Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Tweets Willem Engel en Van Ranst komen op 2000 reclameborden
Een screenshot van het twittergesprek van Virus Waarheid voorman Willem Engel en de Belgische viroloog Marc van Ranst op komt op reclameborden op meer dan 2000 locaties. Het benodigde geld daarvoor is opgehaald door Blendle-oprichter Alexander Klöpping.
De eerste borden zijn al gespot en worden op sociale media gedeeld met de hashtag #salsapandemie
Nathalie
@Meerdanmamavan
#salsapandemie in leidsehage
4 uur geleden
Klöpping startte de actie gisteren nadat de Belgische viroloog van zich af had gebeten op Twitter. Van Ranst zit op dit moment ondergedoken omdat hij wordt bedreigd door een voortvluchtige extreemrechtse verdachte.
Engel stelde op Twitter dat de viroloog de bedreigingen aan zijn adres zelf had gecreëerd. Van Ranst wees Engel vervolgens in niet mis te verstane bewoordingen op zijn gebrek aan virologische kennis.
bigone schreef:Dit filmpje is een geweldig voorbeeld van de onkunde van Engel , hier word hij elke keer vakkundig in de hoek gezet en probeert hij weer iets anders om maar zijn gelijk te halen: https://youtu.be/UeiUqwntqjc
Vayo schreef:Felien_Kyra schreef:Goedemorgen,
Ik heb even een vraag en aangezien mensen op bokt altijd veel wetenNet twee keer de ggd gebeld omdat ik t verhaal vaag blijf vinden. Ik ben maandag bij mijn zus geweest en heb netjes 1,5m afstand gehouden. Vanochtend blijkt ze positief getest met een zelftest. Nu zegt de ggd daarover dan in de gaten houden of je klachten krijgt en anders op dag 5 na t contact laten testen. Uiteraard laat mijn zus zich vanmiddag bij de ggd testen. Misschien handig om er nog even bij te vertellen dat zowel ik en mijn ouders met een zelftest alle drie negatief zijn.
Vervolgens geef ik bij beide mensen aan dat ik gisteren op het zoontje van mijn zus heb gepast (in mijn eigen huis). Mijn neefje is nog geen 2 jaar oud en je begrijpt dat afstand houden dan niet gaat. Mijn zus heb ik daarbij helemaal niet gezien (haar man heeft hem gebracht en dit was echt afleveren aan de deur). Vervolgens krijg ik van beide medewerkers heel veel eeeeh en eeeeh en MISSCHIEN is het beter om thuis te blijven. Uiteraard ga ik ook niet bij mensen op bezoek nu, maar ik moet morgen wel gewoon werken (vitaal beroep). Mijn zus en ik werken binnen hetzelfde bedrijf en er zijn dus collega's die haar veel meer hebben gezien dan ik afgelopen week (ik heb namelijk niet gewerkt deze week), die geven ook aan van: als je negatief bent met zelftest en je hebt geen klachten, dan gewoon komen werken.
Iemand die zeker weet hoe het zit in mijn geval?
In jouw geval is het advies om je gezondheid even extra in de gaten te houden en bij klachten direct te laten testen. Je hoeft pas in quarantaine als je een nauw contact bent geweest van een besmet iemand. Dit houdt in intensief contact (iemand hoest/niest in je gezicht, gekust met iemand, geknuffeld) of 15 min. of langer binnen 1.5 m van de besmette persoon te zijn geweest.
Als je een nauw contact bent wordt je geadviseerd 10 dagen in quarantaine te gaan en op dag 5 na het laatste contact je te laten testen. Bij een negatieve test mag je uit quarantaine. Ik neem aan dat je neefje niet positief getest is en geen klachten heeft?
Bij (langdurig) contact op 1.5 m afstand of verder ben je een overig contact. Je hoeft niet in quarantaine en mag gewoon alles. Wel is het advies even goed in de gaten te houden of je klachten krijgt. Bij klachten wel testen.
Ik heb dit zelf al voorgehad dat ik een overig contact was (3,5 uur geweest bij een besmet iemand, maar wel op 1.5 m afstand) en mijn kinderen zijn 2 keer een nauw contact geweest. Gelukkig heeft in alle keren geen besmetting plaatsgevonden.
Ik zal de officiële link eens opzoeken voor je .....
EDIT in de links hieronder staat het ook nog duidelijk uitgelegd. Je hoeft niet in quarantaine.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tonderzoek
https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/
Relaxed schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom je wel naar de h*eren mag en niet naar een zonnestudio? Probeerde een afspraak te maken aangezien het met mijn kleurtje nog niet opschiet door dit grafweer, maar ze mogen dus nog niet openEcht niet te volgen..