Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:26

Evelienepien schreef:
En als jij dan als vrager geen antwoord meer geeft?
Zou dat voor mij inhouden dat ik conclusie trek: voor appel en ei …liefst gratis bwv

En is dat erg? Als tweedehands koper neem je vaak ook een risico. Ik zit eigenlijk alleen maar op tweedehandssites om echt heel scherpe koopjes te scoren. En ik ben dus ook iemand die het onderste uit de kan probeert te schrapen. En ja, vaak is het dan ook gewoon een 'nee voor die prijs gaat het niet weg'. Even goede vrienden en ik kijk weer verder, maar je kan beiden wel beleefd blijven naar elkaar en niet meteen op je paard gaan zitten omdat iemand de minimale prijs vraagt.
Is het een slecht iets om voor een appel en een ei op tweedehandssites te zitten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:35

Nu een verkoper die leest maar niet meer reageert |o daarvoor reageerde ze wel en heb interesse in het servies

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:57

De prijs staat erbij in de advertentie dus dat kan je al aannemen dat dat een minimum prijs is.
Of althans een goede richtprijs, kan je zelf wel gaan bedenken of je eigen bod daarbij in de buurt gaat komen.

(En dan zit ik al 60% onder de winkelprijs) dus ik vind dat al scherp genoeg.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:08

Gini schreef:
Evelienepien schreef:
En als jij dan als vrager geen antwoord meer geeft?
Zou dat voor mij inhouden dat ik conclusie trek: voor appel en ei …liefst gratis bwv

En is dat erg? Als tweedehands koper neem je vaak ook een risico. Ik zit eigenlijk alleen maar op tweedehandssites om echt heel scherpe koopjes te scoren. En ik ben dus ook iemand die het onderste uit de kan probeert te schrapen. En ja, vaak is het dan ook gewoon een 'nee voor die prijs gaat het niet weg'. Even goede vrienden en ik kijk weer verder, maar je kan beiden wel beleefd blijven naar elkaar en niet meteen op je paard gaan zitten omdat iemand de minimale prijs vraagt.
Is het een slecht iets om voor een appel en een ei op tweedehandssites te zitten?

Ik snap je helemaal
Alleen dus niet als verkoper serieus terug reageert op vraag “min prijs” met max prijs / wat is het je waard ? dat er dan gezegd wordt: daar reageer ik niet op (mag helemaal) want “verkoper geeft geen serieus antwoord” ?!
Op die quote reageerde ik en nu haal je van die ene quote 1 zinnetje eruit waardoor de hele qloe (hoe schrijf je dat?) mist … Daarom vroeg ik ook aan Tallie1979 wat dan wel “goed” zou zijn in haar beleving zodat zij zich serieus genomen zou voelen (in die situatie); want wellicht leer ik er van!
Want ik snap je verhaal helemaal en geen commentaar!

luuntje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:27

Ik vraag ook weleens om de minimumprijs.
Soms is dat toch lager dan de prijs die op Mp staat.
Soms reageren verkopers met een vast prijs, dat is ook prima.

Zelf zet ik mijn artikelen voor een paar euro hoger op Mp.
Dan is er ruimte om te onderhandelen.
Het komt weinig voor dat mensen gelijk de prijs van de advertentie bieden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:54

Ik vraag eigenlijk nooit naar de minimum prijs (En heb er ook een hekel aan als ernaar gevraagd word). Als ik minder wil bieden dan de vraagprijs dan stuur ik meestal een berichtje met "Is bedrag €X,- toereikend?".

Maar op dezelfde manier heb ik een hekel aan mensen die zeggen "doe maar een serieus bod", en dan doe je een bod en dan wordt er gezegd "ja maar daar mag het niet voor weg!"

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:11

Wij staan momenteel voor een dichte deur bij een adres waar we een uur voor hebben moeten rijden en een aanhanger voor hebben moeten huren =/ (om een kast op te halen). Wij stonden precies op de afgesproken tijd aan de deur en de verkoper reageert niet op berichten. Lekker dit!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:14

Pearlx schreef:
Wij staan momenteel voor een dichte deur bij een adres waar we een uur voor hebben moeten rijden en een aanhanger voor hebben moeten huren =/ (om een kast op te halen). Wij stonden precies op de afgesproken tijd aan de deur en de verkoper reageert niet op berichten. Lekker dit!

Ohh dat is echt zwaar k*t

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 17:34

Pearlx schreef:

is het nog goed gekomen?

