tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 10:50

Ik droomde vannacht dat ik op Tiktok een melding kreeg dat mijn ex me had geblokkeerd :+ Had gisteren op Tiktok iets van zijn dochter geliked en daarop stuurde ze een berichtje, blijkbaar was ik daar nog mee bezig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:01

Oh ennnn, ik ben gisteravond bij een paard wezen kijken om te gaan rijden *\o/*

Ik ben de afgelopen 2 jaar 50 kilo afgevallen, dus het kan weer.. Had er bij mijn ex ook wel over nagedacht omdat hij altijd zo druk was met zijn hobby's en ik die een beetje miste, maar kwam er steeds niet van. Dus 2 weken geleden advertentie op Marktplaats gezet en gisteren dus wezen kijken. Nu eerst rijkleding kopen en dan is het de bedoeling dat ik er later deze week een keer op ga :D 10 jaar geleden dat ik heb gereden :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 12:49

Relaxed schreef:
Oh ennnn, ik ben gisteravond bij een paard wezen kijken om te gaan rijden *\o/*

Ik ben de afgelopen 2 jaar 50 kilo afgevallen, dus het kan weer.. Had er bij mijn ex ook wel over nagedacht omdat hij altijd zo druk was met zijn hobby's en ik die een beetje miste, maar kwam er steeds niet van. Dus 2 weken geleden advertentie op Marktplaats gezet en gisteren dus wezen kijken. Nu eerst rijkleding kopen en dan is het de bedoeling dat ik er later deze week een keer op ga :D 10 jaar geleden dat ik heb gereden :o

Oh wat leuk!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 12:52

Wow respect. 50 kilo is echt een knappe prestatie! Leuk om het rijden weer op te gaan pakken

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:36

Ik kruip even onder de meeleessteen vandaag , meestal lees ik wel mee , niet om er sensatie uit te krijgen , maar ergens vindt ik het wel fijn om tips te krijgen of mensen die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt.

Ik heb best een lang verhaal , maar de laatste dagen zit het toch weer meer in mijn kop tot best wel grote ergernis. Ook omdat het niet echt een relatie is geworden , maar er wel dicht tegen aan hing.

Sinds 2021 had ik weer contact met een oude bekende, een jongen die ik van vroeger al kende vanaf de basisschool. Vroeger gingen we als kleine kinderen al veel met elkaar om. Er is een hele lange periode jaren lang geen contact geweest. Dat was op zich niet raar , allebei gingen we een andere weg. Maar het was ook nog een periode zonder sociale media , dus je verloor elkaar ook wel eens sneller uit het oog.

Voor corona hebben we kort ook contact gehad , maar dat kwam snel stil te liggen door de lockdown. En vanwege mijn stage/werk in de zorg had ik ook niet de mogelijkheid. Ook toen nog niet zo heel veel behoefte aan.

In 2021 werd het contact vrij intensief en kwam ik vrijwel als ik vrij was ieder weekend zeker een gehele dag bij hem. Het was altijd super gezellig , en we ondernamen ontzettend veel samen. Ik genoot hier echt enorm van dat ik ook iemand had die altijd open stond om van alles te beleven. We spraken echt veel af , en het leek wel een match in heaven te worden. Hij had alles top voor elkaar , eigen huis , goede baan , had nog een stuk grond in bezit en ging zijn eigen huis bouwen. Daarnaast was hij slim , goed gekleed / goed verzorgd , erg netjes op zijn spullen en een enorm fijn karakter. Veel humor en hij leek volledig zichzelf. Hij gaf aan anderen ook altijd de indruk alles goed voor elkaar te hebben en had hier ook veel over te vertellen. Hij leek wel wat zenuwachtig in groepen of bij nieuwe mensen , maar dat kende ik van vroeger ook al.

