Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:. Heb verder snel rijst gepakt en zn beetje heel de voorraad Smuldier pens compleet. tja, dat komt maar zeer beperkt binnen bij zn beetje alle supermarkten en mijn hond eet 14 pakjes per week dus als ik voor één week wil halen, iis het schap vaak alweer bijna leeg.
Avalanche81 schreef:mvdende schreef:. Heb verder snel rijst gepakt en zn beetje heel de voorraad Smuldier pens compleet. tja, dat komt maar zeer beperkt binnen bij zn beetje alle supermarkten en mijn hond eet 14 pakjes per week dus als ik voor één week wil halen, iis het schap vaak alweer bijna leeg.
Kun je dan niet beter online bestellen? Er zijn prima vers vlees leveranciers die gewoon thuis leveren. Hoef je ook niet te hamsteren zeg maar. Er zijn waarschijnlijk nog wel meer mensen die dat product willen, en als iedereen 1 of 2 pakjes koopt, is het minder snel op
mvdende schreef:Verder was ik even vergeten een lijstje te maken dus ja, ik liep even alle paden langs terwijl ik me bedacht of ik nog iets uit de Jumbo nodig had. Heb verder snel rijst gepakt en zn beetje heel de voorraad Smuldier pens compleet.tja, dat komt maar zeer beperkt binnen bij zn beetje alle supermarkten en mijn hond eet 14 pakjes per week
dus als ik voor één week wil halen, iis het schap vaak alweer bijna leeg. En meestal heeft 1 supermarkt te weinig, daarom was ik dus in de Jumbo.
mvdende schreef:Mijn hond eet 2 pakjes per dag. Dan moet ik dus iedere dag naar de supermarkt en daar zijn jullie in dit topic ook geen voorstander van...
Online bestellen kan, maar dat vlees is een stuk duurder dan Smuldier, natuurlijk wel van betere kwaliteit.
Ik heb het een keer besteld en een paar weken gevoerd en in de toekomst doe ik dat waarschijnlijk nog wel wat vaker, maar mijn hond is het daar niet helemaal mee eens. Hij krijgt van het betere kwaliteit vlees 500g per dag en dan heeft hij alleen maar HONGER, maar 800g van dat dure vlees per dag kan ik niet betalen.
elnienjo schreef:mvdende schreef:Verder was ik even vergeten een lijstje te maken dus ja, ik liep even alle paden langs terwijl ik me bedacht of ik nog iets uit de Jumbo nodig had. Heb verder snel rijst gepakt en zn beetje heel de voorraad Smuldier pens compleet.tja, dat komt maar zeer beperkt binnen bij zn beetje alle supermarkten en mijn hond eet 14 pakjes per week
dus als ik voor één week wil halen, iis het schap vaak alweer bijna leeg. En meestal heeft 1 supermarkt te weinig, daarom was ik dus in de Jumbo.
Bestel het voortaan gewoon online:
https://animalonlineshop.com/nl/a/smuld ... 00094/1876
LadyMadonna schreef:Ik snap echt niet dat mensen het rivm nu wil pakken op uitspraken van januari over een nieuw virus waarvan we niet weten wat het doet...
Het zijn ook maar mensen he, zonder glazen bol...
Neonlight schreef:Misschien kun je ook aan de winkel doorgeven dat je iedere week 14 pakjes nodig hebt en je niet de hele voorraad in 1 keer leeg wil trekken, of ze dat voor je willen bestellen?
SinneJ schreef:Mag ik het ook even heel gek vinden dat je je hond veel minder voert dan aanbevolen omdat je niet meer kan betalenlijkt me niet meteen de beste aanpak als ik eerlijk ben.
En zoals anderen zeggen; bestel het online, dan belast je de winkels wat minder, want er hebben vast enkele mensen heel gefrustreerd voor die lege diepvries gestaan nadat jij er was.
mvdende schreef:SinneJ schreef:Mag ik het ook even heel gek vinden dat je je hond veel minder voert dan aanbevolen omdat je niet meer kan betalenlijkt me niet meteen de beste aanpak als ik eerlijk ben.
En zoals anderen zeggen; bestel het online, dan belast je de winkels wat minder, want er hebben vast enkele mensen heel gefrustreerd voor die lege diepvries gestaan nadat jij er was.
SinneJ
Nou breekt mijn klomp en dit is een beste aanval op mij. Ga hier dan ook op temmen
GVD!
Hondje weegt 23kg. Kvv is tussen de 2-3% van het lichaamsgewicht = 460g - 690g per dag.
Met 500g per dag zit ik dus prima op wat hij "officieel" mag krijgen. Daarnaast krijgt hij ook nog snoepjes en regelmatig een boterham enz.
Maar inderdaad, vlees wat €4 per kg kost, daar kan ik me het niet van veroorloven als hij daar 800g per dag van zou krijgen.
Daarnaast is dat vlees wel een stuk beter van kwaliteit, hij zou met dat vlees kwa voedingsstoffen genoeg moeten hebben aan 500g.
mvdende schreef:€36 voor 12kg = €3,00 per kg.
In de supermarkt betaal je €0,69 per 400g dat is omgerekend €1,73 per kg
Daar zit dus echt een heel behoorlijk verschil in!
Bestellen bij bijvoorbeeld de Jumbo heb ik naar gekeken. Maar als ik voor €50 aan Smuldier bestel, past dat niet in mijn vriezer.
De afgelopen weken toch al behoorlijk ingeslagen aan lang houdbaar producten, dus ik heb alleen nog wat vers nodig, daar ben ik geen €20-30 per week aan kwijt.
Ik probeer nu niet alles uit 1 supermarkt te halen, maar meestal ga ik naar 2 supermarkten zodat het bij beide niet helemaal leeg is.
SinneJ schreef:Neonlight schreef:Ze zegt nergens dat ze minder voert vanwege de prijs. Ze heeft juist een overstap naar ander voer gemaakt zodat de hond wel genoeg te eten krijgt.
Dat zegt ze nu inderdaad, maar dat was niet op te maken uit het eerste bericht.
Neonlight schreef:Ik maakte dat juist wel op uit haar eerste bericht.