Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:41

Ik heb zojuist een aankoop van Vinted binnen gekregen.
Keurige staat…

Betreft een Pikeur wedstrijdjasje.
Ik heb dit jasje zelf ook al, maar het was me wat te krap geworden.. dus op Vinted aan maat groter kunnen scoren..
Krijg ik het jasje binnen, is het jasje nog kleiner dan het jasje dat ik al heb.. van mn huidige jasje net iets te krap naar dit jasje gewoon niet dicht te krijgen.
Helaas zitten er geen maatlabels in het jasje…

Balen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:45

Was het een Franse verkoper? Want bij pikeur scheelt het 1 of 2 maten tussen duits/nl en Frans. Zelfs als label erin zit kan je daar enorm de mist mee on gaan. Dus altijd foto van het label vragen dan bij volgende keer.

Wel enorm balen zeg! Welk jasje en kleur?
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 03-02-24 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:51

Oh dat is balen zeg.... heb je er lang naar gezocht....?

Ik had het een keer met een jasje voor die kleine die ik graag nog een maat groter wilde.
EINDELIJK kwam hij langs, alles zag er prima uit, zelfs nog gevraagd of hij inderdaad maat X was. Ja hoor!

Pak ik hem uit, denk humm dat ziet er niet zo groot uit....? Leg hem op het "oude" jasje en hij is gewoon even groot.... label bekeken en is het gewoon precies dezelfde maat als ik al had -O- En nog een kapotte rits ook....

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:26

MyWishMax schreef:
Was het een Franse verkoper? Want bij pikeur scheelt het 1 of 2 maten tussen duits/nl en Frans. Zelfs als label erin zit kan je daar enorm de mist mee on gaan. Dus altijd foto van het label vragen dan bij volgende keer.

Wel enorm balen zeg! Welk jasje en kleur?

Een Pikeur Scarlett in het bruin.
Wil dolgraag weer een bruin jasje, liefst een Pikeur, maar nieuw is er nagenoeg niks in het bruin.
Heb een Scarlett en een Epson thuis liggen, maar helaas net wat te krap.
In mijn eigen jasjes (destijds nieuw gekocht) zitten ook geen labels (en ik knip ze er nooit uit) dus had wel om t label gevraagd, maar die was er niet gaf ze aan.

Had echt zwaar de voorkeur voor de Epson, maar dies ook 2e hands niet te krijgen. Dus uiteindelijk dan toch maar een Scarlett gekozen.
Maar denk dat jij het ‘probleem’ hebt gevonden, het is indd een franse verkoopster..

Pmarena; das ook flink balen. Je bent toch een beetje blij dst je t gevonden hebt en dan is het toch een teleurstelling.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:31

Ik heb er echt ooit 20 in het bruin opgeslagen. Ik werd doodgegooid met bruine pikeur jasjes haha. Maar veel Franse idd. Nieuw is idd amper tot niet te vinden kn de winkel...

Labels zitten er wel in hoor, volgens mij in de zak. Rare plek iig, ook bij mijn eigen pikeur jasjes. Maar ik heb echt ook meerdere keren bijna die fout gemaakt, 36 of 38 geadverteerd, maar was dan een Franse. Bleken voor ons 34 te zijn en soms zelfs 32.

Welke maat zoek je? Kan even kijken of ik nog wat opgeslagen heb?

PSvanLot

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:51

Ze zitten idd in de zak. Heb twee nieuwe pikeurs boven liggen, van juli gekocht. Heb net even gekeken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:06

Echt in de zak? Ik ga zometeen gelijk kijken. :')

Ik zoek een maat 36/S

Edit; ja in alle jasjes in de zak gevonden. Nooit geweten.
En het is helaas indd geen 36.
Er staat op het etiket grosse/taille/size 32
Beetje jammer

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:21

roxiie schreef:

Ik zoek een maat 36/S

Beetje jammer

ajjj dat is wel echt een kindermaatje in Nederland...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:38

roxiie schreef:

Ik zoek een maat 36/S

Beetje jammer

Heb je nog niet op alles is oké geklikt? Dan kan je met foto van de label mogelijk nog retour zenden afdwingen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:14

C_arola schreef:
Ik denk dat de koper dan de bestelling moet annuleren met aangeven dat het in overleg met jou als verkoper is gedaan. Dan de advertentie opnieuw uploaden en dan haar het opnieuw laten kopen met een ander aflever adres. Wanneer een verzendlabel al is aangemaakt kan deze niet meer gewijzigd worden namelijk.

Bij sommige vervoerders, zoals ups kun je zodra pakket is gescand, de aflevering wijzigen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:58

cobiie schreef:
roxiie schreef:

Ik zoek een maat 36/S

Beetje jammer

Heb je nog niet op alles is oké geklikt? Dan kan je met foto van de label mogelijk nog retour zenden afdwingen.

Nee nog niet op alles oke geklikt.
Heb haar wel een berichtje gestuurd, maar geen reactie.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:08

Dan zou ik een probleem melden, het is je verkocht als een maat 36 en het is aantoonbaar een 32..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:40

upendo schreef:
Dan zou ik een probleem melden, het is je verkocht als een maat 36 en het is aantoonbaar een 32..

