Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:37

Ziek, ik haat ziek zijn. Het is zo een verspilling van tijd om lamlendig te liggen zijn.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:40

Gini schreef:
Ziek, ik haat ziek zijn. Het is zo een verspilling van tijd om lamlendig te liggen zijn.

+1

Nu al helemaal klaar mee. Beterschap trouwens!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:51

Dat ik mezelf zo kan deprimeren door de successen van een ander.

Niet dat ik het een ander niet gun, maar ik voel mezelf dan zo'n mislukkeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:26

Niobe schreef:
Evamarie schreef:
1 of andere Engelse creap, via en bandje gebeld met bedreigingen vanuit een gewoon Nederlands nummer.. Halloween was toch al voorbij %)

Oh dat komt nu heel veel voor, is weer een nieuwe manier van poging tot oplichting. Gewoon ophangen, verder niks aan de hand

Bedankt, gelukkig! Maakte mij toch zorgen.

Er werd gezegd, you have violated and we take legal actions to you. Het nummer heeft gewoon een profielfoto van een man op WhatsApp, die goed zichtbaar is, dat maakte het nog enger.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:38

Evamarie schreef:
Niobe schreef:

Oh dat komt nu heel veel voor, is weer een nieuwe manier van poging tot oplichting. Gewoon ophangen, verder niks aan de hand

Bedankt, gelukkig! Maakte mij toch zorgen.

Er werd gezegd, you have violated and we take legal actions to you. Het nummer heeft gewoon een profielfoto van een man op WhatsApp, die goed zichtbaar is, dat maakte het nog enger.

Geen probleem! Zou ik ook hebben als ik het niet wist, denk ik.

Ze gebruiken trouwens willekeurige telefoonnummers (via een soort app/systeem die dat mogelijk maakt), dus het kan zijn dat het een bestaand nummer is van iemand die er niks van weet en er echt niets mee te maken heeft.
Ik denk dat je daarom die profielfoto ook ziet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:10

Niobe schreef:

Ze gebruiken trouwens willekeurige telefoonnummers (via een soort app/systeem die dat mogelijk maakt), dus het kan zijn dat het een bestaand nummer is van iemand die er niks van weet en er echt niets mee te maken heeft.

Dit had ik laatst ja! Iemand die mij belde of ik eens wilde ophouden met hem te bellen en te zeggen dat hij een misdaad had gepleegd. Ik had geen idee waar die persoon het over had, had nog nooit contact gehad met zijn nummer. Spoofing heet dat volgens mij? Weet je ook hoe ik daar vanaf kom? Hoe komen die mensen überhaupt aan mijn nummer...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:25

Klopt, er wordt gebeld met bestaande telefoonnummers van mensen die er geen weet van hebben. Jouw nummer kan dus ook gebruikt worden door deze criminelen om andere mensen te bellen.

Eigenlijk lijkt het mij vrij sterk dat mensen in deze vorm van oplichting trappen, net als de sms'jes een tijdje terug. Als maar genoeg mensen er niet in mee gaan houdt het vanzelf weer op. Maar dan bedenken ze wel wat anders.

Ik ben 1x gebeld tot nu toe nummer geblokkeerd (het nummer leek haast bijna op mijn eigen nummer). Verder geen last van gehad ze doen hun best maar :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:31

Kaus schreef:
Niobe schreef:

Dit had ik laatst ja! Iemand die mij belde of ik eens wilde ophouden met hem te bellen en te zeggen dat hij een misdaad had gepleegd. Ik had geen idee waar die persoon het over had, had nog nooit contact gehad met zijn nummer. Spoofing heet dat volgens mij? Weet je ook hoe ik daar vanaf kom? Hoe komen die mensen überhaupt aan mijn nummer...

Ik heb daar van de week eens naar gezocht en ik vrees dat je daar vrij weinig aan kunt doen, ik heb het idee dat ze heel toevallig dan jouw nummer gebruikt hebben, omdat ze ook weleens nummers gebruiken die aangeven niet in gebruik te zijn als je die terugbelt.
Ontzettend beroerd is dat... Maar het gebeurt nu zo ontzettend veel, dat er haast wel een oplossing voor moet gaan komen.

Dat ze mij bellen kan ik nog enigszins in komen, mijn nummer staat op allerlei manieren vermeld. Maar mijn vriend werd van de week ook gebeld en hij is extreem terughoudend met zijn nummer ergens invullen.