Ik erger mij ook enorm aan de vraag naar het minimum. Als ik wil onderhandelen stuur ik een berichtje met een bod als dat kan of ik stel netjes de vraag: Is er nog iets te doen aan de prijs? Ik vind persoonlijk vragen naar wat is je minimale prijs vrij onbeschoft overkomen. Maar dat ben ik.... -O-

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:50

Oh wat erg Pearl, hopelijk is het goed gekomen

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:55

De man van de kast bleek uiteindelijk gewoon thuis te zijn, "maar had zijn muziek te hard staan en hoorde de bel niet". Wij hebben zelf geen muziek gehoord, maar goed al lang blij dat we niet weer met lege handen een uur terug konden rijden. Uiteindelijk bleek dat toch wel de realiteit. De kast stond in een schuur en was zeer beschadigd. Vol met krassen en er was letterlijk een stuk van de bovenkant afgebroken. Ook was hij helemaal smerig, het stonk er erg naar rattengeur in die schuur, volgens mij zat er gewoon buikvet van ratten op. %)

Op de advertentiefoto zelf stond de kast in een woonkamer en waren er geen beschadigingen of vuil te zien. Ook in de communicatie met de verkoper helemaal geen indicatie dat er iets mis was of dat de kast niet meer in de staat was zoals op de foto. Uiteindelijk dus alsnog met lege handen naar huis gegaan.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:58

O gatver zeg wat erg !!! Zonde zeg , dat had je ook niet verwacht , nou ga je bijna de volgende keer bij een andere kast van te voren vragen: staat hij nog binnen in huis? Om zo’n teleurstelling te voorkomen

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:21

01San schreef:
O gatver zeg wat erg !!! Zonde zeg , dat had je ook niet verwacht , nou ga je bijna de volgende keer bij een andere kast van te voren vragen: staat hij nog binnen in huis? Om zo’n teleurstelling te voorkomen

Ja daar had ik van te voren echt niet aan gedacht. Ik ging er vanuit dat de verkoopfoto recent was.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:30

Dat is wel een teleurstelling zeg.....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:34

Het zou ook helemaal niet in mij opkomen om dat na te vragen. Wat een domper!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:44

_Lorette_ schreef:
Het zou ook helemaal niet in mij opkomen om dat na te vragen. Wat een domper!

Nee mij ook niet, echt schandalig

Carowlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:32

Niet op MP maar op 2dehands…
Ik heb een dikke maand geleden met veel spijt mijn merrie verkocht. Ik kreeg als reactie van iemand: ‘als ik het goed begrijp heeft ze een equipas’ en dan een tijdje later was het ‘kan ik haar eens berijden waar ze staat’.
Ik heb haar toen vriendelijk gezegd dat ik er geen fijn gevoel bij had en dat het paardje niet voor haar was. Iemand die zonder zichzelf voor te stellen ofzo zo meteen wil komen zien, dat werkt niet bij mij. Een heel gedoe van haar kant, ik ben altijd vriendelijk gebleven. Kreeg ik nadien 1 ster als beoordeling. Echt triest!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:41

Het is toch logisch dat je niet vraagt of de foto's wel waarheidsgetrouw zijn? Daar ga je toch van uit als iemand foto's online zet?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:41

Pearl wat een domper die kast.
Asociaal om zo een kast aan te bieden. Je gaat uit van recente foto’s.

Carowlina zo’n 1* slaat nergens op dan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:42

Dat is wel bizar om oude foto’s te gebruiken. Daar denk je niet bij na dat mensen dat doen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:48

Suzanne F. schreef:
Dat is wel bizar om oude foto’s te gebruiken. Daar denk je niet bij na dat mensen dat doen.

Meer iets voor een datingsite :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:59

Vorige week dinsdag een boek besteld bij een bedrijf op MP. Zaterdag nog niets binnen, dus een mailtje gestuurd of het al verzonden was. Had wel een betaalbevestiging ontvangen, zag er allemaal professioneel uit dus dan verwacht ik wel dat het snel op de post gaat, bij een particulier mag er van mij best een paar dagen tussenzitten.

Krijg ik terug: 'Ik ben een paar dagen weg, het wordt maandag verstuurd'.

Leuk voor je dat je een paar dagen weg bent, maar communiceer dat ook even naar je klanten toe. Ik bestel uit principe al niets bij bedrijven op MP want ik vind al die betaalde advertenties mega-irritant, maar dit was dus eens en niet weer :roll:

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:14

Ik heb afgelopen zaterdag een vogelkooi + standaard gekocht via FB marktplaats. Zag er goed uit, prijs niet te gek. Komen we daar, echt een bonk van een man (type amsterdamse zeeman) bijna in tranen want die ochtend had hij zijn laatste vogeltje dood gevonden. Ik had echt medelijden met die man.

Eenmaal thuis de kooi eens echt goed bekeken en poeh er zit nog wel wat werk aan om hem zo schoon te krijgen als ik prettig vind: mega dikke vet/vuil laag met rookgeur en het is een houten ferplast kooi dus de poepjes zijn er lastig af te krijgen. We hebben de kooi helemaal uit elkaar geschroefd en eens goed met jif afgeschrobt. Dat scheelt al de helft. Nu staat hij uit te walmen in de serre. En dan volgende week nog maar eens afdoen met azijn, schuren en in de verf zetten. Dan is het verder een super kooi :-) Maar al met al denk ik misschien had ik nog iets kritischer moeten kijken voor ik hem meenam.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:28

Ik reken daar eigenlijk altijd op als ik iets via Marktplaats koop. Dat ik nog tijd nodig heb om het te schrobben of schoon te maken haha..

Daar is meestal de prijs ook naar. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:05

Had ik ooit met een foto camera ook een vieze rooklucht die ik niet weg kreeg.