Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:49

Bij kinderen dingen die voor een paar euro te koop staan ding ik nooit af.

Bv super dik leuk sprookjes boek of spelletjes/puzzels daar betaal ik met liefde de vraagprijs voor. Voor 1 euro onderhandelen is niet aan mij besteed. Dan gun ik prima iemand die 2,3 4 euro.

Minimum prijs vragen heb ik ook een hekel aan

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:09

Iemand had interesse in m'n zadel en vroeg of ik 'm wou reserveren, nou prima. Dag later gevraagd hoe en wat, ze had 5 juli (vandaag dus) de zadel maker geregeld en zou dan vandaag het zadel komen ophalen tegen betaling en ik had gezegd als het niet past mag het binnen 24u terug. Nou tot op heden niks meer gehoord.. En ik heb geen zin om er steeds achter aan te gaan.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:15

Anoeska27 schreef:
Ik kreeg een berichtje dat mijn bod geaccepteerd werd en binnen 10 minuten bood iemand het dubbele. De verkoper baalde wel wat, maar houdt zich aan de afspraken. Niet verwacht, maar wel ontzettend blij mee!

Netjes, maar de meeste verkopers weten inmiddels wel dat niet elke bieder ook echt daadwerkelijk koopt.

Wat betreft de min. prijs vragen. Ik begrijp goed dat sommige het irritant vinden en toch heeft het ooit nog nut. Tenminste als ik zelf iets te koop heb wat er al lang op staat dan sta ik toch wel open om te zakken.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:26

_Mir schreef:
Anoeska27 schreef:
Ik kreeg een berichtje dat mijn bod geaccepteerd werd en binnen 10 minuten bood iemand het dubbele. De verkoper baalde wel wat, maar houdt zich aan de afspraken. Niet verwacht, maar wel ontzettend blij mee!

Netjes, maar de meeste verkopers weten inmiddels wel dat niet elke bieder ook echt daadwerkelijk koopt.

Wat betreft de min. prijs vragen. Ik begrijp goed dat sommige het irritant vinden en toch heeft het ooit nog nut. Tenminste als ik zelf iets te koop heb wat er al lang op staat dan sta ik toch wel open om te zakken.

Ik ben er onwijs blij mee in ieder geval. Vibram barefootschoenen voor mezelf ontzettend weinig geld. Ze passen super.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:28

Hier weer een koper die niet op kwam dagen, altijd fijn. Daarom blijf ik er tegenwoordig nooit meer speciaal voor thuis.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:37

_Mir schreef:
Hier weer een koper die niet op kwam dagen, altijd fijn. Daarom blijf ik er tegenwoordig nooit meer speciaal voor thuis.

Idd hier ook al!
En dat voor 1,50 euri :+

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:03

*Zucht*
Ik heb een aantal grote zware stenen op gratis afhalen op Facebook staan. Ze liggen best in de weg. Geen Marktplaats toch, maar toch weer typisch.
Gister aan het begin v/d avond werd ik door iemand benaderd die ze wel op wilde halen. Mijn adres heb ik gegeven (woonplaats kan ze iig. zien via de advertentie) Om 16:00 afgesproken vanmiddag en 25 minuten van te voren dit: ''Hoi, ik zou vandaag de stenen ophalen maar kom er met het instellen van de navigatie achter dat het 56 km van ons is verwijderd. Iets te ver weg voor de stenen, wel jammer! Misschien voor iemand die niet zo ver weg woont.''
Flapdrol.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:46

Ik had hetzelfde op fb.

Een keer iets opgezet en nooit meer.
Adres gegeven.
Dag erna zou ze komen.
Half uur ervoor: die straat, is dat daar en daar in Breda?
Dus ik aangegeven dat het in Den Bosch was, stond ook bij de advertentie.
Antwoord: je denkt toch zeker niet dat ik zo’n eind ga rijden hè?

Lezen is blijkbaar een vak geworden

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:09

Ik heb dat een paar keer gehad op facebook.
Dat ik op de regionale facebookverkoop groep (Groningen e.o.) een item vond, contact had met de verkoper, de afspraak al zo'n beetje had staan om er vervolgens achter te komen dat de verkoper in Amsterdam woont, waarbij ik me dan serieus afvraag waarom de verkoper zijn product in godesnaam in een Groningse groep plaatst??
Op marktplaats let ik heus wel op waar een verkoper zich bevind, maar op een regionale groep ga ik er gewoon vanuit dat je ook daar in de buurt woont.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:44

Laurora schreef:
Ik heb dat een paar keer gehad op facebook.
Dat ik op de regionale facebookverkoop groep (Groningen e.o.) een item vond, contact had met de verkoper, de afspraak al zo'n beetje had staan om er vervolgens achter te komen dat de verkoper in Amsterdam woont, waarbij ik me dan serieus afvraag waarom de verkoper zijn product in godesnaam in een Groningse groep plaatst??
Op marktplaats let ik heus wel op waar een verkoper zich bevind, maar op een regionale groep ga ik er gewoon vanuit dat je ook daar in de buurt woont.

