Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:11

Even een update vanuit mijn kant over de Swarovski armband.
Sorry voor mijn late reactie!
Ik vond het een te vaag verhaal over de armband en jullie hebben mijn gevoel bevestigd. Ik heb uiteindelijk de armband niet gekocht. :)

Sorriso

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:27

Is dit safe?
Ik had een bod van iemand gekregen en krijg later bericht dat er iets mis gegaan was en dat het bod van haar dochter had moeten komen. Nu dus bod geaccepteerd van het andere account maar die heeft 0 ervaringen. Is dit trucage? :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:47

Sorriso schreef:
Is dit safe?
Ik had een bod van iemand gekregen en krijg later bericht dat er iets mis gegaan was en dat het bod van haar dochter had moeten komen. Nu dus bod geaccepteerd van het andere account maar die heeft 0 ervaringen. Is dit trucage? :+

Ik koop graag bij mensen met 0 reviews deze zijn vaak nog onwetend en betalen gewoon of ze vragen of te lage prijzen
Nooit problemen gehad

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:58

Ik neem aan dat jij een artikel te koop hebt waar zij op reageren?

Ik zou niet weten hoe dat oplichting zou kunnen zijn. Of Jantje of Pietje nou een bod doet.
Heeft Jantje een bod gedaan en zeggen ze oeps het had via het account van Pietje gemoeten.

Nou dan doet Pietje dat bod gewoon ook via het account van Pietje. En ga jij daar ook mee akkoord.
En vervolgens kan Pietje het kopen. Het bod van Jantje negeer je dan gewoon verder toch.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:12

Ik kon een item kopen maar verkoper kon niet verzenden dus reserveerde het voor mij. Nu kan ik het kopen maar lukt het niet, item komt uit Italië en zij heeft ups en Mondial aanstaan. Ik kan opeens niks meer bij haar kopen?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:44

Later op de dag of morgen nog een x proberen?
Klinkt alsof die verzenddiensten even niet ‘beschikbaat’ zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:12

Sinds gisteren doet die al zo -O-

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:16

pmarena schreef:
Ik neem aan dat jij een artikel te koop hebt waar zij op reageren?

Ik zou niet weten hoe dat oplichting zou kunnen zijn. Of Jantje of Pietje nou een bod doet.
Heeft Jantje een bod gedaan en zeggen ze oeps het had via het account van Pietje gemoeten.

Nou dan doet Pietje dat bod gewoon ook via het account van Pietje. En ga jij daar ook mee akkoord.
En vervolgens kan Pietje het kopen. Het bod van Jantje negeer je dan gewoon verder toch.

Je hebt gelijk hoor! Maar wellicht had ik een laatste ontwikkeling gemist met een constructie die ik onmogelijk zelf kan bedenken :+

@tita; Helder :Y) :') . Bedankt voor je reactie ook!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:20

Kan ook zijn dat haar dochter tegoed op haar account heeft staan, dan zou ik ook eerst dat account gebruiken om spullen te kopen. :) Scheelt weer geld van je rekening afschrijven!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:22

Ik heb nu iemand die al 3x heeft geprobeerd om iets te kopen. Ze krijgt iedere keer een foutmelding en ik krijg ook niet te zien dat het betaald is.

Het lijkt een storing te zijn. Heel irritant!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:36

Had iets met vlekken retour gestuurd. Verkoopster was akkoord . Had ze niet gezien, dat kan. Wacht ze eerst tot de laatste dag om het op te halen en dan tot de laatste dag om akkoord te gaan, vind dat zo flauw.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:44

Georgette schreef:
Ik zie dan wel dat ik het net heb geplaatst, dus de advertentie krijgt wel een nieuwe datum, maar als ik dan zoek (bijvoorbeeld op merk en kleur) en sorteer op 'nieuwste eerst' dan moet ik een heel eind scrollen en staat ie dus niet bovenaan helaas. Om van alles een nieuwe foto te maken zit ik niet echt op te wachten, heb meer dan 200 advertenties...

Dat is al lang zo. Het enige dat helpt is een tijdje wachten of andere foto’s maken.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:49

Ik denk dat Vinted wel een apart algoritme heeft hiervoor ofzo.
Ik heb advertenties die er een paar maanden op staan en echt ver naar onder zijn gezakt.
En ineens hebben mensen deze weer als favoriet toegevoegd of doen ze een bod of kopen ze het..

Dus ik denk dat het opnieuw erop zetten niet echt iets toevoegt, het is alleen zonde van je tijd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 01:41

Nog iets leuks }:0 vandaag pakketje afgehaald door koper, helemaal blij, alles ok en recensie gekregen en gegeven maar heb mijn geld nog steeds niet ontvangen??? Heb nog niet eerder gehad dat dit zolang heeft geduurd…

Het lukte mij wel opeens om dat ene artikel te kopen wat eerst niet lukte door geen geschikt afhaalpunt :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 06:58

Ik had ook de melding dat er een koop was afgerond maar ook nog geen geld…
Er blijkt storing te zijn zag ik op verschillende groepen op Facebook

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:22

Kan iemand mij voorzien van advies, want ik kom er niet helemaal achter.

