[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:38

nuvaring is hier rond de 40 euro voor 3 maand ...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:41

Mijn operatie om baarmoeder en eierstokken te laten verwijderen was geheel gratis :D had ik jaaaren eerder moeten laten doen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:53

Hier enkel eierstokken maar ook niets voor hoeven betalen. :)
Maar viel onder medische redenen dus wellicht daardoor.
Pil slikte ik al jaren niet meer, was al hormonaal leip maar met de pil werd dat nog erger, mirena en andere anticonceptie met hormonen wilde ik niet en een koperspiraal werd geweigerd.
Dus dat werd onthouding, cyclus goed monitoren of condooms. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:16

Mijn spiraal kost rond €160 voor 5 jaar, ik betaal het met liefde.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:31

Pil was hier de laatste keer gratis, de keren daarvoor minder dan €10 voor 6 strips.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:56

Baarmoederverwijdering kostte me mijn hele eigen risico :+ :P

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:51

Ik zou het er met liefde voor uitgeven

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:38

Eef_Bam schreef:
Je hoeft maar 1 keer goed van je paard te vallen en eigen risico is op na ritje ambulance. Mooi jaar dan wel voor een spiraal of verstandskiezen verwijderen :Y) .

Daarom heb ik vorige week twee verstandskiezen laten verwijderen en vandaag mijn metalen plaatje van mijn sleutelbeen laten verwijderen (3 jaar geleden val van paard, ritje ambu, check) :=
Over een paar maanden de andere kiezen, ben ik meteen van alle geplande operaties af dit jaar :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:10

Ik betaal ook €10 voor zes pilstrips :j Net nog hele discussie gehad met FWB over wie er verantwoordelijk is als een vrouw zwanger wordt, nav die uitspraken over abortus en wie dat zou moeten betalen. Ging er heftig aan toe :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:11

Hij vond het jouw verantwoordelijkheid? :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:27

Berdien schreef:
Ik betaal ook €10 voor zes pilstrips :j Net nog hele discussie gehad met FWB over wie er verantwoordelijk is als een vrouw zwanger wordt, nav die uitspraken over abortus en wie dat zou moeten betalen. Ging er heftig aan toe :=

Ze mogen blij zijn dat de vrouw haar zaakjes goed regelt, aan 21 jaar alimentatie betalen zijn ze véél meer kwijt. :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:24

Abortus wordt vergoed?

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:40

sanso schreef:
Abortus wordt vergoed?

15 jaar geleden kostte het 1,34 €, ik weet niet hoeveel het nu kost. Maar ze houden de prijs bewust laag want er zijn vaak vrouwen bij die de pil niet kunnen betalen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:45

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 01:20

Klopt hoor, abortus wordt vergoed. Maar er is een politicus die vindt dat vrouwen het zelf zouden moeten betalen. Zal het morgen opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:59

Dat is toch eigenlijk omgekeerde wereld.. Abortus voorkomen zou toch gratis moeten zijn.. :n

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:00

Oud CDA Politicus is dat, die vind dat vrouwen 'na een wilde avond' zelf moeten opdraaien voor de kosten. Alsof dat de enige keer is dat abortus voor komt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:04

Kost mij niks iets kwa geboorte beperking op dit moment maar wat zou ik graag baarmoeder laten verwijderen, heb niks aan dat ding verder. Je mist dan misschien iets wat er hoort kwa werking maar de grootste reden waarvoor dat ding er is gebruik ik niet.

Die vent met zijn na een wilde nacht.. jeetje misschien gewoon met je man, vriend of ergere dingen kwa verkrachting
Laatst bijgewerkt door Christiene op 28-06-19 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:05

Ze kunnen beter anticonceptie gratis maken en sterilisatie promoten en eveneens in de basisverzekering gratis maken

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:32

Ik had alleen gehoord dat als je de boel laat verwijderen, dat je dan grote kans hebt op verzakkingen en dat soort akelige dingen.. Ook niet ideaal :/ .

Maar ja, ik vind ook dat preventie goedkoper moet en er minder moeilijk moet worden gedaan wbt sterilisatie bij vrouwen. Bij mannen gaat het volgens mij makkelijk genoeg? Ik heb me er niet al te veel in verdiept moet ik zeggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:40

Sintara schreef:
Ik had alleen gehoord dat als je de boel laat verwijderen, dat je dan grote kans hebt op verzakkingen en dat soort akelige dingen.. Ook niet ideaal :/ .

Schijnt helemaal niet zo vaak voor te komen volgens mijn gyn. Overigens heb ik m'n eierstokken alleen maar laten verwijderen omdat ik A al in de overgang was en B verwijderen aanbevolen werd door mijn oncoloog wegens hormonale borstkanker. Anders had ik alleen m'n baarmoeder laten doen, die was al sinds m'n puberteit een pain in the ass. De operatie en het herstel vond ik een eitje. Alleen de overgangsklachten door het gemis van de eierstokken werden vertienvoudigd. Die zou ik dus niet zomaar laten weghalen. De baarmoeder alleen weg is nooit meer angst voor zwangerschap en het allerbeste: nooit meer ongesteld!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:59

Baarmoeder weg ik zou het zo doen geen maandelijks of drie wekelijks tegenwoordig meer die #@€ gedoe.

Maar dat doen ze alleen met echt medische redenen helaas.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:03

Christiene schreef:
Baarmoeder weg ik zou het zo doen geen maandelijks of drie wekelijks tegenwoordig meer die #@€ gedoe.

Maar dat doen ze alleen met echt medische redenen helaas.

Ik had alleen ontzettend veel last van ongesteldheid, geen rariteiten te vinden in m'n baarmoeder zelf. Last hebben van is subjectief en dus niet te meten. Ik heb overigens eerst een aantal jaar geleden novasure laten doen, dat gaf wel minder bloed, maar evengoed nog veel krampen. De gyn van dienst zei bij het uitvoeren van die ingreep al dat als het resultaat me niet beviel hij me binnen 6 weken op de operatietafel kon hebben. Maar vanwege de angst in het ziekenhuis te moeten overnachten heb ik daar vanaf gezien. Pas toen ik mijn autismediagnose had en om een eenpersoonskamer kon vragen zat ik binnen 2 weken een operatieafspraak in te plannen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:58

Ik heb laatst na heel wat dubben eindelijk de stap durven zetten om het eens écht goed met mijn vriend over sterilisatie te praten. Want ja, zeggen dat je niet per se kinderen hoeft is 1 ding, maar horen dat je vriendin het absoluut onmogelijk wil maken is natuurlijk een ander ding.
Ik geloof dat mijn vriend best een beetje schrok van hoe serieus ik hier over ben. Hij is bang dat ik er spijt van krijg. Ik heb hem uitgebreid uitgelegd waarom een kind voor ons niet verstandig is, en nooit verstandig word, en daar was hij het wel mee eens.
Hij zei daarna ook "het is jouw lichaam, als jij een sterilisatie wil sta ik achter je"
Maar wat hij graag zou zien is dat ik ondanks dat een paar eitjes laat invriezen voor het geval dat. Ik vind dit zelf niet nodig, maar hij wil het graag als een soort van geruststelling ofzo? Echter lijkt het me als ik daarom vraag, dat de huisarts/gyn mijn sterilisatiewens niet meer serieus neemt.
Hoe denken jullie hierover?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:02

Dat denk ik ook. Dat het overkomt dat je twijfelf. Wat je de huisarts niet kwalijk kan nemen want ik zou dat dan ook denken.
Het is toch jouw lichaam? Daar beslist jouw vriend toch niet over?