tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:22

Oh jeetje, echt vervelend.. Maar wel goed dat het je steeds wat minder doet, ook al kan ik me voorstellen dat dit soort contact het niet makkelijker maakt..

Ik zit echt in een soort herhalingsaflevering van mijn eigen leven denk ik, want ik weet nog dat ik hier in dit topic zo teleurgesteld was omdat hij één van zn exen weer was gaan volgen op instagram de vorige keer dat het uit was. Nou, 3x raden wie hij nu opnieuw weer volgt… :+
Ik merk ook dat ik me wel aangedaan voel door dit soort dingen, maar inmiddels heb ik het allemaal al wel een keer gezien en weet ik dat hij vooral druk bezig is om maar afleiding te vinden en niet te voelen. Ik moet ook nog even de kracht vinden om dit soort dingen niet meer te bekijken want ik heb er echt niks aan..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:59

Relaxed schreef:
Nou de ex appte weer :') Ik had m gedeblokkeerd en overal verwijderd, dat werkt voor mij beter, blokkeren maakt hem te belangrijk ofzo.. :o

Gisteren was een vriend van hun een jaar geleden overleden. Die vriendengroep is van de geheime zender en ze waren dus de hele middag en avond ter nagedachtenis voor hem aan het draaien. Ik heb dus de kameraad die aan het draaien was een appje gestuurd en hun veel sterkte gewenst. Bleek mijn ex achter de knoppen te zitten en die appte dus meteen een dankjewel. Nou prima, even over en weer geappt en dat was goed.. Maar uiteindelijk gaf ik aan dat ik een sorry voor de laatste keer dat hij appte en de onterechte dingen die hij toen naar mijn hoofd heeft gesmeten wel op zijn plek vond. Toen gaf hij aan dat hij al sorry had gezegd daarvoor.. Nou dat was niet zo, hij had sorry gezegd voor het ongepaste plaatje waar hij mee begon, maar niet voor alle bagger die daarna kwam. Toen had ik zijn dag verpest en heeft ie me weer geblokkeerd :') Hij is dus weer het slachtoffer van gemene Relaxed }:0

Ik zie hem steeds meer hoe hij echt is.. Een lege huls die zich vooral heel slecht over zichzelf voelt, maar dat liever bij andere mensen/mij neerlegt.. Merk ook dat ik steeds makkelijker mijn schouders ervoor op kan halen, kan het gewoon niet serieus nemen ofzo.. En ergens ben ik 'blij' dat ik hem ook nog zo raak, want ik zit natuurlijk ook in deze sh*t.. :(:)

Heh wat jammer zeg.
Hoewel het wellicht verstandiger was geweest om het lekker oppervlakkig bij 'sterkte' te houden. Het is voor jullie allebei veel te vers om over de break te gaan praten en dingen van elkaar te verwachten. Houd jezelf in ere en ga er vanuit dat dit nooit meer komt. Juist dat hele getouwtrek heen en weer gaat jou absoluut geen rust geven. Dus het lijkt me verstandig om dan toch die blok er op te houden. Gewoon om jou rust te geven, maar bovenal ook om wellicht niet de ruimte te geven aan jullie beide om weer oliebol op te halen. Het mooiste is om straks gewoon met opgeheven neus hem te kunnen negeren. Juist het continu voeden helpt niemand. En hoewel het misschien lijkt dat het je niets doet .. ik vrees dat het meer doet dan je zelf wilt toegeven.
Knuffel!

LaScar schreef:
Oh jeetje, echt vervelend.. Maar wel goed dat het je steeds wat minder doet, ook al kan ik me voorstellen dat dit soort contact het niet makkelijker maakt..

Ik zit echt in een soort herhalingsaflevering van mijn eigen leven denk ik, want ik weet nog dat ik hier in dit topic zo teleurgesteld was omdat hij één van zn exen weer was gaan volgen op instagram de vorige keer dat het uit was. Nou, 3x raden wie hij nu opnieuw weer volgt… :+
Ik merk ook dat ik me wel aangedaan voel door dit soort dingen, maar inmiddels heb ik het allemaal al wel een keer gezien en weet ik dat hij vooral druk bezig is om maar afleiding te vinden en niet te voelen. Ik moet ook nog even de kracht vinden om dit soort dingen niet meer te bekijken want ik heb er echt niks aan..

