tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:58

En op zich wel goed om het te laten komen. Ik heb het heel lang tegengehouden. Al het verdriet opgekropt. Na een hele lange tijd ben ik 1 x ontzettend verdrietig geworden, echt heel erg gehuild. En daarna is het ook echt beter gegaan. Zat misschien wel in de weg ofzo.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:06

Suzanne F. schreef:
En op zich wel goed om het te laten komen. Ik heb het heel lang tegengehouden. Al het verdriet opgekropt. Na een hele lange tijd ben ik 1 x ontzettend verdrietig geworden, echt heel erg gehuild. En daarna is het ook echt beter gegaan. Zat misschien wel in de weg ofzo.

Dit ja!
Toen ik achter de blokkade kwam stortte ik ook echt in. Misschien schaam ik me nu zelfs voor dat moment, maar ik heb echt de ogen uit mn kop gejankt. Ik kon zelfs niet echt op mn benen staan. Was een raar moment. Maar sindsdien gaat t goed :')

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:19

Jaaa helemaal waar. Ik had het een maand geleden ineens weer. Ik was aan het klussen, muziekje aan, helemaal druk bezig en happy en niet bezig met de breuk. Maar ineens toch hartverscheurend zitten huilen. Kwam uit het niets en duurde een uur. Daarna voelde ik me zo heerlijk licht. Moest er idd even uit kennelijk :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:19

Ik heb sowieso dat dat 1x in de zoveel tijd oplucht.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:47

Ik heb ook nog regelmatig dat soort momenten, vooral ‘s avonds, als alle afleiding van de dag een beetje over is. Als er dan ook maar iets kleins tegenzit komt het weer naar boven.. Maar het hele heftige was voor mij echt gelijk na de breakup, ben wel blij dat ik dat niet heb weggestopt en pas na een tijdje moest voelen (zoals mijn ex de afgelopen keren had)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 20:38

De eerste keer dat hij het aan de telefoon had uitgemaakt was voor mij ook bizar. Ik heb die week amper tot niet kunnen eten, ik sliep heel slecht en ik jankte heel veel. Ik leek wel een spook. Zaterdags spullen opgehaald en samen jankend op de bank gelegen. Ook zo iets bijzonders. Zondag had ie dus spijt, wederom geprobeerd. Drie weken later ging het dus weer mis (of eigenlijk nog steeds) maar toen was ik zo koud en kwaad dat er geen traan kwam maar vooral opluchting. Die klap volgde toen later wel hoor, maar het was toch anders dan de eerste keer.
Behalve dan dat blokkeer-moment. En daarna was het ook ineens over.

Grappig heh eigenlijk hoe je lijf er mee om gaat en er op kan reageren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:48

Dat moment dat je moeder een kerstkaart krijgt van jouw ex-schoonouders. Ik ben er nog een beetje over aan t nadenken wtf ik hier van moet vinden. Ze hebben elkaar 1x ontmoet...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:10

Heel bijzonder idd. Waarom zou je dat doen naar iemand die je amper kent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:15

Ik heb dus echt helemaal niks met kerstkaarten, ik heb altijd het idee dat die vrij onnadenkend worden rondgestuurd.. Zo van, we pakken het adresboek erbij en sturen maar.. Ik zou er dus persoonlijk helemaal niks achter zoeken denk ik :n
Zo was de oom van mijn 1e ex voor de feestdagen overleden en zij kreeg gewoon doodleuk kerstkaarten toegestuurd, zonder ook maar even een apart berichtje oid erbij :n

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:18

Ze hadden ons adres via mn ma gevraagd. Snap dat ze dat niet aan mn ex vraagt, maar stuur dan een algemene en niet alleen specifiek naar mn ma. Die je maar één keer hebt gezien en mij veel vaker.

