Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:37

Ik zie alleen voordelen van die magneten. Ik ken iemand die ze gebruikt, waardoor ze altijd op tijd is inclu bij red bag bevallingen. Daarnaast kan ze haar personeel naar een andere merrie sturen als die gaat wanneer zij zelf de eerste merrie helpt. Merries hebben nooit littekenvorming nadat de magneten eruit zijn gehaald.

Maar mensen houden ervan te doen alsof dieren mensen zijn.

nicole_floor

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:42

Spuit elf. Maar dit weer...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:43

denisesilver schreef:
Ik zie alleen voordelen van die magneten. Ik ken iemand die ze gebruikt, waardoor ze altijd op tijd is inclu bij red bag bevallingen. Daarnaast kan ze haar personeel naar een andere merrie sturen als die gaat wanneer zij zelf de eerste merrie helpt. Merries hebben nooit littekenvorming nadat de magneten eruit zijn gehaald.

Maar mensen houden ervan te doen alsof dieren mensen zijn.

Wat een rare maar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:44

Het zou fijn zijn als mensen dieren soms wat meer zouden vermenselijken in plaats van ze als objecten en wandelende baarmoeders te zien. +:)+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:45

Captain schreef:
Het zou fijn zijn als mensen dieren soms wat meer zouden vermenselijken in plaats van ze als objecten en wandelende baarmoeders te zien. +:)+

Nou, inderdaad. Wordt de wereld een stuk mooier van.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:46

Het liedje van de 6 heksen en het vreemde soepje zit in mijn hoofd :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:46

Captain schreef:

Nou zeg :j

Verdoving bij het naaien. Mooi...
En daarna als die uitgewerkt is? Dan zijn die gaatjes met irritant draad gevoelloos?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:54

Prima, ik heb niet de energie om in discussie te gaan hierover. Wil je het niet gebruiken omdat het idee je niet aanstaat dan doe je het niet, maar ik weet wel dat ik mijn merrie straks wegbreng naar iemand die ten alle tijden bij de bevalling kan zijn, omdat zij nooit geen melding krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:57

Ik zet de mijne liever op een stal neer waar er gewoon de klok rond toezicht is. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:11

Tja, zo’n ingenaaide melder is natuurlijk maar een heel klein voorbeeld van hoe we met dieren om gaan. Die paar merries paar jaar vallen in het niet bij de miljoenen dieren in de bio-industrie… Alles moet maar makkelijk, snel en vooral niet te veel moeite kosten -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:17

AyDeeDee schreef:
Mensen die sokken bij mij bestellen en dan niks meer laten horen. Weken nauw contact, contact omtrent het proces en wanneer ze klaar zijn. En dan zijn ze klaar en ineens is/blijft het stil. Ookal vraag je dan van te voren of ze nog altijd geïnteresseerd zijn omdat het soms wat langer kon duren voor ik er aan toe kwam (mede door verhuizen) en dan is het steeds ja hoor zeker en doe maar rustig aan. Zo zit ik nu met 3 paar sokken, waarvan 1 al sinds oktober en daar is nu wel een streep door. En 2 paar voor 1 persoon waar ik ontzettend moeizaam contact mee krijg en waar ik echt geen geduld voor heb. Het waren ook de laatste die ik voorlopig wou doen op bestelling door dit soort situaties is de lol er echt zo vanaf. Dat waren weer heel wat uren van mijn tijd die ik veel beter had kunnen gebruiken als ik dit soort dingen toch eerder wist. Ik snap soms niet wat er mis is met sommige mensen hoor, je gaat toch niet iets handgemaakt bestellen en vervolgens zeggen als het af is oh nee laat maar of gewoon niks meer laten horen? Of ligt dat nou aan mij?

En ik heb natuurlijk geen poot om op te staan verder want het is allemaal hobbymatig..

Tja eerlijk is eerlijk. Ik hoor ook al meer dan een jaar niks meer van mijn bestelde sokken?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:20

Britta31 schreef:
Het liedje van de 6 heksen en het vreemde soepje zit in mijn hoofd :(

Die van Sesamstraat?

Dat is geen ergernis, die is heel grappig!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:24

@Mkango Geef jij mij een adres hier in Nederland, dan wil ik er best nog over nadenken.

Ik word zo schijtchagrijnig van het altijd maar vanuit gaan dat mensen inherent slecht zijn en enkel dingen uitvinden om toe te passen op dieren voor hun eigen gemakszucht. Terwijl de gemiddelde diereneigenaar niet kan vertellen dat KI ooit uitgevonden is om SOA's bij koeien tegen te gaan. Clickers en R+ is uitgevonden door de mens en het woord welzijn is uitgevonden door de mens. Die melders zijn uitgevonden zodat er altijd tijdig kan worden ingegrepen bij een bevalling en de medewerkers overdag nog puf hebben om signalen van de merries op te vangen omdat ze niet honderd keer op een nacht worden wakker gebeld door een fout melding en niet 's ochtends een ziek of dood veulen in de stal aantreffen omdat moeder staand bevallen is. Maar sure, het gaat weer om het gemak van de mens.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:27

Maar denise, hoeveel duizenden veulens worden er geboren zonder zo'n ding die in de doos genaaid is? Ik snap gewoon niet dat je dit ethisch oke vindt?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:27

Zullen we kappen met de discussie over die bio industrie en de geboorte melders in vulva's?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:28

Hoezo? :+ We gaan ergens toch wel vaker wat langer over door?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:28

Captain schreef:

_/-\o_ En niet altijd maar gebruiken als proefkonijnen overal voor.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:48

Captain schreef:
Maar denise, hoeveel duizenden veulens worden er geboren zonder zo'n ding die in de doos genaaid is? Ik snap gewoon niet dat je dit ethisch oke vindt?

