Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:29

purny schreef:
Gister trouwens bij de veteranendag aan een man gevraagd die met drugshonden heeft gewerkt. Honden ruiken wel degelijk opiaten tenzij de medicatie reukloos is. Ik ga het maar netjes aangeven bij de douane :D

Kan. Je kunt het spul natuurlijk ook in een officiele, niet aangebroken verpakking meenemen, wellicht met een doktersverklaring. Als ik naar de USA ga neem ik altijd een vers doosje mee met het etiketje van de apotheek. Strikt genomen heb ik nl. steroiden bij me. :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:04

Of je ook partner alimentatie moet betalen als je alleen een samenlevingscontract hebt.

En wat als het gezamenlijke huis bijvoorbeeld in de hens wordt gezet door een van de twee. Wie lost het geschil op als je beiden bij dezelfde verzekeringen zit?

Niet dat ik wat van Plan was.. Maar vroeg het mij zo af.

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:05

Zelf in de fik zetten is geen uitkering. . Daarom wil verzekering weten of er brandstichting is ivm verhalen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:52

Spreken paarden ook een andere taal? Zouden paarden uit afrika een paard uit een ander gebied niet kunnen verstaan? Immers zijn bij de mensen ook verschillende talen ontstaan, zou dat bij dieren ook zo zijn

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:26

Jester_ schreef:
Spreken paarden ook een andere taal? Zouden paarden uit afrika een paard uit een ander gebied niet kunnen verstaan? Immers zijn bij de mensen ook verschillende talen ontstaan, zou dat bij dieren ook zo zijn

Paarden werken toch met lichaamstaal?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:30

Ik weet dat het bij orka's wel zo is, maar die zijn qua 'taal' ook weer wat verder ontwikkeld dan paarden. Paarden communiceren meer met lichaamstaal inderdaad dus ik denk dat daar niet zo'n verschil in zit :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:38

Asbest is gevaarlijk,zegt men.Waarom mag het wél onder de grond blijven liggen? men zegt,zolang je er niet aankomt kan het geen kwaad. Maar de grond is dan toch vervuild? als je er groenten of fruit op kweekt,kan er dan ook asbest in de groente of fruit komen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:53

gohya schreef:
Asbest is gevaarlijk,zegt men.Waarom mag het wél onder de grond blijven liggen? men zegt,zolang je er niet aankomt kan het geen kwaad. Maar de grond is dan toch vervuild? als je er groenten of fruit op kweekt,kan er dan ook asbest in de groente of fruit komen?

Asbest is gevaarlijk omdat asbestvezels in je luchtwegen terecht kunnen komen. Verder is er geen relevant gevaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:47

En alleen als je het bewerkt, asbest plaat is niet gevaarlijk. Ga je zagen en je neus ophalen ja dan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:47

Wat hebben bisschop en pastorie in gemeen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:00

Rebecca schreef:
Wat hebben bisschop en pastorie in gemeen?

Da's een lastig raadsel.....

Een bisschop is een bestuurder, niet op plaatselijk maar laat ons zeggen provinciaal niveau. In de roomse kerk wordt zo iemand in Rome benoemd en hier gedropt - andere kerken kiezen zo iemand. (En de protestante kerk voor Nederland heeft geen bisschoppen, dat provinciale bestuur wordt door een groep ambtsdragers gedaan.)

Een pastorie is waar een dominee, pastoor of pastoraal werkende wöont.

Tja, er zijn natuurlijk overeenkomsten (kerkelijke termen die de meesten niets zeggen) maar als het een raadsel is, ben ik benieuwd :j !

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:34

Ik vraag me af hoe het verhaal tussen Tesla en Edison nu precies zit.
Ik ben opgegroeid met Edison als de grote uitvinder, de gloeilamp enzo jeweetwel.

