Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:02

_Anke schreef:
Waarom is de tekst in een niet-quote langer (meer regels) dan dezelfde tekst in een quote? Ik typ een door zodat het duidelijk is. Waarom moet de zin zolang zijn? Iemand Nog Wat leuks gedaan vandaag?

Citaat:
Waarom is de tekst in een niet-quote langer (meer regels) dan dezelfde tekst in een quote? Ik typ een door zodat het duidelijk is. Waarom moet de zin zolang zijn? Iemand Nog Wat leuks gedaan vandaag?

Ik bedoel dus dat bij de quote de tweede regel begin bij het woord zijn en bij de niet quote begint bij het woord de :Y)

Edit: bij Mn voorbeeld scheelt het meer :Y)

Waarom is de tekst in een niet-quote langer (meer regels) dan dezelfde tekst in een quote? Ik typ een door zodat het duidelijk is. Waarom moet de zin zolang zijn? Nog Wat leuks gedaan vandaag?

Waarom is de tekst in een niet-quote langer (meer regels) dan dezelfde tekst in een quote? Ik typ een door zodat het duidelijk is. Waarom moet de zin zolang zijn? Nog Wat leuks gedaan vandaag?

Ik denk dat de letters in de quote een héél klein beetje kleiner zijn :Y)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:03

Kleiner lettertype?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:03

APCIII schreef:
Wat ik me zomaar afvraag... Worden er ook kunstplanten verkocht van "verlepte plantjes"?

Een collega heeft een kunstbegonia (prachtig bloeiend natuurlijk) op z'n vensterbank staan, en grapt elke keer als 'ie weer eens een vakantie of lang weekend heeft of we goed op z'n plantje willen passen. De ultieme grap zou dan natuurlijk zijn als er na zijn vakantie opeens een verlepte kunstplant op die plek staat.

Mijn google-speurtochten lopen steeds dood op 't feit dat ze juist niet verleppen, wat dus overal prominent vermeldt wordt -O-

Dat klinkt grappig!

Maar inderdaad, die zijn er niet -O-

Misschien kun je een passende kunstplant wel "vermoorden" door hem lichtelijk te bewerken met een verfbrander of iets dergelijks?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:04

_Anke schreef:

Citaat:

Ik bedoel dus dat bij de quote de tweede regel begin bij het woord zijn en bij de niet quote begint bij het woord de :Y)

Volgens mij is de tekst in een quote een ander lettertype...
Ik gok op Verdana voor gewoon en iets van Arial of He-nnogwat...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:06

Shirley schreef:
APCIII schreef:
Wat ik me zomaar afvraag... Worden er ook kunstplanten verkocht van "verlepte plantjes"?

Een collega heeft een kunstbegonia (prachtig bloeiend natuurlijk) op z'n vensterbank staan, en grapt elke keer als 'ie weer eens een vakantie of lang weekend heeft of we goed op z'n plantje willen passen. De ultieme grap zou dan natuurlijk zijn als er na zijn vakantie opeens een verlepte kunstplant op die plek staat.

Mijn google-speurtochten lopen steeds dood op 't feit dat ze juist niet verleppen, wat dus overal prominent vermeldt wordt -O-

Dat klinkt grappig!

Maar inderdaad, die zijn er niet -O-

Misschien kun je een passende kunstplant wel "vermoorden" door hem lichtelijk te bewerken met een verfbrander of iets dergelijks?

Of omruilen voor een verlept echt geval?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:11

Ik was vandaag op lente school er het idee iets te leren. Dus we zitten bij Nederlands. Maken een opdracht over trema’s en apostrof. Zonodig moeten we die dus toevoegen.

Is er een woord ‘begroeiing’

In de theorie erboven staat letterlijk : ‘..maar bij woorden als [dit], [dat], en draaiing hoeft er geen trema toegevoegd te worden.’

We kijken die opdracht na en wat zegt mevrouw? Dat er een trema op de EERSTE i moet in ‘begroeiing’.

Dus ik wees haar op de theorie. Komt er een soort gebrabbel uit: ‘Jaa nee ik snap je punt. Maar omdat, ja nee, tja het staat hier, maar toch is het bij begroeiing anders!’

Als ik dan vraag waarom, geeft ze aan het niet te weten. Maar ‘begroeïing, klopt dat dan of moet het net als ‘draaiing’ gewoon ‘begroeiing’ zijn.

