Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:00

Van een product de hele voorraad meenemen en jij vindt die dame bij het wc-papier asociaal?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:05

mvdende schreef:
. Heb verder snel rijst gepakt en zn beetje heel de voorraad Smuldier pens compleet. tja, dat komt maar zeer beperkt binnen bij zn beetje alle supermarkten en mijn hond eet 14 pakjes per week dus als ik voor één week wil halen, iis het schap vaak alweer bijna leeg.

Kun je dan niet beter online bestellen? Er zijn prima vers vlees leveranciers die gewoon thuis leveren. Hoef je ook niet te hamsteren zeg maar. Er zijn waarschijnlijk nog wel meer mensen die dat product willen, en als iedereen 1 of 2 pakjes koopt, is het minder snel op :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:06

LadyMadonna schreef:
Ik snap echt niet dat mensen het rivm nu wil pakken op uitspraken van januari over een nieuw virus waarvan we niet weten wat het doet...
Het zijn ook maar mensen he, zonder glazen bol...

Helemaal mee eens.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:22

Avalanche81 schreef:
mvdende schreef:
. Heb verder snel rijst gepakt en zn beetje heel de voorraad Smuldier pens compleet. tja, dat komt maar zeer beperkt binnen bij zn beetje alle supermarkten en mijn hond eet 14 pakjes per week dus als ik voor één week wil halen, iis het schap vaak alweer bijna leeg.

Kun je dan niet beter online bestellen? Er zijn prima vers vlees leveranciers die gewoon thuis leveren. Hoef je ook niet te hamsteren zeg maar. Er zijn waarschijnlijk nog wel meer mensen die dat product willen, en als iedereen 1 of 2 pakjes koopt, is het minder snel op :)

Mijn hond eet 2 pakjes per dag. Dan moet ik dus iedere dag naar de supermarkt en daar zijn jullie in dit topic ook geen voorstander van...

Online bestellen kan, maar dat vlees is een stuk duurder dan Smuldier, natuurlijk wel van betere kwaliteit.

Ik heb het een keer besteld en een paar weken gevoerd en in de toekomst doe ik dat waarschijnlijk nog wel wat vaker, maar mijn hond is het daar niet helemaal mee eens. Hij krijgt van het betere kwaliteit vlees 500g per dag en dan heeft hij alleen maar HONGER, maar 800g van dat dure vlees per dag kan ik niet betalen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:26

mvdende schreef:
Verder was ik even vergeten een lijstje te maken dus ja, ik liep even alle paden langs terwijl ik me bedacht of ik nog iets uit de Jumbo nodig had. Heb verder snel rijst gepakt en zn beetje heel de voorraad Smuldier pens compleet. := tja, dat komt maar zeer beperkt binnen bij zn beetje alle supermarkten en mijn hond eet 14 pakjes per week 8)7 dus als ik voor één week wil halen, iis het schap vaak alweer bijna leeg. En meestal heeft 1 supermarkt te weinig, daarom was ik dus in de Jumbo.

Bestel het voortaan gewoon online:
https://animalonlineshop.com/nl/a/smuld ... 00094/1876

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:26

Wilde net zeggen, smul dier kan je ook gewoon online kopen...
dat bedoel ik met denk in oplossingen..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:27

Volgens mij wordt bedoeld dat je bij Jumbo ook online kunt bestellen. Doe ik ook altijd als ik grotere hoeveelheden van een 'bijzonder' product nodig heb, dan trek je niet meteen de schappen leeg.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:29

Nou... weet niet hoe het bij Jumbo gaat momenteel maar AH laat het behoorlijk afweten met de bezorgservice. Levertijd van een week of drie...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:31

mvdende schreef:
Mijn hond eet 2 pakjes per dag. Dan moet ik dus iedere dag naar de supermarkt en daar zijn jullie in dit topic ook geen voorstander van...

Online bestellen kan, maar dat vlees is een stuk duurder dan Smuldier, natuurlijk wel van betere kwaliteit.

Ik heb het een keer besteld en een paar weken gevoerd en in de toekomst doe ik dat waarschijnlijk nog wel wat vaker, maar mijn hond is het daar niet helemaal mee eens. Hij krijgt van het betere kwaliteit vlees 500g per dag en dan heeft hij alleen maar HONGER, maar 800g van dat dure vlees per dag kan ik niet betalen.