Is het wel ethisch oke om zo'n onding om de buik te binden of een paard weken met een halster om op stal te laten staan? Is het ethisch oke om te riskeren dat er bij complicaties niet tijdig wordt ingegrepen terwijl met een vulva melder dat risico vrijwel nihil is?

Of voelt het voor een mens onethisch, omdat een vulva voor een mens iets intiems is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:56

Judith_ schreef:
AyDeeDee schreef:
Mensen die sokken bij mij bestellen en dan niks meer laten horen. Weken nauw contact, contact omtrent het proces en wanneer ze klaar zijn. En dan zijn ze klaar en ineens is/blijft het stil. Ookal vraag je dan van te voren of ze nog altijd geïnteresseerd zijn omdat het soms wat langer kon duren voor ik er aan toe kwam (mede door verhuizen) en dan is het steeds ja hoor zeker en doe maar rustig aan. Zo zit ik nu met 3 paar sokken, waarvan 1 al sinds oktober en daar is nu wel een streep door. En 2 paar voor 1 persoon waar ik ontzettend moeizaam contact mee krijg en waar ik echt geen geduld voor heb. Het waren ook de laatste die ik voorlopig wou doen op bestelling door dit soort situaties is de lol er echt zo vanaf. Dat waren weer heel wat uren van mijn tijd die ik veel beter had kunnen gebruiken als ik dit soort dingen toch eerder wist. Ik snap soms niet wat er mis is met sommige mensen hoor, je gaat toch niet iets handgemaakt bestellen en vervolgens zeggen als het af is oh nee laat maar of gewoon niks meer laten horen? Of ligt dat nou aan mij?

En ik heb natuurlijk geen poot om op te staan verder want het is allemaal hobbymatig..

Tja eerlijk is eerlijk. Ik hoor ook al meer dan een jaar niks meer van mijn bestelde sokken?

Jammer dat je dit hier in het topic zet en mij er niet gewoon over benaderd. Ik weet helaas van niks. Heb jaren geleden inderdaad ooit een bestelling via bokt gehad en netjes opgestuurd. Maar sorry als dit je gekwetst heeft dat je niks meer van mij gehoord heeft, zal vast een reden voor zijn dat het zo is gelopen ik heb namelijk in de 3,5 jaar dat ik dit gedaan heb nog nooit een bestelling niet gemaakt of nooit meer wat van me laten horen als het niet lukte de bestelling te maken dus dat is nooit zo bedoeld geweest. Snap alleen niet helemaal waarom je dit hier nu uit en me niet in de tussentijd benaderd hebt met hee hoe zit het met de bestelling? Nogmaals sorry, is nooit zo bedoeld geweest. Misschien wel handig om te realiseren dat het geen bedrijf is/was ofzo, het was puur hobbymatig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:58

Misschien verstandig om het via pb verder af te ronden :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:59

denisesilver schreef:
Captain schreef:

Is het wel ethisch oke om zo'n onding om de buik te binden of een paard weken met een halster om op stal te laten staan? Is het ethisch oke om te riskeren dat er bij complicaties niet tijdig wordt ingegrepen terwijl met een vulva melder dat risico vrijwel nihil is?

Of voelt het voor een mens onethisch, omdat een vulva voor een mens iets intiems is?

Sorry maar als je een halster omlaten net zo onethisch vindt als een ding in een vulva naaien (chirurgische ingreep) dan gaat deze discussie nergens over. :')

Ik vind het overigens niet onethisch omdat het een intiem orgaan is, als ze het aan de staartwortel of manenkam zouden moeten hechten had ik er net zo hard iets van gevonden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:32

Onethisch is in die eerste zin misschien het verkeerde woord, maar een halster met geboortemelder of band om laten is zover ik mijn paarden en merries van andere in kan schatten voor hun vele malen vervelender dan het inhechten van een kleine magneet. Nogmaals, waar het paard vervolgens geen verder ongemak door heeft en geen schade aan overhoudt. Het beperkt juist het risico op schade.

Maar soit, als je enkel valt over misplaatste woordkeuze en niet over mijn hoofdargument voor het gebruik van deze melder, dan gaat deze discussie inderdaad nergens over.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:47

Maar jij vind geen verschil in iets omdoen en iets vast naaien in het leven?
Als ze dat halster aan de oren vast zouden naaien was ik net zoveel tegen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:07

Er zijn ook nog dingen die mis kunnen gaan met zo'n melder ingenaaid. Je zal altijd ook nog moeten waken, want om dat alarm af te laten gaan moet veulen wel correct liggen en geboren kunnen worden. Als je niet alsnog waakt kan het ook nog goed fout gaan.

Hier is het bij de fokkers ook niet normaal, die zijn continu aan het waken en ook geen halster melders om oid.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:19

DuoPenotti schreef:
Maar jij vind geen verschil in iets omdoen en iets vast naaien in het leven?
Als ze dat halster aan de oren vast zouden naaien was ik net zoveel tegen.

Zit nogal een verschil in grootte tussen een halster en een magneet zo groot als mijn pink. Als ze die magneet in het oor naaien had ik er net zo min problemen mee. Ware het niet dat het weefsel van een oor zover ik weet niet terug aangroeit.

MyWishMax, ik zeg niets over helemaal niet waken. Natuurlijk ben je alert op je merries. Er zijn mensen die pleiten bij ph strips en om de x aantal keer een blik op de camera. Daar vind ik ook wat van, net zoals jullie iets vinden van deze melder. Iedereen maakt zijn eigen afweging bij het gebruik van hulpmiddelen.