Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:19

die is wel heel erg!!
cros95, dat zou heel mooi zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:27

Jeeetje, dat oud ijzer, hoe haalt iemand het in zijn hoofd 8)7

En dat met dat minder geld meenemen of op een andere manier alsnog proberen om de heel duidelijk afgesproken prijs omlaag te krijgen....dat is 1 van de redenen waarom ik liever niet aan afhalers doe, eigenlijk altijd gezeik....àls ze al op komen dagen, blegh.

Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat via Marktplaats gekocht en gaat eigenlijk altijd goed, behalve nu...haalde net een lege zak uit de brievenbus met excuusbroefje van PostNL dat de inhoud waarschijnlijk in de sorteermachine verloren is gegaan -O-

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:28

Wat moest er inzitten dan?
Slechte zaak van post NL.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:03

@pmarena: daar ben je dan niet mooi klaar mee!
Hoe gaan ze dat verder oplossen dan?
Zeker dat verhaaltje: niet aansprakelijk, blablabla of toch wel?

FB ad en MP ad samen plaatsen: niet doen dus.
Op FB kreeg ik onjuiste posts over de prijs, later de juiste, maar een MP-mailer was dapper:
Jouw prijzen kloppen niet, die dingen hebben dit en dat gekost, dus daarom biedt ik dit.
Die had de FB comments gelezen van de verkeerde posters en probeerde daar een slaatje uit te slaan...
Ik: nou, nee hoor, die dingen kostten misschien jaren geleden bij een outlet of een sale dat, maar ik heb de adviesprijs betaald, vandaar de vraagprijs.
Zij weer: kan me niets schelen, winkel die en die (niet te vinden op internet) verkocht ze voor zoveel en mijn laatste bod is 17 euro (vraagprijs 35 Euro).
Alsof ik naar haar moest luisteren en aan haar moest verkopen... 8)7

Mod aangesproken op die FB-site wat betreft die verkeerde info van posters en die was beledigd dat ik zei dat ik het niet tof vond dat ze niet had ingegrepen qua eigen regelgeving.
Tja, als je een FB-page opent moet je wel doen wat je zegt als mod... Tevens ben je als mod verantwoordelijk voor de FB-page, dus wel degelijk aansprakelijk voor wat er op staat.
Haar daarop gewezen en niets meer vernomen... Zegt genoeg.
Gelijk die FB-page verwijderd, ging nergens over, dus geen gemis!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:13

Jeetje Pearlx, echt ronduit achterlijk! Wat heb je geantwoord en heb je nog wat terug gekregen? :D
Wat een lef heb je dan zeg!

Pmarena, jeetje... PostNL ten top zeg! Ik werk bij een webshop, inderdaad het nodige kwijt geraakt en nooit teruggekregen. Zo is er ook ooit eens een pakket van ons via UPS uit elkaar gevallen. We kregen binnen twee weken een mail van UPS met foto's van de onderdelen waarvan ze dachten dat die van ons waren. Klopte allemaal perfect! Petje af hoor, ik zou niet voor UPS willen werken, maar wat zijn die waanzinnig stipt zeg! Heel erg knap!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:13

Had net hier het stukje gelezen over dat oud ijzer.
Zie ik op fb een waarschuwing staan en moest hier gelijk aan denken.

Citaat:
mensen pas op *naam* zit nu onder en andere naam om mensen spulletjes afhandig te maken die hij vervolgens zelf naar oud ijzer doen spulletjes die nog andere mensen blij kunnen maken de naam wat hij nu gebruikt is de naam van zijn broertje *naam* dus mensen pas op!!!!!

Even de namen weg gehaald.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:28

Over dat minder geld ophalen. Ik heb een poos geleden juist het andersom gehad. Ik vroeg € 7,50 voor een tas (was zo goed als nieuw, leder). Degene die hem kwam halen had alleen € 10,- mee en ik had geen wisselgeld. Zei ze: ach, houd de rest maar. Hij is het waard :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:11

ElizeVdS schreef:
Over dat minder geld ophalen. Ik heb een poos geleden juist het andersom gehad. Ik vroeg € 7,50 voor een tas (was zo goed als nieuw, leder). Degene die hem kwam halen had alleen € 10,- mee en ik had geen wisselgeld. Zei ze: ach, houd de rest maar. Hij is het waard :)

Leuk!! Gelukkig kan het ook zo!

Ik heb net weer al mijn advertenties online gezet... Wat een poedersuiker zeg...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 07:11

Die mensen van oud ijzer sporen echt niet want het lijkt mij dat je donders goed weet wat de kg prijs is en ik had waarschijnlijk niet zo lief geantwoord op zulke bullshit.

