[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:49

Al de hele dag een (schreeuwend leuk...) kinderfeestje bij de buren. Net of ze er een hele basisschool hebben vrijgelaten :wow:

Tiggs

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:49

Ik was onlangs in de sauna (nou ja 'thermen') en dat is dus eigenlijk ook gewoon een zwemparadijs zonder kinderen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:49

sanso schreef:
Al de hele dag een (schreeuwend leuk...) kinderfeestje bij de buren. Net of ze er een hele basisschool hebben vrijgelaten :wow:

Woon jij vlak bij mij??? Hier ook een gekrijs van jewelste de godganse middag. De naast mij wonende grootouders hosten een kleuterpartijtje voor hun kleindochter. Godzijdank zijn de gastkleuters inmiddels weg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:11

Tiggs schreef:
Ik was onlangs in de sauna (nou ja 'thermen') en dat is dus eigenlijk ook gewoon een zwemparadijs zonder kinderen!

Ja, goed hè!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:41

Ik moet echt binnenkort weer eens daarheen gaan.. heerlijk die rust :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:17

Laurora schreef:
Tsja ik roep altijd wel heel dapper "als mijn vriend zich bedenkt zoekt hij maar een andere vrouw" maar ik weet niet of ik dat nog zeg als het puntje bij paaltje komt.

Ik lees alweer een tijdje op de achtergrond mee. Hallo ik ben Kim :D

Dat is idd heel erg moeilijk en soms moet je in sommige dingen water bij de wijn doen en dat moet van beide kanten komen.
Maaarrrrrr... een kind krijgen is iets voor de rest van je leven.
Heel veel mensen vinden het aankondigen van de zwangerschap geweldig, het babyboorl/ shower gedoe, dan mogen ze met die dikke buik pronken en als het kindje komt dan kan het geluk niet op.
Dan komen de slapeloze nachten, het geregel, het gebonden zijn enz.
Dat is een aanslag op je relatie/ huwelijk.
Maar de ergste fase komt jaren later, kinderen opweg naar de puberteit en volwassenheid.
Sommige gaan compleet het verkeerde pad op.
Deze fases hebben allemaal zo'n impact op je eigen leven.
Dan is t vaak ook nog zo dat papa's in t begin heel enthousiast zijn maar gaandeweg zij hun gewone leven oppakken en vrouwlief met de koter thuis zit.

Mijn man was in t begin niet voor of tegen kinderen, het was voor hem iets wat erbij hoorde.
Ik was tegen, al van jongs af aan.
Na 10 jaar samen zijn we getrouwd en ben duidelijk geweest. Als je kinderen wil gaan we dit niet doen.
Zijn nu 12 jaar getrouwd en hij is inmiddels gesteriliseerd op eigen initiatief.

Je moet voor jezelf heel goed duidelijk hebben wat je wil of twijfel je echt, ga dan geen overhaaste beslissing nemen door je te laten steriliseren, want bij een vrouw is dat niet altijd even makkelijk en slaagt het zonder complicaties.
En praat er over met je vriend, zet dingen onder elkaar wat leuk is en wat niet en hoe de rolverdeling zou worden.

Succes meid, het is heel lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:40

Mijn zwager wou ook geen kinderen, zusje eerst ook niet. Toen zij trouwden zei hij ook dat als mijn zusje kinderen wou, ze hiervoor een ander moest zoeken. 10 jaar later begon mijn zusje toch een kinderwens te krijgen en vele gesprekken later is mijn neefje inmiddels 2,5 :+ Mijn zwager bleek toch liever een kind te krijgen met mijn zusje dan alleen verder te moeten, want dat waren de opties.. Voor een 2e heeft hij wel een stokje gestoken, inmiddels is hij 'geholpen'.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:52

Relaxed schreef:
Mijn zwager wou ook geen kinderen, zusje eerst ook niet. Toen zij trouwden zei hij ook dat als mijn zusje kinderen wou, ze hiervoor een ander moest zoeken. 10 jaar later begon mijn zusje toch een kinderwens te krijgen en vele gesprekken later is mijn neefje inmiddels 2,5 :+ Mijn zwager bleek toch liever een kind te krijgen met mijn zusje dan alleen verder te moeten, want dat waren de opties.. Voor een 2e heeft hij wel een stokje gestoken, inmiddels is hij 'geholpen'.

