Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:04

Dat een kortere busrit schijnbaar een stuk duurder is dan een langere.
Afbeelding
Busrit van 7 minuten en veel kortere afstand kostte me maandag €1,35 terwijl die van 10 minuten en langere afstand me €0,85 kostte. :+
Op de terugweg is het andersom: langere rit kost meer dan de korte, die ineens ong de helft kost vd lange rit op de heenweg.
Echt, ik snap soms helemaal niks vd tarieven. :')

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:43

Ligt dat niet aan het standaard instaptarief? Bepaald bedrag bij inchecken en na geloof ik een half uur moet je dat opnieuw betalen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:57

Geen idee, ik weet wel dat de ritten per keer verschillen, ook al zijn de heen- en terugweg precies dezelfde routes en dezelfde tijden tov andere dagen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:07

Het is iets om misschien de klantenservice te vragen. Ik vind het ook maar vreemd. Je reist ook niet eerst met de trein ofzo? (Dat je inderdaad minder instaptarief hoeft te betalen.) Spits-nietspits kan het ook niet echt zijn...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:09

Kan het zijn dat je met de korte rit toevallig een zonegrens passeert en met de langere niet?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:23

Die korte rit betaal je overstaptarief. Geloof dat je standaard namelijk al ong 1 euro betaalt. Die 0,35 cent erbij is dan voor de rit. Als je overstapt hoef je dat niet meer te betalen, en betaal je enkel voor de rit, dus 0,84 :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:06

Oh ja, nu zie ik het!
Echt zo ontzettend verwarrend hoe het weergegeven wordt... mijn vingers jeuken om dat schermpje inzichtelijker te maken.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:33

Dat ben ik met je eens!
Zie nu dat ik het ook nog verkeerd zeg ik mijn bericht :') De lange rit betaal je dus overstaptarief, dus goedkoper, maar dat had je al begrepen :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:09

Maar de tarieven verschillen zowiezo elke keer wel iets, zit altijd wel een paar cent tot 10 cent verschil tussen ongeacht of het dezelfde tijden en routes zijn.
Nu heb ik deze app op mijn telefoon om mijn saldo te checken maar het viel nu gewoon erg op hoeveel verschil er per rit kan zijn. :)
Ook leuk trouwens dan als je overstap maar 1x per uur komt en je die net mist omdat de eerste bus weer eens te laat is, kun je 2x starttarief betalen op 1 reis. :roll:
Was vroeger met de strippenkaarten een stuk duidelijker: zoveel strippen en klaar en niet de ene keer 2 strippen en de andere keer 3 strippen om maar een voorbeeld te noemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:26

Als de overstap niet aansluit zou ik lekker het starttarief terugclaimen. Zij zijn te laat, jij niet.
Heb het ook teruggehad waar de klok van de bus verkeerd leek te staan of er iets niet goed was gegaan - mijn overstap die aantoonbaar keurig binnen de tijd was, werd toch als 2 ritten gerekend.
(Nou gun ik Translink al helemaal niet om te profiteren van fouten in hun voordeel.)

En strippen liepen soms ook wel tegen de overstaptijd aan, en dan was het aan de buschauffeur om het wel of niet te accepteren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:34

Maar dan heb je het over overstap, ik heb het echt over prijsverschillen per rit, ook met dat opstaptarief erin gerekend zitten er nog verschillen in nl.
Met de strippenkaarten nam ik altijd gelijk dat aantal strippen en toonde ik de strippenkaart, gaf aan dat het een overstap was en op een enkele chauffeur na kon ik doorlopen.
Scheelde toch weer 2 strippen per rit dan, zeker omdat de bussen niet op elkaar aansloten en ik erg lang moest wachten op de volgende bus.
Was wat makkelijker mee te smokkelen zegmaar maar je betaalde een vast tarief voor dat stukje, bijv 2 strippen en nu betaal je de ene keer 35ct en de andere keer bijv 50ct voor hetzelfde stukje op dezelfde tijd. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:21

Mijn mail meldt dat er een 'verkeersinfarct' is rond Utrecht, ik hoop dat er nu niet teveel mensen zijn die lang moeten wachten op bussen en dergelijke :(:)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:40

Iemand die in de trein Nijmegen - Roermond iets met ei zit te eten... volgens mij is het ei rot, de hele trein meurt ernaar :r

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:22

Ah bah -O- ..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:40

Op de heenweg 5 min. Vertraging wegens een vertraagde sprinter en gladde sporen. Snap ik helemaal, het regent eindelijk weer eens en dat in combi met vallende blaadjes is ook linke soep. Alleen jammer dat mijn overstap er geen last van had, dus hlf u wachten.

