Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:58

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:00

PlukenKrul schreef:
Voor de mensen die het RIVM maar blijven verdedigen, hier nog even alle pareltjes op een rij: https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... vm-743404/

En jij denkt dat ik dat ga lezen op die toon?
Ik begrijp dat jij het beter kan? Waarom werk je er dan niet?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:03

PlukenKrul schreef:
Voor de mensen die het RIVM maar blijven verdedigen, hier nog even alle pareltjes op een rij: https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... vm-743404/

Maakt het uit? Achteraf is een koe in de kont kijken. We staan nu waar we staan en moeten kijken hoe we hier nu verder mee gaan. Ik ben echt geen fan van het RIVM om andere redenen, maar de mensen bij het RIVM zijn keihard aan het werk om iedereen zo goed mogelijk te adviseren.

Edit: Note to self, niet te veel tegelijk doen. :o }:0
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 02-04-20 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:05

SinneJ schreef:
Neonlight schreef:
Ik maakte dat juist wel op uit haar eerste bericht. :+

Dan zal het aan mij liggen. Ik ben net blij dat ze niet te weinig voert hoor :+ maar ik vind het nogal hypocriet dat ze roept dat ze per se dat voer moet hebben, per se 5 keer door de super moet omdat ze korting moet en dan elders loopt te zeuren omdat er al 3 weekends niet doorgaan en vakantie haar leven is. We moeten allemaal aanpassingen doen en als je 5 keer per jaar op reis kan, kan je nu even online bestellen zodat niet die ene verpleegster na haar dienst moet concluderen dat ze haar hond niet kan voeren.

Toe maar... persoonlijke vete?! Of was het hondenvoer op in de supermarkt :(:)

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:05

Wat een dooddoener. Er wordt gevraagd om screenshots, dan worden die in veelvoud aangeleverd, dan is het weer niet goed. De antwoorden die het RIVM de afgelopen maanden op Twitter heeft gegeven zijn lachwekkend te noemen. Daaruit blijkt enkel dat hun taak is om "het gewone volk" gerust te stellen. Als je iets niet zeker weet, kom daar dan gewoon eerlijk voor uit.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:08

Kaja schreef:
SinneJ schreef:

Dan zal het aan mij liggen. Ik ben net blij dat ze niet te weinig voert hoor :+ maar ik vind het nogal hypocriet dat ze roept dat ze per se dat voer moet hebben, per se 5 keer door de super moet omdat ze korting moet en dan elders loopt te zeuren omdat er al 3 weekends niet doorgaan en vakantie haar leven is. We moeten allemaal aanpassingen doen en als je 5 keer per jaar op reis kan, kan je nu even online bestellen zodat niet die ene verpleegster na haar dienst moet concluderen dat ze haar hond niet kan voeren.

Toe maar... persoonlijke vete?! Of was het hondenvoer op in de supermarkt :(:)

Het is allemaal persoonlijk nu, want het heeft impact op iedereen. Maar ja, mvende valt me inderdaad al een tijd negatief op op het forum, daar ga ik niet over liegen. Ze houdt zich niet aan de regels en wil zich niet aanpassen. Ik vind dat heel kwalijk. Elke keer opnieuw komt er andere manier boven waarop ze zich verzet tegen de maatregelen. Ik voel me zo over iedereen die nu niet zijn steentje kan bijdragen. En ik ben daar zeker niet alleen in.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:09

SinneJ schreef:
Neonlight schreef:
Ik maakte dat juist wel op uit haar eerste bericht. :+

Ik ga meerdere weekendjes weg ja, maar heb je er wel eens over nagedacht dat ik dan met mijn ouders mee ga? Dat ik effectief 1 weekend op de planning had staan waar de kosten €60 van zouden zijn inclusief overnachting en eten? (Een weekend vanuit de vereniging, mijn moeder gaat een cursus doen en ik doe dan voor spek en bonen ook gezellig mee) Dat het andere weekend met vrienden dus met mijn ouders erbij was? En inderdaad had ik plannen om naar Animal Event te gaan en dan in de buurt op een goedkope camping te gaan staan.

Ik heb inderdaad gezegd dat ik duur vlees geen 800g van kan veroorloven per dag.

Smuldier krijgt hij nu 800g omdat er 400g in een pakje zit en hij 2 pakjes per dag krijgt. Hij zou hier ook wel 700g per dag van kunnen krijgen, maar ik heb geen zin in geklooi om 100g voer.

Hij is niet te dik en als hij wel wat te stevig wordt, dan krijgt hij echt wel iets minder. Of meer beweging.

Maar Smuldier is dan ook niet het meest kwalitatieve kvv wat er te verkrijgen is en staat erom bekend dat je van Smuldier meer moet voeren dan van een kwalitatieve betere kvv.

Dus die 500 gram echt goed duur vlees, is helemaal niet zo gek en daar zou hij prima van op gewicht blijven. Maar ja, 300g maagvulling per dag minder vond Skip niet zo tof.