Het enige wat wel vreemd was , maar wat ik niet echt een bijzonder iets vond is dat hij regelmatig vroeg als we wat gingen doen om het voor te schieten. Hij betaalde mij gelijk na het weekend weer terug. Volgens hem had hij zichzelf een limiet opgelegd om geld te sparen voor het huis wat hij wou gaan bouwen. Dit vond ik wel logisch omdat het echt zijn droomhuis zou gaan worden. En omdat we ook bij dat stuk grond wezen zijn gaan kijken en hij alles uitgetekend en al op schaal model had nagebouwd. Hij was er ook veel mee bezig hoe en wat hij het zou inrichten. Ik wou hem helpen bij deze droom , en schoot daarom wel eens wat voor wat ik in de meeste gevallen ook terug kreeg ( ook een deel niet). En op vriendschappelijke basis en hij deed mij ook wel veel beloften om mij financieel te helpen als het zou moeten ( was niet nodig ik heb mijn zaken goed op orde)

Onze vriendschap werd zo hecht , dat hij besloot voor te stellen of we geen huisgenoten konden worden. Het was toch zijn eigen huis en hij vond dat het wel kon. Ik was ook op zoek naar een plek voor mijzelf en ik zag ook wel een toekomst met deze jongen. Hij vertelde zijn hele omgeving al dat ik mogelijk zijn vriendin zou zijn / worden en ook mijn omgeving bleef de vraag maar stellen of we wat hadden. Ik ging dus akkoord en al snel trok ik bij hem in. Hij gaf wel aan een groot bedrag nog steeds te willen sparen voor zijn huis. Ik hoefde niks aan het huidige huis mee te betalen want de hypotheek en alles was al afbetaald. Als ik de boodschappen en overige spullen zou betalen vond hij het best. Ik had het toen nog niet echt breed , maar dat was voor hem geen punt.

De eerste weken ging ontzettend goed en ik had het enorm naar mijn zin. Langzamerhand begon ik zijn gedrag wel in twijfel te brengen. Hij was vaker wat kortaf en gespannen. Dit waren korte momenten , en al snel was hij weer als vanouds. Hij reageerde het trouwens nooit op mij af. Wel was hij altijd erg aan het klagen over zijn vader en stiefmoeder dat hun teveel met zijn leven bemoeide en vooral zijn stiefmoeder een 'slecht' mens was. Dit ben ik op den duur ook over haar gaan denken. Met zijn eigen moeder had ik een leuke klik , die kende ik ook nog van vroeger. Zijn vader vond hij soms wat zwak , wat ook mijn gedachten was omdat hij niet opstond voor zijn zoon om zijn stiefmoeder wat op afstand te houden.

Maar oh ik had het echt bij het verkeerde eind. Tijdens een familie uitje van zijn kant van de familie begon hij zeer gespannen te worden en hij zag erg op tijdens deze dag. Prima dat kan , hij had het gewoon niet zo met de familie. Hij dronk zichzelf dan echt moed in. Daarna werd het ook niet beter , maar hij wou er niet over praten. Tot op een avond hij toch besloot te praten.

Hij bleek een flinke schuld te hebben en geen beheer meer te hebben over zijn eigen geld. De reden was dat zijn stiefmoeder dit had overgenomen , maar dat vond hij niet terecht en hij wou het zelf weer gaan doen. Zo gek als ik was ging ik hier helemaal in mee en stond direct aan zijn kant en was al bereid om een rechtszaak aan te spannen zodat hij zijn geld terug kon krijgen en zelf zijn schuld kon gaan regelen. In deze periode werden we nog closer natuurlijk... Wel hebben we veel goede gesprekken gehad met zijn vader en stiefmoeder en ik werd er flink bij betrokken. Tijdens een avond zijn we nog uren bij zijn vader en stiefmoeder geweest om erover te praten. Het bleek dat hun hem een datum hadden gegeven om mij in te lichten over de schulden , zo niet dat gingen hun dat doen. Zijn stiefmoeder wou mij graag beschermen en zijn problemen niet mijn problemen te maken. Hij zei altijd dat een vriend van hem schulden bij hem had gemaakt , maar dit bleek andersom te zijn. Het kwam ook door een iets te gemakkelijke en losse levensstijl en aanschaf van te duren spullen. Een deel was ook studieschuld , maar dat vond ik niet echt een punt omdat ik ook een studieschuld heb. Maar het achterhouden / ook al wel liegen leek voor te komen uit schaamte en angst om mij kwijt te raken. Ik stond er nog wel voor open om dit samen aan te pakken en hem te helpen. Al sloeg hij professionele hulp wel vaak af om zijn verleden aan te pakken.