Als ik dit zo lees dan ben ik toch wel weer dankbaar dat ik continu gasten aantrok zonder social media. Niets om te controleren in ieder geval, maar ook niets wat ik verkeerd kan interpreteren en dus negatief kan voelen. Want dat is wat ons hoofd er eigenlijk van maakt.
Laat hem maar lekker zoeken en afleiding vinden. Je kan beter nu lekker door de storm banjeren! Er is licht aan het einde van de tunnel, zijn noodweer komt nog wel :)

Hier gaat het rustig. Mijn vakantie is afgelopen en vandaag kon ik weer heerlijk in de chaos stappen! Fijn hoor die afleiding, hoewel mijn vakantie heerlijk was. Ik was erg bang dat ik zonder afleiding weer zou instorten, maar dat is eigenlijk niet gebeurd. Dat betekent dus echt wel dat ik stappen heb gemaakt.
Ik heb één minder momentje gehad, maar nu ik weet wat ik daar mee ga doen lucht dat ook weer op en geeft het rust. Maar het blijven rare toevalligheden.
Gister een jaar geleden waren we uit eten geweest voor de verjaardag van zijn moeder vlakbij de stal waar mijn merrie staat. Dat is een gekke herinnering. Ik ontmoette toen ook iedereen weer na zoveel jaar, dat was doodeng. Er was die avond ook iets heel geks naar voren gekomen wat wel resulteerde uiteindelijk in uitleg appjes met de woorden, 'Wantrouw me alsjeblieft niet. Ik weet wat ik heb ..'. Maar goed, dat laatste was ineens van tafel afgelopen augustus .... :Y)
In ieder geval, heb z'n ma gefeliciteerd. Toen ze vroeg hoe het ging en ik reageerde werd het radiostilte. Ja sorry, moet ik liegen dat het goed gaat? :o?

LaScar

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:07

Jammer xDenies dat het radiostilte is zodra ze naar je vraagt.. De moeder van mij ex heeft me ook echt ineens helemaal afgeschreven sinds het weer uit is, ze was altijd heel steunend maar met de laatste keer afscheid nemen was het heel kort en zakelijk. Voelde me echt dubbel afgewezen. Wel fijn dat je met en zonder afleiding best lekker gaat, vind dat je echt sterk overkomt :)

Ja dat social media doet niks goeds, hij had het ook verwijderd en keek soms alleen nog via internet, maar denk dat die app nu weer terug is als ik zo zie hoeveel nieuwe meiden er weer aan z’n lijst toegevoegd worden.. Bizar hoe dat steeds gaat eigenlijk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:28

LaScar schreef:
Jammer xDenies dat het radiostilte is zodra ze naar je vraagt.. De moeder van mij ex heeft me ook echt ineens helemaal afgeschreven sinds het weer uit is, ze was altijd heel steunend maar met de laatste keer afscheid nemen was het heel kort en zakelijk. Voelde me echt dubbel afgewezen. Wel fijn dat je met en zonder afleiding best lekker gaat, vind dat je echt sterk overkomt :)

Ja dat social media doet niks goeds, hij had het ook verwijderd en keek soms alleen nog via internet, maar denk dat die app nu weer terug is als ik zo zie hoeveel nieuwe meiden er weer aan z’n lijst toegevoegd worden.. Bizar hoe dat steeds gaat eigenlijk.