Ik heb ook een enkele keer wat in een Facebook groep te koop gezet en daarna kreeg je suggesties "wil je het ook hier verkopen?" En daar stond ook eens een rare groep bij als suggestie niet eens in de buurt. Maar ik kon wel heel makkelijk door plaatsen. Misschien is het zoiets geweest en had die man niet gelezen?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:05

@beert dat zou heel goed kunnen inderdaad.
Was wel banketstaaf. Tegenwoordig let ik extra goed op waar iemand zich bevind :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:12

Ja heb ik ook al een paar keer gehad.
Echt heel irritant. Ik kijk juist op die groepen voor het kunnen ophalen.
Hen ook wel eens bitch gezegd of ze het dan gratis kwamen brengen }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:18

Merexa schreef:
*Zucht*
Ik heb een aantal grote zware stenen op gratis afhalen op Facebook staan. Ze liggen best in de weg. Geen Marktplaats toch, maar toch weer typisch.
Gister aan het begin v/d avond werd ik door iemand benaderd die ze wel op wilde halen. Mijn adres heb ik gegeven (woonplaats kan ze iig. zien via de advertentie) Om 16:00 afgesproken vanmiddag en 25 minuten van te voren dit: ''Hoi, ik zou vandaag de stenen ophalen maar kom er met het instellen van de navigatie achter dat het 56 km van ons is verwijderd. Iets te ver weg voor de stenen, wel jammer! Misschien voor iemand die niet zo ver weg woont.''
Flapdrol.

Er is een verschil wat betreft afstand tussen Montfoort en Montfort }>

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:26

Nou, ik had net toch iets... koper gaf me 20,- te veel. Dus ik maakte meteen die opmerking, hij twijfelde nog. Ik zeg.. nou sorry maar u geeft toch echt 20,- te veel of ben ik nou gek dan. Ik had dus gelijk, hij blij. Tuurlijk.. zo wil je zelf toch ook behandeld worden. :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:13

Grappig, iemand biedt een "nieuw hangmatje" aan voor een knaagdier en dan screenshots erbij van foto's uit een online winkel (komt op mij over als Ali ofzo). Maar op één screenshot staat "koop voor 5 euro" en zij vraagt er 20 euro voor.

Zo verkoop je het natuurlijk nooit

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:22

Hier een item te koop waarop 8 euro geboden is. Nu krijg ik een nieuw bod van... 8 euro. Is toch gek dat iemand hetzelfde bod kan doen. En waarom zou je precies hetzelfde bieden? 8)7

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:27

Gamova schreef:
Hier een item te koop waarop 8 euro geboden is. Nu krijg ik een nieuw bod van... 8 euro. Is toch gek dat iemand hetzelfde bod kan doen. En waarom zou je precies hetzelfde bieden? 8)7

Als er veel tijd tussen de bieding zit snap ik het. Wellicht gaat die nu wel voor 8€ weg. Of heeft de ander een toelichting gedaan voor een bod incl. Verzenden. Dat zie je als tweede bieder niet. Of bied je hetzelfde maar kan je dezelfde dag ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:00

Hier hebben wij een aanhanger te koop. Meerdere biedingen. A reageert niet. B had niet gezien dat die zo ver stond. C ook geen reactie. D vroeg wanneer het paste en sindsdien ook geen reactie meer. Komop hé…

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:14

_Mir schreef:
Nou, ik had net toch iets... koper gaf me 20,- te veel. Dus ik maakte meteen die opmerking, hij twijfelde nog. Ik zeg.. nou sorry maar u geeft toch echt 20,- te veel of ben ik nou gek dan. Ik had dus gelijk, hij blij. Tuurlijk.. zo wil je zelf toch ook behandeld worden. :)

Ahh das netjes

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:53

Ik heb gereageerd op twee krabpalen vandaag maar beide reageren helemaal niet meer terug :x

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:06

Hier een hele goede ervaring zojuist. Ik heb 26 mei een deal gemaakt voor boerenbont servies. Ik zocht het oude servies, en met name borden. Ze wist niet precies wat er allemaal in zat maar de borden zeker. Uiteindelijk een deal gemaakt van 175 euro, en ze zouden het langs brengen op weg naar vakantie, vandaag dus. Verkoper woont in Friesland en ik in Brabant een paar kilometer van de Belgische grens. 75 euro aanbetaald, de rest als ze het brachten.
Net alles uitgepakt (zat ook keurig ingepakt) en wat een feest en wat is het veel. *\o/*

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:15

Hier weer een hoop gezeik, mensen die 500 euro bieden op iets wat voor 1200 te koop staat.
En mensen die zeggen iets op te willen halen, dan vraag ik hoe laat en reageren ze helemaal niet meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:16

Zo dat is echt veel!
Mooi hoor.

En fijn zo een deal kunnen sluiten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:53

Neonlight schreef:
Hier een hele goede ervaring zojuist. Ik heb 26 mei een deal gemaakt voor boerenbont servies. Ik zocht het oude servies, en met name borden. Ze wist niet precies wat er allemaal in zat maar de borden zeker. Uiteindelijk een deal gemaakt van 175 euro, en ze zouden het langs brengen op weg naar vakantie, vandaag dus. Verkoper woont in Friesland en ik in Brabant een paar kilometer van de Belgische grens. 75 euro aanbetaald, de rest als ze het brachten.
Net alles uitgepakt (zat ook keurig ingepakt) en wat een feest en wat is het veel. *\o/*

[ [url=m/Cbml2l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw gaaf he! Mooie vangst. Zit er ook bij wat je wilde? De rest verkoop je vast wel weer, zijn genoeg pagina’s op fb

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:45

Grote platte borden waren een must. Ik heb een paar jaar geleden bij de Lidl boerenbont gekocht, maar de kwaliteit van nu is niet meer als die van vroeger. Maar dat waren borden, soepkommen en kodfiemokken. De rest had ik nog niet en wil ik graag hebben om het compleet te hebben. Ben ineens goed voorzien. :))