Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:33

imaudy schreef:
Ik bestel alleen via internet als ik het kan afhalen bij een afhaalpunt. Ga niet thuisblijven om op een pakje te wachten. Loop ik bij afhalen bij afhaalpunt weer extra risico..gaat dus ook niet.

Tja dat is een keuze natuurlijk

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:34

MarlindeRooz schreef:
Sheran schreef:

Hoe bedoel je? Dit is toch, denk ik, de belangrijkste bron van iedereen momenteel?

Nee, dat is facebook {:}

En de Youtube filmpjes van Lange Frans natuurlijk!

Ja goed punt _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:34

Nou Sheran, als elke dag de cijfers bekend worden zou het fijn zijn als dat ook meegenomen gaat worden. En niet dat je eerst als persoon naar een coronadashboard moet gaan.

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:37

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:37

MarlindeRooz schreef:
Het ligt er natuurlijk ook aan. Mijn moeder is ook ZZP-er in de zorg. Maar ze verricht geen medische handelingen oid. Ze doet iets waar geen opleiding voor nodig is. Maar vrijheid wat betreft planning en welke cliënten ze aan wil nemen zijn gewoon heel fijn. Daarbij hoeft ze geen pensioen meer op te bouwen omdat dat via mijn vader al opgebouwd is inmiddels. Anders was dit ook niet voordelig geweest.

Het lijkt mij altijd beter om zelf pensioen op te bouwen ;).
Mijn man bouwt ook een fantastisch pensioen op, maar ik ben toch wel blij, dat ik ook zelf pensioen opbouw.

Ik ken veel ZZP-ers, zeker in de zorg, maar weinig reserveren/zetten wat weg voor hun pensioen. Zij denken vaak, dat komt later wel. Er is altijd wel iets, waarom zij het geld nu beter kunnen gebruiken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:39

Imaudy, je wil dus niet naar een bouwmarkt, je wil niet wachten op een pakje en je wil niet halen bij een afhaalpunt, meer keuze is er volgens mij niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:39

Echwel schreef:
https://www.shownieuws.nl/entertainment ... -in-belgie

Geen woorden voor
Nog erger dan Alexander wat mij betreft die deed alles binnen de regels

Ik zag ook een presentatrice die met haar gezin nu naar Portugal is.

Maar goed, ik zie dat ook bij bekenden van mij: Griekenland, Portugal en zelfs naar Spanje vertrekken nog mensen nu.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:46

Sheran schreef:
Ik snap je serieus niet, Purny. Ik bedoel gewoon deze site: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Hoeveel makkelijker dan een site wil je het hebben?

Thanks zie ook gelijk weer waarom ik dus momenteel niet naar de winkels gaat hier in ZH. |o 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:53

Sheran schreef:
Ik snap je serieus niet, Purny. Ik bedoel gewoon deze site: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Ik bedoel:
Wanneer het aantal nieuwe besmettingen bekend zijn dat er ook vermeld gaat worden hoeveel testen er zijn afgenomen. Om een voorbeeld te geven:

Vandaag zijn 8500 nieuwe besmettingen geconstateerd. Er zijn 11000 mensen getest op het coronavirus.
Of:
Van de 11000 coronatesten zijn er 8500 positief bevonden.

Stuk overzichtelijker en geen gehannes met andere sites

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:53

Marcella schreef:
Sheran schreef:

Thanks zie ook gelijk weer waarom ik dus momenteel niet naar de winkels gaat hier in ZH. |o 8)7

Bizar he? ik woon op Flakkee en werk (morgen) in Den Haag.
Maar het verbaasd mij niets, ik vind het zo druk in winkelstraten, IKEA enz.
Ik ga alleen naar AH of Jumbo.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:54

purny schreef:
Nou Sheran, als elke dag de cijfers bekend worden zou het fijn zijn als dat ook meegenomen gaat worden. En niet dat je eerst als persoon naar een coronadashboard moet gaan.

Welke bron is wel goed volgens jou dan? Op het dashboard staan de cijfers per week, maar worden wel dagelijks bijgewerkt.

Sheran

imaudy

nynke55 schreef:
Imaudy, je wil dus niet naar een bouwmarkt, je wil niet wachten op een pakje en je wil niet halen bij een afhaalpunt, meer keuze is er volgens mij niet.