Het leek daarna toch een stuk beter te gaan nu dit eruit was , en ik had ook wel het idee dat we hier gemakkelijk door gingen komen. Bij hem leek er ook een last van zijn schouders te vallen. Totdat ik er achter kwam dat er een flink contant bedrag van mij was verdwenen. Ik dacht eerst nog dat er was ingebroken , maar dat gevoel verdween al snel toen hij mee kwam 'zoeken' en zijn kop zei al genoeg hij had het geld zonder toestemming gepakt. Hij kon ook niet goed vertellen waar het geld is heen gegaan , volgens hem voor boodschappen maar door de camera op de deurbel kon dat niet kloppen , zo vaak is hij niet naar de winkel geweest de afgelopen periode. Ik ben toen ontploft en hij is uit zijn eigen huis gezet door mij ( ook eigen keuze).

Zijn vader en stiefmoeder zijn dezelfde dag nog langsgekomen om mij het geld terug te geven. Zijn vader was er echt kapot van dat zijn zoon dit andere mensen en in dit geval mij aandeed. Hij werd gek van de zorgen om zijn eigen kinderen en hij wou zo graag een vader zijn in plaats van de hulpverlener. Zij waren niet op de hoogte van de leugens en hoe hij momenteel zijn leven aanpakte. We hebben heel lang gepraat en zij hebben altijd aan mijn kant gestaan en mij enorm gesteund. Zijn stiefmoeder en vader waren absoluut geen slechte mensen , sterker nog ze waren keihard aan het werk om zijn situatie beter te maken waar hij geen weet van wou hebben. Ik heb ook ontzettend veel respect voor ze gekregen en ben ook blij dat ik niet meer negatief over hun denk.

Goed meneer kwam na een paar dagen terug en we hebben het uit kunnen praten. Hij zou met zichzelf aan de slag gaan want mij kwijt raken dat wou hij absoluut niet laten gebeuren. Ik heb toen toch de keuze gemaakt om terug naar mijn ouders te gaan omdat ik ruimte wou hebben. Alles bleek een leugen , het huis waarin we zaten was gewoon een huurhuis , het stuk grond was niet van hem en het droomhuis zou er helemaal niet komen , daarnaast had hij spullen niet waarvan hij mij een periode lang foto's heeft gestuurd. Ook zijn werk klopte niet helemaal , huizen waarvan hij zei die heb ik ontworpen was niet ontworpen door hem en nog zoveel leugens. Het vertrouwen was dus compleet weg. Maar toch heb ik mij zeer volwassen gehouden in deze situatie en geprobeerd het beste ervan te maken. Tot grote complimenten van mensen om mij heen.

Door mijn rust kon ik de situatie beter overzien en keuzes maken. We hebben het nog een tijdje geprobeerd , maar meer omdat ik hem ergens ook zielig vond ( moeilijke jeugd , veel gepest ) het was logisch verklaren gedrag en hij was ook flink aan de bak. Alleen had hij zoveel mensen voor gelogen en dat wou hij niet vertellen aan anderen hoe de vork in de steel zat. Het werd daarna ook nog wel gezellig , maar mijn behoefte van een relatie was weg en tot een vriendschap verdween eigenlijk ook.

De druppel was wel dat hij een aantal maanden een vriendin kreeg. Ik benoemde nog naar hem dat hij eerst met zichzelf bezig moest , en nu weer een onschuldige meid mee ging trekken. Die vriendin werd ook stront jaloers en liet dit ook goed merken. Ik was er helemaal klaar mee na een ongemakkelijk festival samen en heb toen via een appje laten weten dat ik meer tijd nodig ben en geen contact tijdelijk wil om aan mijzelf te werken en ook om mijzelf rust te gunnen zonder hem. Hij begreep dit en legde zich hier ook bij neer. Stiekem hield ik wel zijn fb en insta in de gaten , want het stak mij toch wel dat hij zomaar een ander had. Al had hij mij hier netjes over gebeld en gezegd dat hij snapte dat het raar zou zijn voor mij. Goed die relatie heeft maar een paar weken stand gehouden.

