[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:04

Ik vraag mij direct af of jou vriend niet diegene is die twijfelt.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:06

DeMolenhoek schreef:
Ik vraag mij direct af of jou vriend niet diegene is die twijfelt.

Same

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:13

Tsja dat zou heel goed kunnen.
Vriend heeft altijd aangegeven dat hij niet perse kinderen hoeft, hij heeft niet echt een kinderwens zegt hij zelf. Hij is ook altijd degene die het hardst moppert bij irritante kinderen, of ouders die eigenlijk geen geld/tijd/verstand hebben voor kinderen.
Maar het helemaal uitsluiten, dat is volgens hem nooit bij hem opgekomen. Misschien dat hij aan het idee moet wennen, of stiekem inderdaad een (kleine) voortplantingsdrang heeft.
Ik vind het nogal eng. Ik ben zo verschrikkelijk bang dat hij me misschien verlaat als hij op een dag toch kinderen wil.
Ik ben nogal beïnvloedbaar, dat is ook een van de redenen dat ik me wil laten steriliseren. Mocht mn vriend opeens toch kinderen willen, dan kan hij me niet zomaar overhalen maar moet ik al voor een hersteloperatie ofzo gaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:14

Dat inderdaad :j

Toen mijn baarmoeder er uit moest, stelde ook iemand voor om mijn eitjes te laten invriezen voor het geval dat... Maar dat was een goedbedoelde opmerking van een collega die zelf echt zo'n oermoeder is. Zo'n opmerking zegt vooral veel over degene die hem maakt.
En over verzakkingen... Mijn gynaecoloog zei hetzelfde als die van elnienjo, komt niet zo vaak voor. En als het al voor komt is het de vraag of er een oorzakelijk verband is met de baarmoeder verwijdering.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:16

Laurora schreef:
Ik heb laatst na heel wat dubben eindelijk de stap durven zetten om het eens écht goed met mijn vriend over sterilisatie te praten. Want ja, zeggen dat je niet per se kinderen hoeft is 1 ding, maar horen dat je vriendin het absoluut onmogelijk wil maken is natuurlijk een ander ding.
Ik geloof dat mijn vriend best een beetje schrok van hoe serieus ik hier over ben. Hij is bang dat ik er spijt van krijg. Ik heb hem uitgebreid uitgelegd waarom een kind voor ons niet verstandig is, en nooit verstandig word, en daar was hij het wel mee eens.
Hij zei daarna ook "het is jouw lichaam, als jij een sterilisatie wil sta ik achter je"
Maar wat hij graag zou zien is dat ik ondanks dat een paar eitjes laat invriezen voor het geval dat. Ik vind dit zelf niet nodig, maar hij wil het graag als een soort van geruststelling ofzo? Echter lijkt het me als ik daarom vraag, dat de huisarts/gyn mijn sterilisatiewens niet meer serieus neemt.
Hoe denken jullie hierover?

Jij bent bewust kindvrij, als je vriend zijn opties open wil houden dan kan hij in het ergste geval altijd nog een andere vrouw zoeken om dat mee te verwezenlijken. Persoonlijk zou ik bij een langdurige vaste relatie verwachten dat mijn partner net zo bewust kindvrij is als ik. Maar dus idd gewoon jezelf laten steriliseren zodat je partner ook weet waar hij met jou aan toe is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:20

Laurora schreef:
Tsja dat zou heel goed kunnen.
Vriend heeft altijd aangegeven dat hij niet perse kinderen hoeft, hij heeft niet echt een kinderwens zegt hij zelf. Hij is ook altijd degene die het hardst moppert bij irritante kinderen, of ouders die eigenlijk geen geld/tijd/verstand hebben voor kinderen.
Maar het helemaal uitsluiten, dat is volgens hem nooit bij hem opgekomen. Misschien dat hij aan het idee moet wennen, of stiekem inderdaad een (kleine) voortplantingsdrang heeft.
Ik vind het nogal eng. Ik ben zo verschrikkelijk bang dat hij me misschien verlaat als hij op een dag toch kinderen wil.
Ik ben nogal beïnvloedbaar, dat is ook een van de redenen dat ik me wil laten steriliseren. Mocht mn vriend opeens toch kinderen willen, dan kan hij me niet zomaar overhalen maar moet ik al voor een hersteloperatie ofzo gaan.