Ik moet ook nodig mijn advertenties gaan uppen op Marktplaats maar ben 1,5 uur bezig voor ruim 50 advertenties te vernieuwen en totaal even geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:21

De zadel-soap gaat hier rustig verder. Meid had gemaild of ze mijn gegevens mocht doorgeven aan kennissen die exact het zadel zochten wat ik heb liggen. Geen probleem, doe maar, verkocht is verkocht.

Ik krijg een dag later een mailtje van ene L. die dus mijn zadel wou voor een spotprijs incl. beugels, singel en beugelriemen. Had daarop gereageerd dat dat niet doorging, het zadel staat immers kaal te koop.
Vandaag open ik mijn mail opnieuw, en ik zie een mailtje dat persoon L. de basisprijs wil weten.
Tegelijk nog een mailtje van ene M. "ik begrijp dat u X te weinig vind, wat is uw minimale prijs dan?"

Had even vraagteken, had met deze man nog geen contact gehad, dus ook geen bod afgewezen.

En toen zag ik plots een mailtje van de allereerste persoon, dat ik gecontacteerd zou worden door M of L voor mijn zadel. Nou mooi, met 2 tegelijk gaan proberen dus om zo goedkoop mogelijk eruit te komen :P

Doodleuk terug gemaild "mijn laagste prijs is €325 excl. beugels, beugelriemen en singel" naar M. en daar een mailtje achteraan naar L. "zoals ik reeds aan uw partner M heb laten weten, is de basisprijs €325 excl. beugelriemen, singel en beugels. Toch bedankt voor de grote interesse van u beiden".

Benieuwd welke reactie ik daarop ga krijgen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:22

Jeeumig, sommige mensen zijn echt dom he... Ongelooflijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:24

Ik begrijp eigenlijk niet waarom zoveel mensen er automatisch van uitgaan dat je bij een tweedehands zadel gelijk singel en co erbij zou krijgen. Dat heb je toch ook niet als je een nieuw zadel koopt, dan krijg je dat meestal toch ook gewoon kaal mee?

Zadel staat ook kaal op de advertentie met explicite vermelding "zonder toebehoren". Ik rij immers nog, dus heb die spullen ook nog nodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:26

Varekaj schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom zoveel mensen er automatisch van uitgaan dat je bij een tweedehands zadel gelijk singel en co erbij zou krijgen. Dat heb je toch ook niet als je een nieuw zadel koopt, dan krijg je dat meestal toch ook gewoon kaal mee?

Zadel staat ook kaal op de advertentie met explicite vermelding "zonder toebehoren". Ik rij immers nog, dus heb die spullen ook nog nodig.

Snap ik ook niet... Ik was juist verrast toen ik mijn zadel met beugels kocht, singel had ik toch wel. En beugels kopen was naar mijn idee ook geen probleem... Toch gekregen omdat die vrouw stopte met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:37

Ik gebruik zwrte kunststof kinderbeugels (ik heb kleine smalle voeten :') ) en in 1 van de beugelriemen zit al jaren een klein scheurtje, ik heb zelf gaten bijgeprikt en na 7 jaar zijn ze wel wat uitgerokken, ongelijk en ik ga ze dit jaar wel vervangen. Denk niet dat ik goeie zaken doe als ik dat meegeef :))

Mijn singel is bruin, heeft licht uitgerokken elastiek en wie zegt dat hun paard dezelfde maat heeft?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:41

Varekaj schreef:
Ik gebruik zwrte kunststof kinderbeugels (ik heb kleine smalle voeten :') ) en in 1 van de beugelriemen zit al jaren een klein scheurtje, ik heb zelf gaten bijgeprikt en na 7 jaar zijn ze wel wat uitgerokken, ongelijk en ik ga ze dit jaar wel vervangen. Denk niet dat ik goeie zaken doe als ik dat meegeef :))

Mijn singel is bruin, heeft licht uitgerokken elastiek en wie zegt dat hun paard dezelfde maat heeft?

Pffff, nee dan krijg je helemaal nog een skup na als je dat verkoopt... Willen ze ook kilometervergoeding, net als die mafkees van het oud ijzer... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:47

Dan hou ik het zadel toch mooi zelf. Ze komen van een eindje rijden vermoed ik (buurprovincie) dus zal wel uurtje auto enkel zijn. Als ze dan nog gaan eisen voor een proefperiode of eerst mogen passen is het ook klaar. De contactpersoon heeft verteld dat ze haar zadel al gepast en getest hebben en dat ze op basis daarvan oordelen dat het goed ligt, dan hou ik ze daar ook aan.