Maar meneer is doodleuk over gegaan op nog een andere meid nog geen maand later naar mijn idee. Hij appte mij tussendoor nog dat hij mij miste maar ik daar niks mee hoefde te doen. Hier heb ik nooit een reactie op gegeven. Enige tijd later werd ik overal van verwijderd :+

Ik zou blij moeten zijn dat ik ervan af ben , maar toch voelt het zo oneerlijk dat iemand die alles en iedereen om hem heen zoveel schade brengt gewoon zo doorleeft. Ook omdat hij andere meiden hun leven totaal naar de kl*te gaat helpen. Ik ben er gelukkig weer goed bovenop gekomen maar mijn vertrouwen in mannen is wel helemaal weg ( en andere mensen ook wel) Ik ben enorm voorzichtig geworden met mijn spullen want bestolen worden is echt verschrikkelijk! Tegelijk mis ik hem ook nog wel eens , maar aan de andere kant ben ik nog woest / verdrietig. Ik praat er eigenlijk met niemand over omdat ik graag door wil. Maar er zijn dagen dat het weer zo in mijn kop gaat zitten.

Mijn omgeving vond het destijds ook vreselijk voor mij en vroegen er ook veel aan. Omdat ik toch altijd wat stoerder wil voordoen dat ik werkelijk ben zei ik vaak dat ik er geen last van had ( wat ook deels zo is) en ik heb zoveel te doen dat ik mijn focus ook makkelijk kan verleggen.

Nou mijn eindeloze bijna relatie verhaal , al ben ik blij dat ik hem toch niet gevraagd heb. Maar het was wel de eerste jongen waar ik echt een toekomst mee zag en we hebben hier ook veel over gesproken.

Aan de andere kant is het natuurlijk een zak van een vent en eigenlijk nog een klein kind die niet eens eigen verantwoording durft te nemen omdat hij denkt dat je veel geld moet hebben en veel spullen moet hebben om een beter gevoel te krijgen. Maar wat echt waardevol is raakt hij aan de lopende band kwijt , en dat zijn de mensen om hem heen.

Mannen , wat zijn ze soms ook stom -O-

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:56

@LsScar: ja precies dat! De naïviteit ofzo is eraf. Hopelijk breekt mijn muurtje nog wat meer af.

@Relaxed: deze kerel is leuk, dus we gaan nog een keer afspreken.

@xDenies: triggers waren aanrakingen. Dat ben ik niet gewend van iemand anders dan mijn ex, dus dat was gek (en fijn!!). Maar ik moest er ook steeds aan denken dat mijn ex dit dus al deed tijdens onze relatie. Dus ik vond het fijn en prettig, maar emotioneel kwam komt er toch weer veel pijn en verdriet omhoog (en dan sluit ik me maar af). Irritant...
En je bent bij een paard gaan kijken om te gaan rijden, gaaf! Het is je gegund. En 50 kilo afvallen, vreselijk knap zeg.

Fijn trouwens dat ik dit gedoe (de pijn van een oude relatie als je verder gaat in het leven) nog wel kwijt kan in dit topic bij jullie <3

@Zebrastreep: wát een verhaal. En zoveel bij elkaar liegen is echt niet goed, ik snap wel dat je vertrouwen in hem helemaal weg is. En je mag denk ik blij zijn dat je van hem af bent. Mensen kunnen verkeerde keuzes maken (en daardoor in schulden belanden), maar er zo mee omgaan en over zoveel liegen is echt een dikke no go! Niet alle mannen zijn zo gelukkig. Maar ik snap wel dat je voorzichtiger wordt en jezelf meer beschermt voor anderen. Je mag je ei altijd kwijt hier. Het is ook een soort liefdesverdriet :)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 19:18

@zebrastreep: Wow, wat heftig allemaal :(:)
Ik kan me voorstellen dat dit een hele grote deuk in je vertrouwen heeft gegeven… Of het nou een relatie was of niet, je vertrouwde deze man en zag jezelf verdergaan met hem, dat verliezen is inderdaad ook gewoon liefdesverdriet en extreem pijnlijk, hoe slecht/ongezond hij ook was voor jou met zijn leugens.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:19

Jeetje zebrastreep, wat een verhaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een behoorlijke knauw heeft gegeven. Ik snap ook heel erg je gevoel dat je hem wilt helpen of dit bij andere wilt voorkomen. Ik herken dat wel. Ik wil je een dikke knuffel geven en jouw verhaal is hier absoluut welkom, mocht je nog iets meer kwijt willen.
Heb je nu nog contact of met zijn familie?

