Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:10

Is het niet zo dat ze enkel bericht geven als het positief is? Zo was dat bij mijn man.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:14

Wel apart dat ik al de dag na de test gebeld ben. En anderen 3 dagen wachten.
Nee ik ben gebeld met negatief resultaat. Je wordt sowieso gebeld.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:20

rockwitch schreef:
Wel apart dat ik al de dag na de test gebeld ben. En anderen 3 dagen wachten.
Nee ik ben gebeld met negatief resultaat. Je wordt sowieso gebeld.

Het verschilt per gebied waar getest is. Door de verwerking.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:30

Verschilt per gebied maar ook per dag en per persoon geloof ik :')
Hier in regio Utrecht belden ze eerst elke uitslag na, maar later alleen positieve zeiden ze. Maar soms bellen ze wel ineens ook met een negatieve uitslag.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:49

Vriend is woensdag om 11 uur getest en donderdag de uitslag. (Geen corona). Overigens was hij echt heel beroerd en onze kleine daarna ook. Dus werken in de zorg kon toch ff niet. Vorige keer duurde het langer.
Eind april was dat. (alleen hoesten toen maar haf met een cliënt 5 dagen gewerkt die daarna corona bleek te hebben we.

Ik ben niet zo panisch meer met mensen contact. Ik vermijd drukte en ga nog niet echt leuke dingen doen. Maar spreek wel familie en vrienden. Wel gepaste afstand en geen kus en knuffel. Behalve mijn moeder. Voordeel van dit weer. Lekker makkelijk buiten afspreken.
En wbt Eindhoven (stratum) ik denk dat de maatregelen die e hebben genomen goed zijn maar zr willen geen politie agent spelen en ik kan mij voorstellen dat later op de avond met meer alcohol mensen lakser worden.
Stappen kan helaas ge woon niet en jammer dat dit op deze manier ook niet volgehouden kan worden door mensen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:55

Ik was gister hier in de omgeving voor boodschappen en vd week de appie.
Nou iedereen doet als vanouds zijn ding hoor.
Geen mondkapje gezien, en afstand houden gebeurt nog zeeeeer matig.
Die tweede golf is niet te voorkomen, zeker niet zoals men hier alweer leeft.
Ik ging ook eten halen en dat was een kleine bedompte lunchroom die echt nul zijn best had gedaan een beetje coronaproof te zijn.
De strepen zaten er voor de sier en tafels weghalen voor fatsoenlijke doorloop zat er niet in. Personeel moest 50 cm voor je langs.
En dat kon best anders gezien de twee tafels die er weg konden en er dan zat over bleven.
Daar wil je namelijk toch niet zitten, dat was wel de laatste plek waar je rustig ging eten.
Als ze zo’n lunchroom sluiten wegens lak hebben aan alles is het terecht ook.

Ik vind het echt zonde dat men nu doet of er niks meer aan de hand is.
Natuurlijk wil ik meer leven, maar ik zie geen bezwaar in een mondkapje verplichten met boodschappen doen.
Ik ben daar zo kort, mij prima.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:00

Afstand houden doen ze hier wel. Ze maken hier ook nog steeds je karretje schoon. Mondkapje zie ik nog steeds niet zo de meerwaarde van in. Vind die afstand (zo veel mogelijk) veel belangrijker.
Plaats waar ik werk vond ik boodschappen doen veel vervelender.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:05

Hier ook hoor. Mensen zijn meer op pad, maar afstand houden ze zeker wel. Alles wordt ook nog schoongemaakt. Terrasjes gaan echt wel netjes. Dus ik zou zeker niet zeggen dat men lak krijgt aan de regels.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:17

Karretjes schoonmaken en max bezoekers werd hier ook nauwelijks nog op gelet.
En meerdere plaatsen waar echt je karretje niet meer gereinigd wordt.
Hier verslonst het echt enorm, een vrouw flikte het zelfs terwijl ik bij een koeling wat pakte in mijn nek hijgend ff wat weg te grissen.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:32

moonfish13 schreef:
Karretjes schoonmaken en max bezoekers werd hier ook nauwelijks nog op gelet.
En meerdere plaatsen waar echt je karretje niet meer gereinigd wordt.
Hier verslonst het echt enorm, een vrouw flikte het zelfs terwijl ik bij een koeling wat pakte in mijn nek hijgend ff wat weg te grissen.

Moet je gewoon spontaan gaan hoesten, doe ik ook (wel in m’n elleboog uiteraard). Ik moet zeggen dat dat bij mij wel helpt, de mensen schrikken dan en houden spontaan gauw afstand

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:38

Vanmorgen moest ik mijn bril ophalen bij de opticien, achterlijk druk op de winkelstraat... Net nu de appie idem....
En ik maar zenuwachtig heen en weer springen in een poging afstand te houden...
Denk regelmatig: wat sta ik nu moeilijk te doen als niemand het doet... maar ja...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:48

Hier ook mega druk op straat. In de supermarkten, op straat, langs de dijk. Lijkt allemaal gewoon weer normaal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:49

LadyMadonna schreef:
Vanmorgen moest ik mijn bril ophalen bij de opticien, achterlijk druk op de winkelstraat... Net nu de appie idem....
En ik maar zenuwachtig heen en weer springen in een poging afstand te houden...
Denk regelmatig: wat sta ik nu moeilijk te doen als niemand het doet... maar ja...

