Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Josien_ schreef:rien10 schreef:Zus is echt een heel ouderwetse naam. Net als Broer en Groen. 100-150 jaar geleden kwam je die namen regelmatig tegen.
Inderdaad, een zus () van mijn oma heette Zus en die noemden wij dan weer tante Zus
.
Very confusing.
Kinderbijslag mag van mij inderdaad ook wel weg. Je kiest toch zelf voor kinderen.
verootjoo schreef:Ik ook niet, maar je kan niet alles overzien in die tijd van 0-18 jaar. Ik kan me voorstellen dat je ook in de tussentijd in een slechte financiële situatie kan komen. En je kinderen weg doen omdat je te weinig geld hebt mag ook niet zomaar van jeugdzorg. En vaak hebben die mensen dan ook weer 8 katten en 5 honden en roken ze als een schoorsteen, ik begrijp niet zo goed waarom je dat dan aan wil houden.
poes schreef:Goede vraag dat klopt. Maar mensen die al in armoede zitten missen de mentale ruimte om goede lange termijn beslissingen te maken. Vaak speelt daar ook opleiding en sociale achtergrond een grote rol.
.
Dilan93 schreef:UO: ik vind het altijd bereikbaar/ open moeten zijn van winkels/supermarkt/klantenservice onzin
Cer schreef:poes schreef:Goede vraag dat klopt. Maar mensen die al in armoede zitten missen de mentale ruimte om goede lange termijn beslissingen te maken. Vaak speelt daar ook opleiding en sociale achtergrond een grote rol.
.
Een kind is een lange termijn beslissing...
Moet iedereen dan het recht hebben om kinderen te kunnen krijgen?
(deze UO is volgens mij al een aantal keren voorbij gekomen)
Cer schreef:poes schreef:En wie mag dat dan beslissen volgens jou? Wie heeft daar de superieure denkkracht voor?
Ik heb geen flauw idee, daarom zeg ik er niks over verder![]()
Inkomen en bijv geestelijke gesteldheid, is, dacht ik, wel onderzoekbaar...
poes schreef:Dus een laag inkomen en wat dan precies van geestelijke gesteldheid is dan een bepalende factor volgens jou?
Mijn ervaring is dat met dit soort zaken, waar je in eerste instantie idd denkt dat het toch zo vanzelfsprekend is, je je er beter in kunt verdiepen. En dan ontdekt dat het allemaal toch zo simpel niet is.
Sanet schreef:UO(?): Anticonceptie zou altijd gratis moeten zijn
Welke je ook maar zou willen en welke leeftijd je ook maar hebt. Ik snap niet waarom ik wel kraamzorg in mijn verzekering heb, maar zelf mijn pil moet betalen. Dat vind ik onzin!
Schemerdier schreef:Hoogopgeleide 'intellectuele' mensen moeten hun levensstijl niet als moreel superieur beschouwen en niet neerkijken op hoe anderen leven, of hun manier van leven als de juiste manier zien.