Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:25

rien10 schreef:
moonfish13 schreef:
Dit is trouwens een uitslag van een antistoffentest.
Voor de beeldvorming, het hoort in vakjes maar zo begrijpen jullie het vast wel. :j
De 0.010 is dus de uitslag.

Viraal.
Covid-19 IgG Neg: <1.4 index 0.010 . .
. . . [Pos: >=1.4] . .

Ehhh nee. Begrijp ik niet. Sorry.

Sorry. :+
Negatief is < 1.4, betekenis kleiner dan 1.4.
Positief is > 1.4, betekenis groter dan 1.4.
Mijn waarde was 0.010, dus negatief.

Suf he, even een stukje fietsen!!
Die helmen zijn zo gek nog niet hoor.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:26

moonfish13, kun je stellen dat er wel een heel klein percentage antistoffen zijn gevonden (0.010) maar niet genoeg om positief ( > 1.4) te testen? Of is het echt of positief of negatief?

rien10, sterkte voor je dochter!
Laatst bijgewerkt door Ann op 12-06-20 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:27

Moet je me nog even helpen moonfish. Heb je wel of niet voldoende antistoffen aangemaakt. (Het gedeelte groter dan en kleiner dan had ik :D )

pien_2010

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:39

Sterkte Rien met je dochter!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:58

Ik zal jullie ook nog even in het kort het verhaal doen. :)

Mijn zoontje kreeg zondag koorts, keelpijn, hoesten en snotteren. Ik had maandag gebeld met de GGD, maar die zei dat ze kinderen bij voorkeur niet wilden testen omdat de test vrij traumatisch kon zijn. In plaats daarvan vroegen ze: Zijn er nog andere mensen met klachten? Ja. Ik liep al weken te snotteren en heb een soort ruisje op mn longen. Naja, dan was het advies dat ik getest werd.

Ik vermoedde al dat ik het sowieso niet had, want ik heb helemaal in het begin al klachten gehad die erbij hoorde (koorts, keelpijn, hoesten) dus ik denk soort van dat ik het toen al had. Net als mn vriend en mn moeder en mn zusje. Allemaal dezelfde klachten.

Maar goed, woensdag getest, nu de uitslag en idd negatief. Zoontje dus wel nog een extra week thuis gebleven. Kon ook echt niet anders want hij heeft echt onwijs lopen snotteren (nu nog steeds wel). Dus tja, 100% zeker zijn we dus niet dat ie geen corona heeft (gehad) maar de GGD vond het een aanvaardbaar risico.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:59

Oh jee. En hoe is t nu met je zoontje?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:00

rien10 schreef:
Moet je me nog even helpen moonfish. Heb je wel of niet voldoende antistoffen aangemaakt. (Het gedeelte groter dan en kleiner dan had ik :D )

Dat laatste dacht ik al maar ik ben zo’n kneus die dat telkens vergeet, en die zijn er vast meer. :')
Die 0.010 kan zijn dat dat het allerlaagste is wat kan, net als bij cortisol.
Bij het ene lab staat bij niks aanwezig 0, bij de ander 1, of kleiner dan 1, bij de ander niet berekenbaar.
Maar ik heb dus helaas geen antistoffen.
Maar ik begreep dat binnen 3-4 weken dat makkelijk alweer weg kan zijn na een positieve test, en dat is in mijn geval aan de orde die 3-4 weken.
50% had na 4 weken geen antistoffen meer qua zorgpersoneel zei een bokker eerder meen ik.