Ik heb normaal hier al een hekel aan dus ik probeer dat soort dingen op andere momenten te doen.
M’n vriend heeft last van z’n hooikoorts en hij zou bij z’n beste vriend op bezoek in de tuin maar zijn vrouw vond het niet goed. :')
Hier dus nog niet alles normaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:51

Lena, jij woont in het noorden toch? Minste besmettingen misschien juist daardoor!!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:05

bigone schreef:
Lena, jij woont in het noorden toch? Minste besmettingen misschien juist daardoor!!

Ja misschien maar zij is super lief maar altijd heel angstig. Dus dat zal het eerder zijn.
Maar daarom heeft m’n vriend het ook wel aangegeven. Hé hooikoorts hier is het wel goed als ik kom.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:20

Hier in het dorp is het RIP corona maatregelen :x
Echt niemand houdt zich hier meer aan, overal groepsvorming :') Verschrikkelijk druk overal, net of heel Amsterdam zich hier naartoe heeft getrokken.

Ik wens de politiek ook heel veel succes met aan nemen van spoedwet
Ja, want dat wordt namelijk weer een zoveelste gedoog wet in Nederland.

Handhaving, wat is dat ? _O-

Aan de andere kant geef ik men ook groot gelijk. Corona is niks anders dan overhypte griepje door de journalisten.
Ja echt heel bijzonder dat je dit jaar niks meer leest over de processierupsen. Nee die zijn niet van vorig jaar die hebben we al jaren in het Noorden. Ik heb zo hekel aan de journalisten die elke keer het volk voor lopen te liegen.

Op radio 538 hoorde ik trouwens op de radio dat wat mensen bewust een Corona test hebben laten afnemen om vervolgens daarna wat als groep wat te kunnen ondernemen zonder het risco te lopen om elkaar te besmetten. Ik wist niet dat dit ook al mogelijk is.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:27

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:
Mensen hier met klachten laten zich dus wel testen, volgens onderzoek blijkt 60 % van de mensen met klachten zich dus niet te laten testen. Ze denken niet aan Corona bij verkoudheidsklachten, dat is toch wel ernstig.

Ligt er natuurlijk wel aan wat er voor jou valt onder verkoudheidsklachten. Bij alleen een flinke snotneus zou ik mij ook niet laten testen. Als je naar de symptomen kijkt komt dat zo weinig voor.

Helemaal mee eens. Aan een verkoudheidje ga je ook echt niet dood. Jeetje wat zijn sommigen mensen toch angstig.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:31

Ann schreef:
Waarom zit Nederland 'vol' met 17 miljoen mensen? Het is misschien afhankelijk van de regio waar je woont, maar ik struikel buiten echt niet over de mensen omdat het hier zo 'vol' is? En de mensen die het te 'vol' vinden hier, kunnen er toch ook zelf voor kiezen om ergens te gaan wonen waar de bevolkingsdichtheid lager is dan in Nederland?

Hier worden al natuur gebieden dicht gegooid omdat men vindt dat het te druk wordt in de bossen. (heeft niks met Corona te maken, maar is puur om wilde dieren te beschermen)
Hoe zo geen overbevolking. Nog even en je kunt hier niets meer in NL terwijl je bijv vroeger nog overal moet vrij rijden met je paard.

Van mij mag gerust wel de bevolking gehalveerd worden zodat we allemaal wat meer ruimte hebben in onze omgeving.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:39

Nou zijn toch genoeg mensen geweest die zich nooit aan de 1,5 meter gehouden hebben..
Ligt uiteraard ook een beetje aan de woonplaats.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:47

En het handhaven lijkt mij echt enorm lastig! Altijd 1,5 meter afstand houden zit nog steeds (gelukkig) niet in ons systeem. Maar wanneer grijp je in is dan de vraag. In de klas help ik ook alleen herinneren ipv. Handhaven...
er zit buiten natuurlijk geen beperking meer aan het aantal mensen samen hè. Je hebt alleen die 1,5 meter.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:48

Blussem je moet echt stoppen met die “overhypte griep” opmerking.
Ga liever rolstoelen duwen in een revalidatiecentrum.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:57

Blussem in dit topic zijn mensen die dierbaren verloren hebben of bijna verloren hebben. In dit topic zijn mensen die van dichtbij zien hoe vreselijk zwaar de revalidatie is.
En in dit topic zijn mensen die of zelf op de corona afdeling hebben gewerkt of mensen kennen die daar gewerkt hebben. Al die gene praten zeer zeker niet over een griepje want zij weten waar ze het over hebben. Corona heeft vooral één remedie nl zorgen dat je het niet krijgt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:58

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:58

Waarom zit je eigenlijk in een griep topic Blussem.? Verlaat dit topic als Corona niet bestaat.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:01

Blussem schreef:
Ann schreef:
Waarom zit Nederland 'vol' met 17 miljoen mensen? Het is misschien afhankelijk van de regio waar je woont, maar ik struikel buiten echt niet over de mensen omdat het hier zo 'vol' is? En de mensen die het te 'vol' vinden hier, kunnen er toch ook zelf voor kiezen om ergens te gaan wonen waar de bevolkingsdichtheid lager is dan in Nederland?

Hier worden al natuur gebieden dicht gegooid omdat men vindt dat het te druk wordt in de bossen. (heeft niks met Corona te maken, maar is puur om wilde dieren te beschermen)
Hoe zo geen overbevolking. Nog even en je kunt hier niets meer in NL terwijl je bijv vroeger nog overal moet vrij rijden met je paard.

Van mij mag gerust wel de bevolking gehalveerd worden zodat we allemaal wat meer ruimte hebben in onze omgeving.

Meld jij je dan aan met familie en bekenden in je omgeving om bij dehelft te horen die verdwijnt?
Dat zou toch een zeer nobele daad zijn, en je ideeen meer overtuigingskracht geven.