Als hij zich van te voren had laten steriliseren, was ze dan bij hem weggegaan? Zou me best miskocht voelen in een relatie als iemand van bewust kindvrij opeens toch om een kind gaat jengelen. Zorgt dat niet voor wrijving in de relatie? Als het kind vervelend is dat hij dan tegen haar zegt het op te lossen, want zij moest zonodig een kind bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:07

elnienjo schreef:
Relaxed schreef:

Als hij zich van te voren had laten steriliseren, was ze dan bij hem weggegaan? Zou me best miskocht voelen in een relatie als iemand van bewust kindvrij opeens toch om een kind gaat jengelen. Zorgt dat niet voor wrijving in de relatie? Als het kind vervelend is dat hij dan tegen haar zegt het op te lossen, want zij moest zonodig een kind bijv.

Ik heb geen idee of ze weg was gegaan, maar ik weet wel dat hij echt de beste papa is voor mijn neefje, hij is er echt onwijs gek mee.. Dit is natuurlijk niet van de een op de andere dag besloten en als hij het écht niet had gewild, was hij er ook niet in mee gegaan.. Zo zwart wit als jij het stelt is het allemaal niet.
Mijn zusje was 19 toen ze trouwden, hij had natuurlijk wel een beetje kunnen nagaan dat ze op die leeftijd zoiets nog niet kon weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:10

Oh en als mijn neefje bloed irritant is, kan ik nog steeds gerust tegen mijn zwager zeggen 'dat hij er zoveel voor terug krijgt' En dan kunnen we daar nog steeds smakelijk om lachen als hij vraagt wat dat dan is :') Gelukkig is hij daar behoorlijk relaxed en realistisch in :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:04

Hier toch ook wel overtuigd antikind geweest, bij mijn partner heeft het zelfs een huwelijk gekost want hij wilde het echt níet. Dingen veranderen soms gewoon al zou ik het nooit met iemand anders gewild hebben denk ik. Want ja het is echt wel een verandering in je relatie, misschien niet per sé een aanslag al was dat het voor ons wel. Toch wel ondanks onwijs leuk en makkelijk kind. En daar kom je sterker uit, of niet. Wij wel.

Ik heb overigens bij kind 2 een kraamverzorgster gehad met kinderwens maar haar partner wilde het niet. En zij legde zich daarbij neer, vulde haar wens anders in. Dat kan ook.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:12

MB hoe is t met kind 2 eigenlijk? Inmiddels thuis?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:21

Ja, sinds eergisteren! Echt heel fijn, ik was zo ziekenhuismoe. En so far so good, waarschijnlijk heeft ze er niks aan overgehouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:24

Fijn MB :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:50

Relaxed schreef:

Kun je zien hoe raar t kan lopen.
Ik kan me er niks bij voorstellen. Ben ook bijna 40 dus mijn eierstokken zullen inmiddels vastgeroest zijn ofzo :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:15

Wat ontzettend fijn voor jullie MB!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:40

Super Marco *\o/*

Mensen zijn nou eenmaal niet 100 jaar hetzelfde. Niet voor niet stranden zoveel relaties. Iedereen maakt ontwikkelingen door en dat wrijft nou eenmaal.
Mijn moeder is destijds van brave naieve huismoeder enorm ontwikkeld tot sterke vrouw met mening. Dat huwelijk heeft toen ook maar ternauwernood stand gehouden.

Bij mij was het ook vrij bizar eigenlijk. Van bijna kinderhater hebben we nu ook een 5 jarige rondlopen. Blijft daar echter wel bij.