Mag ik het ook even heel gek vinden dat je je hond veel minder voert dan aanbevolen omdat je niet meer kan betalen :o? lijkt me niet meteen de beste aanpak als ik eerlijk ben.

En zoals anderen zeggen; bestel het online, dan belast je de winkels wat minder, want er hebben vast enkele mensen heel gefrustreerd voor die lege diepvries gestaan nadat jij er was.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:36

elnienjo schreef:
mvdende schreef:
Verder was ik even vergeten een lijstje te maken dus ja, ik liep even alle paden langs terwijl ik me bedacht of ik nog iets uit de Jumbo nodig had. Heb verder snel rijst gepakt en zn beetje heel de voorraad Smuldier pens compleet. := tja, dat komt maar zeer beperkt binnen bij zn beetje alle supermarkten en mijn hond eet 14 pakjes per week 8)7 dus als ik voor één week wil halen, iis het schap vaak alweer bijna leeg. En meestal heeft 1 supermarkt te weinig, daarom was ik dus in de Jumbo.

Bestel het voortaan gewoon online:
https://animalonlineshop.com/nl/a/smuld ... 00094/1876

€36 voor 12kg = €3,00 per kg.

In de supermarkt betaal je €0,69 per 400g dat is omgerekend €1,73 per kg

Daar zit dus echt een heel behoorlijk verschil in!

Bestellen bij bijvoorbeeld de Jumbo heb ik naar gekeken. Maar als ik voor €50 aan Smuldier bestel, past dat niet in mijn vriezer.

De afgelopen weken toch al behoorlijk ingeslagen aan lang houdbaar producten, dus ik heb alleen nog wat vers nodig, daar ben ik geen €20-30 per week aan kwijt.

Ik probeer nu niet alles uit 1 supermarkt te halen, maar meestal ga ik naar 2 supermarkten zodat het bij beide niet helemaal leeg is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:37

Misschien kun je ook aan de winkel doorgeven dat je iedere week 14 pakjes nodig hebt en je niet de hele voorraad in 1 keer leeg wil trekken, of ze dat voor je willen bestellen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:40

LadyMadonna schreef:
Ik snap echt niet dat mensen het rivm nu wil pakken op uitspraken van januari over een nieuw virus waarvan we niet weten wat het doet...

+:)+

Ik las laatst dat mensen in tijde van crisis toch graag een zondebok aanwijzen.
Vooral om het gevoel van machteloosheid te ontkennen (of zoiets) ;). Klonk wel aannemelijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:41

Mvdende: dan koop je een grotere vriezer, desnoods bij de kringloop

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:41

Neonlight schreef:
Misschien kun je ook aan de winkel doorgeven dat je iedere week 14 pakjes nodig hebt en je niet de hele voorraad in 1 keer leeg wil trekken, of ze dat voor je willen bestellen?

Dat kunnen ze inderdaad ook doen :j
Bij 'onze' Jumbo in elk geval wel met de artikelen die ze in het assortiment hebben.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:42

SinneJ schreef:
Mag ik het ook even heel gek vinden dat je je hond veel minder voert dan aanbevolen omdat je niet meer kan betalen :o? lijkt me niet meteen de beste aanpak als ik eerlijk ben.

En zoals anderen zeggen; bestel het online, dan belast je de winkels wat minder, want er hebben vast enkele mensen heel gefrustreerd voor die lege diepvries gestaan nadat jij er was.

SinneJ

Nou breekt mijn klomp en dit is een beste aanval op mij. Ga hier dan ook op temmen

GVD!

Hondje weegt 23kg. Kvv is tussen de 2-3% van het lichaamsgewicht = 460g - 690g per dag.

Met 500g per dag zit ik dus prima op wat hij "officieel" mag krijgen. Daarnaast krijgt hij ook nog snoepjes en regelmatig een boterham enz.

Maar inderdaad, vlees wat €4 per kg kost, daar kan ik me het niet van veroorloven als hij daar 800g per dag van zou krijgen.

