[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:16

Varekaj schreef:
Ik zal wel moeten -O-

Je moet helemaal niks toch..

Mijn broer heeft geen kinderen. En gok dat dat voorlopig niet gaat veranderen. Als homo gaat dat sowieso allemaal wat lastiger :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:30

Varekaj schreef:
Ik word al deels verplicht de mijne te vieren "voor de lieve vrede" en dan gaat die koter er ook nog bij zitten.

God ik wil verhuizen naar Verweggistan

Nou niemand kan mij verplichten om mijn verjaardag wel of niet te vieren hoor, no way :n

lor1_1984

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:36

Ik doe niet meer aan dergelijke verplichtingen en dat gaf in eerste instantie flink wat gedoe.
Maar toen eenmaal duidelijk was dat ik niet om te banketstaaf was en dat ik die semi-ontvoering met kerst ook niet bepaald kon waarderen werd het langzaamaan geaccepteerd.
Met veel tegenzin en onder een hoop gemopper, dat wel.
Maar het geeft me zoveel rust om zelf te bepalen of ik wel of niet aan verjaardagen, feestdagen etc doe en met wie.
Ik was met de kerst altijd gestrest, tot letterlijk ziek worden aan toe en het was altijd bonje en dan vervolgens verplicht gezellig doen voor de familie etc. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:58

Kerst heb ik ook vaak geen zin in. Want het komt erop neer dat we dan 1e kerstdag naar adres 1 moeten (3-4 uur reizen met OV). Dan dus maar blijven slapen om 2e kerstdag naar adres 2 te moeten (1-2 uur met OV). Dan daar dus ook maar weer blijven slapen. Om op 3e kerstdag naar huis te gaan (3 uur met OV). Sorry, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Adres 2 bijvoorbeeld is met de auto slechts 3 kwartier rijden. Dus ofwel komen ze naar hier, ofwel hebben ze pech. En soms heb ik ook daar geen zin in :+

Waarschijnlijk deze kerst hebben we wel een auto, maar we genieten beide graag van een lekker biertje of wijntje. Dus dan zouden we alsnog moeten blijven slapen :')

Mijn verjaardag vier ik ook nooit. Ouders komen rond die periode wel keer aanwaaien. Familie aan m'n vaderskant hebben we 1x per jaar familiedag. Dat is dan altijd wel leuk, behalve dat het echt altijd t*ring ver weg is voor ons, wonen als enige in het oosten. Volgende keer regel ik wat hier in de buurt.. als iemand dan klaagt geef ik ze de wind van voren :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:20

Hier ben ik nu de sibling met kind als enige maar als mijn broer of zussen op bezoek zijn krijg ik haar bijna niet meer terug :') Maargoed opdringen hoeft niet zo van mij nee. Ik heb zelf weinig met verjaardagen maar vaak ga ik wel. Naar kinderen van vriendinnen eigenlijk nooit gedaan nog.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 06:49

Omg!! :')
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 07:57

Omg, wat eng :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:21

Griebels, alien baby

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:08

Mijn broer en zus hebben geen kinderen.Bij mijn mijn man wel veel neefjes en nichtjes.Hij heeft 7 zussen en 5 ervan hebben kinderen.Alleen bij het petekind van mijn man en een nichtje met Down komen we op de verjaardag.Bij de neef vanaf 16 jaar ook niet meer, bij mijn nichtje natuurlijk wel.Ze is nu 27 en is dan ook echt jarig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:37

Heel kort gezegd is de schoonfamilie wel van het type "gezellig samenplakken en je bent altijd welkom om binnen te vallen" en tegelijk zijn ze dermate "bekrompen" van geest dat (vooral door schoonpa) niet begrepen wordt dat niet iedereen staat te springen dat je jezelf spontaan ergens uitnodigt.

Voor de wekelijkse familiemaaltijd op donderdag is mijn "excuus" dat ik les heb, en vriend gaat daar perfect in mee dat ik dan ook gewoon ga rijden of rustig thuis blijf. Verjaardagen overslaan gaat echter niet, idem met de feestdagen, moederdag/vaderdag. Als ik dan weiger gaat hij in een immens lastig parket komen wat hij niet verdient (het is immers mijn keuze) dus dan ben ik maar een middagje beleefd.

Nu met dat petekind gaat dat alleen niet beter worden -O- extra verjaardag erbij, met Pasen erheen, met Sint erheen, bij elke mogelijke "viering" en/of etentje die wurm erbij, nog vaker bezoek "want hij is dooppeter". En we zijn dan nog maar net aan het bedenken hoe we schoonpa op zondagochtend buiten de deur kunnen houden. Die vent heeft onlangs spontaan bedacht dat ze hier elke zondagochtend koffie komen drinken. Zonder overleg, zonder vragen, gewoon "ahja we komen de zondag dan bij jullie voor een koffietje".
Ik ben het type dat die kerel voor een gesloten deur laat staan of zegt "ophoepelen". Mijn vriend wil het vriendelijker aanpakken maar hoe dan ook gaat dit echt knallende ruzie opleveren hoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:41

Ik snap niet dat je dat doet Varekaj, je vriend is toch ook een volwassen man en die kan toch ook "nee" zeggen. :n

