Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:23

Ik vind een magneet formaat pink nog best flink :oo. Ik vind daar wel wat van, eigenlijk. Maar dat vind ik van dichtzetten en OPU ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:33

denisesilver schreef:
@Mkango Geef jij mij een adres hier in Nederland, dan wil ik er best nog over nadenken.

Ik word zo schijtchagrijnig van het altijd maar vanuit gaan dat mensen inherent slecht zijn en enkel dingen uitvinden om toe te passen op dieren voor hun eigen gemakszucht. Terwijl de gemiddelde diereneigenaar niet kan vertellen dat KI ooit uitgevonden is om SOA's bij koeien tegen te gaan. Clickers en R+ is uitgevonden door de mens en het woord welzijn is uitgevonden door de mens. Die melders zijn uitgevonden zodat er altijd tijdig kan worden ingegrepen bij een bevalling en de medewerkers overdag nog puf hebben om signalen van de merries op te vangen omdat ze niet honderd keer op een nacht worden wakker gebeld door een fout melding en niet 's ochtends een ziek of dood veulen in de stal aantreffen omdat moeder staand bevallen is. Maar sure, het gaat weer om het gemak van de mens.
Ik woon niet in Nederland zoals je weet, dus nee, daar mag je lekker zelf naar op zoek gaan. Jouw paard, jouw verantwoordelijkheid. :D

_San87_ schreef:
Ik vind een magneet formaat pink nog best flink :oo. Ik vind daar wel wat van, eigenlijk. Maar dat vind ik van dichtzetten en OPU ook.
Same. :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:36

_San87_ schreef:

Dichtzetten gebeurd met drachtige merries die lucht aanzuigen waardoor baarmoederontsteking kan ontstaat. Vooral bij oudere merries waarbij de schede door eerdere bevallingen is uitgerekt. De vraag is of je met deze merries wilt blijven fokken, mijn keuze zou het niet zijn. OPU en embryotransplantatie ben ik persoonlijk ook geen fan van.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:13

purny schreef:
Ik vind het walgelijk. Maar dat vind ik ook van merries continu drachtig laten worden als ze net bevallen zijn.

Dit.

Het ene veulen is er nog niet uit of de volgende moet er al weer in.
Bij mensen raden ze aan een jaar te ontzwangeren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 22:14

denisesilver schreef:
denisesilver schreef:
Krijg net te horen dat de kat van oma is overleden. Beestje zal niet ouder zijn geweest dan een jaar of vijf. Vermoeden een hartstilstand. Is de stress rondom oma toch teveel geweest :(

Helaas is gebeurd wat ik dacht toen ik het berichtje las, gisteren is oma overleden. Ben benieuwd wanneer de bom gaat barsten. Het hondje is gelijk mee naar ons gekomen en dat gaat gelukkig heel goed met de katten.

[ [url=m/tlbTMR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat naar, van de kat en je oma. Sterkte :knuffel:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:19

Dankjewel

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:21

Dat de knab app het voor de 100 duizendste keer het niet doet.
Dat klanten hun factuur laten verlopen en daarna niet meer reageren.
Mensen waar je afspraken mee maakt opeens niet meer reageren.

Heb ik de memo gemist dat de wereld heeft afgesproken dat ik geboycot wordt ofzo. :roll:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:31

Jeetje dat bericht had ik gemist... wat erg Denisesilver, gecondoleerd!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:32

Denisesilver gecondoleerd Y;(

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:41

Gecondoleerd denisesilver...

