[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:40

Laurora schreef:
Ik kan me echt wild ergeren aan groene lijstjes van groenlinks, greenpeace en weet ik het allemaal.
Tientallen tips om je carbon footprint te verkleinen, maar met geen woord word er gerept over geboortebeperking.
En als er dan iemand de ballen heeft om dat in de reacties te noemen krijg je meteen de cliche "dus jouw moeder had jou ook niet moeten krijgen?" en de "jamaar jouw ongeboren kind heeft misschien wel de oplossing voor het klimaatprobleem!" (voor hetzelfde geld word mijn ongeboren kind de volgende hitler, karen. Wel goed voor het milieu tho) en zelfs mensen die zeggen dat de mensheid uitsterft als er geboortebeperking komt (En Wie Z0rGt eR dAn lAtEr voOr joU alS je In heT VerZorgIngSTehUis zIt!!1?)

Ik wil echt niet zeggen dat we allemaal plotseling moeten stoppen met kinderen krijgen, maar mensen die zichzelf profileren als "groen" en vanwege het klimaat van alles laten, en zichzelf daarvoor op de borst kloppen, maar ondertussen wel 7 kinderen op de wereld plempen kan ik moeilijk serieus nemen.

Zelf probeer ik enzigzins duurzaam te leven. Zo weinig mogelijk verpakkingen, zo weinig mogelijk water en stroom gebruiken, eigen moestuin en composthoop (in de nabije toekomst hoop ik ook vlees en eieren van eigen kipjes) spullen pas wegdoen als ze echt kapot zijn (en anders verkopen of weggeven) en nog veel meer kleine dingen.
Maar ik pak wel vaker de auto dan eigenlijk zou moeten, en ik eet ook regelmatig vlees.
Mijn hoofdrenen om geen kinderen te nemen is niet het klimaat, maar het weegt absoluut mee in mijn beslissing.

Volt doet dat wel.

1 van de redenen dat ze het van mij mochten gaan proberen deze ronde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:44

idinn schreef:
Blij dat ik er geen koter mee opzadel.. aan de ene kant kan ik me heel druk maken om zulke zaken. Aan de andere kant ben ik heel egoïstisch: geen last meer van als ik dood ben. Ik probeer zelf milieubewust bezig te zijn, maar als die pipo's die de boel besluiten er geen zak om geven.. tja dan houdt het maar op met mijn eigen inzet.

Is wel ook een beweegreden om niet aan kinderen te beginnen. Ik kan dit nu niet bepaald de ideale wereld noemen. En het lijkt totaal ook niet die kant op te gaan. Dus waarom zou ik een ander wezen dat aandoen?
Ik heb precies hetzelfde. _O- En niet alleen de dames en heren hogerop, ook Sjonnie en Anita die met hun vier kinderen elke maand in een Ryanairvlucht stappen om op stedentrip te gaan en nog net niet de kiloknallers meenemen in hun handbagage. Dan denk ik soms ook: ja hé, ik mezelf een beetje dingen ontzeggen en jullie - met je kroost - gewoon doorgaan met het vervuilen van de aarde, "want wij hebben recht op goedkope zooi uit China, goedkoop vlees en goedkope vliegreizen." Dus ik probeer wel met dingen rekeningen te houden, maar zo streng als ik een paar jaar geleden was voor mezelf, ben ik ook niet meer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:46

Femke_Tweety schreef:
Volt doet dat wel.

1 van de redenen dat ze het van mij mochten gaan proberen deze ronde...

Die vond ik ook best ok, maar iets te Europa geil zegmaar

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:51

Die in de regering denken alleen aan hun salaris of hun baantje als ze niet meer in de regering zitten.

Nee heel blij geen kinderen te hebben. Betreft milieu, maar ook de criminaliteit, veiligheid, verharding.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:41

idinn schreef:
Is wel ook een beweegreden om niet aan kinderen te beginnen. Ik kan dit nu niet bepaald de ideale wereld noemen. En het lijkt totaal ook niet die kant op te gaan. Dus waarom zou ik een ander wezen dat aandoen?

Zo denk ik er ook over

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:50

Bambi1995 schreef:
idinn schreef:

Zo denk ik er ook over

Ja, maar stel je nou voor dat JOUW Vlinder hét verschil gaat maken. Misschien gaat JOUW Storm wel kanker genezen.

Wat een kulargumenten echt.

Misschien wordt Vlinder wel een crack-verslaafde tippelaar en Storm een seriemoordenaar. Je weet 't niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:53

Vlinder of Storm wordt sowieso geboren met stokpootjes zonder knieën. Zowel die van mij als vriend zijn slecht, kan me niet voorstellen dat we iets kunnen fabriceren met knieën _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:59

Maarre, ze houwe wel van de natuuuuur enzo.

Noemen de kids zellufs naar insecten, vogels, bloemen en natuurverschijnselen :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:43

Nog eentje.