Op de terugweg 5 min. Vertraging omdat conducteur nog geen koffie had gehad en deze op een station is gaan halen. Tuurlijk heeft de conducteur ook behoefte aan pauze (Hij had het ook zo druk, zat al 20 minuten op zn telefoon te spelen tussen de stations in, ik zat toevallig in de 4zits naast em en mijn oog viel er elke keer op.) alleen jammer dat wederom mijn overstap daar niets aan had en weg was.

Maar gelukkig was het maar 1 uur vertraging verspreid over de hele dag en had ik nog 23u over!

Code
[size=7]Wanneer krijg ik eens meer uren in 1 dag?![/size]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:05

@fohadie; balen dat je 2x je aansluiting miste.

Maar misschien had die conducteur ook wel last van strakke overstappen door de gladheid en had hij hierdoor al 3 of 4 uur geen drinken kunnen halen.........

Het gebeurd mij ook wel eens hoor. Heel vervelend voor de reizigers maar als de dienst al krap in elkaar zit en daar bovenop wat vertragingen komen dan moet je toch wat als je naar het toilet moet of even een warme drank bijtanken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:59

Gloa schreef:
@fohadie; balen dat je 2x je aansluiting miste.

Maar misschien had die conducteur ook wel last van strakke overstappen door de gladheid en had hij hierdoor al 3 of 4 uur geen drinken kunnen halen.........

Het gebeurd mij ook wel eens hoor. Heel vervelend voor de reizigers maar als de dienst al krap in elkaar zit en daar bovenop wat vertragingen komen dan moet je toch wat als je naar het toilet moet of even een warme drank bijtanken.

Ik heb er ook zeker begrip voor. Al denk ik wel bijj mezelf: op mijn werk neem ik ook mijn eigen eten en drinken mee in een tas en is het maar een vraag of ik er de tijd voor heb. Waarom neemt een conducteur dan geen eigen eten en drinken mee? Waarom riskeerd hij liever een TAO (jij weet vast wat dit betekent :+ ) dan zelf een thermoskannetje mee te nemen?

Nogmaals: het was dus niet dat deze conducteur druk aan het werk was. Tussen de stations in had hij langer pauze dan ik op mijn werk heb.(al zegt dat meer over mijn werk, maar daar gaat het nu even niet over.)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:00

Ik kan me ook voorstellen dat er in dat soort functies regels zijn voor eten en drinken onder werktijd.

Ik werd vrijdag uit een trein gezet met al mijn medereizigers omdat 'ie vanwege vertraging niet verder ging. De volgende kwam gelukkig snel daarna maar die was best een beetje vol (korter dan normaal en dubbele dosis reizigers). Hoefde gelukkig niet zo ver en was nog op tijd voor mijn meeting, dus het was meer :wow: dan een echte ergernis.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:51

NS, welk bedrijf gaat er met 11/11 geen treinen laten rijden naar Den Bosch aka oeteldonk vanaf Tilburg of Eindhoven aka steden waar carnaval 100% leeft?!?!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:58

sureido schreef:
NS, welk bedrijf gaat er met 11/11 geen treinen laten rijden naar Den Bosch aka oeteldonk vanaf Tilburg of Eindhoven aka steden waar carnaval 100% leeft?!?!?!

Prorail :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:21

Hetzelfde als met de Gay Parade geen treinen naar Amsterdam. :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:22

En Koningsdag in Groningen... :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:58

sureido schreef:

Idd, Prorail. Mijn man is in Kruikenstad en mag fijn omreizen en bussen tussendoor om thuis te komen. Maar dat is al weken bekend, dus heeft hij daar rekening mee gehouden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:13

Eindhoven kan je komen door om te reizen via Nijmegen en Venlo/Roermond.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:01

Den bosch - eindhoven heeft vandaag toch gewoon gereden :?

Alleen den bosch - tilburg reed niet. Omreizen via boxtel is dan ook geen wereldreis.......