Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:26

purny schreef:
imaudy schreef:
Nederland draait door :(
Daar is een wetswijziging voor nodig.

Ik snap het aan de ene kant wel. Er zijn nu ook wel wat mensen die met klachten naar het werk komen onder het mom van een verkoudheid.
Maar ik ben heel benieuwd of het er door gaat komen

Tja, dat kan 83,8% dan nog steeds, is ook erg afhankelijk van je werkgever en beroep (mogelijkheid tot thuiswerken) en niet zozeer van je vaccinatiestatus. Coronabewijs voor horeca, theaters etc kan ik nog mee leven, maar voor werk (en zaken als supermarkten ook bijvoorbeeld) gaat toch wel een paar stappen verder

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:26

Morris schreef:
imaudy schreef:
Ik krijg er inmiddels wel een beetje een nazi gevoel bij.

Pardon? Waarom deze uitspraak?
:?

Mensen die gevaccineerd zijn kunnen alsnog besmettelijk zijn. Dit soort maatregelen zijn in het leven geroepen om mensen te dwingen om te vaccineren. Niet naar een restaurant mogen dat snap ik nog wel, je hoeft de drukte niet op te zoeken en afhaal kan nog steeds. Niet naar het werk mogen zonder corona pas..ja, daar krijg ik een nazi gevoel bij.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:29

Imaudy , of je bent 95 + of je weet niet waar je het over hebt. Want de nazi praktijken erbij halen doet FvD voldoende en die banketstaaf ook uit hun nek om maar zieltjes te winnen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:29

Gister ook wat ,vrinden, van fb verwijderd die met nazi vergelijkingen kwamen. Flikker op zeg!! Waar zit je verstand?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:33

Exitium schreef:
purny schreef:
Ik snap het aan de ene kant wel. Er zijn nu ook wel wat mensen die met klachten naar het werk komen onder het mom van een verkoudheid.
Maar ik ben heel benieuwd of het er door gaat komen

Tja, dat kan 83,8% dan nog steeds, is ook erg afhankelijk van je werkgever en beroep (mogelijkheid tot thuiswerken) en niet zozeer van je vaccinatiestatus. Coronabewijs voor horeca, theaters etc kan ik nog mee leven, maar voor werk (en zaken als supermarkten ook bijvoorbeeld) gaat toch wel een paar stappen verder

Ja en het gaat steeds een stapje verder. Het resultaat is dat de besmettingen nog steeds toenemen ook.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:39

Ik meende gelezen te hebben dat de meerderheid in het ziekenhuis en op de ic nog steeds ongevaccineerden zijn..

De oplopende besmettingen zijn tot daar aan toe maar de mensen die het ziekenhuis in gaan houden de boel een beetje vast ..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:44

Cer schreef:
Ik meende gelezen te hebben dat de meerderheid in het ziekenhuis en op de ic nog steeds ongevaccineerden zijn..

De oplopende besmettingen zijn tot daar aan toe maar de mensen die het ziekenhuis in gaan houden de boel een beetje vast ..

Ongevaccineerden en gevaccineerden beiden (werk zelf in ZH en momenteel onze afdeling veel covid)
Jaren lang afschalen in de zorg (bedden), is nu dan wel een heikel punt.

Bijkomend probleem is dat mensen met COVID 10 dagen op hun kamer moeten blijven, dus reken maar uit hoe snel de kamers vol zijn en blijven.

Vrijdag heb ik vrijwel de hele dag patiënten heen en weer moeten verhuizen (iso, contact isolatie etc)
Zaterdag was het een pyjama dag voor mij om bij te komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:46

Hm dan zei het bericht iets anders…

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:56

Cer schreef:

Dat is ook het hele probleem. Niet vaccineren of wel vaccineren wordt veel te zwart/wit voorgesteld door de overheid. Voorzichtig zijn moet naar mijn mening nog voor iedereen gelden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:57

Ach als niet gevaccineerden het ziekenhuis overstromen is het rekenen geen hogere wiskunde denk

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:01

Cer schreef:
Ach als niet gevaccineerden het ziekenhuis overstromen is het rekenen geen hogere wiskunde denk

Er komen vanzelf nieuwe varianten waarbij het weer meer in evenwicht komt..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:03

imaudy schreef:
Cer schreef:

Want er is gebleken dat het vaccin niks aan nieuwe varianten deed?
Echt over fake News verspreiden gesproken.

En nee ik ben helemaal niet pro vaccins dwang maar jij raakt wel weer een ander uiterste

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:03

ravellie schreef:
Cer schreef:

Ongevaccineerden en gevaccineerden beiden (werk zelf in ZH en momenteel onze afdeling veel covid)
Jaren lang afschalen in de zorg (bedden), is nu dan wel een heikel punt.

Bijkomend probleem is dat mensen met COVID 10 dagen op hun kamer moeten blijven, dus reken maar uit hoe snel de kamers vol zijn en blijven.

Vrijdag heb ik vrijwel de hele dag patiënten heen en weer moeten verhuizen (iso, contact isolatie etc)
Zaterdag was het een pyjama dag voor mij om bij te komen.

Maar de groep gevaccineerden, zijn dat dan gezonde 50 en 60 jarigen? Of zijn dat mensen op hoge leeftijd en mensen die al flink onderliggend lijden hebben?

Het is toch nog steeds zo dat het meer niet gevaccineerden dan wel gevaccineerden zijn die op de IC liggen?

Dat vind ik het lastige, omdat een heel deel van die opnames wellicht voorkomen had kunnen worden door zich te laten vaccineren. En dat jarenlang afschalen van bedden in de zorg vind ik ook een groot ding. Dat terwijl de vergrijzing toeneemt en de bevolking groeit. Zorgpersoneel roept al lang dat de druk te hoog is. Maak werken in de zorg aantrekkelijk en zorg voor meer personeel. Als ik me nu kosteloos op kan laten leiden tot verpleegkundige met al die tijd behoud van salaris dan zou ik dit zo doen.