Engels, niet ondertiteld.

Wel, euhhh, superdirect en heerlijk sarcastisch. Maar ik ben sowieso wel fan van Joe Lycet.

https://www.facebook.com/watch/?v=165500172096832

1e stukje over kinderen. Dan stukje niet en eind weer wel.
Ongeveer 3 minuten.
Have fun... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:14

Gaan jullie naar verjaardagen van de kinderen van broers/zussen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:17

Ik ben de jongste van 3 kinderen en ik ben nu 27.
En mijn broer en zus hebben beide nog geen kinderen. Ik ben vrij gezegend denk ik :P
Mijn neven hebben ook nog geen kinderen en die zijn ook rond deze leeftijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:19

Mijn zusje heeft geen kinderen, maar ik denk niet dat ik zou gaan. Ik heb niets met haar, spreek haar nooit, dus ga ik daar ook niet ongemakkelijk op verjaardagen van eventuele kinderen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:23

Ik heb maar 1 neefje, daar ga ik wel heen. Andere kinderverjaardagen doe ik niet :n

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:24

Mijn zus heeft twee zoontjes maar aangegeven vanaf dit jaar dat ik niet meer kom. :D Wat een verademing! En dat kaartje met 10 euro vinden ze nog veel leuker dan wanneer ik langs zou komen. :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:36

Captain schreef:
Mijn zus heeft twee zoontjes maar aangegeven vanaf dit jaar dat ik niet meer kom. :D Wat een verademing! En dat kaartje met 10 euro vinden ze nog veel leuker dan wanneer ik langs zou komen. :')

Damn. Dat zegt ook genoeg zeg. :')
Dit is hoe ik me vaak voelde.

Niet blij zijn met mijn komst, maar vooral met het cadeautje dat ik mee bracht.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:37

[***] schreef:
Gaan jullie naar verjaardagen van de kinderen van broers/zussen?

Jaein. Wel naar die van mijn zussen, maar dat is meer omdat het een gelegenheid is dat de hele familie er is en dat is vaak toch wel gezellig en fijn omdat we niet superhecht zijn en veel op bezoek gaan zijn dit echt even de verbind momentjes en bijkletsen enzo.

Ooit gingen we naar die van de broer van mijn man, maar dat was nooit echt gezellig of fijn, dus daar zijn we mee opgehouden (zij komen ook niet of nauwelijk op onze verjaardagen, ik heb afgelopen jaar zelfs geen appje gehad)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:38

Ik heb geen contact met mijn moeders andere dochter dus ik ga ook niet naar de verjaardagen van haar 4 kinderen.
Hadden we wel normaal contact gehad dan was ik wel gegaan maar niet tijdens de feesten zelf, mij te druk met al die kinderen (haar eigen plus stiefkinderen, kinderen van familie en natuurlijk nog vriendjes ald er geen apart kinderfeestje gegeven wordt) die daar lopen te stuiteren en gillen. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:40

Ja ik wel.
Zo vaak zien we de familie niet dus mooie gelegenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:41

Ik zal wel moeten -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:50

Nee, ik ga sowieso niet naar verjaardagen en vier de mijne ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:52

Ik word al deels verplicht de mijne te vieren "voor de lieve vrede" en dan gaat die koter er ook nog bij zitten.

God ik wil verhuizen naar Verweggistan

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:01

Mijn vriend heeft stiefneefjes en nichtjes (?). Maar hij weet amper hoe ze heten. Zo hecht is die band. Maar die hebben geloof ik nooit in 1 huis gewoond. Dus scheelt weer dat ik daar niet heen hoef. :P

Die kinderen hebben ook echt van die typische namen met veel J’s en Y’s. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:04

Aan de ene kant denk ik: ach het is maar eventjes, maar aan de andere kant: het is dit keer twee avonden in 1 week en ik hou zelf ook nooit verjaardagen (heb er echt niks mee). Het is altijd een dilemma: doen wat andere willen dat je doet of doen waar je zelf zin in hebt.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:10

idd ik kan niet merken dat de kinderen het fantastisch vinden dat je komt. Ik ga wel maar idd om de lieve vrede te bewaren. Ik had altijd gedacht dat de meeste mensen veel contact hebben met directe familie, maar volgens mij als ik het hier zo mag horen is dat toch niet helemaal zo. Ergens vind ik het wel jammer dat de kinderen van mijn oudste zus, die best leuk zijn nooit eens met me mee gaan naar de paarden aangezien mijn nichtje paarden leuk vind. Maar nooit is er gevraagd of ze eens mee mag. Vind dat best jammer. De kinderen van mijn jongste zus zijn beneden de 5 en vind dat niet zo'n leuke leeftijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:14

Ik ga later de kinderen van mijn beste vriendin adopteren als neefjes/nichtjes. Wij kennen elkaar al sinds baby dus dat is eigenlijk ook een soort van zus!