Precies dat zou ik ook doen met een foto van het labeltje erbij.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:34

Mama3 schreef:
upendo schreef:

Precies dat zou ik ook doen met een foto van het labeltje erbij.

Zeker! Je staat gewoon in je recht voor retour :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:22

Er staat bij de I op het etiket (dus italiaanse maat) wel 36.
Het is een franse verkoopster.

Heb ook al wel jasjes gezien van franse verkopers die wel de ‘eerste pikeur maat’ dus dikgedrukt boven aan het label aanhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:28

Dan heb je vrees ik geen poot om op te staan. Bij franse en Italiaanse verkopers moet je altijd rekening houden daarmee. Dan moet je er 2 maten bij optellen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:32

Het vervelende is dat sommige wel de maten van de rest van de eu aanhouden(het dikgedrukte nummer) en sommige dus hun eigen maat in eigen land. Bij de ene zou je dus een te grote krijgen als je erbij optelt en bij de ander wel goed.

Je kan beter gewoon foto van het label vragen ipv zelf gaan gokken/rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:37

Ik heb eigenlijk altijd ze hun eigen maten aanhouden is mijn ervaring. Dus koop nooit wat zonder foto label

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:05

MyWishMax schreef:
Het vervelende is dat sommige wel de maten van de rest van de eu aanhouden(het dikgedrukte nummer) en sommige dus hun eigen maat in eigen land. Bij de ene zou je dus een te grote krijgen als je erbij optelt en bij de ander wel goed.

Je kan beter gewoon foto van het label vragen ipv zelf gaan gokken/rekenen.

Dit had ik dus gedaan, maar het was echt een S/36
En het jasje had geen label (wat ik wel plausibel vond, want ik had ook geen label in m’n eigen jasjes)
Dankzij dit topic weet ik nu waar de labels letterlijk verstopt zitten. :')

Tis gewoon klote.
Verkoopster had ik een berichtje gestuurd, maar geen reactie. Dus heb nu wel een probleem gemeld en dan zie ik het wel.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:15

Spenk schreef:
Ik heb eigenlijk altijd ze hun eigen maten aanhouden is mijn ervaring. Dus koop nooit wat zonder foto label

Een franse die dan een Italiaanse maat aanhoudt vind ik wel wazig.

Taille/Size/grosse 32
En dan in t klein er onder I 36 en FR 34

Ik zie ze dus in verschillende vormen voorbij komen, maar ik koop nu dus echt niet meer zonder label. Want dit is echt zwaar balen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:31

Ja, het is enorm balen!
Maar in 36 Nl ( :') ) had ik er echt heel veel opgeslagen in het bruin. Dus er zou nog wel iets te vinden moeten zijn, soms dus ook maat groter zoeken vanwege die Fransen :+

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:35

Heeft iemand enig idee hoe je zelf weer de volgorde van je kledingkast wil aanpassen door kleding opnieuw te plaatsen? Voorheen kon dit gewoon. Als ik de advertentie nu opnieuw plaats, dan wordt het niet als nieuwe advertentie getoond en komt het ook terug op dezelfde plek in mijn kledingkast. Ik heb ook al geprobeerd de tekst iets aan te passen, maar ook dat helpt niet.

Eens in de zoveel tijd wil ik alles weer bij elkaar plaatsen, dus mijn eigen kleding, dan kleding van m'n kinderen op volgorde van maat, etc. Maar helaas werkt het dus niet meer om de advertenties dus opnieuw te plaatsen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:45

Georgette schreef:
Heeft iemand enig idee hoe je zelf weer de volgorde van je kledingkast wil aanpassen door kleding opnieuw te plaatsen? Voorheen kon dit gewoon. Als ik de advertentie nu opnieuw plaats, dan wordt het niet als nieuwe advertentie getoond en komt het ook terug op dezelfde plek in mijn kledingkast. Ik heb ook al geprobeerd de tekst iets aan te passen, maar ook dat helpt niet.

Eens in de zoveel tijd wil ik alles weer bij elkaar plaatsen, dus mijn eigen kleding, dan kleding van m'n kinderen op volgorde van maat, etc. Maar helaas werkt het dus niet meer om de advertenties dus opnieuw te plaatsen.

Oh echt? Verschijnt het dan ook niet als nieuwe advertentie met andere datum van plaatsing? Misschien traceert het systeem dat je dezelfde foto gebruikt?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:14

Ik zie dan wel dat ik het net heb geplaatst, dus de advertentie krijgt wel een nieuwe datum, maar als ik dan zoek (bijvoorbeeld op merk en kleur) en sorteer op 'nieuwste eerst' dan moet ik een heel eind scrollen en staat ie dus niet bovenaan helaas. Om van alles een nieuwe foto te maken zit ik niet echt op te wachten, heb meer dan 200 advertenties...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:39

Geen idee, nog nooit geprobeerd eigenlijk.

Hier wel een ergernis. Zag iets waar ik naar op zoek ben voor oké prijs. Stond geen opmerking over verzenden in de tekst, dus ik koop het. Krijg ik een berichtje dat ze maar met 1 verzender kunnen verzenden en annuleren dus de koop. Zet dat in de advertentie dan? Ik lees dat expres en laat sommige dingen ook voorbij gaan vanwege verzender oid. Nu ook geen zin om het opnieuw te kopen, want moet ook nog wachten tot geld terug gestort is.