Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:05

MyWishMax schreef:
Het staat altijd in de rekening uitgelegd waarom het bedrag vandaan komt he? Dat kan je zo zelf nakijken met verbruik, tarieven en belastingen enzovoorts.
Wel balen!

Ik zou voor het verbruik van 364 kwh en 322 m3 gas minus de 2 termijnen van 107 euro dus uit moeten komen op 513 euro...
Ik vind het nogal veel.

Sansevieria

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:13

Kijk naar je vaste maandelijkse kosten, het kale verbruik en dan alle heffingen + btw.
Dat laatste stukje kon je wel eens van schrikken.

Begrijp ik je nu goed dat je voor 364 kwh en 322 m3 in totaliteit een bedrag van 727 euro zou betalen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:14

purny schreef:
Eindafrekening van de energie binnen... even 513 euro aftikken. (ga sowieso bellen vandaag want er klopt volgens mij geen tiet van)

Ik bereken om die reden per maand wat ik verbruik en weet zo of ik bij moet gaan betalen. Ik hou t bij in een excel bestand en krijg elke maand een maandoverzicht. Dit jaar helaas t geval, maar was gelukkig wel minder dan dat ik zelf had berekend ;)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:28

MyWishMax schreef:
Ik vind het al knap dat ze bij jullie überhaupt in het weiland kunnen. De rest van het westen hoeft dat niet te proberen vanaf oktober tot maart/april := Daarpm ga ik alleen op stallen staan die ook paddocks hebben.

Echt he :')

We hebben wel een stukje wei dat ze in de winter mogen slopen maar het is ook maar af en toe daadwerkelijk te doen zonder dat ze meteen tot aan hun oren in de blubber staan :\

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:46

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:55

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:20

Deze week vakantie. 3 dagen werken dus 2 extra, prima. Ik had expres met m'n collega afgewisseld dat hij vandaag zou werken omdat ik gister de verjaardag van m'n beste vriendin had en laat sliep + gedronken heb.
Ik keek zo uit naar deze vrije dag, is mijn collega ziek. Ik durfde geen nee te zeggen want ik heb vakantie dus sowieso tijd om te komen. :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:21

Sansevieria schreef:
Kijk naar je vaste maandelijkse kosten, het kale verbruik en dan alle heffingen + btw.
Dat laatste stukje kon je wel eens van schrikken.

Begrijp ik je nu goed dat je voor 364 kwh en 322 m3 in totaliteit een bedrag van 727 euro zou betalen?

Nee, 513 euro. Het schijnt dus aan de belastingen te liggen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:43

Dat ik gas eruit wil, maar daarvoor zelf een electrisch monteur voor moet regelen. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:45

Dat ik al 2x gebeld ben door mijn verzekering of ik die mogelijk uit wil breiden en een afspraak wil maken.

Had niet opgenomen omdat ik dacht dat het oplichters waren maar het nummer klopt en de voicemail was ingesproken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:02

Ik had vanmorgen een domme ergernis.. _O-

Moest even naar het Gemeentehuis om een nieuwe ID kaart aan te vragen,
maar ze vroegen om mijn vinger afdrukken via een apparaatje.

Alleen ze vroeg mij om mijn linker vinger, moest werkelijk na denken wat ook alweer links was. _O-
En heb je de goede vinger er op liggen en dan nog twijfelen of het echt wel links is. 8)7

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:03

Je weet toch, links is waar je duim rechts zit. :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:09

rien10 schreef:

Ik had echt gerust bijna mijn rechter hand er op gelegd. _O-

Moest echt even goed na denken. Maar denk ook wel dat ik iets te veel in 1 x wou doen op dat moment,
telefoon in de handen, pasfoto in de handen... :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:13

rien10 schreef:

Of als je je handen voor je uit uit steekt maken je duim en wijsvinger een letter L

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 23-02-24 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:15