Het voelt een beetje als iets heel geks. Ik zal er niet teveel achter zoeken, maar vind het gewoon heel vreemd.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:29

Zou me vooral gek lijken dat het wel naar je ouders en niet naar jou is inderdaad.. Verder ken ik ook wel veel mensen die overal en nergens een kerstkaartje maar sturen, dus zou het ook lekker laten gaan.
Het scheelt dat ik niks voor kerst hoef te verwachten want daar was niemand echt van. Al hoop ik stiekem ooit op een mega lange handgeschreven verontschuldigings brief ofzo :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:41

Ach joh, gewoon ritueel verbranden die kaart. Lucht op. Echt.
Dit heb ik van een vriend.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:34

LaScar schreef:
Zou me vooral gek lijken dat het wel naar je ouders en niet naar jou is inderdaad.. Verder ken ik ook wel veel mensen die overal en nergens een kerstkaartje maar sturen, dus zou het ook lekker laten gaan.
Het scheelt dat ik niks voor kerst hoef te verwachten want daar was niemand echt van. Al hoop ik stiekem ooit op een mega lange handgeschreven verontschuldigings brief ofzo :')

*moeder, ik heb geen ouders :)
Ach, ik denk dat we het stiekem allemaal wel willen, maar het lost niets op. Acties zeggen meer dan woorden, dat heb ik wel geleerd.
Ik zat ook niet te wachten op een kerstkaart, maar goh als je wilt sturen dan ben je van harte welkom. Ik kan een kaartje echt wel waarderen want het is toch een soort van, 'er wordt aan je gedacht', als men niet aan je denkt komt er ook niets. Maar dit is gewoon het toppunt van heel vreemd en bijzonder.

Suzanne F. schreef:
Ach joh, gewoon ritueel verbranden die kaart. Lucht op. Echt.
Dit heb ik van een vriend.

Tsja, het is niet mijn kerstkaart :Y)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:53

Excuus xDenies, verkeerd gelezen!
Ja helaas ben ik er ook achter dat woorden echt helemaal niks zeggen. Ja op het moment zelf worden ze misschien echt gemeend, maar je kan er gewoon niet van op aan als iemand steeds van gedachte verandert. Dat is de reden dat vertrouwen in zo’n persoon heel moeilijk wordt, én dat elk einde steeds niet definitief genoeg voelt omdat het toch weer kan omslaan.. Heel raar en extra moeilijk loslaten

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:16

LaScar schreef:

Zo’n brief wil je niet, in praktijk gaat heel snel blijken dat je het overromantiseert. Ja ik spreek uit ervaring.

@xDenies; heel raar en irritant ook.

@leeslampje; lekker doen hoor, het mag er best uit ja!

@Relaxed; je boekt vooruitgang. Klinkt helemaal prima hoor. Fijn dat er genoeg mensen om je heen zijn die zich om je bekommeren ook al is het niet altijd fijn om dan weer te moeten huilen, met name op je werk vrij ruk. Vind ik dan toch.

Ik heb het momenteel weer een beetje lastiger. Komt denk ik ook door wat lichamelijke ongemakken en het weer en toestand op het werk. Was ook net weer lekker aan het rijden en nu is 1 hoef van mijn merrie weer slecht. Super sneu voor mijn schat en ook balen, genoot wel van de frisse lucht samen met haar weer na 1,5 jaar niet gereden te hebben.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:54

Sorriso heb jij zo’n brief gehad!? Ik hoop er niet écht op hoor, weet ook wel dat dat meer iets is voor in films hahah. Maar mijn ex heeft na één van onze breakups (welke ben ik inmiddels echt kwijt) wel gezegd dat hij twijfelde om iets van een brief te schrijven, en dat lezen had me toch best leuk geleken. :o

Balen dat dingen nu wat tegenzitten.. Het sombere van het weer deze periode helpt ook niet mee voor je stemming kan ik me voorstellen. Heel veel sterkte met je merrie en ook voor jou! :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:06

LaScar schreef:
Excuus xDenies, verkeerd gelezen!
Ja helaas ben ik er ook achter dat woorden echt helemaal niks zeggen. Ja op het moment zelf worden ze misschien echt gemeend, maar je kan er gewoon niet van op aan als iemand steeds van gedachte verandert. Dat is de reden dat vertrouwen in zo’n persoon heel moeilijk wordt, én dat elk einde steeds niet definitief genoeg voelt omdat het toch weer kan omslaan.. Heel raar en extra moeilijk loslaten

Geen probleem, daarom zei ik expres ook mijn moeder. Maar bij heel veel mensen zit het er ingebakken dat een gezin bestaat uit vader & moeder. Helaas. Mijn bio. vader is nergens te bekennen en mijn stiefpa is al 13 jaar overleden. Ik heb mezelf dus aangeleerd om niet naar ouders of dergelijke te vragen, voor sommige kan het gevoelig liggen :)

Ik moet zeggen dat het wel een keerzijde heeft. Ik merk nu een beetje in het mogelijk daten of kletsen met jongens dat ik ook meer verwachting heb van, 'doe jij dat maar gewoon eerst, ipv weer ik'. En ik weet ook niet helemaal of dat nu zo fair is. Achja.

