Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:30

Onvoorzien is anders.
Maar vaak zie je de grote aantallen bij niet onvoorzien.
Ik ken ondertussen meerdere hard werkende stellen die het bij 1 kind houden. Want dan kunnen ze ook nog wat leuke dingen blijven doen. En toch de kinderwens uit laten komen zonder een kind dat de dupe is omdat er teveel zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:33

Josien_ schreef:
Inderdaad, een zus ( :') ) van mijn oma heette Zus en die noemden wij dan weer tante Zus _O- .
Very confusing :Y) .

Kinderbijslag mag van mij inderdaad ook wel weg. Je kiest toch zelf voor kinderen }:0 .

Ik heb ook een tante Zus!! <3

Ik wil dierenbijslag dan. Dat zijn mijn kinderen :Y) ;)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:47

Josien_ schreef:
rien10 schreef:
Zus is echt een heel ouderwetse naam. Net als Broer en Groen. 100-150 jaar geleden kwam je die namen regelmatig tegen.

Inderdaad, een zus ( :') ) van mijn oma heette Zus en die noemden wij dan weer tante Zus _O- .
Very confusing :Y) .

Kinderbijslag mag van mij inderdaad ook wel weg. Je kiest toch zelf voor kinderen }:0 .

Hier een Ome Broer. :+ Ook omdat Broer een veel voorkomende naam was in de familie. Dus ook een opa Broer en Broertje...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:48

verootjoo schreef:
Ik ook niet, maar je kan niet alles overzien in die tijd van 0-18 jaar. Ik kan me voorstellen dat je ook in de tussentijd in een slechte financiële situatie kan komen. En je kinderen weg doen omdat je te weinig geld hebt mag ook niet zomaar van jeugdzorg. En vaak hebben die mensen dan ook weer 8 katten en 5 honden en roken ze als een schoorsteen, ik begrijp niet zo goed waarom je dat dan aan wil houden.

Nee, akkoord, maar in dat geval begon men aan kinderen op een moment dat men er wel voor kon zorgen.
En als we dan de kinderbijslag enz afschaffen, dan kunnen we voor die gevallen iets extra doen als het leven een keer tegenzit.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:10

Het is maar weer duidelijk hoeveel taboe en oordeel er rond armoede hangt. Het leven is niet zo maakbaar als het lijkt en als iedereen armoede kón voorkomen, dan was er in onze landen geen armoede.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:16

Iedereen kan in armoede komen, echt iedereen.
Maar als je daar al zit, moet er dan een elftal gemaakt worden?
Waarom is 1 kindje dan niet genoeg?

Door mijn ziek zijn heb ik geen kinderen.
Dat vind ik niet eerlijk naar het kind toe.
Waarom denken andere dan niet aan hun kinderen als ze bij voorbaat al geen cent te makken hebben?
Ja ja liefde maakt alles goed...niet in onze maatschappij waar kinderen achtergesteld worden door andere kinderen als ze weinig hebben.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 30-03-22 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:17

UO: ik vind het altijd bereikbaar/ open moeten zijn van winkels/supermarkt/klantenservice onzin :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:18

Goede vraag dat klopt. Maar mensen die al in armoede zitten missen de mentale ruimte om goede lange termijn beslissingen te maken.
Vaak speelt daar ook opleiding en sociale achtergrond een grote rol.

Maw: je moet dat soort problemen zoveel mogelijk oplossen zodat die kinderen wel hoop op een betere toekomst hebben en tegelijkertijd de bron van het probleem aanpakken: basis welzijn en educatie voor iedereen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:29

poes schreef:
Goede vraag dat klopt. Maar mensen die al in armoede zitten missen de mentale ruimte om goede lange termijn beslissingen te maken. Vaak speelt daar ook opleiding en sociale achtergrond een grote rol.
.

Een kind is een lange termijn beslissing...
Moet iedereen dan het recht hebben om kinderen te kunnen krijgen?

(deze UO is volgens mij al een aantal keren voorbij gekomen :+ )

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:33

Dilan93 schreef:
UO: ik vind het altijd bereikbaar/ open moeten zijn van winkels/supermarkt/klantenservice onzin :o

Ik ben er blij mee nog wat te kunnen buiten mijn werktijden. :D Boodschappen om 8 uur 's avonds > boodschappen overdag in de drukte.

En ook blij dat ik zelf niet meer in de avonden en weekenden moet werken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:34

UO: gekwetst zijn is een keuze

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:37

Mars schreef:

Gekwetst zijn is denk ik geen keuze, dat overkomt je.
Hoe er mee om te gaan is wel een keuze imo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:59

Mars schreef:

Dat is de verantwoordelijkheid voor je gedrag bij een ander neerleggen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:07

Ik wilde dat net neerzetten. Deze onpopulaire mening geeft mij het idee ik roep gewoon van alles tegen mensen of het kwetsend is of niet, of misschien wel ronduit gemeen. Moeten ze maar tegen kunnen want gekwetst worden is een keuze? :?