Ook dat kan ik me goed voorstellen leeslampje. Heb je het met hem hier over kunnen hebben? Ik denk dat het goed is om dit heel luchtig aan te kaarten dat je er misschien nog niet aan toe bent. Niet alleen omdat je wel met hem verder wilt, maar jouw eigen gevoel hierin nog even de ruimte moet krijgen.
Ik ben overigens geen 50kg afgevallen hoor, dat zou in mijn geval niet oké zijn. Volgens mij had Relaxed deze berichten geplaatst ;)

Ik ben een beetje in de war op het moment. Heel irritant. Ik weet ook wat jullie allemaal gaan zeggen dus durf het niet eens verder te posten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:47

Denies gewoon posten, we kennen het denk ik allemaal :(:)

Leeslampje, het afvallen was ik idd. Ga vanavond weer heen en dan erop.. Had nog geen rijkleding, maar dat is inmiddels binnen :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:58

Haha ja dat weet ik, maar denk ook dat ik weet hoe ik er op zou reageren als het een ander betrof. Maar misschien ook niet.

Ik ga het iig niet op t forum posten want dat is me toch net iets te openbaar. Ik verwacht geen meelezers, maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:05

Mijn PB staat open :D

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:10

@Relaxed spannend! Veel succes vanavond *\o/*

@xDenies mijn PB staat ook open, ik weet hoe vergelijkbaar onze situaties waren en dat jouw verhaal mij veel geholpen heeft zonder enig oordeel, dus als je behoefte hebt om het kwijt te kunnen kan dat altijd :j daarnaast snap ik je gedachtegang helemaal hoor, als je je eigen verhaal van buitenaf zou horen is het zoveel makkelijker om te oordelen..

Ik ben gisteren begonnen met het boek Liefdesbang en wow, het eerste hoofdstuk beschrijft gelijk al mijn totale relatie dynamiek :') heel interessant en toch ook een soort ‘fijn’ om te weten dat dit niet iets is geweest waar ik als een van de weinige ‘in ben getrapt’ maar dat het echt veel voorkomt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:21

Het is niet echt intrappen.. het overkomt je en achteraf denk je wtf :n en bij de volgende hoop je dat je het meteen opmerkt en kunt anticiperen..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:32

Het is zeker geen ergens intrappen, hoewel dat wel zo voelt en ik kan me dat ook voorstellen. Het is ook een beetje fcked up als je er achter komt dat het heel anders is dan je je al die tijd hebt ingebeeld. En dat is raar. In je hoofd maar ook voor je lijf. Het vertrouwen in jezelf is ook gewoon een beetje zoek, zo voelt het.

Lief dat je zegt dat mijn berichtjes je hebben geholpen, heel fijn! :)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:41

Precies wat jullie zeggen inderdaad!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:27

Tjonge Zebrastreep. Wat ontzettend veel zeg. Pas maar op en bescherm jezelf. Klinkt niet alsof hij het op termijn wel gaat leren. Toch gek dat hij zo is geworden als zijn vader het wel snapt. Ik blijf dat toch niet goed begrijpen.

Heftig Calipsolover. Ik kan me voorstellen dat het toch een shock is. Beter als je het niet geweten had. Je gaat aan zoveel dingen twijfelen en het is echt niet raar dat dat ook een effect heeft op je denken van nu. Wel erg vervelend zeg. Kun je er wel over praten met anderen ook? Super vervelend dat het ook een impact heeft op je nieuwe prille geluk. Maar je kunt deze schade niet alleen maar repareren als je single bent. Veel van die dingen komen pas terug als je in een relatie bent. Als je single bent komen ze simpelweg niet aan bod.

Relaxed wat rot van je zus, echt heel misselijk. Ook voor jou niet gek dat je zo op en neer gaat. En dat “zielig” vinden is begrijpelijk. Maar je kunt het niet voor hem doen. Blijkbaar doet hij dit liever dan dingen aanpakken en zo zijn er veel mensen helaas.
Wat mega knap dat je zoveel afgevallen bent en super leuk dat je weer kunt gaan rijden!

xDenies voor jou is het ook extra klote dat het de tweede keer is dat je het probeert. Bah wat een droom zeg, dan word je ook niet echt uitgerust wakker. En dan zit je de rest van de dag ook in zo’n gedachten cycle. Althans, dat heb ik vaak wel bij bepaalde dromen.

