Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:49

Ach zoals ik er nu in sta denk ik dat die van ons niet meteen vol naar school gaat met zijn verjaardag, maar pas na de zomervakantie. Dus dan hebben we de vakantie nog als het dan nog steeds niet gelukt zou zijn.

Maar ik ben dat gedoe met die luiers zachtjes aan wel zat hoor, hoop toch dat we de kerst luierloos door kunnen brengen, dat hij dan de voordelen er zachtjes aan van inziet om niet meer dat vieze ding aan te hebben :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:56

pmarena schreef:
Ach zoals ik er nu in sta denk ik dat die van ons niet meteen vol naar school gaat met zijn verjaardag, maar pas na de zomervakantie. Dus dan hebben we de vakantie nog als het dan nog steeds niet gelukt zou zijn.

Maar ik ben dat gedoe met die luiers zachtjes aan wel zat hoor, hoop toch dat we de kerst luierloos door kunnen brengen, dat hij dan de voordelen er zachtjes aan van inziet om niet meer dat vieze ding aan te hebben :=

Na september volgend jaar gaat gup naar school. Is in juli jarig. Dus rond die tijd zou fijn zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:05

Past die van jou nog een beetje in luiers dan eigenlijk? Die zal zachtjes aan misschien wel in 116 zitten ofzo of nog groter...?

Die van mij is van maart. Tenzij hij echt enorm veel zin heeft om naar school te gaan wil ik maar gewoon beginnen met een paar keer alleen de woensdag, en dan zien of we een beetje opbouwen richting vakantie. Lijkt me wel fijn om voor de vakantie al een beetje te wennen en dan na de vakantie te kijken of hij het leuk vindt om helemaal mee te gaan draaien. Zijn gelukkig redelijk korte dagen tot kwart voor 3 's middags.

Maar dat is toch op 1 luier te lang :P

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:09

Misschien als je hem niet te veel drinken geeft dat het lukt? :+

pmarena

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:10

Verhoogt de kans wel aanzienlijk denk ik :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:15

Maar weet je, eigenlijk snap ik het ook wel. Als je er even blanco in probeert te stappen hè.
Dan is zo'n luier natuurlijk eigenlijk wel super makkelijk...je hoeft nooit naar de WC te gaan +:)+

Volgens mij is het net als met dat 9 maanden kruipen als een raket en dan gewoon overal tegenaan gaan staan. En als een raket weer ergens anders naartoe kruipen. Wat is dan eigenlijk het voordeel van lopen. Ja dat je makkelijker iets vast kan houden in je handen.

Met dat naar de WC / potje gaan zal het ook wel zoiets zijn, dat hij het voordeel er gewoon niet zo in ziet om steeds naar de WC te moeten gaan. En dat kan ik ook wel weer begrijpen want ja wat is het voordeel nou eigenlijk, als je het niet vies vindt...?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:16

Pmarena, Hè? Je wil hem in maart maar half naar de kleuterschool doen? Maar dat is nog zo'n 4mnd tot de zomer.. waarom is dat? (Gewoon interesse hoor).

Hier gaat ze direct na de kerstvakantie.

Meisjes zijn geloof ik gewoon makkelijker in het zindelijk worden.
Onze dochter vond het ook vies. Was met ruim 2,5 echt wel zindelijk en daar hoefde ik heel weinig voor te doen.
Het begon vorig jaar begin mei in centerparcs zwembad dat ze zelf zei: mama! Eruit! Ik moet plassen!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:23

[naam] gaat sinds februari naar school, was dan iets voorbij 2.5 jaar. 2 weken er voor was hij pas zindelijk.

Planning was om in januari naar school te gaan maar verbouwing, verhuis en ik die half januari bevallen ben was wat te veel van het goede.