Leuk virus dus!
Ik weet wel dat ik nog nooit zo bizar raar ziek ben geweest qua verkouden en longklachten.
En nooit zo lang, en nooit dat ik nog weken lang met puffers moest rondlopen.
Want bij stress sloeg ik acuut op standje benauwd, en bij afwijkende inspanning ook.
Mijn hart en longen zijn besproken met mijn longfysio en zei wat jij hebt is typisch na bijvoorbeeld longontsteking.
En categorie opgenomen geweest, die gradatie.
Mijn hartslag werd ook van niks hartstikke hoog en mijn saturatie is heel lang nog wisselend geweest.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 12-06-20 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:02

Na dinsdag was zn temperatuur weer op orde en inmiddels hoest en snottert ie nog wel, maar geen hele tissuedoos per dag meer. :+

Zn juf heeft m vandaag twee toetsen afgenomen online. Een van rekenen en een van spelling. De rest had dat allemaal klassikaal gekregen. Dus vond dit wel een mooie tussenoplossing.

Ze heeft wel (logischerwijs) gezegd dat ie 24u klachtenvrij moet zijn voordat ie weer naar school kan dus t zal er nog om gaan spannen. In de tijd dat ik dit berichtje typte heeft ie al 5 keer gehoest.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:10

@ moonfish. So. Knap ingewikkeld. Je weet dus eigenlijk niks. Pffff
@ Iris. Ahhh arm ventje. Knuffel voor hem!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:17

Karl66 schreef:
En minder immigranten daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Niet alleen omdat onze bevolking simpelweg krimpt zonder immigratie. Maar onze bevolking veroudert ook nog eens in een rap tempo. Daardoor krijg je steeds minder jonge mensen, die steeds meer oude mensen moeten onderhouden. Dan is de aanwas van jonge immigranten, die hier graag willen werken niet zo verkeerd.

Immigranten gebruiken om onze sociale zekerheid/zorg/pensioenen bij elkaar te verdienen, dat is natuurlijk geen structurele oplossing als je die mensen vervolgens ook aanspraak laat maken op diezelfde voorzieningen. Daarmee stel je het probleem van vergrijzing alleen maar uit.

Wanneer je zorgt voor een steeds wisselende pool van relatief jonge mensen die hier alleen komen werken voor een aantal jaar, dan hoef je voor die mensen in ieder geval niet nóg meer mensen aan te trekken wanneer zij zelf op leeftijd zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:18

En dat bloed wat je hebt opgeslagen, is daar nog iets mee te doen @moonfish?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:31

tienus63 schreef:
En dat bloed wat je hebt opgeslagen, is daar nog iets mee te doen @moonfish?

Geen idee maar ik moest 2,5 uur reizen en ik had natuurlijk nooit die covid test verwacht. -O-

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:41

@Oomens, ik las net dat er helemaal geen vergrijzingsprobleem is. Dan is dat probleem bij voorbaat al opgelost.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:41

oomens schreef:
Wanneer je zorgt voor een steeds wisselende pool van relatief jonge mensen die hier alleen komen werken voor een aantal jaar, dan hoef je voor die mensen in ieder geval niet nóg meer mensen aan te trekken wanneer zij zelf op leeftijd zijn.
Het zou ook een klein beetje overkomen als uitbuiting.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:47

Shadow0 schreef:
oomens schreef:
Het zou ook een klein beetje overkomen als uitbuiting.

Gewoon expatbasis. Paar jaar werken en terug als werk ophoudt en geen belasting op ons vangnet.
Ik snapte in de jaren 70 al niet waarom 'gastarbeiders' hier konden blijven wonen. De term gast was verkeerd gekozen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:54

Tja.. echt voor korte periode was dat werk ook niet. Je kan niet van iemand verwachten jaren de vieze klusjes op te knappen en dan nergens niet van profiteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:55