Shirley

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:14

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:32

Oh jee gelukkig. Gelukkig was dit een invaller. (Klinkt zo banketstaaf maar als je ons verkeerde info gaat verstrekken voor een toets die ervoor kan zorgen dat je over gaat...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:40

Wat zijn winkels waarbij je echt goed stylingsadvies kan krijgen?

Een personal shopper is me te duur, maar ik heb toch wel echt hulp nodig helaas.. -O-

Zijn er ook “large” achtige winkels in overijssel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:43

Shanna schreef:
Wat zijn winkels waarbij je echt goed stylingsadvies kan krijgen?

Een personal shopper is me te duur, maar ik heb toch wel echt hulp nodig helaas.. -O-

Zijn er ook “large” achtige winkels in overijssel?

Weet niet wat je onder large verstaat...

Maar Shoeby is niet duur en heeft 'personal shoppers'.

Moet je wel een leuke Shoeby hebben. Dat verschilt nog wel eens vind ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:53

Beetje jaren 50/60 stijl kleding, jurkjes die vanaf de taille wijd uitlopen en knielengte zijn, losvallende shirts die niet perse truttig zijn. Ik houdt namelijk niet van roesjes en tierelantijntjes.

Large is een meer alternatieve winkel maar helaas alleen online, en ik heb afgelopen week voor €300 geshopt en teruggebracht omdat er NIKS bij zat wat me stond/ mooier maakte dan ik ben. Ik ben helaas noggal veel aangekomen de laatste 2 jaar (wordt nu voor mn schildklier behandeld, zou ook mee kunnen spelen in het aankomen) en heb dus niet meer het lijf wat ik gewent was. Mijn garderobe bestaat dan ook uit 1 broek, 1 shirt met 3kwart mouwen (heb ik er 3 van waarvan 1 al helemaal verwassen en dus 2 reserve voor de nette gelegenheden), en 1 tshirt die eigenlijk ook niet meer kan (want gaten..).
Ofwel, ik heb dringend nieuwe kleren nodig, maar wil dan wel iets wat me ook mooi staat en dus niet iets wat mn dikheid accentueert..

En daar gaat het mis, want in mn hoofd kan ik prima strakke korte rokjes aan, in de praktijk ben ik dan een wandelende rollade. Doe ik iets ouwelijks aan dan ben ik net een halfvolle ballon. Met shirts en broeken en jurkjes, ik kom er gewoon niet meer uit! -O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:55

APCIII schreef:

Een echte kopen en die laten sterven?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:57

eilleen333 schreef:
APCIII schreef:

Een echte kopen en die laten sterven?

Tja, maar dan is de grap van de overleden kunstplant er natuurlijk wel een beetje af, net als wanneer je een normale kunstplant probeert te mishandelen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:57

Shanna schreef:
Beetje jaren 50/60 stijl kleding, jurkjes die vanaf de taille wijd uitlopen en knielengte zijn, losvallende shirts die niet perse truttig zijn. Ik houdt namelijk niet van roesjes en tierelantijntjes.

Large is een meer alternatieve winkel maar helaas alleen online, en ik heb afgelopen week voor €300 geshopt en teruggebracht omdat er NIKS bij zat wat me stond/ mooier maakte dan ik ben. Ik ben helaas noggal veel aangekomen de laatste 2 jaar (wordt nu voor mn schildklier behandeld, zou ook mee kunnen spelen in het aankomen) en heb dus niet meer het lijf wat ik gewent was. Mijn garderobe bestaat dan ook uit 1 broek, 1 shirt met 3kwart mouwen (heb ik er 3 van waarvan 1 al helemaal verwassen en dus 2 reserve voor de nette gelegenheden), en 1 tshirt die eigenlijk ook niet meer kan (want gaten..).
Ofwel, ik heb dringend nieuwe kleren nodig, maar wil dan wel iets wat me ook mooi staat en dus niet iets wat mn dikheid accentueert..