Ik koop wel vaker Pink Gellac ( nieuwe ) via Vinted, dit gaat 9 van de 10 keer
goed met verzenden, door de verkoper wordt er ook vaak rekening mee gehouden en
wordt het goed verpakt dmv bubbeltjes plastic oid.

Nu heb ik gisteren 2 potjes ( van dezelfde koper ) opgehaald bij mijn Homerr punt, maar
bij thuiskomst kwam ik er al snel achter dat de beide potjes stuk zijn, alles onder de gellak O:) bah!
Deze verkoper vond het dus een goed idee om de potjes alleen te verzenden in een dik stuk papier :=

Nu heb ik gemeld dat ik een probleem heb en dat beide potjes beschadigd zijn en weg heb moeten
gooien, verkoper geeft aan geld te retourneren, maar krijg je daar een melding van? Ik zie dat namelijk nergens terug dat zij mij dit beloofd heeft :)

Alvast bedankt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:42

Alja schreef:
Ik had ook de melding dat er een koop was afgerond maar ook nog geen geld…
Er blijkt storing te zijn zag ik op verschillende groepen op Facebook

Duurt deze storing wel lang… feedback is van beide kanten gisteren middag al gegeven..

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:05

BloemBloem schreef:
Kan iemand mij voorzien van advies, want ik kom er niet helemaal achter.

Ik koop wel vaker Pink Gellac ( nieuwe ) via Vinted, dit gaat 9 van de 10 keer
goed met verzenden, door de verkoper wordt er ook vaak rekening mee gehouden en
wordt het goed verpakt dmv bubbeltjes plastic oid.

Nu heb ik gisteren 2 potjes ( van dezelfde koper ) opgehaald bij mijn Homerr punt, maar
bij thuiskomst kwam ik er al snel achter dat de beide potjes stuk zijn, alles onder de gellak O:) bah!
Deze verkoper vond het dus een goed idee om de potjes alleen te verzenden in een dik stuk papier :=

Nu heb ik gemeld dat ik een probleem heb en dat beide potjes beschadigd zijn en weg heb moeten
gooien, verkoper geeft aan geld te retourneren, maar krijg je daar een melding van? Ik zie dat namelijk nergens terug dat zij mij dit beloofd heeft :)

Alvast bedankt!

Ik kreeg dit in beeld bij soortgelijke situatie.

Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:17

Hoe heb jij dat dan aangegeven? Ik heb in ieder geval aangeklikt dat de zending
niet in orde is en dat er een probleem is. Dit probleem heb ik aangegeven via de "neem contact met ons" knop, dus rechtstreeks met Vinted. Probleem aangegeven en foto's meegestuurd, is dat dan voldoende?

Gisteren opgehaald, dus ik zit nog mooi binnen de twee dagen dat ik een probleem kan melden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:20

Dan moet je eerst nog gelijk krijgen idd of tot een oplossing komen met verkoper. Dat duurt even en daarna zal je het geld terug krijgen idd.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:24

MyWishMax schreef:
Dan moet je eerst nog gelijk krijgen idd of tot een oplossing komen met verkoper. Dat duurt even en daarna zal je het geld terug krijgen idd.

Verkoper heeft aangegeven de kosten te dekken :)

Het gaat ook niet om een enorm bedrag hoor, de troep die
ik er van had vond ik vervelender :)) :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:40

Nee,maar dat moet bij vinted nog geaccepteerd/verwerkt worden. Het geld staat gewoon nog gereserveerd en kan dus makkelijk terug zodra zij klaar zijn.

Afhaalpunt is hier trouwens echt niet blij met homerr. Het was eerst toch dat ze pad gingen rijden als ze genoeg pakketjes hadden? Hier hebben ze, of de bezorger zelf, ineens besloten nog maar 2 keer per week te komen. Niet omdat ze te weinig pakketten hebben, maar gewoon daarom. Dus ze krijgen 2 keer per week meerdere zakken waar op elke zak ook een andere datum staat. Op dinsdag krijgen ze dus zakken van vrijdag, zaterdag, maandag en dinsdag. Aangezien er uit de omtrek heel veel hierheen komt zijn ze echt langere tijd bezig met alles inscannen in 1 keer, omdat het allemaal volle zakken zijn en soms zelfs 2 per dag.

Had gewoon medelijden met ze :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:00

Dat is hier ook. Ik vrees dat hij er mee gaat stoppen. Zou wel jammer zijn want dit kan ik lopen. Het andere punt is te ver en door een jonge baby kan ik op de fiets nu nergens heen. Nu combineer ik de pakjes altijd met een wandeling met baby en wagen volgeladen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:09

Ik fietste met die kleine in de Manduca buikdrager. Dat ging prima hier op rustige dijkjes en klein dorp. Is wel een risico van pletten van kind als je onderuit gaat maar ik vond de kinderwagen een stuk enger dat je dat ding zo voor je uit de weg op duwt :=

Ik baal een beetje want in de laatste 2 weken 2x iets met een klein gaatje binnengekregen -O-

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:21

Oei nee, draagzak durf ik echt niet op de fiets. Ik woon ook in een drukke stad. Als je de straat oversteekt moet je eerst even kijken of er niets aan komt :+

Balen van die gaatjes.