Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:37

Hersteld een scheurtje in de tand zich uit zichzelf? Vanochtend een broodje gegeten met een nogal taaie korst, sinds dien al pijn aan mn hoektand en nu zag ik een heel licht scheurtje erin.. Maak me best zorgen en het doet ook echt zeer..

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:41

Ik zou er gewoon maandag je tandarts voor bellen...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:47

SavannahNx schreef:
Hersteld een scheurtje in de tand zich uit zichzelf? Vanochtend een broodje gegeten met een nogal taaie korst, sinds dien al pijn aan mn hoektand en nu zag ik een heel licht scheurtje erin.. Maak me best zorgen en het doet ook echt zeer..

Tandarts lekker bellen maandag? ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:11

Nee, een scheurtje in een tand herstelt volgens mij niet vanzelf.
Hup, naar de tandarts ermee dus :Y)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:20

Doe ik!

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:39

xSCWx schreef:
Welke plant is dit? Het is de enige overlever na de winter zonder verzorging en bloeit nu prachtig. Ideaal plantje voor mij dus zou er graag meer halen :D
[ [url=m/cRyyke.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X0N0Mh.jpg]Afbeelding[/url] ]

De naam moet ik zo ff opzoeken (ooievaarsbekje dacht ik), maar volgens mij heb ik ze in mijn tuin.
Niet uit te roeien en niet uit je tuin te krijgen. :x
Trekken wel veel bijen aan, daarom tolereer ik hem. :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:45

lor1_1984 schreef:
xSCWx schreef:
Welke plant is dit? Het is de enige overlever na de winter zonder verzorging en bloeit nu prachtig. Ideaal plantje voor mij dus zou er graag meer halen :D
[ [url=m/cRyyke.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X0N0Mh.jpg]Afbeelding[/url] ]

De naam moet ik zo ff opzoeken (ooievaarsbekje dacht ik), maar volgens mij heb ik ze in mijn tuin.
Niet uit te roeien en niet uit je tuin te krijgen. :x
Trekken wel veel bijen aan, daarom tolereer ik hem. :)

Een ooievaarsbek is het sowieso niet. Ben niet thuis in de tuinplanten, maar ik zou deze denk ik in de richting van de vetplanten (Crassulaceae) zoeken. Doet met zijn rozetten en grote aantal kroonbladen aan Sempervivum denken, maar dat is het volgens mij niet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:48

Ooievaarsbekje heeft wel hetzelfde soort bloemetje maar een ander blad. Ik ben vandaag naar het tuincentrum geweest en het is een rots vetplant. Als ik google denk ik de Lewisia. Die hadden ze overigens niet meer dus ik heb een zooi vergelijkbare kleintjes meegenomen, moge de sterkste overwinnen :') deze zat ook vorig jaar met 3 anderen in het bakje.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:58

xSCWx schreef:
Ooievaarsbekje heeft wel hetzelfde soort bloemetje maar een ander blad. Ik ben vandaag naar het tuincentrum geweest en het is een rots vetplant. Als ik google denk ik de Lewisia. Die hadden ze overigens niet meer dus ik heb een zooi vergelijkbare kleintjes meegenomen, moge de sterkste overwinnen :') deze zat ook vorig met 3 anderen in het bakje.

Alle Geraniums die ik ken hebben vijftallige bloemen, om mee te beginnen. Blad is zoals je zelf al zegt ook behoorlijk anders.

Denk dat je met Lewisia best goed kunt zitten. In dat geval dus ook geen Crassulaceae.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:14

Waarom vliegen er steeds bijen bij mij naar binnen? En zelfs vogeltjes... :?

Maar geen irritante muggen :+

Ze vliegen hier eventjes en gaan dan gewoon weer naar buiten. Heel apart.
Vogeltjes gaan gelukkig niet verder dan de deur opening... Ik heb nauwelijks bloemen in huis, laat staan iets dat sterk ruikt. De buren hebben wel veel bloemen in de tuin, dat is toch veel interessanter?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:47

Door je diervriendelijke aura? :+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:46

Janine1990 schreef:

Vogeltjes gaan gelukkig niet verder dan de deur opening... Ik heb nauwelijks bloemen in huis, laat staan iets dat sterk ruikt. De buren hebben wel veel bloemen in de tuin, dat is toch veel interessanter?