En daar gaat het mis, want in mn hoofd kan ik prima strakke korte rokjes aan, in de praktijk ben ik dan een wandelende rollade. Doe ik iets ouwelijks aan dan ben ik net een halfvolle ballon. Met shirts en broeken en jurkjes, ik kom er gewoon niet meer uit! -O-

Heb je niet iets van een vriendin/collega/familielid waarvan jij vindt dat ze een hele mooie smaak heeft die je een keer op sleeptouw kan nemen? Zo te horen wil je wat meer uit je comfort zone stappen en inherent daaraan moet je dus ook eens wat aantrekken dat je normaal misschien niet zo snel zou pakken. Het is misschien even ongemakkelijk maar als je het eenmaal gewend bent ben je er misschien wel hartstikke blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:05

Helaas niet!
Ik heb geen vrienden, collega’s ook niet, en mn familieleden zijn ook niet aan te raden haha!
Ik weet best wel wat ik mooi vind, maar dat staat me niet meer. Ik weet dan ook niet wat me wel staat, en ik weet zelfs mn eigen maten niet meer..!
Kwam er ook afgelopen week achter dat ik bh’s droeg die 2 cupmaten te klein zijn!
En doordat ik een flinke boezem heb zit ik met shirts tussen 2 maten in, voor mn schouders heb ik maat M nodig, voor mn boezem maat L. Maar maat L zit dus weer extreem ruim bij mn schouders, en maat M zit te strak bij mn borsten..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:06

_Anke schreef:

Citaat:

Kleiner lettertype? Of net ander lettertype?

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:22

Of mijn mb's er sneller doorheen gaan als ik in het buitenland mijn roaming aan moet zetten. Ik zit bij T-Mobile, en die zegt iedere keer wat anders :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:46

Lees even terug. Ik heb hier laatst 84939 vragen daarover gesteld en zit opp bij t mobile :’)

Gewoon je roaming aanzetten anders kan je je mb’s helemaal niet gebruiken

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:52

Dankjewel!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:03

Is vandaag geen officiële vrije dag ofz? Ik moet naar school _-:(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:41

Trui schreef:
Is vandaag geen officiële vrije dag ofz? Ik moet naar school _-:(

Van op Hemelvaart naar school had ik nog niet eerder gehoord.
Goede vrijdag geven wij wel is les (verschilt per jaar) en ook op de dag na Hemelvaart geven we wel is les.
Jij hebt wel waarschijnlijk op een ander moment weer een vrije dag.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:51

Nee. Het scheelt dat het lente school is. Dus voor de mensen die nog een herkansing hebben. Maar toch, nieteens eerder uit etc. Gewoon een normale dag.. dus mis ik al een week vakantie. En ook nog hemelvaart

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:55

Trui schreef:
Nee. Het scheelt dat het lente school is. Dus voor de mensen die nog een herkansing hebben. Maar toch, nieteens eerder uit etc. Gewoon een normale dag.. dus mis ik al een week vakantie. En ook nog hemelvaart

Ah lente school is ook geen verplichting tenslotte! Dat hebben wij inderdaad ook. Dat zou ik maar zien als een extra kans op overgaan want anders hoef je daar niet heen.
Wij hebben ook zomerschool dan mis je een week of 2 zomervakantie.. tja je kan het jaar ook overdoen etc.
Kinderen die bij ons dit mogen doen hebben veelal te weinig gedaan in de les waardoor hun cijfers niet goed zijn. Ik weet niet wat de eisen bij jullie zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:57

In het PO hebben we ook zomerschool. Kinderen die enkel onvoldoendes hebben komen hiervoor in aanmerking. Aanmelding gaat in overleg met ouders.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:02

Bij ons kan je er ook heen als je er ruim goed voor staat. Als je maar uitgenodig wordt door school. Ik zou eigenlijk overgaan. Maar de bevorderigsnormen op de site klopten niet :+ en daar gingen ze pas naar kijken toen ik ze erop wees twee maanden terug. Heb tot op de dag van vandaag nog geen duidelijk antwoord terug wat het dan wel moet zijn. En nu sta ik ineens op doubleren. Wat niet kan, dus dan moet ik van school af. Vind het wel banketstaaf dat ik daardoor nu anar lente school moet.

Na lenteschool zit een lentetoets. Deze telt 5 keer mee maar is wel zwaarder qua stof dan een normale toets. Stel die toets gaat over hoofdstukken 1357 van eco. En je had voor hoofdstuk 3 een 2.1, kan je dat cijfer laten vallen en die vervangen door het cijfer van de lente toets. Maar voor de vakken waarvoor ik ga, hebben precies de lentetoets over wel goede cijfers van me. Dus ja het is extra bijspijkering maar voor mijn overgaan haalt het weinig uit ben ik bang.