Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:26

Britta31 schreef:
Je wil in deze corona tijd toch niet bewust zwanger raken.

Heel kortzichtig.
Een kind laat zich niet plannen. Helemaal niet als je de nodige problemen hebt hieromtrent.

Je gaat je toch niet inhouden omdat er Corona is? Als je zelf bewust de keuze hebt gemaakt, is wachten tot Corona voorbij is juist niet zo slim.

Als je al een tijd bezig bent, inmiddels ook al hulp krijgt of al ouder begint te worden...

Dus nee ik kan mij totaal niet vinden in je reactie.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:15

Knert schreef:
Heel kortzichtig.
Een kind laat zich niet plannen. Helemaal niet als je de nodige problemen hebt hieromtrent.

Je gaat je toch niet inhouden omdat er Corona is? Als je zelf bewust de keuze hebt gemaakt, is wachten tot Corona voorbij is juist niet zo slim.

Als je al een tijd bezig bent, inmiddels ook al hulp krijgt of al ouder begint te worden...

Dus nee ik kan mij totaal niet vinden in je reactie.

Hoezo laat het zich niet plannen? Er zijn tegenwoordig toch redelijk wat effectieve methoden waarmee je kinderen kunt voorkomen.

Een pandemie en veel minder toegankelijke kinderopvang lijken mij hoogstens extra argumenten waarom mensen voortplanting nog even uitstellen. Met wat geluk, als de situatie lang genoeg duurt, vertaalt dat uitstel zich dan vanzelf bij een deel van de mensen in afstel.
Helpt toch weer een beetje om die gevreesde R omlaag te brengen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:20

Ik bedoel niet voorkomen. Maar juist het tegenovergestelde. ZwAnger worden is niet voor iedereen vanzelfsprekend dus dan ga je tijdens Corona niet vrijwillig aan de anticonceptie.

Dan verklein je je kansen juist weer dat je erna weer aan de slag kan. Vooral als je al lang moest ontpillen of al aan de oude kant bent.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:35

Kan je ergens nog speelgoed kopen behalve online? :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:42

Love_Laugh schreef:
Kan je ergens nog speelgoed kopen behalve online? :')

Nee.
Tweedehands via bijvoorbeeld marktplaats en facebook misschien nog.

Love_Rosie

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:52

Zijn draadloze oordopjes wat voor mij als ik mn oren kan bewegen? (En normale, niet te dure dus altijd uitvallen) of wordt dit een grote frustratie van oordopjes kwijt zijn :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:32

Love_Rosie schreef:
Zijn draadloze oordopjes wat voor mij als ik mn oren kan bewegen? (En normale, niet te dure dus altijd uitvallen) of wordt dit een grote frustratie van oordopjes kwijt zijn :+

Ik heb toevallig laatst Galaxy Buds gekocht en die zitten verbazingwekkend stevig en comfortabel! Ze kunnen er eigenlijk niet uit vallen :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:34

Ik heb het nog niet aangedurfd, wel met een connectie van oor 1 naar oor 2 en verder draadloos, maar dan doe ik ze door het elastiek van mijn staart. Niet zonder reden, want ik kan ze daar regelmatig opvissen.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:43

Ik heb goedkope van de action maar ik vind dat je ze gauw verliest, even bukken ofzo en ze liggen eruit.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:24

Ghostattack schreef:
Love_Rosie schreef:

Ik heb toevallig laatst Galaxy Buds gekocht en die zitten verbazingwekkend stevig en comfortabel! Ze kunnen er eigenlijk niet uit vallen :+

Dat mag ook wel voor die prijs :+ .