Als je iemand aanvalt op fysieke beperkingen, of bv ongewilde kinderloosheid, of net een dierbare verloren of noem een reden. Waar iemand niks aan kan doen dan moet je dat maar negeren of zo en maar geen gevoelens hebben?

Gelukkig hebben veel mensen nog een soort van gevoel en zijn nog niet verworden tot emotieloze keiharde robots. Proberen iemand niet te kwetsen is een fijne eigenschap :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:15

Cer schreef:
poes schreef:
Goede vraag dat klopt. Maar mensen die al in armoede zitten missen de mentale ruimte om goede lange termijn beslissingen te maken. Vaak speelt daar ook opleiding en sociale achtergrond een grote rol.
.

Een kind is een lange termijn beslissing...
Moet iedereen dan het recht hebben om kinderen te kunnen krijgen?

(deze UO is volgens mij al een aantal keren voorbij gekomen :+ )

En wie mag dat dan beslissen volgens jou? Wie heeft daar de superieure denkkracht voor?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:21

Mars schreef:

Nee, dat is het niet.
Hoe je ermee omgaat is een keuze.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:21

poes schreef:
En wie mag dat dan beslissen volgens jou? Wie heeft daar de superieure denkkracht voor?

Ik heb geen flauw idee, daarom zeg ik er niks over verder :Y)

Inkomen en bijv geestelijke gesteldheid, is, dacht ik, wel onderzoekbaar...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:29

Cer schreef:
poes schreef:

Ik heb geen flauw idee, daarom zeg ik er niks over verder :Y)

Inkomen en bijv geestelijke gesteldheid, is, dacht ik, wel onderzoekbaar...

Dus een laag inkomen en wat dan precies van geestelijke gesteldheid is dan een bepalende factor volgens jou?

Mijn ervaring is dat met dit soort zaken, waar je in eerste instantie idd denkt dat het toch zo vanzelfsprekend is, je je er beter in kunt verdiepen. En dan ontdekt dat het allemaal toch zo simpel niet is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:34

poes schreef:
Dus een laag inkomen en wat dan precies van geestelijke gesteldheid is dan een bepalende factor volgens jou?
Mijn ervaring is dat met dit soort zaken, waar je in eerste instantie idd denkt dat het toch zo vanzelfsprekend is, je je er beter in kunt verdiepen. En dan ontdekt dat het allemaal toch zo simpel niet is.

Het is niet 'volgens mij'... :)
Ik vind er verder niks van...

Ik kijk wel uit, krijg ik straks die discussie weer, over incasseren enzo... :P
ik heb die UO ook niet gedropt... want zie voorgaande regel..

het is een topic over unpopulair opinions, maar blijkbaar mag je die dan toch niet hebben eigenlijk :j maar dit terzijde

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:51

Je mag hem zeker hebben! Het beste onderzoek begint met een afwijkende en dus onpopulaire mening :j

Ikzelf vind het dan wel leuk om me erin te verdiepen :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:51

Hoogopgeleide 'intellectuele' mensen moeten hun levensstijl niet als moreel superieur beschouwen en niet neerkijken op hoe anderen leven, of hun manier van leven als de juiste manier zien.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:00

UO(?): Anticonceptie zou altijd gratis moeten zijn

Welke je ook maar zou willen en welke leeftijd je ook maar hebt. Ik snap niet waarom ik wel kraamzorg in mijn verzekering heb, maar zelf mijn pil moet betalen. Dat vind ik onzin!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:15

Dilan93 schreef:
Mars schreef:

Nee, dat is het niet.
Hoe je ermee omgaat is een keuze.

Dat ook.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:17

Sanet schreef:
UO(?): Anticonceptie zou altijd gratis moeten zijn

Welke je ook maar zou willen en welke leeftijd je ook maar hebt. Ik snap niet waarom ik wel kraamzorg in mijn verzekering heb, maar zelf mijn pil moet betalen. Dat vind ik onzin!

Dit! Net als dat je als 30-jarige vrouw geen sterilisatie mag ondergaan want misschien verander je ooit nog van gedachte....

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:44

Schemerdier schreef:
Hoogopgeleide 'intellectuele' mensen moeten hun levensstijl niet als moreel superieur beschouwen en niet neerkijken op hoe anderen leven, of hun manier van leven als de juiste manier zien.

Grappig. Het is mens eigen om eigen keuzes en manieren en meningen (op dat moment) als juist te zien. Er is bijna niemand die denkt; dit is heel dom, maar ik ga het toch doen. Er is ook niemand die denkt dat zijn eigen mening niet klopt. Je zou dus iedere (sub)“groep” in je stukje kunnen invullen.