Een van de vreemste die ik tot nu toe tegengekomen ben waren 2 mensen die beide geen kinderen wilden. Begin 30 liep hun huwelijk spaak en binnen 5 jaar waren ze beide hertrouwd met kinderen _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 00:17

Kenden jullie deze al? :D

Brief van de directie aan ouders van kleuters over indeling groepen drie
Geplaatst op juni 9, 2019 door admin
Beste ouder(s) / verzorger(s),

hierbij stuur ik u de indeling voor de groepen drie zoals deze na de zomervakantie van start zullen gaan. Deze indeling is definitief.
De definitie van dit woord is volgens Van Dale: ‘de·fi·ni·tief (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord): blijvend.’

Dat houdt in dat wij geen mails of telefoontjes in behandeling nemen die het doel hebben deze indeling op welke wijze dan ook nog te veranderen. Om u tegemoet te komen hebben we de meest voorkomende excuses en argumenten van ouders om toch ‘tot een oplossing te komen’ (a.k.a. hun eigen wensen door te duwen) alvast op een rijtje gezet, alsmede ons antwoord daarop:

Mijn kind zit niet bij zijn/haar vriendjes
Alle kinderen hebben een aantal klasgenoten mogen noemen waarmee ze graag in de klas zouden willen. Dit heeft de groepsleerkracht naast de eigen observaties gelegd. Zo is een keuze gemaakt waarbij het belang van elk kind het meest gediend is. Leerkracht en kind hebben hierover samen overlegd.
Dat junior niet bij zijn buurjongetje in de groep is gekomen kan liggen aan 1) ze maken constant ruzie 2) de schaapjes hebben een ongunstige invloed op elkaars leerproces 3) uw buren hebben ons verzocht hun kind niet bij dat van u in de groep te plaatsen. Junior loopt nu de deur al bij hen plat.
Of we dat niet tegen u wilden zeggen.

Ik vind de juf/meester niet sympathiek
Onze professionals zijn niet aangenomen om met u bevriend te zijn. Zij hebben de taak uw kind zo goed mogelijk te begeleiden in de ontwikkeling. Onze tip: knoop eens een gesprekje met de betreffende leerkracht aan en luister niet naar roddels van bepaalde ouders aan de schoolpoort.

Ik wil in gesprek over de groepsindeling. Ik werk tot vijf uur, dus het kan daarna pas.
We gaan hierover niet in gesprek. Buiten dat: de school sluit om vijf uur, dus het kan daarna niet.

Mijn kind zit bij DAT kind in de groep
Wellicht vinden andere ouders uw sneeuwvlok ook ‘DAT’ kind. Laten we respect tonen voor andere mensen. Dat wilt u ook voor uw eigen kind. En ook DAT kind verdient elke dag een nieuwe kans. DAT kind heeft in zijn korte leven misschien meer tegenslag gehad dan u in de afgelopen tien jaar. Ondersteunen. Niet afbreken.

Ik heb ruzie met de ouders van Jantje en nu zitten onze kinderen in dezelfde groep
Heeft u ‘Stop, hou op’ gezegd? Geef elkaar een handje en zeg sorry.
Goed zo.
En nu weer fijn samen spelen.

Ik ben niet betrokken bij de indeling
Dat klopt, Annette.
Wanneer we alle ouders betrekken bij het doorspreken van onze leerlingen dan zullen we je hierover zeker informeren. Schrijf het alvast in de agenda voor 23 vergeethetmaart volgend jaar.

Om een lang verhaal kort te maken, uw kind gaat ons aan het hart. We zullen alles in het werk stellen om te zorgen dat onze leerlingen een fijne, veilige, leerzame tijd hebben op De Blije Kralenplank.
Vertrouwt u op de professionaliteit van mijn team.

Dat doe ik ook.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met groet,

de directie

PS ouders, mocht u naar aanleiding van deze brief nog opmerkingen hebben over de groepsindeling dan kunt u een mail sturen aan doegeenmoeite@definitiefbetekentdefinitief.nl

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 00:44

:') :') :') omg goud

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 01:10

Dit maakt serieus mijn hele avond weer goed _O- _O-

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 01:24

Geweldig :D