Trui schreef:Bij ons kan je er ook heen als je er ruim goed voor staat. Als je maar uitgenodig wordt door school. Ik zou eigenlijk overgaan. Maar de bevorderigsnormen op de site klopten nieten daar gingen ze pas naar kijken toen ik ze erop wees twee maanden terug. Heb tot op de dag van vandaag nog geen duidelijk antwoord terug wat het dan wel moet zijn. En nu sta ik ineens op doubleren. Wat niet kan, dus dan moet ik van school af. Vind het wel banketstaaf dat ik daardoor nu anar lente school moet.
Na lenteschool zit een lentetoets. Deze telt 5 keer mee maar is wel zwaarder qua stof dan een normale toets. Stel die toets gaat over hoofdstukken 1357 van eco. En je had voor hoofdstuk 3 een 2.1, kan je dat cijfer laten vallen en die vervangen door het cijfer van de lente toets. Maar voor de vakken waarvoor ik ga, hebben precies de lentetoets over wel goede cijfers van me. Dus ja het is extra bijspijkering maar voor mijn overgaan haalt het weinig uit ben ik bang.
Jammer dat het dan is voor dat wat je wel goed hebt gedaan! Zo werkt het bij ons niet je gaat heen voor de hoofdstukken die niet goed zijn gegaan. Als je bijgespijkerd wordt bestaat de kans op een succesvol volgend schooljaar tenslotte. Als docenten leveren wij ook de toetsen aan. Het is inderdaad ook bij ons zo dat het dan vaker meetelt.