Het liefste zou ik elke dag hier iets mee typen. Zo tof hoe jullie elkaar steunen en ik herken echt zoveel! Maar ik ben echt een soort van typ-moe. Weet niet wat het is. En overigens ook een kans dat er meegelezen wordt.
Ik ben er inmiddels bijna 7 maand uit, maar soms nog dingen die terugkomen. Er is echt zoveel gelogen dat er wel eens spontaan dingen terug komen waar ik dan ook ineens weer mijn vraagtekens bij zet. Super vervelend. Het wordt wel steeds minder dus ik neem aan dat deze lijn zich voortzet. Maar heb echt enorm veel gehad aan het eindeloze luisteren van een klein groepje mensen om me heen. Dat is echt zoveel waard.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:34

Heftig Sorriso, dat er zoveel gelogen is. Ik vrees dat zoiets heel lang je na blijft. Ik hoop vooral dat die lijn zich blijft voortzetten. Mijn PB staat voor je open hoor, mocht je een keer toch iets van je willen afschrijven zonder meelezers :)

En ja tweede keer. Het is wellicht wel een tweede keer maar het is zó niet te vergelijken met 8 jaar geleden. We waren beide hele andere personen en dat hebben we ook wel bewezen dat er toch uiteindelijk een relatie van bijna 11maanden uit is komen rollen. Voor hem zijn eerste, voor mij niet. Maar ik blijf het ergens eeuwig zonde vinden dat ik uiteindelijk toch de enige was die voldoende er voor wilde gaan om niet bij het eerste de beste de handdoek in de ring te gooien. Maar helaas. Ik had het ons wel gegund.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:46

Heel heftig. En ook gewoon onnodige leugens. Veel ook geboren uit onzekerheid maar ook uit eigen gewin. Dat gaat al over iets doms als dat er afgesproken hadden om samen naar een verjaardag te gaan (aan mijn kant van de familie) en hij was vergeten dat hij bootje zou gaan varen met vrienden. Maar hij zou “zijn best” doen om ook nog naar de verjaardag te komen. 0830u thuis vertrokken, 1730 appt ie dat ze klaar zijn met varen. 2030 app ik hem dat ik vertrek naar de verjaardag, geen reactie. Achteraf hoorde ik dat hij als 1 van de 2 gasten van de hele groep dus heel lang na heeft zitten praten, de rest was al weg. Zeg dan gewoon niet dat je je best gaat doen. En dan is dit nog vrij onschuldig tegenover andere dingen. Maar alles tornt aan het vertrouwen stukje bij beetje. Ook toezeggingen om leuke dingen te willen doen samen, maar vervolgens nooit doen of initiatief tonen. Niet cool. Again, allemaal onschuldig naast andere dingen die gebeurd zijn.

Grappig dat je dat aanhaalt Denies, ik had namelijk in mijn bericht getypt dat je niet in je eentje de relatie kunt dragen maar die conclusie had je al dus dat had ik weggehaald. Maar ik begrijp heel goed dat dat nog steeds steekt en dat het voelt alsof je geen eerlijke kans hebt gehad samen. Maar uiteindelijk blijkt dat hij het niet kan. Of dat nou komt doordat hij zielig en beschadigd is of niet, hij moet zelf beseffen dat er ook andere manieren zijn, dat kun je niet forceren. Ik denk niet dat je je ooit genoeg in zijn belevingswereld in kunt leven omdat zijn hele gedachtengang heel erg anders is, vervormd, niet realistisch. Ik weet ook niet of therapie voldoende zou helpen. Ik heb mijn ex ook nog een tijdje gesproken toen hij in therapie was. Ik moest hem confronteren met de werkelijkheid van hoe en wat hij doet voor hij het vertelde aan de therapeut. Ook bij een therapeut is er dus dikke kans dat dingen ook weer verborgen worden, oppervlakkig blijven of worden verdraaid/aangepast.

Enneh; super lief aanbod, hier ook PB’s altijd welkom :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:50

Och heh wat flauw. Ik weet dat het een voorbeeld is en dat er meer is gebeurd, maar ik snap het. Vervelend, ook omdat het je wel lang bij blijft vrees ik zo. Het laat zijn littekens achter!