Maar jij wil geen kinderen dus als hij later opeens toch wil is het helemaal geen goed plan dat jij je zou over laten halen alleen maar om hem niet kwijt te raken. Hoe vaak lees je wel niet dat de man zegt een kind te willen maar puntje bij paaltje neemt hij het daarna niet mee als er een scheiding volgt. Dan mag alsnog de vrouw er voor opdraaien.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:20

Tsja ik roep altijd wel heel dapper "als mijn vriend zich bedenkt zoekt hij maar een andere vrouw" maar ik weet niet of ik dat nog zeg als het puntje bij paaltje komt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:21

Laurora schreef:
Tsja ik roep altijd wel heel dapper "als mijn vriend zich bedenkt zoekt hij maar een andere vrouw" maar ik weet niet of ik dat nog zeg als het puntje bij paaltje komt.

Maar wat wil je dan? Tegen je zin een kind baren en mee opgescheept zitten? Je relatie zoals je die nu kent is dan toch om zeep, want er zit 24/7 een aandachtvretertje op jullie lip.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:23

Hier zou het heel simpel zijn. Zijn probleem niet de mijne en er ook niet mijn probleem van maken. Jij wilt kinderen? Prima, dan heb je de verkeerde gekozen en gaan we uit elkaar. Even goede vrienden. Zo is dat ook afgesproken.
Hij weet echter dat ik ze 100% zeker niet wil. En hij wilt ze ook niet.
Ik ben niet zo van het moeilijk doen maar dat is een karaktertrekje.

Je gaat toch niet jouw lijf (en leven) opgeven voor een ander zijn wens? Dat zou helemaal mooi zijn zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:25

Laurora schreef:

Dit is zo herkenbaar. Mijn vriend heeft geen uitgesproken kinderwens, andere mensen vinden dat altijd maar raar. Als ze vragen: wil je kinderen, zegt hij: "maakt mij niet uit". Hij staat volledig achter mijn keuze om er niet aan te beginnen. En is het ook best wel eens met alle nadelen. Wil ik een sterilisatie? Prima. Maar hij zal zich niet laten steriliseren. Ik heb hem ook gezegd dat ik het eng vind dat hij het zo prima vindt. Straks gaat het wel kriebelen.. wat dan? Maar goed, moet er maar op vertrouwen dat hij met mij oud wil worden. En als het gaat kriebelen die daar zijn schouders bij ophaalt en niet een ander gaat zoeken.

Het is al beter vergeleken een vriend die wel wilt en het bij voorbaat ooit mis loopt. Maar eentje die absoluut niet wil, dat was makkelijker geweest.

Tja en als hij ooit zegt ze wel te willen perse. Sorry, maar niet van mij. Ik ga echt geen kind nemen omdat meneer zo graag wilt. Snap niet waarom je dat in zo'n situatie zou doen. Het is geen ongewenst model auto die je na een tijd toch weer kan inruilen. Je zit er wel de rest van je leven mee opgescheept..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:28

Ik vraag mij af hoe zeker je kunt zijn dat de andere nooit kinderen wilt. Op dat vlak moet je gewoon echt op elkaar en elkaars woord vertrouwen. Ik zou dus gewoon doorzetten. Zeker als je schrik hebt om jou te laten om praten. Dat moet je niet willen als je er niet achter staat :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:35

Zeker zal je inderdaad nooit zijn.. maar wat is dat wel in het leven, behalve dat je ooit dood gaat :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:39

Het idee dat je partner/vriend whatever misschien ooit wel bij je weg wilt is sowieso niet leuk en beangstigend.. Wat die reden ook zou zijn. Ik snap dat je er dan over na gaat denken want er zit een hoop aan je vriend vast. Je huis, vrije tijd, financiën(?), toekomstideeën enzovoorts.. Maar toch. Om daarvoor écht je niet-kinderwens te wijzigen vind ik wel ver gaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:41

Sintara schreef:
Het idee dat je partner/vriend whatever misschien ooit wel bij je weg wilt is sowieso niet leuk en beangstigend.. Wat die reden ook zou zijn. Ik snap dat je er dan over na gaat denken want er zit een hoop aan je vriend vast. Je huis, vrije tijd, financiën(?), toekomstideeën enzovoorts.. Maar toch. Om daarvoor écht je niet-kinderwens te wijzigen vind ik wel ver gaan.