Waarom die bijen dat doen weet ik niet.

Maar ik heb hier rondom huis een paar koolmezen die op regelmatige basis alle uitsteeksels aan huis inspecteren, zoals deuren, kozijnen en dakgootranden terwijl ze opzoek zijn naar iets eetbaars.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:44

Worden matroesjka poppen (van die geneste Russische popjes) gemaakt uit 1 stuk hout?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:24

Indy_Mouse_9 schreef:
Worden matroesjka poppen (van die geneste Russische popjes) gemaakt uit 1 stuk hout?

Dat lijkt mij niet. Hoe wil je die dan draaien? Dat wat je er als houtkrullen afdraait of uitfreest krijg je toch nooit meer samengevoegd tot een kleiner binnenpoppetje?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:06

Janine1990 schreef:

Volgens mij zijn ze momenteel opzoek naar plekken voor nageslacht. Hang eens een insectenhuisje en vogelhuis op. Wellicht zijn er bij jou in de buurt te weinig goede en veilige broed plekken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:16

xSCWx schreef:
Janine1990 schreef:

Volgens mij zijn ze momenteel opzoek naar plekken voor nageslacht. Hang eens een insectenhuisje en vogelhuis op. Wellicht zijn er bij jou in de buurt te weinig goede en veilige broed plekken.

Nouja... insectenhuisjes zijn niet bepaaaald mijn ding...
Ik woon aardig landelijk (coulissenlandschap), dus ik ga er eigenlijk vanuit dat er meer dan voldoende ruimte is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:38

Is er ook informatie over een paard te vinden als je alleen de halve afstamming weet?
Ik wil eigenlijk toch wel graag de andere helft van de afstamming weten en dat kunnen 2 hengsten zijn. Maar welke van de 2..?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:47

Shanna schreef:
Is er ook informatie over een paard te vinden als je alleen de halve afstamming weet?
Ik wil eigenlijk toch wel graag de andere helft van de afstamming weten en dat kunnen 2 hengsten zijn. Maar welke van de 2..?

Hangt af van de reden dat je de helft maar weet. Als je paard geen stamboekpapieren heeft wordt het moeilijk. Weet je de hengst en kan je dna (van die hengst) overleggen kan je soms blauw papier krijgen. Hangt af van het stamboek.

Zonder papieren wordt het een lastigere zoektocht via fokkers/eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:12

Inderdaad voor mij zonder papieren (of nou ja, paard en dus ook papieren zijn niet in mijn bezit, paard heeft naar mijn weten wel papieren), hengst kunnen er 2 zijn die qua naam 1 letter verschillen haha. Ik weet nog wel dat het ''de beste van die 2'' was, maar vind het zelf lastig te beslissen welke nou beter is :+
Dus ik dacht als ik nou bij beide hengsten de nakomelingen op jaartal kan zien dan kan ik zien of het paard wat ik bedoel er tussen staat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:20

Dan vraag je toch of je de papieren een keer mag bekijken?
Als paard papieren heeft staat dit ook wel in het paspoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:30

Het paard is inmiddels al jaren geleden verkocht, geen idee waar hij nu is, dus papieren bekijken is geen optie helaas.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:37

Dan is het een kwestie van PG openen lijkt me? Anders wordt het moeilijk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:40

xSCWx schreef:
Janine1990 schreef:

Hier zijn de eerste baby-musjes al uitgevlogen. Dus denk niet dat ze bij Janine nog op zoek zijn naar een nestplekje.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:46

Nou hier zijn o.a nog wat koolmeesjes druk aan het timmeren... dus het kan nog wel

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:38

Sommige vogels hebben meerdere legsels per jaar.