Klopt inderdaad. Bij een therapeut of dergelijke komt ook echt niet alles aan het ligt. Het is vooral dat degene zelf moet inzien dat er iets moet veranderen. En er waren vlagen dat hij dit in zag, maar het zijn de personen om hem heen die hem graag klein (?) willen houden. Ik kreeg dan naar mijn hoofd dat het te maken had met de omgeving waar ze woonde, maar ik vind dat zo'n onzin. Het is eens keus om alcohol te drinken en het is ook een keus om iemand niet te ondersteunen als je al meerdere keren hebt gezien dat het mis is gegaan.
En vooral dat vind ik heel moeilijk te behappen. Ik kom uit een warm gezin ondanks de vele stenen in onze rugzak, maar ik heb altijd iemand om bij uit te huilen of een hart onder de riem te krijgen. En als ze het niet eens zijn met wat ik doe dan zal ik dat ook echt horen.

Ik hoop gewoon voor hemzelf dat hij uit deze cirkel kan stappen. Het is alleen jammer dat hij die kracht niet voor mij vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:03

Dat liegen.. ik bedenk nu ook nog steeds situaties die gewoon niet klopten.. en dat waren dan leugentjes dat je denkt, why? Zo waren we eens beide bij een tentfeest, ik met vriendinnen afgesproken en hij had er ook kennissen genoeg. Vroeg ik de volgende dag of ie nog meer foto's had gemaakt. Nee alleen die hij mij had geappt tijdens de avond. Maar ik had al gezien dat ie best wat selfies had gemaakt met die groep waarmee hij was.. Waarom zou je dat niet gewoon zeggen en laten zien? >;) En zo zijn er zoveel momenten geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 15:25

Ik had nog 1 ding wat me een beetje aan mijn ex bond.. Ik had in mei een mooie Mercedes gekocht van zijn kameraad (super mooie auto, maar had m alleen nooit gekocht) In juli liep deze auto stuk en afgelopen week werd pas duidelijk dat ie niet meer gemaakt kon worden (lang verhaal :list: ) Nu rijd ik dus nog in een leenauto van die garage rond, die heb ik sinds ex en ik uit elkaar zijn, want daarvoor reed ik steeds in zijn auto. De betreffende garage zit op een paar 100 meter van mijn ex zijn huis en ook aan de doorgaande weg waar hij dan steeds langs rijdt. Deze week was ik al bij de garage om eea te regelen en morgen moet ik nog een laatste keer heen om de leenauto terug te brengen. Vanmiddag kan ik mijn nieuwe (tijdelijke) auto ophalen die ik heb gekocht *\o/*

Daarna hoef ik dan gelukkig nooit meer in die omgeving te zijn en is dat ook weer afgesloten :evaw:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 16:26

Ik denk dat het ook bij een verwerkingsfase hoort om alles een beetje te over-relativeren. Niet alles is bewust slecht bedoelt geweest, maar overall laat het wel zijn littekens na.

Wat fijn dat je het op die manier kan afsluiten! Waarom heb je die auto toen überhaupt gekocht als je dat zelf nooit zou doen? Het is gewoon een beetje hokjes afvinken de komende periode denk ik, tot je je rust gaat vinden!

Ik heb wel een grappig verhaal over auto aanschaffen. Ik heb met mijn ex natuurlijk een hele tijd gedate en last minute werd 'ons' weekend weer afgezegd. Mijn broertje had net een tijdelijke lease 208 dus ik had mijn pijlen gezet op mijn eigen blauwe 208. Het letselschadegeld was ook gestort en mijn huidige 107 was aan vervanging toe. Door dat mijn ex toen had afgezegd ben ik op internet gaan zoeken naar een blauwe 208 en kwam toevallig één in Breda tegen die alles had wat ik zocht, en meer. Voor ik het wist had ik hem gekocht :Y)
Dusja, ergens kan ik mijn ex dankbaar zijn. Doordat ik me rot voelde heb ik mezelf heel erg gekieteld, hoewel het me 10 ribben kostte maar oké (2jaar oud, weinig km's, automaat en luxe GT uitvoering). Ik rijd nog steeds met veel plezier in deze auto en zonder pijn, ook wel erg belangrijk.