Sorriso schreef:
Ik heb het momenteel weer een beetje lastiger. Komt denk ik ook door wat lichamelijke ongemakken en het weer en toestand op het werk. Was ook net weer lekker aan het rijden en nu is 1 hoef van mijn merrie weer slecht. Super sneu voor mijn schat en ook balen, genoot wel van de frisse lucht samen met haar weer na 1,5 jaar niet gereden te hebben.

Lichamelijke ongemakken doen zich al snel samenklieken met gevoelens, weet ik uit ervaring (nog voor de relatiebreuk haha). Wel jammer dat je nu niet even een uitlaat klep hebt. Ik hoop dat je snel je billen weer op je paard kan planten, want dat lucht echt op!

LaScar schreef:
Maar mijn ex heeft na één van onze breakups (welke ben ik inmiddels echt kwijt) wel gezegd dat hij twijfelde om iets van een brief te schrijven

Toen ik mijn spullen ging ophalen heb ik 5 a4tjes achter gelaten. Die hebben zijn impact wel gehad dat hij spijt had, maar niet voldoende om hem te leren dat ie actie moet ondernemen om ons bij elkaar te houden. Dus, lastig. Beetje dubbel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:34

@sorriso, dit weekend helaas weer helemaal bal, ben vandaag weer zo emotioneel en boos.. had de neiging om een mail te sturen met allemaal bagger.. heb m geschreven en verwijderd :n

Wat balen dat het bij jou even allemaal tegenzit :(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:33

LaScar schreef:
Sorriso heb jij zo’n brief gehad!? Ik hoop er niet écht op hoor, weet ook wel dat dat meer iets is voor in films hahah. Maar mijn ex heeft na één van onze breakups (welke ben ik inmiddels echt kwijt) wel gezegd dat hij twijfelde om iets van een brief te schrijven, en dat lezen had me toch best leuk geleken. :o

Balen dat dingen nu wat tegenzitten.. Het sombere van het weer deze periode helpt ook niet mee voor je stemming kan ik me voorstellen. Heel veel sterkte met je merrie en ook voor jou! :(:)

2 zelfs. Ik vond het heel fijn dat hij bereid was over zijn verleden te vertellen. Dat raakte me enorm. Dat voorgevoel dat ik had dat er echt diepe dingen verstopt zaten, klopte helemaal. Maar niet alles kwam eruit en dat geeft ook niet, maar er zat veel meer pijn en leed. Dat vond ik intens verdrietig en daardoor wilde ik hem weer helpen. We hebben toen weer een week geappt maar na een tijdje bleek toch dat hij geen hulp kon accepteren en dat ik mezelf voorbij liep. Weer geblokkeerd. Na een tijdje heb ik hem gedeblokkeerd omdat ik dat zelf ook gewoon super vervelend vind om te doen en hatelijk, zeker voor iemand met zulke schade. Maar ik moest op dat moment echt een blok inlassen voor de rust. Na een tijdje dus gedeblokkeerd en toen kreeg ik weer een brief. Daarin stond dat hij zo trots was om bij mij geweest te zijn en dat ik het mooiste was dat hem ooit overkomen is. Dat gaf echt enorm mixed feelings. Het leek alsof hij het wel heel graag wilde. Maar ik begreep niet waarom het dan niet kon. Je kunt beter trots zijn als je echt je best had gedaan om het te laten werken, dacht ik toen. Maar door de 2e brief ben ik wel weer met hem gaan praten en van het een kwam het ander en hadden we nog een hoop leuke tijden maar meer vervelende. Uiteindelijk zei hij dat hij zich nooit gelijk heeft gevoeld aan mij. Wat denk ik de kern van het hele probleem is geweest. Ik heb een eigen huis, eigen paarden, dikke auto. Dat intimideert mensen schijnbaar. Hij heeft helemaal in het begin ook gezegd dat hij er nogal van onder de indruk was. Waarop ik zei dat dat helemaal niet nodig is omdat ik ook maar een mens ben. Ik kon zien dat ie dat waardeerde en in mijn ogen waren we ook helemaal niet zo “niet gelijk”, het is de binnenkant die telt.
Dus in het kort; ja het is wel een soort van mooi. Maar je moet heel erg oppassen wat de onderliggende boodschap is. Ik had liever een brief gehad van iemand die heel hard aan zichzelf ging werken en hulp wilde accepteren om daar te komen in plaats van zo’n verslagen indruk te maken. Dat is wel echt een aandachtspunt, voor iedereen die ooit een brief krijgt. En nog steeds, nog steeds zie ik iemand die gewoon ook liefde verdient en die ook echt heel lief kan zijn.