Als ze bij de supermarkt te koop komen dan koop ik ze :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:55

Wachten op.je pakket is tegenwoordig toch niet zo lastig meer!? Je krijgt mails met een tijdsbestek van meest 2 uur voor wanneer ze bezorgen. Dit geld voor veel bezorgdiensten zo

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:58

Purny, als je klikt op de link van Sheran, zie je hoeveel procent van de GGD testen positief was. En als je daarop klikt, zie je de aantallen die jij graag zou zien.
Laatst bijgewerkt door Ann op 19-10-20 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:59

imaudy schreef:
nynke55 schreef:

De Jumbo heeft ze hier te koop ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:00

Electra63 schreef:
imaudy schreef:

Ik ga alleen naar supermarkten met zelfscan, de jumbo hier heeft die niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:04

imaudy schreef:
Electra63 schreef:

Op iedere suggestie heb je eigenlijk wel een negatief antwoord op ;)

Pandora2

Als je toch nergens naartoe gaat, wat is er dan zo onoverkomelijk om 2 uurtjes te wachten op een pakje? :?

Denise_Storm

Sheran schreef:

Daar ging het vrijdag in Jinek over: de gekozen communicatiemiddelen beperken zich heel erg tot bepaalde doelgroepen. Als je gaat kijken naar de middelenmix en welke doelgroep je waarmee bereikt dan zijn een website (zoals deze hierboven) en een persconferentie gewoon niet genoeg. Om meerdere redenen... Daar kan ik een mega lange lijst van maken, maar zal er even een paar uitlichten:
- Ouderen hebben een hele andere school gehad vroeger dan wij. Veel woorden die ogenschijnlijk (voorbeeld van zo’n woord haha) makkelijk en logisch (weer zo’n voorbeeld) lijken, zijn dat voor deze groep niet. Mensen haken af als ze teksten niet begrijpen. Een persconferentie is voor veel mensen (meer dan je zou denken) niet te volgen: ouderen, mensen met een leesbeperking, mensen met een buitenlandse afkomst, jongeren (je ziet dat dat niet aansluit op hun manier van communiceren).
- Jongeren bereik je niet via televisie of een website. Hét voorbeeld is natuurlijk Famke Louise en Diederik Gommers. Naar elkaar luisteren en elkaar het gevoel geven dat dat serieus wordt genomen is een belangrijk element (niet alleen voor jongeren, coor iedereen geldt dat natuurlijk). Hoe bereik je die jongeren dan? Ga in gesprek, betrek ze, zoek socials op waar je elkaar vindt.
- Zorg voor duidelijke visualisaties. Het dashboard is een goed idee, maar er wordt zoveel informatie gegeven dat mensen het onduidelijk vinden. Mede door veel tekst, ook weer te moeilijke woorden, teveel opties (vergelijk X met Y: wat is de toegevoegde waarde?). En ook weer: sluit dit aan op de doelgroepen. Ik vraag me af wie er doelgericht naar deze website gaan. Behalve mensen met interesse in de cijfers, maar mensen die al weerstand hebben en leven in de “de cijfers zijn toch niet betrouwbaar” gaan echt het dashboard niet bekijken...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:06

Pandora2 schreef:
Als je toch nergens naartoe gaat, wat is er dan zo onoverkomelijk om 2 uurtjes te wachten op een pakje? :?

Honden, paard..
En vooral dat ik mij niet wil ergeren aan pakjesbezorgers
Laatst bijgewerkt door imaudy op 19-10-20 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:06

Electra63 schreef:
imaudy schreef:

Op iedere suggestie heb je eigenlijk wel een negatief antwoord op ;)

Denken in onmogelijkheden, zo vermoeiend vind ik dat :+ Ik noem ze altijd "Ja maar" mensen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:12

Toch best wel heel triest dat een misschien-ergernis aan een pakjesbezorger voorrang krijgt op je eigen gezondheid en die van anderen. :(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:13

Laat die maskers ook gewoon voor mensen die ze in de bouw nodig hebben. Leuk stoflongen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:14

Pandora2 schreef:
Toch best wel heel triest dat een misschien-ergernis aan een pakjesbezorger voorrang krijgt op je eigen gezondheid en die van anderen. :(

Zoals gezegd ik blijf bij iedereen voldoende uit de buurt. Dat is En blijft de belangrijkste maatregel.