Precies. En als je wel een kind neemt voor je partner verlies je evengoed de basis van wat die relatie nu zo leuk voor je maakt. Want dan heb je die weekenden niet meer voor jullie samen want er moeten dingen met/voor het kind gedaan worden. Als hij dat op zich neemt omdat jij het niet leuk vindt, kun je evengoed niet meer de dingen met je vriend ondernemen die je normaal gewend was. Er is geen compromis hierin te vinden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:58

Voor mijn gevoel is er ook een aanzienlijk verschil tussen 'niet echt' en 'echt niet'

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:59

Ik snap zijn reactie op zich wel in eerste instantie. Jij hebt er al een tijdje over nagedacht, hebt erop kunnen broeden, en hebt voor jezelf besloten dat je die sterilisatie wil. En dat is helemaal je goed recht en dat moet je ook zeker doen als je het wil, want het is en blijft JOUW leven en lichaam, hij deelt erin mee, al dan niet tijdelijk.

Maar waar jij dus al een tijdje hebt gehad om aan het idee te wennen, staat hij nog een paar stations achter je, hij wist nog niet beter of 'we willen ze niet maar wie weet ooit in de toekomst kan er nog iets veranderen'. Het heeft bij hem dus nog niet echt tijd gehad om even te sudderen zeg maar.

Ik heb ook heel duidelijk bij mijn (nu) man aangegeven dat ik ze niet wilde, ik geloof al bij de 2e date. Daarna heb ik het even laten rusten zodat het bij hem ook even kon sudderen, en daarna hebben we het er nog een paar keer over gehad. Hij heeft nooit een hele duidelijke kinderwens gehad voor hij mij leerde kennen, ook niet heel erg over nagedacht geloof ik.

Uiteindelijk heb ik me dus laten steriliseren en stond hij er helemaal achter. Nu zijn we samen heel erg gelukkig zonder koters,en heel blij dat we die nooit gaan krijgen.

Bij mij kwam die realisatie dat ik écht geen kinderen wilde overigens toen ik per ongeluk wel zwanger was en mijn eerste (en eigenlijk enige) gedachte was dat die parasiet eruit moest en ik dus abortus heb gedaan. Waar ik nooit of te nimmer spijt van heb gehad of ooit nog zal krijgen.

Laat het even betijen en heb het er over een week of iets langer gewoon nog eens over.

Enne, eieren invriezen is een hele kostbare aangelegenheid, en dan heb ik het nog niet eens over de manier van oogsten := Dat is dus waarom ik dat niet gedaan heb.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 28-06-19 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:00

Ik vind het moeilijk. Ik heb nogal wat psychische problemen. Vaak depressief, vaak paniekaanvallen en niet in staat goed te functioneren in de maatschappij.
(ik ben zo bang voor de buitenwereld dat ik 9 vd 10 keer niet eens in mn eentje naar de supermarkt durf)
Een half jaar geleden is mijn vader overleden en hierbij ben ik even goed met mijn neus op de eindigheid van het leven gedrukt.
De enige mensen die mijn niet-functioneren snappen en mij daar goed in kunnen ondersteunen zijn mijn moeder en vriend.
Mijn moeder gaat op een dag wegvallen, dat is een ding wat zeker is. En dan heb ik alleen nog mijn vriend. Wat als hij dan besluit om bij me weg te gaan omdat hij toch een kinderwens heeft? Ik kan er niet eens over nadenken zonder in paniek te raken.

En vanwege al dit bovenstaande ben ik er 100% zeker van dat ik geen kind kan opvoeden.
En rationeel gezien is mijn vriend het daar mee eens. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat rationeel denken opzij geschoven word door hormonen en voortplantingsdrang.

(sorry voor dit relaas hoor, ik vind het moeilijk om het hier over te hebben, maar heb wel het gevoel dat het er uit moet)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:07

Ik weet dat het je nu waarschijnlijk niks zal geven qua geruststelling, maar jouw vriend heeft ook ooit voor jou gekozen. Waarom zou een andere man (die absoluut geen kinderwens heeft) niet voor jou kunnen kiezen?