Ik keek heel erg op tegen mijn twee weken vakantie. De planning voor al het gedoe was samen weg gaan, dat werd toen de vakantie namens zijn broer waar alle ellende mee is begonnen. Toen is het uit gegaan en moest ik erg wennen aan het idee dat ik gewoon weer naar mijn oude vertrouwde plekje ging. Het heeft lang geduurd voor ik er echt weer zin in had en ben blij toe ook. Voor de vakantie-namens-broer had ik flink wat overgewerkt zodat ik mee kon en daar heb ik nu mijn 2e weekje thuis van opgevuld. Ik was erg bang dat dit een tranendal vakantie zou worden maar helemaal niets .. Sterker nog, ik ben nog nooit zo relaxed geweest en heb nagenoeg niet aan mijn werk gedacht (behalve de neutrale dingen die ik gewoon bleef doen).

Hoewel ik nog steeds trots op mezelf ben, en geen tranendal heb óf liefdesverdriet/gebroken hart. Baal ik wel een beetje van mijn twijfels op het moment. Het voelt ineens alsof ik weer terug bij af ben (terwijl het daar niet eens op lijkt, maar oké.)

Lastig. Stom hoofd. Stomme dromen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 16:38

Omdat ik zelf nooit aan een Mercedes zou denken, dikke patserbak.. Maar hij had wel de kennis en kunde, dus dan wordt de keus makkelijker. Dat ie stuk is gelopen is gewoon vette pech geweest. En uiteindelijk vond ik het een super gave auto en baal ik natuurlijk gigantisch dat ie stuk is.. Als de auto het nog had gedaan had ik er nu ook nog vrolijk in rond gereden hoor, zonder dubbele gevoelens :D

Die auto was toen ook wel een ding trouwens, hij had de gewoonte om te zeggen/mensen te laten denken dat het zijn auto was :+ Als ik dat hoorde corrigeerde ik dat, vond ie niet leuk :') Als ie nou had gezegd onze auto, maar nee, zijn auto :n

Ha jij dus geluk bij een ongeluk, mooie auto gekocht en nog steeds blij mee *\o/*

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:12

Wat grappig van die auto’s, goed dat je het gevoel hebt dat je het daarmee kan afsluiten Relaxed.
En xDenies jij hebt er dus toch ook iets positiefs aan overgehouden

Mijn ex is ook echt van de auto’s. Hij hielp mij ook altijd met die van mij. Nu heeft mijn auto weer wat en het voelt nu extra dubbel om ermee naar de garage te gaan.. Niet alleen vanwege de kosten (want dat scheelde me toch een hoop!) maar omdat het nu een soort extra steek is dat hij er gewoon niet meer is voor mij. Ben het maar aan het uitstellen…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:10

Nou de ex appte weer :') Ik had m gedeblokkeerd en overal verwijderd, dat werkt voor mij beter, blokkeren maakt hem te belangrijk ofzo.. :o

Gisteren was een vriend van hun een jaar geleden overleden. Die vriendengroep is van de geheime zender en ze waren dus de hele middag en avond ter nagedachtenis voor hem aan het draaien. Ik heb dus de kameraad die aan het draaien was een appje gestuurd en hun veel sterkte gewenst. Bleek mijn ex achter de knoppen te zitten en die appte dus meteen een dankjewel. Nou prima, even over en weer geappt en dat was goed.. Maar uiteindelijk gaf ik aan dat ik een sorry voor de laatste keer dat hij appte en de onterechte dingen die hij toen naar mijn hoofd heeft gesmeten wel op zijn plek vond. Toen gaf hij aan dat hij al sorry had gezegd daarvoor.. Nou dat was niet zo, hij had sorry gezegd voor het ongepaste plaatje waar hij mee begon, maar niet voor alle bagger die daarna kwam. Toen had ik zijn dag verpest en heeft ie me weer geblokkeerd :') Hij is dus weer het slachtoffer van gemene Relaxed }:0

Ik zie hem steeds meer hoe hij echt is.. Een lege huls die zich vooral heel slecht over zichzelf voelt, maar dat liever bij andere mensen/mij neerlegt.. Merk ook dat ik steeds makkelijker mijn schouders ervoor op kan halen, kan het gewoon niet serieus nemen ofzo.. En ergens ben ik 'blij' dat ik hem ook nog zo raak, want ik zit natuurlijk ook in deze sh*t.. :(:)