En Smuldier is makkelijker te verkrijgen en omdat ik 2 pakjes geef, ook gemakkelijker te voeren dan dat ik éérst de bevroren rollen kvv door midden moet zien te hakken.

En ik ga echt wel weer online bestellen als ik daar tijd en zin in heb en het zo met de vriezerruimte uit komt.

Ik heb trouwens 2 vriezers, maar daar ligt nu ook een behoorlijke voorraad mensenvoer in.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 02-04-20 23:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:10

PlukenKrul schreef:
Wat een dooddoener. Er wordt gevraagd om screenshots, dan worden die in veelvoud aangeleverd, dan is het weer niet goed. De antwoorden die het RIVM de afgelopen maanden op Twitter heeft gegeven zijn lachwekkend te noemen. Daaruit blijkt enkel dat hun taak is om "het gewone volk" gerust te stellen. Als je iets niet zeker weet, kom daar dan gewoon eerlijk voor uit.

Joh, ze werken toch hard en doen hun best?! Alsof dat genoeg is! En nee, ik kan het niet beter maar ik zit ook niet op die stoel. Feit blijft gewoon de zeer ongelukkige communicatie maar feit blijft ook dat het nog altijd om giswerk gaat. Dat geeft niet maar kom er dan gewoon eerlijk voor uit inderdaad...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:10

Ik ga echt niet naar de prijs kijken van het wc papier... Als ik m'n bips maar kan afvegen vind ik het best...
Je kunt ook aan de bedrijfsleider vragen of hij die hoeveelheid smuldier voor je wil bestellen. Zijn ze vaak nog blijer mee dan dat iemand het vak leeg trekt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:13

PlukenKrul schreef:

Ga emigreren, dan heb je niets meer met ze van doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:14

PlukenKrul schreef:

Het is niet zo moeilijk om achteraf aan te wijzen wat er fout is gegaan.
Nu nog worden er fouten of misinterpretatie gedaan, door artsen, door wetenschappers en door beleidsbepalers.
Het is een onvoorspelbaar virus en het kost tijd. En dan nog zullen er mensen sterven. Dat is niet altijd tegen te houden.

Maar jouw manier van reageren zegt al genoeg......

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:18

mvdende schreef:
*knip*

En ik ga echt wel weer online bestellen als ik daar tijd en zin in heb, maar nu met corona even gewoon makkelijk uit de supermarkt.

Kijk dat bedoel ik dus. Als jij zin hebt, als je het je uitkomt, maar dit is wel gemakkelijker dus whatever als andere mensen zonder zitten. Zo typ je voortdurend 'ik wil, als het uitkomt, als ik zin heb'. Je wil geen moeite doen om je aan te passen en de wereld mag branden, maar jij gaat op reis.

Echt heel jammer voor de mensen om je heen! De mensen die je in gevaar brengt, de mensen die na jou in de winkel komen, de mensen van de camping die maar direct geld moeten teruggeven, iedereen mag stikken. Mvende wil haar pleziertje en gemak.

Bah.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:19

Ik ga slapen, wordt verdrietig van dit topic....

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:19

PlukenKrul schreef:

Joh, die lui zitten daar de hele dag koffie te drinken en doen wedstrijdjes wie de hardste scheet kan laten. Verder 'het volk' een beetje geruststellen tussendoor. En dik betaald krijgen! Ik zou er solliciteren als ik jou was :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:20

Kunnen jullie persoonlijke dingen die 0,0 met corona van doen hebben wellicht elders bespreken?

Dan kan het hier weer on topic.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:21

LadyMadonna schreef:
Ik ga slapen, wordt verdrietig van dit topic....

Als je verdrietig wordt van Bokt, kan je sowieso beter ff wat anders doen ;)

Trusten

PSvanLot

Majabeestje schreef:
PlukenKrul schreef:

Joh, die lui zitten daar de hele dag koffie te drinken en doen wedstrijdjes wie de hardste scheet kan laten. Verder 'het volk' een beetje geruststellen tussendoor. En dik betaald krijgen! Ik zou er solliciteren als ik jou was :)

Volgens mij tossen ze ook iedere week wie de stijl van de website bepaald!
Lijkt me echt een vet relaxed beroep in deze tijd.

Sassii

SinneJ schreef:
mvdende schreef:
*knip*

En ik ga echt wel weer online bestellen als ik daar tijd en zin in heb, maar nu met corona even gewoon makkelijk uit de supermarkt.

Kijk dat bedoel ik dus. Als jij zin hebt, als je het je uitkomt, maar dit is wel gemakkelijker dus whatever als andere mensen zonder zitten. Zo typ je voortdurend 'ik wil, als het uitkomt, als ik zin heb'. Je wil geen moeite doen om je aan te passen en de wereld mag branden, maar jij gaat op reis.

Echt heel jammer voor de mensen om je heen! De mensen die je in gevaar brengt, de mensen die na jou in de winkel komen, de mensen van de camping die maar direct geld moeten teruggeven, iedereen mag stikken. Mvende wil haar pleziertje en gemak.

