Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niobe schreef:Evamarie schreef:1 of andere Engelse creap, via en bandje gebeld met bedreigingen vanuit een gewoon Nederlands nummer.. Halloween was toch al voorbij
Oh dat komt nu heel veel voor, is weer een nieuwe manier van poging tot oplichting. Gewoon ophangen, verder niks aan de hand
Evamarie schreef:Niobe schreef:
Oh dat komt nu heel veel voor, is weer een nieuwe manier van poging tot oplichting. Gewoon ophangen, verder niks aan de hand
Bedankt, gelukkig! Maakte mij toch zorgen.
Er werd gezegd, you have violated and we take legal actions to you. Het nummer heeft gewoon een profielfoto van een man op WhatsApp, die goed zichtbaar is, dat maakte het nog enger.
Niobe schreef:Geen probleem! Zou ik ook hebben als ik het niet wist, denk ik.
Ze gebruiken trouwens willekeurige telefoonnummers (via een soort app/systeem die dat mogelijk maakt), dus het kan zijn dat het een bestaand nummer is van iemand die er niks van weet en er echt niets mee te maken heeft.
Ik denk dat je daarom die profielfoto ook ziet.
Kaus schreef:Niobe schreef:Geen probleem! Zou ik ook hebben als ik het niet wist, denk ik.
Ze gebruiken trouwens willekeurige telefoonnummers (via een soort app/systeem die dat mogelijk maakt), dus het kan zijn dat het een bestaand nummer is van iemand die er niks van weet en er echt niets mee te maken heeft.
Ik denk dat je daarom die profielfoto ook ziet.
Dit had ik laatst ja! Iemand die mij belde of ik eens wilde ophouden met hem te bellen en te zeggen dat hij een misdaad had gepleegd. Ik had geen idee waar die persoon het over had, had nog nooit contact gehad met zijn nummer. Spoofing heet dat volgens mij? Weet je ook hoe ik daar vanaf kom? Hoe komen die mensen überhaupt aan mijn nummer...