Thanks, heel lief. Het weer zit idd niet mee maar ik was net weer zo lekker bezig met van alles. Maar ben aan het afbouwen met medicatie (voor de 4e keer, goh, stress-gerelateerd wellicht) en dat heeft een uitwerking op de klachten zelf maar ook op mijn bloeddruk. Heb een fikse migraine gehad met een flinke aftermath. Voel me echt zo overdreven teneergeslagen als ik even ziek ben. Het gaat nu weer een stuk beter maar de klachten waar de medicatie voor is moet ik in de gaten houden, ook daar lijkt wel wat te rommelen.

@Denies; Wat bedoel je met “doe jij dat maar gewoon eerst, ipv weer ik”? In wat voor situaties?

En zeker waar. Ik denk ook dat mijn andere klachten een direct verband hebben met alle ups en downs van de afgelopen jaren. Vlak voor ik mijn ex tegenkwam had ik ook net een heel vervelende periode gehad met ziekte van mijn moeder. Kort hiervoor had ik mijn eigen huis gekocht waar vrij veel aan geklust moest worden. En toen ik net met mijn ex samen was stond ik ook op de lijst voor ontslag, niet het einde van de wereld maar toch best ingrijpend. Ben er uiteindelijk net tussenuit kunnen komen door zelf op een andere functie te solliciteren intern, maar de rest van de afdeling was wel opgedoekt. Eigenlijk gewoon een opeenstapeling van oliebol die eind 2018 begon.

Ja het rijden was heerlijk, hoop ik snel weer te doen! Ben alleen bang dat dit helemaal moet uitgroeien eerst.

Ik denk dat jouw brief averechts werkt. Ik denk dat de meesten van ons hier met avoidants te maken hebben gehad en dit drijft ze alleen maar verder weg. Het beste kun je ze jou laten missen maar echt heel eerlijk is dat niet voor de persoon die wel een stabiele toekomst op wil bouwen.

@Relaxed: Oh nee. Hoe komt het? Was er iets anders voorgevallen? Stuur maar niks. Hou je kalm. Schrijf het maar op en stop het in een la of steek het in de fik. Focus op jezelf. Zoek de rust op, vrijheid, familie en vrienden.
Hoe gaat het met je bijrijdpaard?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:49

Sorriso schreef:
@Denies; Wat bedoel je met “doe jij dat maar gewoon eerst, ipv weer ik”? In wat voor situaties?

En zeker waar. Ik denk ook dat mijn andere klachten een direct verband hebben met alle ups en downs van de afgelopen jaren. Vlak voor ik mijn ex tegenkwam had ik ook net een heel vervelende periode gehad met ziekte van mijn moeder. Kort hiervoor had ik mijn eigen huis gekocht waar vrij veel aan geklust moest worden. En toen ik net met mijn ex samen was stond ik ook op de lijst voor ontslag, niet het einde van de wereld maar toch best ingrijpend. Ben er uiteindelijk net tussenuit kunnen komen door zelf op een andere functie te solliciteren intern, maar de rest van de afdeling was wel opgedoekt. Eigenlijk gewoon een opeenstapeling van oliebol die eind 2018 begon.