Lief, dankjewel. En ik zal er niet teveel over uitweiden maar ik hecht er nagenoeg geen waarde aan of zij wel of niet geïnteresseerd in mij is. Ik heb daar mijn redenen voor. :Y)

Haha, hoe kan jij nou zien dat er nieuwe meiden zijn toegevoegd? Ik zou niet weten hoe ik dat bij iemand moet zien, als ik dat al zou willen zien.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:07

Hahah, openbare profielen op instagram, ik kan het helaas zo opzoeken (maar ga het maar niet meer doen).. Vorige keer had ik hem ontvolgd en hij mij later ook, moet nog even die moed weer opbrengen.
Hij bekende naderhand wel dat hij elke keer aan zijn vrienden vroeg of ik nog wat had gepost, omdat ik mijn profiel privé had gezet. Vraag me soms af hoe anders hij er nu in staat, ik kan er zelf wel steeds iets sneller beter mee omgaan gelukkig, maar dit soort dingen zien steekt toch weer een beetje

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:13

Zo blij dat mijn ex niet aan social media doet :o

Ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan om regelmatig te kijken wat ie plaatst en wie hij volgt. Ook al is dat een soort zelfpijniging.

@ Relaxed: ik zou het contact toch proberen te beperken hoor...

@ xDenies: hopelijk een fijne vakantie gehad om een beetje op te laden :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:38

Ik ben in die tijd helemaal van social media afgegaan. Alleen Bokt hield ik nog en postte er weinig toen. Ik wilde helemaal niks zien en horen. Ook niet via via. Dat was echt het beste voor me. Heb jaren geen contact gehad en niks gehoord of gezien. Had die tijd echt voor mezelf nodig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:54

Ik denk dat ik op mijn zwakste momenten ook inderdaad het niet zou kunnen weerstaan, dus ik ben blij dat mijn ex geen social media heeft. Maar anders zou ik toch kijken wat ik kan doen om te voorkomen te kunnen spieken. Het is inderdaad zelf pijnigen.

Ik praat er gewoon veel over. Merk wel dat sommige vriendinnen daar dan ineens niet meer op reageren. Dat is helemaal prima maar zegt ook wel wat ik voor hen beteken. Ook hier op bokt klets ik met veel lieve mensen en het is fijn om herkenning te zien en het helpt om alle negatieve dingen te belichten. Want soms vergeet ik dat een beetje en denk alleen aan het moois wat ik kwijt ben. Maar de negatieve dingen hebben er voor gezorgd.
Hoe dan ook, ooit hoop ik nog te horen dat het hem spijt. Niet dat we terug in een relatie moeten maar vooral dat ie beseft dat wat we hadden mooi was en dat ie er moeite voor had moeten doen ipv zeggen dat het teveel moeite kostte en dat dat niet hoort in een "korte" relatie. (En dus vooral geen actie ondernemen en mij voornamelijk alles laat doen).

Fb teistert me nog even met herrineringen. Maar overall we are doing great :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:59

xDenies, dit ging niet over de break he. Dit ging over 2 weken geleden dat hij me appte, boos werd om mijn reactie en daarop allemaal bagger uitstortte over mij.. Ik kom nu voor mezelf op, stel duidelijke grenzen en dan is ie dus meteen boos en weer het slachtoffer. Ik vind het mooi om dat te zien, word daar alleen maar sterker van :j

Verder kwam dit contact niet van mij he, ik appte zijn kameraad, ging er natuurlijk niet vanuit dat mijn ex op zijn whatsapp zat :n Verder zal er van mij uit geen contact zijn. Ik wil immers ook niet dat hij een eventuele nieuwe vriendin hetzelfde aandoet als mij. Dus ik ga niet met hem appen :n Want ook al zou hij zeggen geen vriendin te hebben, daar geloof ik natuurlijk geen barst van.

Social media heeft hij gelukkig niet, maar dat zou ik dan wel blokkeren.. Op mijn social media had ik meteen alles van en met hem al verwijderd :+

Ik ben gisteren nog wel met iemand wezen praten, dat was erg fijn. Ze zei nog iets moois over het feit dat hij zich (in het begin) veel beter heeft voorgedaan dan hij is. Ze zei, dat wordt op de lange termijn alleen gepikt van rijke mannen, maar niet van iemand die op dat vlak niks te bieden heeft. Vond ik wel een fijne om in mijn achterhoofd te houden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:04

