mensen niet blijven opsluiten op het eind va hun leven maar toch gaat er weer om de haveklap een verzorghuis in quarantaine.

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:10

Cijfers vertellen meer dan onderbuikgevoelens ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:11

imaudy schreef:

Zeker. Want cijfers zeggen veel meer en zijn veel betrouwbaarder dan een random vreemde die dingen op feesboek oid post. Of waar haal jij je informatie vandaan, gezien je opmerkingen hier niet in lijn liggen met de werkelijke feiten?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:12

IMANDRA schreef:
imaudy schreef:

Zeker. Want cijfers zeggen veel meer en zijn veel betrouwbaarder dan een random vreemde die dingen op feesboek oid post. Of waar haal jij je informatie vandaan, gezien je opmerkingen hier niet in lijn liggen met de werkelijke feiten?

Welke opmerkingen van mij?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:15

Imaudy , waarom vind je vaccins troep?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:16

bigone schreef:

Ik ga niet alle literatuur erbij halen. Zo de voors en tegens zeg ik..neuh

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:26

imaudy schreef:

Beleid maak je niet voor individuele gevallen. Over de gehele samenleving gaat het weldegelijk over kansen.
Maak je die kansen door maatregelen een klein beetje kleiner, dan voorkomt dat daadwerkelijk besmettingen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:27

En wat als je met corona in het ziekenhuis zou belanden. Vertrouw je dan wel op dezelfde arts die nu zegt dat vaccineren erg belangrijk en verstandig is? Ben je dan ook zo kritisch op medicatie?

En ´niemand helpt mee´ ... ik denk dat het grootste deel van de bevolking al heel hard heeft meegeholpen door zich te laten vaccineren. Helaas is dat niet voldoende en zie je dat er nu veel te veel niet gevaccineerden besmet raken en in het ziekenhuis belanden. Kijk naar Staphorst en Urk. Lage vaccinatiegraad, explosie van besmettingen en relatief veel ziekenhuisopnames.

Ik snap niet dat je mensen niet mag verplichten te vaccineren, maar mensen verplichten zich te laten testen, afstand te houden, mondkapjes op te zetten (en wie weet straks weer een max. aantal bezoek) mag dan wel!?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:30

Vayo schreef:
En wat als je met corona in het ziekenhuis zou belanden. Vertrouw je dan wel op dezelfde arts die nu zegt dat vaccineren erg belangrijk en verstandig is? Ben je dan ook zo kritisch op medicatie?

En ´niemand helpt mee´ ... ik denk dat het grootste deel van de bevolking al heel hard heeft meegeholpen door zich te laten vaccineren. Helaas is dat niet voldoende en zie je dat er nu veel te veel niet gevaccineerden besmet raken en in het ziekenhuis belanden. Kijk naar Staphorst en Urk. Lage vaccinatiegraad, explosie van besmettingen en relatief veel ziekenhuisopnames.

Ik snap niet dat je mensen niet mag verplichten te vaccineren, maar mensen verplichten zich te laten testen, afstand te houden, mondkapjes op te zetten (en wie weet straks weer een max. aantal bezoek) mag dan wel!?

We redeneren in cirkels. Zie mijn vorige antwoorden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:30

imaudy schreef:
bigone schreef:

Natuurlijk niet, want die literatuur heb je niet :D.

En qua opmerkingen, bijv jouw laatste serie hier? Je stelt alles alsof het niet uitmaakt of je vaccineert of niet wbt besmettelijkheid (klopt niet), en doet alsof er een hoge kans op ernstige bijwerkingen is (is er niet) en je claimt dat vaccins troep zijn (zijn ze niet). Maar je pleurt het allemaal hier wel neer als ‘feit’, terwijl dat jouw niet onderbouwde, bovendien niet-genuanceerde mening is. Waarbij jij een complete leek bent. Dus…

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:33

IMANDRA schreef:
imaudy schreef:

Natuurlijk niet, want die literatuur heb je niet :D.

En qua opmerkingen, bijv jouw laatste serie hier? Je stelt alles alsof het niet uitmaakt of je vaccineert of niet wbt besmettelijkheid (klopt niet), en doet alsof er een hoge kans op ernstige bijwerkingen is (is er niet) en je claimt dat vaccins troep zijn (zijn ze niet). Maar je pleurt het allemaal hier wel neer als ‘feit’, terwijl dat jouw niet onderbouwde, bovendien niet-genuanceerde mening is. Waarbij jij een complete leek bent. Dus…

Je gaat onder mijn foeilijst!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:35

Vayo schreef:

1. Die stelling gaat niet op: Overheden hebben bredere belangen dan het individu.

2. De vaccins zijn alleen door de fabrikanten!!! vrijgegeven nadat zij gevrijwaard zijn van aansprakelijkheid. De risico-afweging is nu de eigen verantwoordelijkheid van het individu. Daarom is defacto verplichten fundamenteel onjuist.

Maar goed, dat is allemaal een gepasseerd station. De meerderheid, in sommige landen bijna iedereen, is gevaccineerd.

Dat het virus hierdoor niet gaat verdwijnen is helder. Ook niet als de laatste burger verplicht gevaccineerd wordt.

De situatie van vorig jaar gaat echter gelukkig niet meer terugkomen:
Er zijn nu veel natuurlijk resistenten én er zijn vaccinaties; de kwetsbaren die vorig jaar de boel escaleerden kunnen nu beschermd worden.

De hamvraag is; wat nu?
Moeten we de samenleving fundamenteel veranderen voor een virus met een mortaliteit vergelijkbaar met griep of gaan we het aanpakken waar het probleem ligt.

Nee, ik vraag niet eens om gezond leven ook al is dat voor ontlasting van het zorgsysteem nog effectiever dan Covid19 vaccins....

Ik vind wél dat defacto verplicht vaccineren van iedereen het verkeerde gedrag beloont. Voor de overheid en de ziekenindustrie is dat perfect, maar voor de méns??