Ja het rijden was heerlijk, hoop ik snel weer te doen! Ben alleen bang dat dit helemaal moet uitgroeien eerst.

Ik denk dat jouw brief averechts werkt. Ik denk dat de meesten van ons hier met avoidants te maken hebben gehad en dit drijft ze alleen maar verder weg. Het beste kun je ze jou laten missen maar echt heel eerlijk is dat niet voor de persoon die wel een stabiele toekomst op wil bouwen.

Aller eerst, beterschap voor jou. Het werkt allemaal niet mee.

Ik bedoel ermee dat ik gewoon even niet wil terugvallen in dat ik alles maar regel en zorg dat er iets gebeurd. Ik verdien het nu wel een keer om gewoon iemand te treffen die moeite voor mij wilt doen. Die zelf de stap wilt ondernemen om een uitje te verzinnen en uit zichzelf appt. Klinkt het zo wat logischer?

Je hebt genoeg knauwen gehad en jouw ex heeft daar absoluut niet positief aan bijgedragen. Probeer inderdaad de rust weer op te zoeken en langzaam aan je kracht ter hervinden. Je komt er wel, je bent sterk genoeg, dat is wel duidelijk.
Hoop dat je ook snel weer op het paard kan stappen :)

Mijn brief werkte niet averechts, de 2e wellicht wel, maar dat was ook een moment van zwakte vanuit mijn kant. Als ik er nu naar kijk had ik het anders moeten doen en inderdaad na de 2e breakup volledig verdwijnen. Helaas in een moment van zwakte en volledige eenzaamheid ontstond dat idee en dus zo gehandeld. (toen het op zondag weer uit ging stond er een heel aankomende weekend gepland waarin hij bij mij thuis zou komen. Dus ik kwam niet alleen een week later met het besef van de relatiebreuk, maar was ook gelijk een heel weekend alleen en moest activiteiten afzeggen waar ik mijn geld ook voor kwijt ben. Lekker dubbelop dus)
Sinds het blokkeren is het inderdaad aan hem om mij te missen. Gaat vast goed komen, ook al weet ie dat wellicht zelf nog niet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:43

Sorriso, dat zijn denk ik de welbekende ups en downs, er was niet echt een aanleiding :n

Het paard gaat erg goed! Helaas begint mijn rug wel meteen te protesteren, maar dat zal vooral wennen zijn. Het paard doet het erg goed en eind januari gaan we 4x op pad voor een jonge paarden wedstrijd :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:18

Communiceren is vandaag de dag wel moeilijk hoor. Ghosten & blokkeren is helemaal in merk ik al wel. |o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:16

Ja dat is helemaal in, afspreken, zeggen het is zo leuk, tweede date afspreken en dan niks meer laten weten :+

Met een brief schrijven hoop je iets te raken, dat er actie komt, mijn ervaring: of bij mannen werkt dit zo niet maar er komt niks en dat is ook -O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:18

Niet eens afspreken, wel steeds zeggen van.. maar puntje bij paaltje.

Maar serieus. Nu al zo fcked up comnuniceren is zo'n afknapper. Als er geen wederzijdse interesse is, zeg dat dan gewoon en hang niet steeds de charmeur uit :') Ga iemand anders tijd verdoen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:37

Zonnetje81 schreef:
Ja dat is helemaal in, afspreken, zeggen het is zo leuk, tweede date afspreken en dan niks meer laten weten :+

Met een brief schrijven hoop je iets te raken, dat er actie komt, mijn ervaring: of bij mannen werkt dit zo niet maar er komt niks en dat is ook -O-

Ja maar waarom schrijf je die brief? Waarom hoop je wat te raken? Wat hoop je precies te bereiken?
Als je toch wilt schrijven (voor jezelf, therapeutisch), schrijf dan en houd de brief voor jezelf. Stuur hem niet. De brief sturen geeft alleen teleurstelling en desillusie. Je kan alleen jezelf veranderen, niet de ander. Houd de eer aan jezelf. Geen verwijten, excuses, verklaringen, gedachten of smeekbedes gaan het beter maken. What done is done en je kan hier beter van leren en doorgaan en het gebruiken om er sterker uit te komen.