Relaxed schreef:
xDenies, dit ging niet over de break he. Dit ging over 2 weken geleden dat hij me appte, boos werd om mijn reactie en daarop allemaal bagger uitstortte over mij.. Ik kom nu voor mezelf op, stel duidelijke grenzen en dan is ie dus meteen boos en weer het slachtoffer. Ik vind het mooi om dat te zien, word daar alleen maar sterker van :j

Verder kwam dit contact niet van mij he, ik appte zijn kameraad, ging er natuurlijk niet vanuit dat mijn ex op zijn whatsapp zat :n Verder zal er van mij uit geen contact zijn. Ik wil immers ook niet dat hij een eventuele nieuwe vriendin hetzelfde aandoet als mij. Dus ik ga niet met hem appen :n Want ook al zou hij zeggen geen vriendin te hebben, daar geloof ik natuurlijk geen barst van.

Social media heeft hij gelukkig niet, maar dat zou ik dan wel blokkeren.. Op mijn social media had ik meteen alles van en met hem al verwijderd :+

Ik ben gisteren nog wel met iemand wezen praten, dat was erg fijn. Ze zei nog iets moois over het feit dat hij zich (in het begin) veel beter heeft voorgedaan dan hij is. Ze zei, dat wordt op de lange termijn alleen gepikt van rijke mannen, maar niet van iemand die op dat vlak niks te bieden heeft. Vond ik wel een fijne om in mijn achterhoofd te houden.

Nee dat weet ik. Maar als je het alleen bij "goede uitzending en graaggedaan" had gehouden was het gesprek gestopt. Nu geef je aan dat je van hem een sorry wilde horen, daar zijn jullie allebei nog niet aan toe dus logisch dat het gesprek uitdraait op iets negatiefs en dat is zonde. Het helpt je niet.

Maar je moet doen wat goed voor jou voelt natuurlijk, maar aangezien je boos wordt is dat niet helemaal een teken van dat het je niets doet natuurlijk. En logisch! Je wilt van zo iemand geen oliebol horen. Maar het is gewoon nu en wellicht nooit niet t moment om een sorry te verwachten.

Een dikke knuffel voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:19

Het helpt me juist wel, want ik zie nog weer beter hoe hij echt is.. Een zielig hoopje en enorm onvolwassen mens.. 2 Weken terug was ik idd boos, nu niet (weet niet hoe je daarbij komt?), merkte juist dat ik dacht: Best joh :evaw:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:21

Relaxed schreef:
Het helpt me juist wel, want ik zie nog weer beter hoe hij echt is.. Een zielig hoopje en enorm onvolwassen mens.. 2 Weken terug was ik idd boos, nu niet (weet niet hoe je daarbij komt?), merkte juist dat ik dacht: Best joh :evaw:

Nou je schreef dat ie weer slachtoffer is van "Gemene Relaxed" en dat je boos was geworden. Dus zo las ik dat ook :')
Maar fijn dat het je niets doet en je zelf inziet dat het je sterker maakt. Dat besef is ook goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:39

xDenies schreef:
Relaxed schreef:

Nou je schreef dat ie weer slachtoffer is van "Gemene Relaxed" en dat je boos was geworden. Dus zo las ik dat ook :')
Maar fijn dat het je niets doet en je zelf inziet dat het je sterker maakt. Dat besef is ook goed!

Ik schreef nergens dat ik boos was geworden, hij werd meteen boos.. En ja ik was gemeen omdat ik niet reageerde zoals hij wou/verwachtte :+

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 14:44

Oke ik moet toch weer even mijn hart luchten, want hij heeft me zojuist ontvolgd (en ik hem dus ook maar..). Tuurlijk is het niet goed voor mij om bijv dingen te zien die hij zou posten, maar dit voelt opnieuw als compleet vreemden worden van elkaar.
Het feit dat hij mij zo makkelijk kan verwijderen, terwijl het altijd gedoe was tijdens onze relatie(s) als ik zei dat ik het prettiger vond als hij andere meiden niet meer zou volgen die bepaalde intenties hadden. Dat kon hij nooit, maar mij verwijderen gaat dan ineens wel makkelijk.
Echt prut om daar achter te komen vlak voordat je naar werk moet ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 14:54