Daarnaast is dat vlees wel een stuk beter van kwaliteit, hij zou met dat vlees kwa voedingsstoffen genoeg moeten hebben aan 500g.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:42

LadyMadonna schreef:

Nou echt he... Helemaal mee eens.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:44

mysa schreef:
Nou... weet niet hoe het bij Jumbo gaat momenteel maar AH laat het behoorlijk afweten met de bezorgservice. Levertijd van een week of drie...

Bij alle jumbos in mijn buurt geen plekjes meer. Dit al ruim 3 weken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:45

mvdende schreef:
SinneJ schreef:

SinneJ

Nou breekt mijn klomp en dit is een beste aanval op mij. Ga hier dan ook op temmen

GVD!

Hondje weegt 23kg. Kvv is tussen de 2-3% van het lichaamsgewicht = 460g - 690g per dag.

Met 500g per dag zit ik dus prima op wat hij "officieel" mag krijgen. Daarnaast krijgt hij ook nog snoepjes en regelmatig een boterham enz.

Maar inderdaad, vlees wat €4 per kg kost, daar kan ik me het niet van veroorloven als hij daar 800g per dag van zou krijgen.

Daarnaast is dat vlees wel een stuk beter van kwaliteit, hij zou met dat vlees kwa voedingsstoffen genoeg moeten hebben aan 500g.

Ok mvende, maar dat kan je dan volledig wijten aan je eigen bericht waarin je echt laat blijken dat je gewoon minder voert vanwege de prijs. Waarom zou je dan in godsnaam 800g voeren als dat veel te veel is?

Sorry maar op een dierenforum let men op zo'n zaken.

Daarnaast geef je overal op het forum aan dat je verschillende reizen gepland had, maar net wat duurder voer voor je hond is een probleem. Ik denk dat je even naar je eigen communicatie moet kijken, want die is niet zo heel consequent.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:50

Ze zegt nergens dat ze minder voert vanwege de prijs. Ze heeft juist een overstap naar ander voer gemaakt zodat de hond wel genoeg te eten krijgt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:51

Neonlight schreef:
Ze zegt nergens dat ze minder voert vanwege de prijs. Ze heeft juist een overstap naar ander voer gemaakt zodat de hond wel genoeg te eten krijgt.

Dat zegt ze nu inderdaad, maar dat was niet op te maken uit het eerste bericht.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:51

mvdende schreef:
€36 voor 12kg = €3,00 per kg.

In de supermarkt betaal je €0,69 per 400g dat is omgerekend €1,73 per kg

Daar zit dus echt een heel behoorlijk verschil in!

Bestellen bij bijvoorbeeld de Jumbo heb ik naar gekeken. Maar als ik voor €50 aan Smuldier bestel, past dat niet in mijn vriezer.

De afgelopen weken toch al behoorlijk ingeslagen aan lang houdbaar producten, dus ik heb alleen nog wat vers nodig, daar ben ik geen €20-30 per week aan kwijt.

Ik probeer nu niet alles uit 1 supermarkt te halen, maar meestal ga ik naar 2 supermarkten zodat het bij beide niet helemaal leeg is.

Bij de Plus is het minimale bestelbedrag volgens mij €25. Voor €2,50 servicekosten kun je het dan afhalen. Of voor €6 laten bezorgen, maar dat zal wel druk zijn.
Of ff je lokale plus of jumbo bellen en wat reserveren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:53

SinneJ schreef:
Neonlight schreef:

Ik maakte dat juist wel op uit haar eerste bericht. :+

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:56

SinneJ schreef:
Neonlight schreef:

Ik ook.

Maar gaan we ons nu echt een pagina lang druk maken over hoe iemand zijn/haar hondenvoer moet kopen? Gezellig.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:58

Neonlight schreef:

Dan zal het aan mij liggen. Ik ben net blij dat ze niet te weinig voert hoor :+ maar ik vind het nogal hypocriet dat ze roept dat ze per se dat voer moet hebben, per se 5 keer door de super moet omdat ze korting moet en dan elders loopt te zeuren omdat er al 3 weekends niet doorgaan en vakantie haar leven is. We moeten allemaal aanpassingen doen en als je 5 keer per jaar op reis kan, kan je nu even online bestellen zodat niet die ene verpleegster na haar dienst moet concluderen dat ze haar hond niet kan voeren.