Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
denisesilver schreef:Ik zie alleen voordelen van die magneten. Ik ken iemand die ze gebruikt, waardoor ze altijd op tijd is inclu bij red bag bevallingen. Daarnaast kan ze haar personeel naar een andere merrie sturen als die gaat wanneer zij zelf de eerste merrie helpt. Merries hebben nooit littekenvorming nadat de magneten eruit zijn gehaald.
Maar mensen houden ervan te doen alsof dieren mensen zijn.
AyDeeDee schreef:Mensen die sokken bij mij bestellen en dan niks meer laten horen. Weken nauw contact, contact omtrent het proces en wanneer ze klaar zijn. En dan zijn ze klaar en ineens is/blijft het stil. Ookal vraag je dan van te voren of ze nog altijd geïnteresseerd zijn omdat het soms wat langer kon duren voor ik er aan toe kwam (mede door verhuizen) en dan is het steeds ja hoor zeker en doe maar rustig aan. Zo zit ik nu met 3 paar sokken, waarvan 1 al sinds oktober en daar is nu wel een streep door. En 2 paar voor 1 persoon waar ik ontzettend moeizaam contact mee krijg en waar ik echt geen geduld voor heb. Het waren ook de laatste die ik voorlopig wou doen op bestelling door dit soort situaties is de lol er echt zo vanaf. Dat waren weer heel wat uren van mijn tijd die ik veel beter had kunnen gebruiken als ik dit soort dingen toch eerder wist. Ik snap soms niet wat er mis is met sommige mensen hoor, je gaat toch niet iets handgemaakt bestellen en vervolgens zeggen als het af is oh nee laat maar of gewoon niks meer laten horen? Of ligt dat nou aan mij?
En ik heb natuurlijk geen poot om op te staan verder want het is allemaal hobbymatig..
Captain schreef:Maar denise, hoeveel duizenden veulens worden er geboren zonder zo'n ding die in de doos genaaid is? Ik snap gewoon niet dat je dit ethisch oke vindt?
Judith_ schreef:AyDeeDee schreef:Mensen die sokken bij mij bestellen en dan niks meer laten horen. Weken nauw contact, contact omtrent het proces en wanneer ze klaar zijn. En dan zijn ze klaar en ineens is/blijft het stil. Ookal vraag je dan van te voren of ze nog altijd geïnteresseerd zijn omdat het soms wat langer kon duren voor ik er aan toe kwam (mede door verhuizen) en dan is het steeds ja hoor zeker en doe maar rustig aan. Zo zit ik nu met 3 paar sokken, waarvan 1 al sinds oktober en daar is nu wel een streep door. En 2 paar voor 1 persoon waar ik ontzettend moeizaam contact mee krijg en waar ik echt geen geduld voor heb. Het waren ook de laatste die ik voorlopig wou doen op bestelling door dit soort situaties is de lol er echt zo vanaf. Dat waren weer heel wat uren van mijn tijd die ik veel beter had kunnen gebruiken als ik dit soort dingen toch eerder wist. Ik snap soms niet wat er mis is met sommige mensen hoor, je gaat toch niet iets handgemaakt bestellen en vervolgens zeggen als het af is oh nee laat maar of gewoon niks meer laten horen? Of ligt dat nou aan mij?
En ik heb natuurlijk geen poot om op te staan verder want het is allemaal hobbymatig..
Tja eerlijk is eerlijk. Ik hoor ook al meer dan een jaar niks meer van mijn bestelde sokken?
denisesilver schreef:Captain schreef:Maar denise, hoeveel duizenden veulens worden er geboren zonder zo'n ding die in de doos genaaid is? Ik snap gewoon niet dat je dit ethisch oke vindt?
Is het wel ethisch oke om zo'n onding om de buik te binden of een paard weken met een halster om op stal te laten staan? Is het ethisch oke om te riskeren dat er bij complicaties niet tijdig wordt ingegrepen terwijl met een vulva melder dat risico vrijwel nihil is?
Of voelt het voor een mens onethisch, omdat een vulva voor een mens iets intiems is?
DuoPenotti schreef:Maar jij vind geen verschil in iets omdoen en iets vast naaien in het leven?
Als ze dat halster aan de oren vast zouden naaien was ik net zoveel tegen.