LaScar schreef:
Oke ik moet toch weer even mijn hart luchten, want hij heeft me zojuist ontvolgd (en ik hem dus ook maar..). Tuurlijk is het niet goed voor mij om bijv dingen te zien die hij zou posten, maar dit voelt opnieuw als compleet vreemden worden van elkaar.
Het feit dat hij mij zo makkelijk kan verwijderen, terwijl het altijd gedoe was tijdens onze relatie(s) als ik zei dat ik het prettiger vond als hij andere meiden niet meer zou volgen die bepaalde intenties hadden. Dat kon hij nooit, maar mij verwijderen gaat dan ineens wel makkelijk.

Maar hij heeft je alle eerdere keren dat het uit was toch ook ontvolgd?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 14:55

LaScar schreef:

nee, niet prut, gewoon een bevestiging ;)
Blij zijn dat je er van af bent met dit gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:34

LaScar schreef:

Uiteindelijk is het ook beter om vreemden te worden van elkaar. Zie het als een bevestiging dat het echt over is en dat hij geen knip voor de neus waard is. Ontvolg en blokkeer hem, dan hoef je jezelf daarmee ook niet te blijven pesten.

Dit kan ook op je lijstje met minpunten he, dat ie andere meiden bleef volgen ook al wou jij dit niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:42

Even door de zure appel heen bijten. Dit doet nu even pijn maar ook dat verwerk je uiteindelijk weer en dan gaat het je juist helpen gok ik. Hoe meer afstand hoe makkelijker je los kunt komen

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 16:49

Ja, ik weet ook dat ik het als bevestiging moet zien, maar juist dat doet toch extra veel pijn ofzo..
Vorige keer heb ik hem zelf ontvolgd en verwijderd, dus nu voelt het toch weer als iets wat nu echt vanuit hem komt. Ik heb nog niet geaccepteerd dat dit keer wél definitief is denk ik

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:36

Relaxed schreef:
Ik schreef nergens dat ik boos was geworden, hij werd meteen boos.. En ja ik was gemeen omdat ik niet reageerde zoals hij wou/verwachtte :+

Sorry! Dat heb ik dan verkeer geïnterpreteerd. Excuses :)

LaScar schreef:

:knuffel: , belangrijk is dat je het vooral niet moet zien als 'hij mij zo makkelijk kan verwijderen'. Dat is wellicht helemaal niet zo. Eerder hadden we het over blokkeren en dergelijke. Iemand kan je ook uit zelfbescherming blokkeren omdat het juist téveel doet om in contact te komen, een appje te krijgen of berichten te zien. Het is heel moeilijk maar uiteindelijk gaat het jullie allebei meer opleveren om volledig contact te vermijden en ook dingen van elkaar zien.
Eerlijk, het gaf mij ook heel veel rust. Mijn ex bewees mij echt een gunst door mij te blokkeren. Hoe stom ook.. en hoe pijnlijk het ook was.
Plus, het bewijst nu ook dat je teveel zat te kijken en 'volgen'. Lekker weg daar en op jezelf focussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:14

Mijlpaaltje hier, gisteren de eerste dag dat ik niet heb gejankt sinds onze breakup *\o/*

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:23

Wat goed Relaxed. Het wordt écht beter, heus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:25

Ja het janken is er eigenlijk ook alleen nog als iemand vraagt hoe het gaat en daar dan heel lief of bezorgd op reageert. Zoals dinsdag dat ik eindelijk een collega maar eens vertelde dat we uit elkaar waren en dat ze echt superlief reageerde. In de 1e weken kon het me echt nog uit het niets overvallen gedurende de hele dag..

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:14

Ooh wat fijn! Ik herken dat zo erg, echt blij voor je dat je een stijgende lijn opmerkt :)
Die verdrietige gevoelens komen heus nog wel eens terug, maar er werd tegen mij laatst gezegd ‘je zal merken dat er steeds wat langer zit tussen de vorige keer en deze keer dat je er verdrietig om bent’..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:46

Dat is ook echt zo. Kl*te blijft het toch wel, maar het is zo fijn als die watervallen gewoon stoppen :)