Laurora schreef:Ik kan me echt wild ergeren aan groene lijstjes van groenlinks, greenpeace en weet ik het allemaal.
Tientallen tips om je carbon footprint te verkleinen, maar met geen woord word er gerept over geboortebeperking.
En als er dan iemand de ballen heeft om dat in de reacties te noemen krijg je meteen de cliche "dus jouw moeder had jou ook niet moeten krijgen?" en de "jamaar jouw ongeboren kind heeft misschien wel de oplossing voor het klimaatprobleem!" (voor hetzelfde geld word mijn ongeboren kind de volgende hitler, karen. Wel goed voor het milieu tho) en zelfs mensen die zeggen dat de mensheid uitsterft als er geboortebeperking komt (En Wie Z0rGt eR dAn lAtEr voOr joU alS je In heT VerZorgIngSTehUis zIt!!1?)
Ik wil echt niet zeggen dat we allemaal plotseling moeten stoppen met kinderen krijgen, maar mensen die zichzelf profileren als "groen" en vanwege het klimaat van alles laten, en zichzelf daarvoor op de borst kloppen, maar ondertussen wel 7 kinderen op de wereld plempen kan ik moeilijk serieus nemen.
Zelf probeer ik enzigzins duurzaam te leven. Zo weinig mogelijk verpakkingen, zo weinig mogelijk water en stroom gebruiken, eigen moestuin en composthoop (in de nabije toekomst hoop ik ook vlees en eieren van eigen kipjes) spullen pas wegdoen als ze echt kapot zijn (en anders verkopen of weggeven) en nog veel meer kleine dingen.
Maar ik pak wel vaker de auto dan eigenlijk zou moeten, en ik eet ook regelmatig vlees.
Mijn hoofdrenen om geen kinderen te nemen is niet het klimaat, maar het weegt absoluut mee in mijn beslissing.
Volt doet dat wel.
1 van de redenen dat ze het van mij mochten gaan proberen deze ronde...