In eerste instantie volledige dagen maar kon daar nog wel een uur slapen. Daarna toch paar weken enkel dinsdag en donderdag heel dagen maa vanaf paasvakantie terug volledig.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 09-08-18 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:24

Ik vind het gewoon niet nodig om een net 4 jaar geworden kind meteen volle bak naar school te sturen, en ze zijn sowieso pas met 5 leerplichtig. Tenzij hij het zelf echt graag wil natuurlijk, dan mag hij wel gewoon :P

Ik weet zelf ook nog heel goed dat ik het echt góór vond die luier, volgens mij al voor mijn 2e.
En als mijn moeder dan naar oma was ofzo en ik moest poepen...dan vond ik dat echt vreselijk en probeerde het zo lang mogelijk op te houden om maar niet in die luier te moeten :r

Maar die kleine zit er totaal niet mee, echt een goorlap wat dat betreft :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:25

Tot 5 zijn ze niet leerplichtig dus kan je rustig aan wennen.
Gup is net voor de vakantie jarig dus die mag na de vakantie

Hij heeft kleine billen die in maat 6 passen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:28

dromertje2 schreef:
Xander gaat sinds februari naar school, was dan iets voorbij 2.5 jaar. 2 weken er voor was hij pas zindelijk.

Planning was om in januari naar school te gaan maar verbouwing, verhuis en ik die half januari bevallen ben was wat te veel van het goede.

In eerste instantie volledige dagen maar kon daar nog wel een uur slapen. Daarna toch paar weken enkel dinsdag en donderdag heel dagen maa vanaf paasvakantie terug volledig.

België hè, zo anders dan hier!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:09

Och, ik heb laatst een artikel gelezen van een paar kinderurologen die ervoor pleitten echt pas te beginnen met actief zindelijk maken op 3-jarige leeftijd. Omdat uit onderzoek gebleken is dat eerder niet goed is voor de bekkenbodemspieren en blaas en nieren en dat het problemen op latere leeftijd kan geven. Met name bij jongetjes en de prostaat.
Daarom zijn jongetjes van nature ook later met zindelijkheid worden. Denken ze, want dat was nog niet nader onderzocht geloof ik :P
Als je kind er vanzelf interesse in toont was het advies erin mee te gaan, maar zo niet pas vanaf drie jarige leeftijd actief beginnen met zindelijkheid. Zowel voor jongens als voor meisjes.

De mijne taalt er nog helemaal niet naar. Voor sinterklaas krijgt ie denk ik een potje :') Dan is ie 2,5. Maar prematuur geboren dus met alles wat later dan normaal.

Overigens ging ik met 4 ook nog niet volle bak naar school. Vaak smiddags niet. Ik sliep een aantal keer per week nog echt 2/3 uur in de middag volgens mijn moeder. En viel de andere middagen regelmatig in slaap in de poppenhoek of de bouwhoek :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:57

Achgos :(:)

Komt volgens mij ook best regelmatig voor dat 4-jarigen eigenlijk nog een middagdut nodig hebben :)

Op de school die wij uitgezocht hebben is er niet echt een losse ochtend en middag, ze eten tussen de middag samen en blijven gewoon allemaal op school. Vandaar ook lekker vroeg uit om 14:45. En de hele donderdag zijn ze ook vrij.

Meneer gaat nu al een ruim jaar 1 ochtendje in de week naar de peuters dus als hij 4 is dan wilde ik dat ochtendje daar maar vervangen door een ochtendje naar de kleuterklas en dan maar zien hoe het loopt :)

Hij kan nu op zich wel zonder middagdut sinds kort, maar doet dan toch nog graag een dutje op de bank om een uur of 3-4-5. Dus dat is op zich ook wel te matchen met de schooltijden +:)+

Dat met 2,5 naar school in België blijf ik toch bijzonder vinden. Dat had voor Luukie echt niks geweest om dat dagelijks te doen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:11

Ik vind beide schoentjes erg leuk Elize!

Die paardjes haalden me over de streep ja, op die shirtjes := Vind het bij Carter's altijd zo jammer dat het zo snel vaal wordt.

Welk merk zijn de schoentjes van Juul Lautje?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:27

lau, ik dacht eerst dat het jongens gympen waren, ik vond die kleur al zo vreemd voor een jongetje maar dat is dus het merk. :+
Ook leuk idd Elize, lief van je moeder!
Goed geslaagd Mavelle! Ik heb een newborn pakje van Carters gehad en die bleef wel echt heel mooi.

