Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
storrum schreef:Electra63 schreef:https://www.bd.nl/binnenland/burgemeest ... ~a36e90e8/
Burgemeesters willen Coronapas invoeren op de werkvloer.
En dat durft iemand te zeggen die het toonbeeld van ongezondheid is?
Kans dat hij in het ziekenhuis komt agv suikerziekte, hoge bloedruk of hartfalen is groter dan dat ik ziek wordt van covid...
imaudy schreef:ravellie schreef:De meeste mensen die ik verpleeg zijn idd ouder of komen met een andere reden en krijgen covid er extra bij wat voor onstabiele situaties zorgt.
Maar er zijn ook jongere mensen met vaccinatie en dan a-typische klachten (waardoor je niet altijd meteen door hebt dat het covid betreft en de besmetting voortgaat)
Dat is het rare, het voelt soms net als Russisch roulette
Daarbij blijft het bijzonder dat je niet kan luchten in een ziekenhuis.
En dat patiënten vaak verneveling voorgeschreven krijgen en dit de verspreiding alleen maar meer bevordert.
Ik vind het wel interessant om te lezen, vooral het stukje over de asymptotische klachten bij jongeren.
IMANDRA schreef:Citaat:
En dat durft iemand te zeggen die het toonbeeld van ongezondheid is?
Kans dat hij in het ziekenhuis komt agv suikerziekte, hoge bloedruk of hartfalen is groter dan dat ik ziek wordt van covid...
Gaan we nu serieus iemand zo aanvallen op zijn gewicht en uiterlijk in plaats van serieuze argumenten voor/tegen coronapas op de werkvloer te gebruiken?
Jeetje zeg…
imaudy schreef:Ik zou het allemaal meer verdedigbaar (coronapas) vinden als vaccinatie 100% bescherming geeft en mensen ook niet meer besmettelijk zijn.
imaudy schreef:Cer schreef:Hm dan zei het bericht iets anders…
Dat is ook het hele probleem. Niet vaccineren of wel vaccineren wordt veel te zwart/wit voorgesteld door de overheid. Voorzichtig zijn moet naar mijn mening nog voor iedereen gelden.
ravellie schreef:bigone schreef:Dus je weet het beter dan de artsen, vind dat nogal een statement.
Ik beschrijf je wat ik zie en meemaak dagelijks
De conclusies die jij daaruit trekt, zijn de jouwe
bigone schreef:ravellie schreef:
Ik beschrijf je wat ik zie en meemaak dagelijks
De conclusies die jij daaruit trekt, zijn de jouwe
Jij trekt, als net afgestuurd verpleegkundige, de behandeling van COVID patiënten in twijfel. Zou zeggen, trek de behandelaars aan de jas ipv dat hier als feit te plaatsen.
Werk je trouwens in een ziekenhuis of in een verpleeghuis?
Sunnda schreef:Dus je mag vanalles van ongevaccineerden zeggen en daarvoor de grondwet aanpassen, maar als hét beeld van iemand die gewoon het prototype van ongezond is en daarom een risico voor zijn gezonheid neemt benoemen...oeioei..dan moeten we ineens wel rekening houden met eigen keuze en gevoeligheden.
Sunnda schreef:IMANDRA schreef:
Gaan we nu serieus iemand zo aanvallen op zijn gewicht en uiterlijk in plaats van serieuze argumenten voor/tegen coronapas op de werkvloer te gebruiken?
Jeetje zeg…
Dus je mag vanalles van ongevaccineerden zeggen en daarvoor de grondwet aanpassen, maar als hét beeld van iemand die gewoon het prototype van ongezond is en daarom een risico voor zijn gezonheid neemt benoemen...oeioei..dan moeten we ineens wel rekening houden met eigen keuze en gevoeligheden.
oomens schreef:imaudy schreef:Ik zou het allemaal meer verdedigbaar (coronapas) vinden als vaccinatie 100% bescherming geeft en mensen ook niet meer besmettelijk zijn.
Waarom? Waarom moet dat percentage 100% zijn?
Net zoals een negatieve sneltest geen garantie is dat iemand niet binnen 48 uur besmettelijk wordt, is een volledige vaccinatie ook geen garantie dat iemand nooit meer besmettelijk zal zijn.
Toch maken beide de kans dat iemand besmettelijk op de werkvloer verschijnt een heel stuk kleiner.
Kennelijk zijn maatregelen in jouw ogen alleen verdedigbaar als ze álle besmettingen zullen tegengaan. Ik zal je vast uit de droom helpen: die maatregelen zijn bestaan niet.
Is dat dan een reden om maar helemaal niets te doen? Of zijn er misschien toch maatregelen te bedenken die het aantal besmettingen beperken. Zo ja, hoeveel procent van de besmettingen moet een maatregel voorkomen om volgens jou te moeten worden overwogen?
Fitzroy schreef:@imaudy Nee, maar die had ook gevaccineerd kunnen zijnDie kiest er tenslotte zelf voor om dat extra risico aan te gaan.
imaudy schreef:Je denkt in kansen, maar een besmetting komt er of komt er niet. Gevaccineerren kunnen zeker ongevaccineerden besmetten. Als dat gebeurd kun je niet zeggen ja..die kans was niet zo groot. Daar heeft degene die besmet is niks aan.
imaudy schreef:Je denkt in kansen, maar een besmetting komt er of komt er niet. Gevaccineerren kunnen zeker ongevaccineerden besmetten. Als dat gebeurd kun je niet zeggen ja..die kans was niet zo groot. Daar heeft degene die besmet is niks aan.
imaudy schreef:Fitzroy schreef:@imaudy Nee, maar die had ook gevaccineerd kunnen zijnDie kiest er tenslotte zelf voor om dat extra risico aan te gaan.
Aan vaccinatie zit ook een risico hoor. Als je last van heftige bijwerkingen krijgt kun je ook niet tegen iemand zeggen..ja, die kans was niet zo groot, pech hoor. Die hele coronapas is willekeur. Want iedereen kan besmettelijk zijn.