Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:En op zich wel goed om het te laten komen. Ik heb het heel lang tegengehouden. Al het verdriet opgekropt. Na een hele lange tijd ben ik 1 x ontzettend verdrietig geworden, echt heel erg gehuild. En daarna is het ook echt beter gegaan. Zat misschien wel in de weg ofzo.
LaScar schreef:Zou me vooral gek lijken dat het wel naar je ouders en niet naar jou is inderdaad.. Verder ken ik ook wel veel mensen die overal en nergens een kerstkaartje maar sturen, dus zou het ook lekker laten gaan.
Het scheelt dat ik niks voor kerst hoef te verwachten want daar was niemand echt van. Al hoop ik stiekem ooit op een mega lange handgeschreven verontschuldigings brief ofzo
Suzanne F. schreef:Ach joh, gewoon ritueel verbranden die kaart. Lucht op. Echt.
Dit heb ik van een vriend.
LaScar schreef:Zou me vooral gek lijken dat het wel naar je ouders en niet naar jou is inderdaad.. Verder ken ik ook wel veel mensen die overal en nergens een kerstkaartje maar sturen, dus zou het ook lekker laten gaan.
Het scheelt dat ik niks voor kerst hoef te verwachten want daar was niemand echt van. Al hoop ik stiekem ooit op een mega lange handgeschreven verontschuldigings brief ofzo
LaScar schreef:Excuus xDenies, verkeerd gelezen!
Ja helaas ben ik er ook achter dat woorden echt helemaal niks zeggen. Ja op het moment zelf worden ze misschien echt gemeend, maar je kan er gewoon niet van op aan als iemand steeds van gedachte verandert. Dat is de reden dat vertrouwen in zo’n persoon heel moeilijk wordt, én dat elk einde steeds niet definitief genoeg voelt omdat het toch weer kan omslaan.. Heel raar en extra moeilijk loslaten
Sorriso schreef:Ik heb het momenteel weer een beetje lastiger. Komt denk ik ook door wat lichamelijke ongemakken en het weer en toestand op het werk. Was ook net weer lekker aan het rijden en nu is 1 hoef van mijn merrie weer slecht. Super sneu voor mijn schat en ook balen, genoot wel van de frisse lucht samen met haar weer na 1,5 jaar niet gereden te hebben.
LaScar schreef:Maar mijn ex heeft na één van onze breakups (welke ben ik inmiddels echt kwijt) wel gezegd dat hij twijfelde om iets van een brief te schrijven
LaScar schreef:Sorriso heb jij zo’n brief gehad!? Ik hoop er niet écht op hoor, weet ook wel dat dat meer iets is voor in films hahah. Maar mijn ex heeft na één van onze breakups (welke ben ik inmiddels echt kwijt) wel gezegd dat hij twijfelde om iets van een brief te schrijven, en dat lezen had me toch best leuk geleken.![]()
Balen dat dingen nu wat tegenzitten.. Het sombere van het weer deze periode helpt ook niet mee voor je stemming kan ik me voorstellen. Heel veel sterkte met je merrie en ook voor jou!
Sorriso schreef:@Denies; Wat bedoel je met “doe jij dat maar gewoon eerst, ipv weer ik”? In wat voor situaties?
En zeker waar. Ik denk ook dat mijn andere klachten een direct verband hebben met alle ups en downs van de afgelopen jaren. Vlak voor ik mijn ex tegenkwam had ik ook net een heel vervelende periode gehad met ziekte van mijn moeder. Kort hiervoor had ik mijn eigen huis gekocht waar vrij veel aan geklust moest worden. En toen ik net met mijn ex samen was stond ik ook op de lijst voor ontslag, niet het einde van de wereld maar toch best ingrijpend. Ben er uiteindelijk net tussenuit kunnen komen door zelf op een andere functie te solliciteren intern, maar de rest van de afdeling was wel opgedoekt. Eigenlijk gewoon een opeenstapeling van oliebol die eind 2018 begon.
Ja het rijden was heerlijk, hoop ik snel weer te doen! Ben alleen bang dat dit helemaal moet uitgroeien eerst.
Ik denk dat jouw brief averechts werkt. Ik denk dat de meesten van ons hier met avoidants te maken hebben gehad en dit drijft ze alleen maar verder weg. Het beste kun je ze jou laten missen maar echt heel eerlijk is dat niet voor de persoon die wel een stabiele toekomst op wil bouwen.
Zonnetje81 schreef:Ja dat is helemaal in, afspreken, zeggen het is zo leuk, tweede date afspreken en dan niks meer laten weten
Met een brief schrijven hoop je iets te raken, dat er actie komt, mijn ervaring: of bij mannen werkt dit zo niet maar er komt niks en dat is ook