Ik kwam net op Bol Oorbellen tegen waar je ze aan vast kunt maken dat je ze niet verliest :') :roll:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:54

Koop van die buddyread met zo’n dingetje dat in je oorschelp zit? Ik heb jabra sport elite en die zitten als een huis.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 07:08

Even over corona-baby's: het is al een ding :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:18

Het is natuurlijk dubbel. Waar de een ervoor kiest misschien niet te willen bevallen in een overbelast zorgsysteem, ontoegankelijke kinderopvang etc is het voor de ander misschien juist wel een uitkomst. Mannelijke partners die thuiswerken hoeven niet na 3 dagen verlof alweer weg van hun kind etc.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:01

Love_Rosie schreef:
Ghostattack schreef:

Dat mag ook wel voor die prijs :+ .

Ik kwam net op Bol Oorbellen tegen waar je ze aan vast kunt maken dat je ze niet verliest :') :roll:

Ik heb er 70 euro voor betaald, vond dat niet bepaald duur :P

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:05

70euro voor oordopjes :wow:

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:10

Princess_ schreef:

Ik ben nu al anderhalf jaar super gelukkig met mijn oortjes van de action van €6

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:19

xmarritw schreef:
Princess_ schreef:

Ik ben nu al anderhalf jaar super gelukkig met mijn oortjes van de action van €6

Ik heb 220 voor oordopjes betaald :=

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:51

Als je een telefoonnummer belt en deze zou niet in gebruik zijn, dan krijg je dit te horen toch? Als in: dit telefoonnummer is niet in gebruik
Of schiet de telefoon dan direct naar voicemail?

Toevoeging; het gaat hierbij om een prepaid nummer wat ik iemand cadeau heb gegeven.
Ik belde dit nummer vanochtend en toen ging de telefoon gelijk op voicemail.
Betekend dit dat het kaartje dus wel in de telefoon zit maar uit staat?
Laatst bijgewerkt door Valerie93 op 19-12-20 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:00

Als het nummer niet in gebruik is (niemand die er voor betaald) dan heeft voicemail ook geen zin he, niemand die 't kan terugluisteren :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:01

APCIII schreef:
Als het nummer niet in gebruik is (niemand die er voor betaald) dan heeft voicemail ook geen zin he, niemand die 't kan terugluisteren :)

Gaat om een prepaid nummer. Ik had iemand die cadeau gegeven en belde die vanochtend en toen ging direct naar voicemail..
Vandaar ook de vraag want misschien heeft degene het niet in een telefoon gestopt en is het dus niet geactiveerd.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:36

Volgens mij krijg je altijd zo'n mevrouw die zegt "het nummer wat u wilt bereiken, is niet in gebruik" of iets in die trend

Edit: wanneer telefoon meteen naar voicemail gaat, is dacht ik bij telefoon die uit staat of geen bereik heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:44

Dacht ik ook. Of in gesprek is

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:03

Kan whatsapp tijdelijk uit gezet worden?
Dus dat ik geen berichten ontvang, zonder dat ik het internet op de foon moet uitzetten.
Dat diegenen die dan wat sturen gewoon één V-tje zien en pas de tweede als ik whatsapp weer inschakel.

Is dit mogelijk, en hoe?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:05

Gewoon eraf gooien en weer installeren als je de berichten weer wilt zien? Of denk ik nu te drastisch?

Edit:
Of je zet de vinkjes uit. Dan ziet niemand of je het wel of niet gezien hebt, maar je blijft ze wel ontvangen. Vervolgens meldingen van Whatsapp uit zetten en je ziet er zelf ook niks meer van. Ze komen alleen nog wel binnen, dus als het om internet verbruik gaat helpt het niet.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:05

Palmera schreef:
Kan whatsapp tijdelijk uit gezet worden?
Dus dat ik geen berichten ontvang, zonder dat ik het internet op de foon moet uitzetten.
Dat diegenen die dan wat sturen gewoon één V-tje zien en pas de tweede als ik whatsapp weer inschakel.

Is dit mogelijk, en hoe?

Je kan de app verwijderen ik denk niet dat er een andere manier is. Moet je wel een goede back-up maken anders zijn al je berichten weg. Als het om een persoon gaat kan je deze ook blokkeren tijdelijk.