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:57

Nieuwe collega, alweer :')

Met alles zuchten en steunen, dingen tegen spreken, niet door werken. Überhaupt het werk niet goed doen waardoor wij er weer achteraan kunnen lopen om het wel goed te doen. Het gaat gewoon echt niet. Alles lijkt te veel moeite te zijn en alles gaat dus met zuchten en steunen, eerst 5 minuten rondjes draaien voordat er wat actie in komt en de actie die er in komt is zo verschrikkelijk langzaam. Het is echt onvoorstelbaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:46

Ik ben niet nodig voor drama. Ik ben overbodig ;(

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:48

Dochter heeft koorts. Net nu ze van de medicijnen aan het afbouwen is. Bah. Doodeng. Ik sta meteen weer helemaal op scherp. Ik hoop maar dat het allemaal mee valt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 00:42

Weer die twijfel of ik vrijwilligerswerk ga doen in een tehuis voor mensen met dementie.Mijn moeder had ook Alzheimer,maar ze kreeg een gedragsstoornis.Ik ben zo bang om een bewoner met dat gedrag tegen te komen,dat kan ik echt niet handelen,misschien wel een goede verwerking om met bewoners om te gaan die “gewoon” Alzheimer hebben.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 01:52

Ik denk niet dat je 'moeilijk' gedrag helemaal gaat kunnen ontlopen bij mensen met Alzheimer, Britta. Of ja, ik vind onbegrepen gedrag een betere term. Heb je je, naast je ervaringen met je moeder, al eens goed ingelezen / ingekeken op YouTube? Heb je al een tehuis op het oog? Je kunt daar natuurlijk ook eens een middag meelopen. Dan kun je beter inschatten of het toch (nog) niet te heftig is voor je.

Ik werk in de psychiatrie, maar vind dementie veel en veel moeilijker om te handelen. Omdat het zo schrijnend is voor de mensen die het hebben en hun omgeving.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 07:54

Onder de vrachtauto moeten kruipen om een blok sneeuw te verwijderen.
Ander had ik de compressor niet aan kunnen zetten.

Maar Jezus ben ik een stijve hark sinds de herniaAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:02

Koud :+ en waarom is de sneeuw nog niet weg? :') en gisteren vet pijn in m'n heup gebied en gisteravond ook nog last van mijn hand en schouder gekregen dus het was een onrustige nacht := blijf liever de hele dag in bed vandaag :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:18

Afgelopen dinsdag belt mijn moeder op dat mijn jeugdkat ter plekke wordt ingeslapen. En vandaag brengen we helaas onze eigen poes naar het asiel ;(

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:19

Eerste lessen uitgevallen omdat de bakken bevroren zijn. Ik ben zo godsgruwelijk klaar met de winter…

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:32

Dat ze niet strooien op het terrein op mijn werk :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:36

Had de vraag van mijn broertje gehad of ik naar zijn verjaardag kom. Gisteren nog berichtje gestuurd wat het adres is. Natuurlijk 0 reactie vraag het dan niet.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 10:22

Mijn verloofde die tegen mij zeurt over de verwarming ala ik die aan wil maar inmiddels wel al een half uur onder de douche staat. En ik weet dat hij doucht op standje lava. :')

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:24

Spierpijn, keelpijn, holtes doen zeer en hele huis moet schoon worden gemaakt voor open huizen avond van de makelaar..

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:24

purny schreef:
Ik vind het walgelijk. Maar dat vind ik ook van merries continu drachtig laten worden als ze net bevallen zijn.

Ik zie ook zo vaak topics van dezelfde mensen tegenkomen als het weer veulen tijd is, en altijd met dezelfde merrie :n
Waarom mogen ze niet 1 - 2 jaartjes rust?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:40

Omdat merries geen vrouwen zijn en het niet echt nodig hebben? In het kader van natuurlijk paardenhouden is er niets zo natuurlijk voor een merrie als jaarlijks een veulen :) (ervan uitgaande dat ze gezond is en verder geen werk doet).

Mens is letterlijk het minst gelukte zoogdiersoort wat voortplanten betreft he :+ vanwege enorme hersenen en smalle bekken. Slechte combi met heel veel lichamelijke schade en grote natuurlijke sterfte tot gevolg. Merries hebben er geen last van en ook geen jaren nodig te "ontzwangeren".