Ik vraag me af wat er nu de afgelopen 1,5 jaar gedaan is om de zorg aantrekkelijker te maken, meer mensen op te leiden en bedden wat uit te breiden!? Ik snap echt wel dat dat niet zomaar even kan, maar de hele bevolking jarenlang maatregelen opleggen kan ook gewoon niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:06

imaudy schreef:
Cer schreef:

Dat is ook het hele probleem. Niet vaccineren of wel vaccineren wordt veel te zwart/wit voorgesteld door de overheid. Voorzichtig zijn moet naar mijn mening nog voor iedereen gelden.

Waarom moet iedereen voorzichtig zijn? Als je gevaccineerd bent, is de kans heel erg klein dat je nog in het ziekenhuis zult belanden door Corona. Tenzij je al heel kwetsbaar bent.

En ik krijg liever geen Corona dan wel, maar het is het mij niet waard om me jarenlang of levenslang aan maatregelen te gaan houden hoor.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:10

imaudy schreef:
Morris schreef:

Pardon? Waarom deze uitspraak?
:?

Mensen die gevaccineerd zijn kunnen alsnog besmettelijk zijn. Dit soort maatregelen zijn in het leven geroepen om mensen te dwingen om te vaccineren. Niet naar een restaurant mogen dat snap ik nog wel, je hoeft de drukte niet op te zoeken en afhaal kan nog steeds. Niet naar het werk mogen zonder corona pas..ja, daar krijg ik een nazi gevoel bij.

Ik ben benieuwd naar je leeftijd, zou je dat willen vertellen?
Ik heb het vermoeden dat je er misschien niets aan kan doen, dat je ‘nazi gevoel’ voelt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:10

lenaa_tje schreef:
imaudy schreef:

Want er is gebleken dat het vaccin niks aan nieuwe varianten deed?
Echt over fake News verspreiden gesproken.

En nee ik ben helemaal niet pro vaccins dwang maar jij raakt wel weer een ander uiterste

Vaccins moeten aangepast worden. Virussen ontwikkelen zich. Het is niet ondenkbaar dat er een variant komt waarbij het vaccin niks doet.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:12

Morris schreef:
imaudy schreef:

Ik ben benieuwd naar je leeftijd, zou je dat willen vertellen?
Ik heb het vermoeden dat je er misschien niets aan kan doen, dat je ‘nazi gevoel’ voelt.

Ik zeg dat ik er een beetje een nazi gevoel bij krijg en niet dat het nazi praktijken zijn he. Daar zit nog een groot verschil in! Nee, ik ben graag anoniem op internet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:13

imaudy schreef:
Vaccins moeten aangepast worden. Virussen ontwikkelen zich. Het is niet ondenkbaar dat er een variant komt waarbij het vaccin niks doet.

mRNA vaccins zijn relatief makkelijk aan te passen aan andere heersende varianten hè. Tot op heden werken de huidige nog goed tegen de mutaties die er nu zijn.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:15

De meeste mensen die ik verpleeg zijn idd ouder of komen met een andere reden en krijgen covid er extra bij wat voor onstabiele situaties zorgt.

Maar er zijn ook jongere mensen met vaccinatie en dan a-typische klachten (waardoor je niet altijd meteen door hebt dat het covid betreft en de besmetting voortgaat)
Dat is het rare, het voelt soms net als Russisch roulette

Daarbij blijft het bijzonder dat je niet kan luchten in een ziekenhuis.

En dat patiënten vaak verneveling voorgeschreven krijgen en dit de verspreiding alleen maar meer bevordert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:23

Dus je weet het beter dan de artsen, vind dat nogal een statement.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:24

Ik denk dat Russisch roulette idd het juiste woord is als het om Corona gaat.
Het blijft bizar dat de een er aan onderdoor gaat terwijl degene waar ie mee in bed lag het niet eens gekregen heeft.
(Bij wijze van spreken)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:25

Prima, imaudy.
Niet dat ik je snap, maar toch bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:30

Electra63 schreef:
https://www.bd.nl/binnenland/burgemeest ... ~a36e90e8/

Burgemeesters willen Coronapas invoeren op de werkvloer.

En dat durft iemand te zeggen die het toonbeeld van ongezondheid is?
Kans dat hij in het ziekenhuis komt agv suikerziekte, hoge bloedruk of hartfalen is groter dan dat ik ziek wordt van covid...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:31

storrum schreef:
Electra63 schreef:
https://www.bd.nl/binnenland/burgemeest ... ~a36e90e8/

Burgemeesters willen Coronapas invoeren op de werkvloer.

En dat durft iemand te zeggen die het toonbeeld van ongezondheid is?
Kans dat hij in het ziekenhuis komt agv suikerziekte, hoge bloedruk of hartfalen is groter dan dat ik ziek wordt van covid...

Ja, heel scherp!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:38

ravellie schreef:
De meeste mensen die ik verpleeg zijn idd ouder of komen met een andere reden en krijgen covid er extra bij wat voor onstabiele situaties zorgt.

Maar er zijn ook jongere mensen met vaccinatie en dan a-typische klachten (waardoor je niet altijd meteen door hebt dat het covid betreft en de besmetting voortgaat)
Dat is het rare, het voelt soms net als Russisch roulette

Daarbij blijft het bijzonder dat je niet kan luchten in een ziekenhuis.

En dat patiënten vaak verneveling voorgeschreven krijgen en dit de verspreiding alleen maar meer bevordert.

Ik vind het wel interessant om te lezen, vooral het stukje over de asymptotische klachten bij jongeren.