Over die kinderen gesproken. We kunnen ook wel gaan zeggen dat we mensen boven een bepaalde leeftijd niet meer gaan behandelen voor bepaalde aandoeningen. Dat vinden we ook not done om te opperen. Dat ouderen alleen het laatste levensjaar een grotere kostenpost zijn even negatief gezegd geloof ik zelf niet, de meeste mensen beginnen vanaf een bepaalde leeftijd steeds meer kwalen te krijgen. Daarnaast neemt de druk op de werkende bevolking alleen maar meer toe: https://www.zorgvoorbeter.nl/veranderin ... ergrijzing. In deze link staat bijvoorbeeld dat in 2040 voor 2 werkenden 1 65 plusser daar tegenover staat. Dat was in 2012 nog 4 werkenden voor iedere 65 plusser. Komt bij dat er ook steeds meer 80 plussers komen, dat noemen ze dubbele vergrijzing. Het zorgvolume stijgt hiermee met 4% per jaar. Dit omdat de overgrote meerderheid 1 of meer chronische aandoeningen onder de leden heeft. Ik ben dus wel benieuwd hoe ze erbij komen dat de vergrijzing niet zo'n groot probleem is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:56

@susanH nou inderdaad dat zie ik ook niet zo. Kort gezegd worden we gewoon wel te oud...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:58

lenaa_tje schreef:
@susanH nou inderdaad dat zie ik ook niet zo. Kort gezegd worden we gewoon wel te oud...

En dat is allemaal helemaal prima, maar we moeten wel een manier vinden om het betaalbaar te houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:58

Toch even he: we hoeven niet per se te bedenken wie er best wel dood kunnen, of afgedankt, of niet geboren hoeven te worden. We kunnen ook gewoon belasting heffen op multinationals en brievenbusfirma's, en daarmee gewoon voorzien in een fatsoenlijk leven en fatsoenlijke zorg voor iedereen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:01

SusanH schreef:
lenaa_tje schreef:

En dat is allemaal helemaal prima, maar we moeten wel een manier vinden om het betaalbaar te houden.

Oh eens hoor maar sommige zijn nogal van de rigoureuze oplossingen waar ze vooral zelf niet (meer) mee te maken hebben.
Ik ben voor beide niet. We zijn een samenleving en dat stukje zorgen voor vind ik belangrijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:02

Van mij hoeft er niemand dood of afgedankt, ik wilde alleen even aangeven dat het raar is om naar kinderen te kijken terwijl de ouderen een veel grotere groep zijn, met veel meer kosten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:19

Als we die mensen tijdelijk invliegen en daarna het land weer uitgooien, dan neem ik aan dat ze ook niet hoeven mee te betalen aan al onze (sociale) voorzieningen? Zodat ze bij hetzelfde brutoloon meer nettoloon overhouden dan wij Nederlanders. Ze mogen er tenslotte ook geen gebruik van maken. Dat is wel lekker voor de werkgevers, dan kunnen ze werknemers tegen elkaar gaan uitspelen op brutoloon...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:20

lenaa_tje schreef:
Tja.. echt voor korte periode was dat werk ook niet. Je kan niet van iemand verwachten jaren de vieze klusjes op te knappen en dan nergens niet van profiteren.

Ze verdienden er meer mee dan in hun thuisland.

Nederlanders/Europeanen gaan ook naar Dubai om in 3 jaar tijd veel belastingvrij te kunnen verdienen. Maar rechten heb je dan idd niet. Een vangnet ook niet (daar wordt immers ook niet voor betaald). Dat wij in Nederland een sociaal vangnet hebben wil niet zeggen dat we daar de hele wereld van mee moeten laten profiteren. We hadden het beter moeten bewaken juist, ons vangnet wordt steeds verder uitgekleed.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:22

Karl66 schreef:
Als we die mensen tijdelijk invliegen en daarna het land weer uitgooien, dan neem ik aan dat ze ook niet hoeven mee te betalen aan al onze (sociale) voorzieningen? Zodat ze bij hetzelfde brutoloon meer nettoloon overhouden dan wij Nederlanders. Ze mogen er tenslotte ook geen gebruik van maken. Dat is wel lekker voor de werkgevers, dan kunnen ze werknemers tegen elkaar gaan uitspelen op brutoloon...

Nederlanders voorrang geven op banen, zoals in Australie een immigrant het moet opnemen tegen een aantal locals en alleen aangenomen wordt als die locals minder goed zijn.