Maar tegenwoordig op het internet zie ik vanalles rondgaan. Van dat hij de uitvindingen van Tesla gestolen heeft, dat Tesla het ware genie was, dat Edison een op geldbeluste rotzak was en Tesla was de vredelievende wetenschapper die de mensheid vooruit wilde helpen....maar wat is nu feit, en wat is fictie? Iemand die dat even kan samenvatten?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:47

Tesla en Edison was toch de hele wissel- en gelijkstroom oorlog?

Ik heb niet alles opgeslagen wat ik op tv heb gezien daar over... Zou denken dat er genoeg over te vinden is, maar mocht iemand het idd kort & bondig kunnen samenvatten is dat wel welkom :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:51

Goede vraag, ik ben benieuwd.

Waar gaat de inhoud van gedelfde graven naartoe?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:54

De botjes die ze nog vinden? Die gaan vaak in een klein kistje en worden weer bijgezet indien het een 'familiegraf' is. Wordt de plek opnieuw uitgegeven gaan ze meestal in een 'massagraf'. Maar volgens mij zijn er ook begraafplaatsen waar ze de gevonden resten verbranden en uitstrooien, maar dit is dacht ik wel zeldzaam.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:09

Waarom niemand iets face to face durft te zeggen, of te vragen. Altijd maar het verhaal van een ander uitgaan, wat totaal of gelogen is, of verdraaid is.

Erg jammer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:11

Stamper schreef:
Waarom niemand iets face to face durft te zeggen, of te vragen. Altijd maar het verhaal van een ander uitgaan, wat totaal of gelogen is, of verdraaid is.

Erg jammer.

Omdat het makkelijker is om te papegaaien dan om zelf proberen uit te vissen wat er gaande was?
Omdat slecht nieuws nou eenmaal interessanter is dan goed nieuws?
Omdat het makkelijker is om in de achtergrond iets te roepen dan je op de voorgrond te moeten verantwoorden voor je woorden en/of daden?

Ik heb verder geen idee, ik heb dit alles ook maar van horen zeggen....... :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:24

:+

Het is wel erg generaliserend.. Maar beleefdheidsvormen komen uit sociale interactie voort. Vroeger waren mensen een stuk directer, maar tegenwoordig moet alles in een zoet sausje gevormd worden anders schaadt je er iemand wellicht mee. Of waardeert die de vraag niet, is beledigd of noem maar op of vind het belachelijk. Dan vraag je het dus niet rechtstreeks, maar als je het via een omweg hoort wil je er natuurlijk wel alles over weten :+ En tegenwoordig is men ook een stuk egocentrischer geworden ipv gewoon antwoord op een vraag geven is het al vaak hoe durf je dat te vragen!!! Ookal is de vraag oprecht bedoeld.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:43

Of het Engelse woord acorn en het Nederlandse woord eekhoorn met elkaar te maken hebben

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:20

Foaly schreef:
Of het Engelse woord acorn en het Nederlandse woord eekhoorn met elkaar te maken hebben

Lees zelf maar:
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/eekhoorn

Het is mij teveel tekst en mijn bril ligt bij mijn vriend, ik word oud. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:24

Volgens mij zelfde 'bron' taal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:40

Sammie schreef:
Volgens mij zelfde 'bron' taal

Ja dat is een ding wat zeker is, maar de betekenis is niet hetzelfde. Zo te lezen zijn er mensen die wel vermoeden dat ze een gemeenschappelijke oorsprong hebben. Maar taal valt zo lastig te bewijzen. :P

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:16

Welke taal ze nou precies in Zuid - afrika spreken :') geëmigreerde mensen en locals

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:18

Waarom ze regen etc hondenweer noemen. Mijn hond wordt niet vrolijk van dat weer hoor.. -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:19

....ik dacht dat de RSA negen officiële talen kent, waaronder een soort van Nederlands en gewoon Engels. Daarna wordt het voor mij lastiger. (Bantu, Xhosa - die kan ik niet eens uit elkaar houden, hoewel de talen duidelijk verschillen!)