Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:05

Oh daar heb ik ook zo'n hekel aan.
Kreeg dat ook op de advertentie van mijn vorige auto:
Mail: "900,-"
:roll:
Sorry hoor, nooit gehoord van even een nette aanhef en een vriendelijke en beleefde zin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:07

Tja, hij mag al goedkoop weg, probleem is met €150 te verhelpen, dus dan is het nog een goedkope scooter. Maar hij moet weg, ben hem echt kotsbeu en mijn motor is dinsdag terug thuis.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:32

Ik heb daar ook zo'n ontzettende hekel aan als mensen niet eens fatsoenlijke aanhef en afsluiting kunnen gebruiken. Doen ze dat wel, heb ik meteen 100x meer vertrouwen erin dat het goed gaat komen :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:59

Zelfde als alleen mvg, vertrouw dat ook niet meer zo

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:17

Een goede en een minder goede ervaring met marktplaats. Hoesje van mijn oude mobiel kreeg 's avonds om 8 uur een mail en om 10 uur had ik het geld op mijn rekening en had ik hem op de post gedaan, daarna ook nog bericht gehad dat hij goed was ontvangen dus super.

Maar vandaag een radio verkocht, had om 6 uur afgesproken, half 7 was hij er nog niet en ik had nog meer plannen dus maar vriendin gebeld of ze klaar stond dat ik haar kon halen, stond ik klaar om te vertrekken belt meneer om 10 voor 7 aan, nouja radio stond in de weg dus maar snel binnen gelaten, de kinderen maakte de hond helemaal overstuur en hij had niet eens gepast geld bij. Gelukkig kon mijn vader wisselen.
Maar bijna een uur te laat pff, het was dat hij in de weg stond anders had ik gezegd kom morgen maar terug (Ik moest namelijk echt weg)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:09

Ik zeg bijna altijd alleen MVG, gewoon omdat ik geen zin heb om het uit te typen en omdat ik altijd twijfel tussen "groet" en "groeten" :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:29

Simoonzel schreef:
Ik zeg bijna altijd alleen MVG, gewoon omdat ik geen zin heb om het uit te typen en omdat ik altijd twijfel tussen "groet" en "groeten" :=

Maar zet jij je naam er ook bij?

Ik kreeg steeds hoi eN mvg

En heel slecht antwoord terug steeds zeggen intresse te hebben enzo... en dam hoor je ze niks of pas wanneer je 2 mails nog gestuurd hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:34

Over namen gesproken.. Ik was vorig jaar op zoek naar een jonge valkparkiet en kwam bij een kweker in Rotterdam uit. Een tijdje over en weer gemaild en ik was wel geinteresseerd. Het klonk ook allemaal goed en dus naar het adres gevraagd. Dat kreeg ik, maar een naam wilde ze niet geven! Ik heb het drie keer gevraagd, maar nee hoor, echt niet!
Tja, dan heb je volgens mij gewoon iets te verbergen (achteraf hoorde ik ook meer slechte ervaringen met deze persoon. Een naam had ik niet, maar ze adverteerde onder een schuilnaam op MP en daar herkenden anderen haar van).

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:12

xx_Lyzet schreef:
Simoonzel schreef:

Maar zet jij je naam er ook bij?

Ik kreeg steeds hoi eN mvg

En heel slecht antwoord terug steeds zeggen intresse te hebben enzo... en dam hoor je ze niks of pas wanneer je 2 mails nog gestuurd hebt.

Ja, dat natuurlijk wel. Meestal eindig ik met mijn naam en telefoonnummer. Ik zeg meestal ook "beste X" en niet gewoon "hoi" :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:38

Bij mij verschilt de aanhef etc, meestal wel hallo ... En mvg op het einde, naam zet ik er niet altijd bij.
Maar als mensen bij mij al kortaf reageren, doe ik dat hetzelfde terug en denk ik vaak al van laat maar, soms is fatsoen ver te zoeken bij mensen helaas.

Nu bij 2 verschillende mensen geld over gemaakt voor dekje van scapa (2 verschillende), voor een heel klein prijsje, bijna te mooi om waar te zijn dus hoop dat ze gewoon netjes aankomen, zijn dekjes die gebruikt zijn en naar mijn idee zijn ze beide heel eerlijk over de staat van de dekjes dus zal mij benieuwen.

Zelf even wat dingen zo op marktplaats en bokt markt zetten, wil er wel graag vanaf eigenlijk.

Voor de rest had ik op de bm gereageerd op iemand die een stalling zocht maar krijg gewoon geen reactie terug, ook niet netjes vind ik, als het niks voor je is kan je dat toch gewoon zeggen?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:30

Ik begin altijd beste bieder of naam en eindig altijd met m.v.g en dan mijn achternaam of de naam van mijn zus aangezien het op haar banktekening wordt gestort.

Net weer 50+ advertenties omhoog gegooid dus hoop dat er weer wat verkocht gaat worden.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:40

Neetje,wat plaatsen jullie veel advertenties.

ik begin meestal met hoi naam en eindig met Mvg annette

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:44

Ik was vanochtend niet thuis en tref bij aankomst een pakje wat ik had besteld voor mijn voordeur aan. Had de postbode er gewoon neergezet. Vind ik toch eigenlijk not-done, ook niet voor de privacy. Iemand had het zo mee kunnen nemen en mijn gegevens + bedrijf waar het vandaan komt staan er ook gewoon op.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:48

Das idd niet netjes. Heb dat een paar jaar geleden gehad met een vriezertje die ik had besteld.
Gewoon voor de deur gezet. Als iemand hem meegenomen had dan had ik gewoon pech gehad.
Zou een klacht indienen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:51

Dat mag volgens mij niet eens.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:52

Dat is wel bijzonder ja. Ik bestel weleens iets bij Agradi en die leveren met DPD, die lui droppen het ook gewoon voor de voordeur als er niemand is. Ik heb wel een klacht ingediend, niet dat het iets heeft opgeleverd...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:59

Ik begin altijd met 'goedemorgen/middag/avond *evt naam*', en eindig met 'met vriendelijke groet, *mijn naam*'.

Ik ga binnenkort een ontbijtafel met bijbehorende stoelen te koop zetten, m'n moeder zei dat ze eenzelfde set onlangs voor €150,- had zien staan op MP.
Ik zit zelf te denken aan ong €100,- maar het schijnt een collectors item te zijn ofzo.
Toch maar even rondneuzen dus voordat ik hem te koop aanbied. :)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:00

Ik lees al een tijdje mee.

Als er bij ons niemand thuis is zetten ze het vaak in de paardenstal of in de trailer. Maar ik woon ook aan een straat met 3 huisnummers. Dus dan heb ik er niet zo veel moeite mee. Maar voor de deur is inderdaad niet netjes.

Mailtjes begin ik wel met een aanhef en sluit ik af met Groeten Annelieke

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:58

Weet hier iemand op welke site je naam en bankrekening kan controleren?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:01

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:19

Balen heb crossbeschermers gezien op mp die ik graag wil overnemen maar de verkoper wil alleen ophalen (en helaas voor mij is het voor mij aan de andere kant van het land).

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:21

Waar dan? Wellicht kan een bokker helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:22

Ik hoor niks meer over de mensen die mijn zadel wilden. Begrijpelijk als je maximaal de helft van de vp bied en dan nog extra's erbij wil...

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:25

Saaams schreef:
Waar dan? Wellicht kan een bokker helpen?

In Alkmaar. Als een bokker zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:26

Helaas is dat voor mij te ver.