Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:54

Gloa schreef:
Den bosch - eindhoven heeft vandaag toch gewoon gereden :?

Alleen den bosch - tilburg reed niet. Omreizen via boxtel is dan ook geen wereldreis.......

Tilburg-eindhoven reed niet toen mijn man onderweg was(weet niet of het de hele dag was) dus omrijden via Boxtel ging niet. Wel knus in de bus waar lang voor gewacht moest worden vanmiddag omdat veel mensen 11-11 wilde vieren in Kruikenstad.

Maar zoals gezegd, het was bekend, dus hield hij er al rekening mee.

sureido

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 04:36

Ik woon in Tilburg. Snelbussen. :)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:13

Moet vandaag voor het eerst in een half jaar weer met het OV. Ik hou m’n hart vast :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:46

Succes!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:49

Eerder sterkte :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:14

Weer een fantastische morgen OV.
De normaal gesproken vrijwel lege bus was ineens propvol, maar dan wel met van die asociale tieners die dan over 2 stoelen moeten gaan liggen. En dan vervolgens ook nog kssst zeggen tegen degene die daardoor moet staan en zijn tas tegen het incheckpaaltje hangt, terwijl zij dus alvast wil uitchecken.
Wellicht dat een beetje zelfreflectie op zn plaats is....

En dan heeft de trein natuurlijk ook vertraging dus ik hoop dat ik 1 bus mis en niet 2, want dan ben ik nog enigzins op tijd.
Ik heb wel door de vertraging nog eventjes kunnen praten met vriendin die in een andere stad op kamers zit, dus dat maakt het weer wat beter

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:19

Het regent, dan gaat iedereen met de bus :\

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:26

Dat zal het wel zijn inderdaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:27

Watjes :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:31

Op dit moment is de 2e bus al weg en mijn trein moet nog een station xD

Edit: typo

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:42

Ja hoor. Ik ga ook eens met de trein. Wisselstoring tussen Utrecht en Zwolle.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:53

Dag 1 ging goed, maar helaas vandaag niet 8)7
Sprinter had 5 minuten vertraging, hierdoor intercity gemist en ben meteen een half uur te laat. Fijnnnn

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:11

Sta je dan met vier man dom te kijken dat de trein niet verder reed. Ding was gewoon te lang voor dat stomme spoortje met 10 bakken. Hilarisch _O- ben wel weer mooi mee terug naar huis aan t reizen, het al direct zo’n drama voor Eindhoven dat ik niet eens ga proberen om nog ergens te komen. Ik werk wel thuis :Y)
Laatst bijgewerkt door ontherun op 13-11-18 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:12

hier ook vertraging voor de intercity 15 min
Kwam eerst een kleine stoptrein nou die was stampen vol met mensen die eigelijk de intercity zou pakken . Dus gekozen om nog paar minuten te wachten op intercity enja nu rijdt de intercity met slakken tempo achter de stoptrein aan naar maastricht

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:13

biggirl schreef:
hier ook vertraging voor de intercity 15 min
Kwam eerst een kleine stoptrein nou die was stampen vol met mensen die eigelijk de intercity zou pakken . Dus gekozen om nog paar minuten te wachten op intercity enja nu rijdt de intercity met slakken tempo achter de stoptrein aan naar maastricht

Haha precies dezelfde verstoring. We hadden naar elkaar kunnen zwaaien in Sittard dus *D succes. Ik had al zo’n vermoeden dat dit m niet meer ging worden

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:11

Waarom is het OV toch zo duur vraag ik me iedere keer weer af.
Ik heb geen studenten OV en heb daar momenteel ook geen recht op dus ik moet zelf mijn geld op mijn OV kaart zetten, wat al duur is.

Was ik gister mijn OV kaart vergeten dus vroeg aan de buschauffeur of ik kon pinnen, is er 4,50! euro afgehaald om mij even 20 minuten verderop af te zetten. Vond dat zo belachelijk. Bijna 5 euro voor een enkel ritje van 20 minuutjes. _-:(

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:57

Aan de informatieverstrekking _-:(
Op de NS app staat dat se trein niet rijdt, op het station staat van wel, conductrice zegt van wel, omroep installatie zegt dat we naar den haag gaan ipv den Bosch wat een chaos

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:00

Overigens wel alleen maar positief over de conductrice die er alles aan deed Om erachter te komen waar het mis ging en of de trein reed of niet en aan iedereen excuses kwam aanbieden, super netjes!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:52

"Beste reizigers, stapt u gezellig in, tijdens het rijden merken we vanzelf waar we uitkomen en ondertussen ziet u iets van Nederland wat u misschien nog nooit gezien heeft!"

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:18

theadora99 schreef:
Op de NS app staat dat se trein niet rijdt, op het station staat van wel, conductrice zegt van wel, omroep installatie zegt dat we naar den haag gaan ipv den Bosch wat een chaos

Waarschijnlijk heeft die trein een ander nummer gekregen. Dus het oorspronkelijke nummer rijd dan niet maar er rijd wel een trein op precies dat tijdstip met dezelfde route. In de praktijk is dat dus dezelfde trein. In theorie is rijd die trein dus niet maar is er een andere trein ingelegd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:30

Inoterry schreef:
theadora99 schreef:

Waarschijnlijk heeft die trein een ander nummer gekregen. Dus het oorspronkelijke nummer rijd dan niet maar er rijd wel een trein op precies dat tijdstip met dezelfde route. In de praktijk is dat dus dezelfde trein. In theorie is rijd die trein dus niet maar is er een andere trein ingelegd :+

En dat snapt de geprogrammeerde technologie niet :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:12

Inoterry schreef:
theadora99 schreef:

Ja nou ik was allang blij dat ik gewoon op tijd op mijn bestemming was, maar vond het allemaal zo vaag :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:48

Oudere dame die mij net lelijk aan keek omdat ik mijn tas op de stoel naast me had staan, dus ik haal tas weg, loopt mevrouw alsnog door :roll:
Wat wil je dan >;)

Ik heb vandaag sowieso een hekel aan mensen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:34

Ik heb altijd een hekel aan mensen. :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:54

Ik was vanochtend irritant. Had niet goed opgelet bij het opstappen en was per ongeluk in de intercity naar Den Bosch gestapt ipv de sprinter naar Tilburg Universiteit (de sporen waren veranderd). De trein was heel druk maar ik wilde er zo snel mogelijk weer uit voor de trein ineens vertrok voor ik kon ontsnappen :') dus ik moest mezelf heel onbeleefd naar de uitgang weten te wurmen terwijl mensen de andere kant op liepen. Sorry mensen. Sorry.