Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:03

996981 schreef:
Schemerdier schreef:
Hoogopgeleide 'intellectuele' mensen moeten hun levensstijl niet als moreel superieur beschouwen en niet neerkijken op hoe anderen leven, of hun manier van leven als de juiste manier zien.

Grappig. Het is mens eigen om eigen keuzes en manieren en meningen (op dat moment) als juist te zien. Er is bijna niemand die denkt; dit is heel dom, maar ik ga het toch doen. Er is ook niemand die denkt dat zijn eigen mening niet klopt. Je zou dus iedere (sub)“groep” in je stukje kunnen invullen.

Nee klopt, maar het valt me denk ik op omdat 'onze' stem meer gehoord wordt in de krant en in de media als 'de manier waarop iedereen leeft'. Terwijl dat natuurlijk niet zo is, en daarom ook niet per sé slecht.

Pijnlijk duidelijk werd het tijdens corona toen onze ministers allerlei versoepelingen afkondigden voor 'mensen met een tweede verblijf aan de kust' en 'je mag elkaar zien in de tuin als die een aparte ingang heeft', alsof dat de norm is :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:25

UO: Eten is niet leuk of gezellig. Ik doe het gewoon omdat het moet. Dus 'lekker uit eten gaan'... Nee dank je. Mij maak je serieus blijer met 'zullen we anders gewoon even een broodje uit het vuistje eten vanavond'?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:04

Schemerdier schreef:
996981 schreef:
Grappig. Het is mens eigen om eigen keuzes en manieren en meningen (op dat moment) als juist te zien. Er is bijna niemand die denkt; dit is heel dom, maar ik ga het toch doen. Er is ook niemand die denkt dat zijn eigen mening niet klopt. Je zou dus iedere (sub)“groep” in je stukje kunnen invullen.

Nee klopt, maar het valt me denk ik op omdat 'onze' stem meer gehoord wordt in de krant en in de media als 'de manier waarop iedereen leeft'. Terwijl dat natuurlijk niet zo is, en daarom ook niet per sé slecht.

Pijnlijk duidelijk werd het tijdens corona toen onze ministers allerlei versoepelingen afkondigden voor 'mensen met een tweede verblijf aan de kust' en 'je mag elkaar zien in de tuin als die een aparte ingang heeft', alsof dat de norm is :=

Het klopt dat het moeilijk je in te beelden in anderen en onder andere het mileu waarin je opgroeit tekent je levensbeeld. Zeker in de politiek zit inderdaad veel van hetzelfde type mens (helaas).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:47

996981 schreef:
Het klopt dat het moeilijk je in te beelden in anderen en onder andere het mileu waarin je opgroeit tekent je levensbeeld. Zeker in de politiek zit inderdaad veel van hetzelfde type mens (helaas).
Daarom ben ik een groot voorstander van een districtenstelsel zoals ze dat in de UK hebben. Dan komt "jouw" parlementariër ook echt uit jouw omgeving, en komt niet driekwart van de mensen die "het hele land vertegenwoordigen" uit Amsterdam of Den Haag. Nog steeds niet helemaal waterdicht uiteraard, maar zo heeft "jouw" vertegenwoordiger wel een gezicht (en een e-mailadres), en is het niet mails sturen naar een willekeurig kamerlid en maar hopen dat iemand van de fractie het oppakt, en kunnen ze veel meer direct verantwoordelijk worden gehouden.

Ik denk trouwens niet dat je mening zo unpopular zal zijn, Schemerdier. :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:51

Sheran schreef:
UO: Eten is niet leuk of gezellig. Ik doe het gewoon omdat het moet. Dus 'lekker uit eten gaan'... Nee dank je. Mij maak je serieus blijer met 'zullen we anders gewoon even een broodje uit het vuistje eten vanavond'?

Wijlen mijn vader zou het volledig met je eens zijn maar persoonlijk zie ik dat toch anders.

Ik vind het niet per se unpopulair maar is niet main-stream.

poes

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:24

Team food=life hier :D ik ben altijd bezig met eten: wat waar wanneer haha

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:05

"Unpopular opinion" naar aanleiding van de namendiscussie hiervoor: een gekke naam (of kleding, of schoenen etc) is niet de primaire reden waardoor iemand gepest wordt, als mensen de pik op iemand hebben of iemand willen pesten vinden ze toch wel iets ongeacht hoe "normaal" of "gemiddeld" diegene ook is. Pesten pak je niet aan door iedereen zich aan een gemiddelde aan te laten passen, maar door in te zetten op educatie en het toewerken naar ontwikkeling van het inlevingsvermogen etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:02

SandAndOak schreef:
"Unpopular opinion" naar aanleiding van de namendiscussie hiervoor: een gekke naam (of kleding, of schoenen etc) is niet de primaire reden waardoor iemand gepest wordt, als mensen de pik op iemand hebben of iemand willen pesten vinden ze toch wel iets ongeacht hoe "normaal" of "gemiddeld" diegene ook is. Pesten pak je niet aan door iedereen zich aan een gemiddelde aan te laten passen, maar door in te zetten op educatie en het toewerken naar ontwikkeling van het inlevingsvermogen etc.