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:27

Jemig, ik krijg al claustrofobie als ik dat lees

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:24

Ik vind familieverplichtingen vreselijk, maar dankzij corona weten we het te beperken tot 3 verjaardagen en de Kerst. Kinderverjaardagen slaan we sowieso over.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:29

Ik ben tegelijk met mijn moeder jarig. Dat is pas irritant wat. betreft familieverjaardagen. :')

Heeft al eens tot flink gedoe geleid. En ik vind nog steeds dat ik gelijk heb op dat punt. :')

Als ik het besluit niet te vieren dan zit ik alsnog opgescheept met het bezoek van mijn moeder die mij ook feliciteert. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:23

Nou inderdaad.. de helft van je weekenden zijn gereserveerd voor activiteiten waar je geen zin in hebt. Volgens mij zijn vrije dagen ervoor om dingen te doen waar je energie van krijgt. En die zondagen: gewoon de hort op gaan dat ie letterlijk voor een dichte deur staat.

Ik zou vriendelijk bedanken, jullie zijn heel aardig, maar het kost mij teveel energie. Vriendlief zal wel komen als die wil, maar ik regelmatig niet. Doei. Wat ze daar van vinden moeten ze dan zelf maar weten. Jullie zijn allemaal volwassen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:19

MarlindeRooz schreef:
Ik snap niet dat je dat doet Varekaj, je vriend is toch ook een volwassen man en die kan toch ook "nee" zeggen. :n

Eens, jullie laten je echt teveel opleggen hoor!

Bij hele goede vriendinnen met leuke kinderen wil ik nog weleens naar een verjaardag gaan. Of niet naar het feestje zelf, maar dan geef ik wel een cadeautje. Gewoon omdat ik het leuk vind, wel de lusten en niet de lasten van kinderen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:30

Ik zou daar echt niet in mee gaan Varekaj, je word hier bijna gedwongen, volgens mij word er helemaal niet naar jullie (jouw) mening geluisterd.
Af en toe een keertje mee "moeten" doen met een verplicht nummertje is netjes, maar als zij jouw tijd gaan lopen indelen en zonder jou/jullie iets te vragen gewoon op de stoep staan, dan zou het bij mij echt hèèl snel klaar zijn.

Wij gaan naar verjaardagen, en vieren vaderdag, moederdag, pasen, kerst, sinterklaas en hun trouwdag met mijn schoonouders. Mijn vriend gaat er wel eens een kopje koffie drinken, maar ik ga zo weinig mogelijk mee aangezien ik echt niet door een deur kan met mijn schoonvader en zwager. Ik ga bij de "verplichte" feestelijkheden dan ook alleen maar mee voor mn schoonmoeder, neefje en vriendlief.
De laatste moederdag heb ik voor de allereerste keer in 8 jaar verstek laten gaan omdat ik niet lekker in mn vel zat en de kans dat ik ruzie zou gaan lopen maken nogal groot was.
Vonden ze niet zo leuk.
Pech gehad jongens :Y)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:32

Ik vind het naar een feestje gaan waar ook kinderen zijn een hele goede anticonceptie. En nu ik wat ouder ben, is het een fijne bevestiging van dat we de goede keuze hebben gemaakt.
Ik vind het overigens wel leuk om een middagje ofzo met neefjes (geen nichtjes in de familie) door te brengen. Daar kan ik best wel van genieten, maar vind de rust heerlijk als ze weer weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:00

Ik had ooit een vriendin en ik vertelde haar dat ik vakantie had geboekt, ze vroeg wanneer en haar eerste reactie daarop was, maar dat is met mijn verjaardag! Euhh, ja en? Ik heb echt zo weinig met verjaardagen, helemaal als er een druk op word gelegd op zo'n manier..

Verjaardagen van mijn ouders en een paar vrienden vind ik oprecht gezellig en leuk. Maar die van mijn neefje (met al die andere koters die er dan zijn) vind ik niet zo. Ik ga dan ook altijd op eigen gelegenheid en als ik het zat ben ga ik weer.. Iedereen begrijpt dat overigens prima, ik zeg ook eerlijk waarom :+ zeg dan letterlijk dat mijn tax qua kinderen weer is bereikt :')

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:03

Ik kom toevallig net van de verjaardag van mijn nichtje terug.

Ik heb 5 nichtjes en eerlijk is eerlijk ik ben echt heel gek op hen! De jongste is 11, de oudste 14.
En terwijl ik normaal juist alleen hele jonge kinderen tot 4 jaar leuk vind, merk ik dat dit mijn mijn nichtjes toch anders voelt. Het is echt gezellig met hen.
Tussen de 5 en 9 jaar vond ik het wel vaak te druk. Al dat gegil en gejank. Maar nu geniet ik weer echt van ze!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:23

Tussen 0 en 10 ging ik echt omdat het hoort. En je weet dat het gejank en gekrijs weer stopt. Hier zijn ze nu allemaal alweer veel ouder. En sinds vind ik het wel leuk. Kun je er ook normaal mee praten zeg maar. :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:45

Jarig zijn op een datum waar veel mensen toch al geen zin in hebben helpt :')

2 januari hier.
Ook de dag dat mijn moeder besloot haar spullen en ons te pakken en bij mijn pa weg te gaan.

Extra reden >;)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:19

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:41

Dat was anderhalve minuut tijdsverspilling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:43

Wat vooraf ging in Goede Tijden, Slechte Tijden. :')