En probeer erover te praten met je vriend. Vraag hem gewoon eens wat zijn plan is als hij toch ooit besluit kinderen te willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:25

Jeetje Laurora, wat een ontzettend heftige situatie..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:37

@prairy dat zeg je heel mooi.
Ja, ik wil absoluut binnenkort nog eens met hem gaan praten als hij het een beetje heeft laten bezinken.
Ik kan er natuurlijk ook niet vanuit gaan dat hij zonder te knipperen accepteert dat hij nooit kinderen (van mij) zal krijgen terwijl hij nooit over uitsluiten heeft nagedacht.

Ik hoop gewoon dat er nooit een kinderwens komt die sterker is dan zijn liefde voor mij, maar ik ben bang dat die angst toch altijd een heel klein beetje aanwezig blijft.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:44

Laurora schreef:
Ik vind het moeilijk. Ik heb nogal wat psychische problemen. Vaak depressief, vaak paniekaanvallen en niet in staat goed te functioneren in de maatschappij.
(ik ben zo bang voor de buitenwereld dat ik 9 vd 10 keer niet eens in mn eentje naar de supermarkt durf)
Een half jaar geleden is mijn vader overleden en hierbij ben ik even goed met mijn neus op de eindigheid van het leven gedrukt.
De enige mensen die mijn niet-functioneren snappen en mij daar goed in kunnen ondersteunen zijn mijn moeder en vriend.
Mijn moeder gaat op een dag wegvallen, dat is een ding wat zeker is. En dan heb ik alleen nog mijn vriend. Wat als hij dan besluit om bij me weg te gaan omdat hij toch een kinderwens heeft? Ik kan er niet eens over nadenken zonder in paniek te raken.

En vanwege al dit bovenstaande ben ik er 100% zeker van dat ik geen kind kan opvoeden.
En rationeel gezien is mijn vriend het daar mee eens. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat rationeel denken opzij geschoven word door hormonen en voortplantingsdrang.

(sorry voor dit relaas hoor, ik vind het moeilijk om het hier over te hebben, maar heb wel het gevoel dat het er uit moet)

Er zijn geen garanties in relaties. Inderdaad grote kans dat je moeder eerder komt te overlijden dan jij of je vriend, maar geen garantie. Ook geen garantie dat je vriend, met of zonder kinderwens, er altijd voor je zal zijn. Er gebeuren soms dingen in het leven waar je niet op rekent, erger nog, het grootste deel van je leven is dat aan de orde van de dag :P Dus ga voor je sterilisatie, je hebt voor jezelf uitgemaakt dat dat verstandig is en dat je ook niet wil dat jouw genen worden doorgegeven, omdat ze niet zo handig zijn. Super verstandig besluit, daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen.
Je vriend went er maar aan dat jij hier goed over hebt nagedacht.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:50

Communicatie, zeker in dit soort dingen, is super belangrijk.

Maar wat ik heel belangrijk is, en wat je heel goed gedaan hebt, is voor jezelf duidelijk hebben dat je ze niet wil, en ook waarom niet. Het zijn in mijn ogen zeer legitieme dingen om geen kinderen te willen, naast het feit dat er misschien nog andere redenen zijn dat je ze niet wil.

Veel sterkte in ieder geval, en blijf bij jezelf. De wereld zal niet vergaan als het er uiteindelijk op neer komt dat dit toch het einde is van de relatie. Hij is uiteindelijk voor jou gevallen, wie zegt dat er niemand anders is die dat ook doet? En aan de andere kant, wie weet denkt hij er gewoon hetzelfde als bij over, en zijn jullie nog lang gelukkig samen, zonder kinderen :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:35

Laurora schreef:

Misschien is het sowieso slim om ook te investeren in wat goede vriendschappen zodat je je leven niet alleen aan je vriend op hoeft te hangen.

Ik heb zelf ook psychische problematiek waarop ik ook echt vast kwam te lopen toen mijn vader stierf. Ben toen ook extra blij geweest dat ik geen kind ten laste had, dat had ik echt nooit getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:57

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:42

Bedankt voor alle wijze woorden, die kon ik wel even gebruiken <3

Ik heb toevallig een half jaar geleden weer contact gekregen met mijn voorheen beste vriendin en onze vriendschap weer nieuw leven ingeblazen. Zij steunt me wel heel erg in dit soort dingen.
Ik zal het er binnenkort nog eens met mijn vriend over hebben, en dan maak ik ook maar meteen een afspraak bij de huisarts.
Volgens mij is het best een relaxte dude, goede kans dat hij het met me eens is :)