@Zebrastreep, ja idd, ze worden steeds creatiever lijkt wel. Ik hoop dat er heel weinig mensen in trappen. Het is niet heel geloofwaardig om gebeld te worden door een engels bandje over een misdaad of wat dan ook

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:34

Mijn stuitje doet pijn na een val vorige week van mijn fiets. De ellende is vooral dat ik 9km naar en van mijn nieuwe woning moet fietsen. Echt, help, auw |( :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:35

Als je het over de duivel hebt ik werd net weer gebeld door dat nummer heb het maar weggedrukt :')

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:18

Niobe schreef:
Dat ik mezelf zo kan deprimeren door de successen van een ander.

Niet dat ik het een ander niet gun, maar ik voel mezelf dan zo'n mislukkeling

Je moet jezelf ook niet meten met een ander maar alleen met jezelf! :j

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:08

Het doet zo achterlijk veel pijn, ik ben echt geen pillenslikker maar anders ga ik de dagen niet doorkomen :n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:16

Aan mijn internet. Laatste dagen telkens eind van de ochtend en 's avonds valt de WiFi weg elke paar seconden. Tijdje geleden ook al gehad en toen deed het het daarna gewoon wrken weer en nu weer. Als ik contact opneem met ziggo zeggen ze dat het aan de kabel zal liggen maar die heb ik al een keer verwisseld met een nieuwe en hetzelfde probleem. Om de zoveel weken valt continu de verbinding weg, maar overdag werkt hij wel perfect. En dan een paar weken geen probleem.

Vreselijk irritant en ik word er moe van. Ik wil gewoon serie kijken of muziek luisteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:26

Dat ik serieus groep 4 stof aan het uitleggen ben aan mijn collega die bijna twee keer zo oud is als ik en werkt als vertaler. :roll: Echt, wat doe je in zo'n functie als je noch Engels noch Nederlands kunt. :x

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:50

Dat mijn moeder vraagt hoe die collega ook alweer heette van mijn vorige werk waar ik nog goed contact mee heb.

Nee mam ik wil het niet meer over haar hebben hoor :') Gelijk weer even de realisatie dat ik niet meer met haar omga en haar mis al is de vriendschap gewoon goed beëindigd. En ook al merk ik dat ik veel vrolijker ben omdat het nogal energie zoog. Maar soms is het wel weer even verdomd moeilijk helemaal als je nog wel van iemand houdt en geeft en weet dat het ook wederzijds is na deze ellende maar als iemand er naar vraagt mis ik de vriendschap af en toe wel even zeg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:00

Dat er een fiets bovenuit het rek viel en die kwam tegen mijn gezicht aan (dat botje onder je oog). En die doet nu pijn. Hopelijk is het morgen niet blauw. :=

(Vraag me niet hoe)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:09

Ik wil wel weten hoe :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:11

MyWishMax schreef:
Ik wil wel weten hoe :')

Ik ook…..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:17

Zucht

Ik had al een HALF uur naar mijn fiets gezocht. Toen ik hem eindelijk vond trok ik dat rek (zo’n hoge stalling) eruit. Hield netjes mijn fiets tegen omdat die altijd uit zichzelf er al uit rollen. Trok ik blijkbaar de fiets naast mijn fiets ook eruit. Die viel dus met een soort koprol naast me op de grond. Op dat moment schrok ik zo dat ik vergat mijn eigen fiets vast te houden en die gleed dus uit dat rek (gok 1.70 hoog) en viel naar beneden tegen mijn gezicht aan.

Ben ik onhandig? Nee joh. :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:19

Het klinkt meer als een heel onhandige constructie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:19

Ja ik was ook echt heel boos dat dit zo slecht geregeld is. Ik ben enorm onhandig dus zet normaal mijn fiets nooit bovenin. Maar er is daar nooit plek. :n

Inmiddels is mijn hele hoofd wat beurs en doet knipperen een beetje pijnlijk. Echt geweldig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:20

Ja, vind ik ook := Als er blijkbaar meerdere fietsen uit kunnen komen springen is dat gewoon niet oké.

En mij had hetzelfde kunnen overkomen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:21

MyWishMax schreef:
Ja, vind ik ook := Als er blijkbaar meerdere fietsen uit kunnen komen springen is dat gewoon niet oké.

En mij had hetzelfde kunnen overkomen :')

Ja, mij dus ook :+.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:27

Ja, dit is dus inderdaad heel herkenbaar :') .
Die bovenrekken zijn echt de hel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:28

Nou normaal had ik daar wel beter op gelet maar ik was heel moe en duizelig. En na een half uur staren naar fietsen was ik het zat. Had wel gezien dat hij haakte maar toen begon dat ding al naar achteren te glijden zonder extra druk. :roll: