Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:28

elnienjo schreef:
Karl66 schreef:
Als we die mensen tijdelijk invliegen en daarna het land weer uitgooien, dan neem ik aan dat ze ook niet hoeven mee te betalen aan al onze (sociale) voorzieningen? Zodat ze bij hetzelfde brutoloon meer nettoloon overhouden dan wij Nederlanders. Ze mogen er tenslotte ook geen gebruik van maken. Dat is wel lekker voor de werkgevers, dan kunnen ze werknemers tegen elkaar gaan uitspelen op brutoloon...

Nederlanders voorrang geven op banen, zoals in Australie een immigrant het moet opnemen tegen een aantal locals en alleen aangenomen wordt als die locals minder goed zijn.

Bullshit, zorg eerst maar eens dat de Nederlanders aan de bak gaan want daar zit de kneep, de gastarbeiders kwamen niet omdat er zoveel werk was , nee ze gingen werken op plekken waar de Nederlanders het verdomden, toen al.
Gewoon hier de Nederlanders die werk weigeren in de kassen of landbouw en die een uitkering hebben, korten bij werkweigering en fiks ook.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:29

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:
Tja.. echt voor korte periode was dat werk ook niet. Je kan niet van iemand verwachten jaren de vieze klusjes op te knappen en dan nergens niet van profiteren.

Ze verdienden er meer mee dan in hun thuisland.

Nederlanders/Europeanen gaan ook naar Dubai om in 3 jaar tijd veel belastingvrij te kunnen verdienen. Maar rechten heb je dan idd niet. Een vangnet ook niet (daar wordt immers ook niet voor betaald). Dat wij in Nederland een sociaal vangnet hebben wil niet zeggen dat we daar de hele wereld van mee moeten laten profiteren. We hadden het beter moeten bewaken juist, ons vangnet wordt steeds verder uitgekleed.

Dan wordt het ook nog interessanter inderdaad voor hun om te komen werken ...
Weet je wel hoe krom je klinkt? Hier wonen de Polen ook gewoon jaren op vakantie parken en gaan eens per jaar 2 maanden naar huis. Maar willen wel werken voor dat salaris en de plek. Geen Nederlander die de vieze klusjes op de scheepswerven hier wil doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:40

lenaa_tje schreef:
Weet je wel hoe krom je klinkt? Hier wonen de Polen ook gewoon jaren op vakantie parken en gaan eens per jaar 2 maanden naar huis. Maar willen wel werken voor dat salaris en de plek. Geen Nederlander die de vieze klusjes op de scheepswerven hier wil doen.

Geen Nederlander wordt aangenomen tegen het hier geldende minimumloon. Blijkbaar zijn de uitzendbureautjes die arbeidsslavernij practizeren tegen lagere tarieven hier gewoon legaal. Dáár zouden ze wat aan moeten doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:43

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Geen Nederlander wordt aangenomen tegen het hier geldende minimumloon. Blijkbaar zijn de uitzendbureautjes die arbeidsslavernij practizeren tegen lagere tarieven hier gewoon legaal. Dáár zouden ze wat aan moeten doen.

Hoezo ? Ik ken genoeg Nederlanders die voor minimum loon werken maar die gaan niet het smerige werk doen op de werf. Of willen best ander werk op de werf doen voor een ander salaris. Poolse werknemers krijgen hier gewoon minimumloon. Ze werken wit en dragen dus ook gewoon bij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:56

Citaat:
Nederlanders/Europeanen gaan ook naar Dubai om in 3 jaar tijd veel belastingvrij te kunnen verdienen. Maar rechten heb je dan idd niet. Een vangnet ook niet (daar wordt immers ook niet voor betaald). Dat wij in Nederland een sociaal vangnet hebben wil niet zeggen dat we daar de hele wereld van mee moeten laten profiteren. We hadden het beter moeten bewaken juist, ons vangnet wordt steeds verder uitgekleed.

Please get your facts straight.

Polen zijn EU ingezetenen, en dragen in principe gewoon belasting af, verdienen dus niet belastingvrij, dragen bij aan het sociale vangnet en hebben rechten.
(Tenzij de werkgever de papieren vervalst, dat komt helaas ook voor.)

Spaar mij rare opmerkingen a la 'dat we een sociaal vangnet hebben, wil niet zeggen dat we daar de hele wereld van mee moeten laten profiteren'.
(Vooral dat "profiteren" vind ik erg storend, en 'de hele wereld' is in de verste verte niet aan de orde. We komen niet eens het vluchtelingenverdrag of het kinderverdrag na, dus het valt erg mee.)

Wellicht kan in mee in 'dat we ons vangnet beter hadden moeten bewaken', het uitkleden is gedaan door onze eigen rechtse kabinetten.
Dat heeft verder vrij weinig van doen met arbeidsmigranten.

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:25

Zullen we in t Corona topic over Corona hebben?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:10

rien10 schreef:
Zullen we in t Corona topic over Corona hebben?
+:)+

Een beetje afdwalen zo af en toe mag, maar dit gaat wel al een tijdje zo door en is eigenlijk een totaal andere discussie. Dus eens met Rien.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:22

_Lois_ schreef:
Iris82 schreef:
Negatief. *\o/*

Wat fijn! Hopelijk word ik ook nog vandaag gebeld. :D

Ik ben net gebeld en ook negatief gelukkig *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:24

Fijn Lois. Proficiat!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:42

Citaat:
nee ze gingen werken op plekken waar de Nederlanders het verdomden, toen al.
Gewoon hier de Nederlanders die werk weigeren in de kassen of landbouw en die een uitkering hebben, korten bij werkweigering en fiks ook.

Ik snap dat het over Corona hoort te gaan, maar even dit, wat mij persoonlijk raakt telkens als dit gezegd wordt.. mijn familie werkte in de kassen, mijn vader en zijn broers.. tomaten, paprika’s.. dat soort dingen.. geen eigenaar, gewoon plukker (ik kom dan van oorsprong ook niet uit een luxe buurt ofzo, nog zo’n dingetje ..) toen de arbeidsmigranten hier kwamen en goedkoper waren dan iemand die hier ook een gezin moest onderhouden, konden zij wieberen... in de meest van dat soort banen waren zij te duur... dat heeft hem altijd gekwetst ...

Er waren echt wel Nederlanders die in de kassen wilden werken..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:46

_Lois_ schreef:
Iris82 schreef:
Negatief. *\o/*

Wat fijn! Hopelijk word ik ook nog vandaag gebeld. :D

Ik ben net gebeld en ook negatief gelukkig *\o/*[/quote]

Ah goed zo. Ik hoor het als het goed is morgen. Hopelijk niet heel laat want we zouden eigenlijk gaan bbqen bij vrienden. Maar dat kan alleen als het negatief is. En als we het pas laat horen hoeven we niet meer te gaan. Maar goed we wachten braaf af.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:52

Ik ben net al gebeld. Ook negatief gelukkig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:10

Ik ben benieuwd.. hebben jullie de neus swab gehad en zo ja, hoe was t? :\

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:26

rockwitch schreef:
Ik ben net al gebeld. Ook negatief gelukkig.

Fijn!

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:00

Cer schreef:
Ik ben benieuwd.. hebben jullie de neus swab gehad en zo ja, hoe was t? :

Niet fijn, maar ik vond het echt niet zo erg als sommige mensen zeggen. Kreeg er wel even traanogen van. Langer last gehad van de keel swab, maar keelpijn was dan ook mijn voornaamste klacht :x

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:11

Mensen hier met klachten laten zich dus wel testen, volgens onderzoek blijkt 60 % van de mensen met klachten zich dus niet te laten testen. Ze denken niet aan Corona bij verkoudheidsklachten, dat is toch wel ernstig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:15

bigone schreef:
Mensen hier met klachten laten zich dus wel testen, volgens onderzoek blijkt 60 % van de mensen met klachten zich dus niet te laten testen. Ze denken niet aan Corona bij verkoudheidsklachten, dat is toch wel ernstig.