Bah.

Lukt het?

Femke_Tweety

On topic please.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:22

Femke_Tweety schreef:
Kunnen jullie persoonlijke dingen die 0,0 met corona van doen hebben wellicht elders bespreken?

Dan kan het hier weer on topic.

Je hebt gelijk. Het zat me hoog, maar het is niet gepast hier. Daarbij heb ik niet de indruk dat het veel zin heeft.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:27

Princess_ schreef:
mysa schreef:
Nou... weet niet hoe het bij Jumbo gaat momenteel maar AH laat het behoorlijk afweten met de bezorgservice. Levertijd van een week of drie...

Bij alle jumbos in mijn buurt geen plekjes meer. Dit al ruim 3 weken.

Ik was helemaal verbaasd toen ik net voor de grap wilde kijken en ineens voor morgen! Avond kon bestellen bij de appie. Direct gedaan dus *\o/* maar ik vind het ook belachelijk hoeveel mensen nu bestellen, maar meer bestel opties gaat ook niet zomaar natuurlijk. Daar zijn (veel) meer auto’s en personeel bijvoorbeeld al eens voor nodig, dat heb je ook niet zomaar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:29

SinneJ schreef:

Bah.

Ik zorg ervoor dat er nog een aantal pakjes voer in de diepvries blijven liggen en "gelukkig" eten de meeste honden maar 1 pakje per dag of minder.

En ik houd me gewoon aan de regels en ik probeer echt wel rekening met iedereen te houden.

Alleen doe ik dingen ook op mijn eigen manier.

(Vlees bestellen is altijd een grote uitgave en dat is best een aanslag op je rekening in één keer)

Nu weer on topic.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:35

ontherun schreef:
Ik was helemaal verbaasd toen ik net voor de grap wilde kijken en ineens voor morgen! Avond kon bestellen bij de appie. Direct gedaan dus *\o/* maar ik vind het ook belachelijk hoeveel mensen nu bestellen, maar meer bestel opties gaat ook niet zomaar natuurlijk. Daar zijn (veel) meer auto’s en personeel bijvoorbeeld al eens voor nodig, dat heb je ook niet zomaar.

Wow dat is snel!
Heb wel het idee dat er steeds meer mensen ‘normaal’ gaan doen. Dus niet meer zo extreem gaan hamsteren. Mensen hebben notabene nu alles wel in huis, dus er valt ook niks meer te hamsteren. :')
Wat bij ons in de winkel heel erg opvalt is dat we normaal 21.000 transacties per week hebben. Vorige week waren dit ‘maar’ 14.000. Dus gewoon 1/3 minder transacties. Wat we heel erg zien is dat de klanten die komen, gelijk veel boodschappen tegelijk doen, maar gelukkig niet meer hamsteren. Ze doen nu gewoon de weekboodschappen. Dit is wel een goed teken voor ons, want zo hebben we én minder klanten (minder mensen om ons heen, dus lopen minder risico) én we hebben nog steeds dezelfde omzet.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:41

Verder is het dan ook de komende twee weken vol := Ik hoop toch ook dat het mensen nu wel doordringt dat hamsteren niet nodig is. Het wc papier stond overigens nog overal behalve 1 soort ‘tijdelijk niet leverbaar’. Evenals keuken rollen :') krijgen jullie ook weer ‘normaal’ geleverd?
Aan de ene kant wil je natuurlijk dat mensen nu bestellen, dan heb je automatisch minder mensen in de winkel en dus minder mensen in beweging en buiten. Maar zomaar ineens iedereen bestellen dat kan logistiek weer niet, dat merk je ook eraan dat bijna elke webwinkel nu een langere lever tijd dan voor Corona heeft.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:50

Ja we hebben de hele tijd wel normale levering gehad. Eigenlijk hebben alle supermarkten wel een gewone levering gehad. Maar voor de klant lijkt het alsof we de hele tijd niks/veel te weinig hebben binnen gekregen, omdat er dus heel lang niks/weinig in het schap heeft gestaan. Maar voor een supermarkt duurt het best lang om weer een buffer op te bouwen. Tegenwoordig wordt alles automatisch besteld en kunnen de besteladviezen niet worden aangepast.
Stel je voor dat we elke dag 100 pakken melk geleverd krijgen, dan is dit vandaag de dag nog steeds zo. Het lijkt dus voor de klant alsof er veel minder in het schap staat, omdat mensen nu opeens veel meer gaan kopen.
Begrijp je een beetje wat ik bedoel? :+

Ja met dat online bestellen zit je inderdaad heel erg met het logistieke gedeelte. Er zijn niet genoeg auto’s, niet genoeg chauffeurs, niet genoeg medewerkers in de winkel die de boodschappen kunnen verzamelen. En daarom kan het inderdaad wat langer duren voordat mensen hun boodschappen kunnen bestellen.