Ik las laatst ergens dat kinderen nu later zindelijk worden omdat de luiers tegenwoordig "te" comfortabel zijn. Van een plasluier hebben ze tegenwoordig weinig last, in tegenstelling tot vroeger met de wasbare luiers.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:29

Van een plasluier niet, maar die stront lijkt me echt niet comfortabel :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:30

Ik heb mijn peuter op die 5 maanden echt zien veranderen naar een kleuter en met veel dingen is hij echt op vooruit gegaan zoals zijn spraak, ondanks hij naar de opvang ging.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:34

Een kleuter zijn ze hier pas met 4 jaar. Vanaf 2 jaar een peuter. :D

Maar kinderen veranderen toch sowieso in 5 maanden erg veel. Dat is gewoon ontwikkeling van het kind, weet niet of dat eraan ligt dat ze met 2,5 naar school gaan.
Ik vind dat ook wel erg vroeg. Hoe veel gaan ze dan naar school? Elke dag?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:36

Hier ook nog een niet zindelijk mannetje van net 3. Hij past nog in luiers maat 4 dus dat is het probleem niet. Hij wil echt niet op het potje zitten. Weet dat hij van oma een tractor kadootje krijgt, zegt het zelf ook maar nog wil hij niet zitten.
Omdat hij zo enorm lang is schaamde ik me vandaag in de Efteling toen ik hem stond te verschonen werd echt aangekeken.
Over 1 week gaat hij voortaan 1 ochtend en 1 middag naar peuter werk, voorbereiding op school. Zelfde gebouw ook. Hij is er echt aan toe en vraagt er zelf om.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:41

Wij zitten met onze bijna 2 jarige al in maat 6 :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 19:46

Die zijn van Jochie en Freaks Mavelle. Zijn gewoon mooie leren schoentjes. Met aan zijkant een rits.

Hier ook nog luiermaat 4

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:54

verootjoo schreef:
Een kleuter zijn ze hier pas met 4 jaar. Vanaf 2 jaar een peuter. :D

Maar kinderen veranderen toch sowieso in 5 maanden erg veel. Dat is gewoon ontwikkeling van het kind, weet niet of dat eraan ligt dat ze met 2,5 naar school gaan.
Ik vind dat ook wel erg vroeg. Hoe veel gaan ze dan naar school? Elke dag?

Ik zag bij mijn zoontje heel veel verschil in evolutie als hij 5 maanden naar school ging, dan in 5 maanden opvang/ thuis. Denk dat hij die uitdaging nodig had. Schooluren verschillen wat per school maar globaal is het van 8.30u tot 15.30u en woensdag 8.30u tot 12u.
Van sept ga ik terug werken zal hij hij soms is even in voorbewaking of nabewaking moeten.

S nachts draagt hij een pamperbroek maat 6.
Jongste pamper maat 3.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:56

Oh echt hele dagen ook :wow:

Maar slapen Belgische 2,5/3 jarigen dan ook niet meer ‘s middags? Of kan dat ook op de school.

Hoe kan het dat ze het daar wel aankunnen en hier in NL niet? Ik zie mijn kind nu echt nog niet hele dagen naar school gaan, daar is hij nog lang niet aan toe. Hij gaat over een tijdje wel naar de peuterspeelzaal 3 ochtenden.
Maar hij slaapt nu nog wel minimaal 3 uur in de middag en dat heeft hij ook echt nodig.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:59

Hier eentje die eind oktober 3 wordt maar ook totaal niet raakt naar zindelijk worden.

Qua school merk ik dat hij de uitdaging geestelijk wel mist. Hij gaat zodra de vakantie over is weer 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Slapen doet hij overdag ene keer wel andere keer niet. Zou ik hen laten slapen in de middag dan slaapt hij rustig 2 tot 3 uur maar dan 's Avonds niet voor 11u. Daarom maken we hem, als hij overdag slaapt, na max een uur wakker.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:03

Hij kon s middags wel nog een middagdut doen maar dat is niet in alle scholen zo.

Goh, denk dat dat een mentaliteitsverschil is. Hij ging ook al naar de creche er voor, laatste 2 maanden voor school full time behalve woensdag dus hij was dat wel al wel gewoon.
Hij zit ook in een leefgroep waar instappers en 1ste kleuterklassen gemengd zitten, ben regelmatig meegeweest om ze mee te begeleiden naar de turnzaal of speeltuin en dat is echt mooi om te zien hoe zorgzaam ze zijn naar mekaar.