Ligt er natuurlijk wel aan wat er voor jou valt onder verkoudheidsklachten. Bij alleen een flinke snotneus zou ik mij ook niet laten testen. Als je naar de symptomen kijkt komt dat zo weinig voor.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:21

bigone schreef:

De zwager van Rien10 testte 4x negatief. Zekerheid geeft een negatieve uitslag ook niet. Of je wel of niet test, bij klachten sowieso een beetje rekening houden met andere mensen. Wel mooi dat testen nu wat laagdrempeliger is.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:31

Cer schreef:
Ik ben benieuwd.. hebben jullie de neus swab gehad en zo ja, hoe was t? :

Ik heb hem gisteren gehad en voel het nu nog, het was minder erg dan ik dacht, het moment waarop ik dacht omg dit is niet leuk was het klaar. Wel een lichte bloedneus, swap uit keel was niet prettig maar dat lag meer aan mijn lijf die gelijk in de kokhalsmodus ging. Nu wachten op de uitslag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 00:40

imaudy schreef:
bigone schreef:

De zwager van Rien10 testte 4x negatief. Zekerheid geeft een negatieve uitslag ook niet. Of je wel of niet test, bij klachten sowieso een beetje rekening houden met andere mensen. Wel mooi dat testen nu wat laagdrempeliger is.

Klopt. Maar hij was al lang ziek thuis. Ik denk dat het virus zijn lichaam al verlaten had en dat hij zo slecht is geworden van de gevolgen van het virus. Er zijn vast medisch onderlegden hier, die dit beter kunnen uitleggen dan ik.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:41

Ik vond het enorm meevallen. De gene voor mij zat echt te kokhalzen. Die in mijn keel zorgde meer voor een kriebelhoest en die in mijn neus was ff van brr maar deed geen zeer voelde alleen heel raar en kreeg er een loopneus van. Maar mij is het alles meegevallen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:36

Tja, ik heb hooikoorts, ik nies een paar keer per dag en ik word wakker met een verstopte neus. Maar dat heb ik elk jaar. Heb ik dan klachten die met corona te maken kunnen hebben? Voor mijn gevoel is er echt niks anders dan anders. Prikkende ogen, beetje moe, hoort er allemaal bij.

Over arbeidsmigranten: ik ben lid van een groep Spanjaarden in Nederland, hoor de ins en outs van de arbeidsomstandigheden en woonsituaties. Niet jaloers op, geen moment. En ook zij zijn met hun belastingaangiften bezig geweest hoor. En andersom: de vele buitenlanders hier in Spanje die puur komen om te genieten of om te werken en dus banen van Spanjaarden inpikken én gebruik maken van het sociale vangnet, gebeurt net zo goed. Is niet alleen in Nederland.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:56

De arbeids migranten daar heb ik persoonlijk nog niet echt een probleem mee maar vind het wel waardeloos dat veel Nederlanders hun neus ophalen voor werk wat vies of zwaar of weet ik wat is. Zij die lekker van de staat leven. Van mij mogen ze flink gekort worden, zo flink dat ze het wel zien zitten om dat werk wel te gaan doen.
Ik heb zelf vroeger 16 jaar hotelkamers schoon gemaakt met ons schoonmaak bedrijf. 7 dagen in de week plus de feestdagen was je smorgens aan het werk. Ik heb leuk verdiend toen en ben er niet slechter van geworden. Dat werk word nu ook grotendeels ook alleen maar door Polen en Afrikanen gedaan.

Maar goed, dit heeft verder weinig met de Corona te maken hoewel dat de Polen op een kluitje in een hok worden gestopt en daar allen besmet raken vind ik ook waardeloos. Ik vind dat eigenlijk de slavernij van nu. Ook al willen ze het zelf, vind wel dat ze een beter onderkomen verdienen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:05

Ik heb jaren in callcenters gewerkt voor €9.34 bruto per uur..., en als ik nu al m’n kosten eraf reken kom ik niet veel hoger uit :')

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:04

_Lois_ schreef:
Kom even binnenvallen.
Ben woensdag ochtend getest, nog steeds niet gebeld...
Meer mensen met deze ervaring? Je kan zelf nergens heen bellen maar het is ruim 48 uur en ik kan hierdoor nu niet werken (werk in eerstelijns zorg).
Ik ben er vrij zeker van dat ik een gewone verkoudheid heb maar ja ik moet wachten tot de uitslag... -O-

Mijn collega is dinsdag getest en heeft ook nog steeds geen uitslag.