Eens.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:33

SandAndOak schreef:

Ja ook mee eens. Al weet ik niet of je oplossing werkt, mensen zijn beesten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:06

SandAndOak schreef:

Klopt, als pesters eenmaal een slachtoffer hebben dan maakt t niet uit wat voor naam, kleding of uiterlijk het slachtoffer heeft. Pesten zegt meer iets over de pester(s) en meelopers dan over degene die gepest wordt.
Was er niet eens zo’n programma waar mensen die gepest waren als volwassene hun pester gingen confronteren? Viel me op hoe het slachtoffer vaak levenslang last had gehad van het gepest maar de pesters zelf veelal aangaven het zich niet of amper te herinneren.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:13

UO: Sneeuw is leuk, ook nu :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:28

*komt onder steen uit*. Rot op met je sneeuw :')

UO: covid heeft het meest asociale in de mens naar boven gehaald en de "ikke ikke IKKE" maatschappij alleen maar met sneltreinvaart groter laten worden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:41

Ik vraag me af hoe unpopular die is, dat hoor ik vaak.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:12

Mkango schreef:
996981 schreef:
Daarom ben ik een groot voorstander van een districtenstelsel zoals ze dat in de UK hebben. Dan komt "jouw" parlementariër ook echt uit jouw omgeving, en komt niet driekwart van de mensen die "het hele land vertegenwoordigen" uit Amsterdam of Den Haag. Nog steeds niet helemaal waterdicht uiteraard, maar zo heeft "jouw" vertegenwoordiger wel een gezicht (en een e-mailadres), en is het niet mails sturen naar een willekeurig kamerlid en maar hopen dat iemand van de fractie het oppakt, en kunnen ze veel meer direct verantwoordelijk worden gehouden.

Waarom zou je één iemand persoonlijk verantwoordelijk willen kunnen houden (en daarover mailen) voor zaken die zo ontzettend groot zijn (en dus ook 17 miljoen verschillende meningen over zijn). Dat is totaal onrealistisch, en vind ik bijna neigen naar: de zorg is te duur dus we gaan ons eigen geld bijdrukken om het te bekostigen :o

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:15

Aight schreef:
Mkango schreef:

Waarom zou je één iemand persoonlijk verantwoordelijk willen kunnen houden (en daarover mailen) voor zaken die zo ontzettend groot zijn (en dus ook 17 miljoen verschillende meningen over zijn). Dat is totaal onrealistisch, en vind ik bijna neigen naar: de zorg is te duur dus we gaan ons eigen geld bijdrukken om het te bekostigen :o

Wat wil je dan? alle 17 miljoen afzonderlijk hun mening laten geven?

Het is toch wel praktisch om volksvertegenwoordigers te hebben. Wie dat moeten zijn en hoe je het insteekt is een tweede

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:25

996981 schreef:
Aight schreef:

Wat wil je dan? alle 17 miljoen afzonderlijk hun mening laten geven?

Het is toch wel praktisch om volksvertegenwoordigers te hebben. Wie dat moeten zijn en hoe je het insteekt is een tweede

oh nee zeker niet. Maar ik vind niet dat die 17 miljoen mensen direct toegang moeten hebben tot het mailadres van die vertegenwoordigers. Daar ging mijn reactie over. En dat die dan persoonlijk verantwoordelijk worden gehouden voor allerhande zaken. Dan sla je het hele ambtelijke apparaat wat erachter zit die advies en uitvoering geeft wel erg plat.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:30

Aight schreef:
oh nee zeker niet. Maar ik vind niet dat die 17 miljoen mensen direct toegang moeten hebben tot het mailadres van die vertegenwoordigers. Daar ging mijn reactie over. En dat die dan persoonlijk verantwoordelijk worden gehouden voor allerhande zaken. Dan sla je het hele ambtelijke apparaat wat erachter zit die advies en uitvoering geeft wel erg plat.

Zo had ik het niet begrepen. Aan de hand van de vragen die binnenkomen op de mail, kan toch alsnog advies worden gevraagd? Voor de eventuele uitvoering lijkt me ook niet 1 persoon verantwoordelijk.

Ik ben wel voorstander van het laagdrempelige aspect. Nu is het toch vaak wij en zij. Dat is denk ik niet altijd goed

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:08

Hebben we regio's met 17 miljoen mensen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:09

Cer schreef:

Egmond aan zee in de zomer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:10

Urbanus schreef:
Cer schreef:

Egmond aan zee in de zomer.

Dan zijn de ambtenaren toch met zomerreces, hebben ze geen last van :Y)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:14

Cer schreef:

Ik moest even lachen :+

Zodra mailadressen beschikbaar zijn voor de regio, zijn ze natuurlijk voor iedereen beschikbaar. De vraag is alleen of het verstandig is om mensen buiten de regio te benaderen voor problemen in je regio :D daarnaast verwacht ik ook niet dat alle 17 miljoen een probleem hebben, laat staan collectief mailen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:18

996981 schreef:
Ik moest even lachen :+

ik mis wel eens vaker wat, vandaar dat ik het me afvroeg :')

Iemand uit de regio zou ik niet een raar idee vinden op zich zeg maar... maar ik heb er geen verstand van.. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:19

Zolang mensen in de regio al niet de moeite nemen om hun stem op de eigen gemeenteraad uit te brengen hoef je ook niet een UK stelsel te gaan doen. Het boeit mensen totaal niet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:20

Winged schreef:
Zolang mensen in de regio al niet de moeite nemen om hun stem op de eigen gemeenteraad uit te brengen hoef je ook niet een UK stelsel te gaan doen. Het boeit mensen totaal niet.

Boeit het niet, of hebben ze het idee toch geen invloed te hebben?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:24

996981 schreef:
Winged schreef:

Boeit het niet, of hebben ze het idee toch geen invloed te hebben?

Ik werk zelf bij een gemeente, en als ik zo in mijn omgeving hoor + mensen spreek hebben ze vooral géén interesse. Terwijl het juist de meest lokale politiek is die de meeste invloed heeft op jouw directe leefomgeving.