Of ze moeten hun paard maar meebrengen :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:50

Jeetje wat een gedoe joh! Ben benieuwd wat je nog terug krijgt van ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:01

Omdat ik best veel biedingen kreeg (ook van hen) van €200 en lager ben ik toch even op het internet gaan rondkijken.
De meeste soortgelijke zadels en zelfs Wintecs gaan 2ehands duurder... No way dat ik het zadel dan aan de helft incl. verzenden en toebehoren meegeef.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:29

Nee natuurlijk niet, Varekaj.
Dan duurt de verkoop maar wat langer, maar als je prijs goed is dan meldt zich vanzelf wel een serieuze koper. :j

Ik heb momenteel veel problemen met verkopen en kopen.
Mijn e-mails om betaalgegevens zodat ik kan betalen, worden niet beantwoord, dus gaat de koop steeds aan onze neus voorbij...
Ik vraag om per aangetekende post te verzenden, zou daar de kneep zitten..? >;)

Gisteren iemand beantwoord die vroeg of hij de konijnenkooi gelijk op kon komen halen, maar niets meer gehoord.
Tja, wachten op de volgende dan maar weer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:24

Misschien omdat ze dan naar het postkantoor moeten en dat gaat moeilijk door bijvoorbeeld werkuren? Maar dan kunnen ze dat nog altijd melden of kijken of het via een pakketservice verzonden kan worden die werkt met afhaalpunten. Daar heb je ook vaak een volgcode bij en die zijn vaak gewoon langer open 's avonds en in het weekend.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:00

Varekaj schreef:
Misschien omdat ze dan naar het postkantoor moeten en dat gaat moeilijk door bijvoorbeeld werkuren? Maar dan kunnen ze dat nog altijd melden of kijken of het via een pakketservice verzonden kan worden die werkt met afhaalpunten. Daar heb je ook vaak een volgcode bij en die zijn vaak gewoon langer open 's avonds en in het weekend.

In Nederland heb je veel servicepunten bij supermarkten die tot 8 uur 's avonds open zijn voor gewone paketjes en aangetekend.
Bij aangetekend kan ik tenminste iets claimen als iets niet/ kapot aankomt, bij gewoon verzenden niet.
Verder maakt het niets uit, ik betaal het toch?

Net toen ik de hoop had opgegeven voor een ad op MP, kreeg ik een sms-je, binnen 1 kwartier stond ze op de stoep en heeft het meegenomen voor de vraagprijs.
Dat gaat beter dan al dat gemail! :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:17

Ik ben juist gek op mensen die iets verzekerd/aangetekend verzonden willen hebben. Weet ik tenminste vrij zeker dat ik geen gezeur achteraf krijg dat het pakket verdwenen is.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:56

Net voor het eerst wat via fb gekocht de communicatie ging heel snel en soepel ze doet hem morgen wegbrengen dus als het goed is dinsdag in huis. Ben benieuwd!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:39

Bij mij is er gelukkig nog nooit wat kwijt geraakt tijdens het verzenden. ( ff afkloppen)
Daarom stuur ik altijd een foto van de envelop plus bon en postzegel erop voordat het
in de zak gaat.

Maar verkoop gaat bij mij ook moeizaam en vandaag meerdere zeikers die om dingen vroegen die duidelijk vermeld staan in de advertentie.

Of krijg ik vandaag een reactie van ik heb interesse kunt u mij even bellen.
Nou nee heb daar geen behoefte aan en kost mij gewoon geld.

Maar het toppunt vandaag is bij mijn zus op FaceBook.
Ze heeft een dure dieren transport box te koop en kreeg een heel zielig verhaal in haar PB
of ze hem toch niet gratis weg wil doen voor een stichting.

Euh nee aangezien deze 150 nieuw zijn dus 20 euries is een mooie prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:02

Nou, heb mijn scooter te koop staan, heb er al geruime tijd problemen mee en ben hem echt zat. Niet echt veel kilometers maar hij heeft problemen om te starten. Ding is van 2007, nieuwprijs is €1600, heb hem zelf gekocht 8 maand terug voor €850 en vanwege de problemen doe ik hem weg voor €500. Had hem op kapaza gezet met duidelijke vermelding van het probleem en erbij gezet dat de prijs bespreekbaar is voor een snelle verkoop. Krijg een mail: 200 en kom hem hallen. Heb terug gestuurd: €400 en hij is voor jou. Ja zeg, als er niets meer te zeggen valt van zijn kant... :p