Zie nu in gedachten half Bokt met gestrekte handen voor het beeldscherm zitten :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:16

DuoPenotti schreef:
rien10 schreef:

Of als je je handen voor je uit uit steekt met je handpalmen van je af maken je duim en wijsvinger een letter L

+:)+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:18

Shirley schreef:
Zie nu in gedachten half Bokt met gestrekte handen voor het beeldscherm zitten :D

:D :D

Cowboy55 schreef:
Of als je je handen voor je uit uit steekt met je handpalmen van je af maken je duim en wijsvinger een letter L

+:)+

daarom maar even de edit met een plaatje :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:20

DuoPenotti schreef:
rien10 schreef:

Of als je je handen voor je uit uit steekt maken je duim en wijsvinger een letter L

[ [url=m/QSSlX3.png]Afbeelding[/url] ]

Moet je alleen niet vergeten hoe je je hand moet houden

Afbeelding

:+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:50

Dat het zo leuk is dat er gezegd word gasaansluiting verwijderen is gratis.

Niks is gratis, want moet zelf een elektrisch monteur regelen en zelf betalen. Ga ik niet doen met die prehistorische elektrisch netwerk wat er in de woning zit met nog maar 2 draadjes zonder aarde. :+

Dat word dus voor gas blijven betalen terwijl ik niet gebruik.

En in september word de woning gerenoveerd en dan word alles betaald en geregeld.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:50

DuoPenotti schreef:
rien10 schreef:

[ [url=m/QSSlX3.png]Afbeelding[/url] ]

Ik moet meteen weer denken aan Bradley van de Slechtste Chauffeur van NL :') (filmpje in de link is de moeite waard :+ )
https://www.rtl.nl/tv/fragmenten/video/ ... -nou-links

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 16:39

Onze vaste sushitent die ineens niet meer bezorgt, geen korting meer geeft bij afhalen en bij elk los item wat je bestelt (dus ook bij een nigiri of temaki) €0,05 SUP-heffing rekent.

Daar bestellen we dus nooit meer.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:56

Een onverwachte wortelkanaalbehandeling gehad. Pijn lijkt mee te vallen, maar anders gaan we door op pijnstillers. Want ik ga niet weer iets leuks af moeten zeggen omdat mijn lichaam roet in het eten gooit. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:46

Dat ik soms een beetje moe wordt van de racistische gedachten van mijn moeder :+

Er is gisteren een zeer jong iemand doodgestoken, enorm tragisch. Eerste wat mijn moeder zegt ik ben benieuwd wat voor iemand het is. Dus ik vraag hoe bedoel je? Nou of het iemand met een bepaalde buitenlandse achtergrond is of een Nederlander. Wat mensen met een bepaalde buitenlandse achtergrond zouden dat sneller doen.

Ik zei maar dat het iedereen het zou kunnen doen, daar heeft achtergrond qua afkomst echt niks mee te maken.

Vond ze niet leuk en het is al een uur heel stil in huis, prima joh dan ga je maar lekker overdreven met alles smijten omdat je het niet kunt hebben.

Sinds corona is dit echt wel erger geworden. Mijn zusje werd er ook wel eens boos om, maar dan deed ik niet echt mee in de discussie omdat ik daar geen zin in had.

Mijn moeder heeft heel veel moeite met mensen met een andere achtergrond op de één of andere manier en puur door alleen nieuwsberichten vaak, niet eens persoonlijke ervaringen. Vind dat best wel jammer dat de andere kant niet bekeken worden. Ik vind dat ook wel lastig om mee om te gaan.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:54

Zebrastreep schreef:
Mijn moeder heeft heel veel moeite met mensen met een andere achtergrond op de één of andere manier en puur door alleen nieuwsberichten vaak, niet eens persoonlijke ervaringen. Vind dat best wel jammer dat de andere kant niet bekeken worden. Ik vind dat ook wel lastig om mee om te gaan.

Hier in de familie ook, degenen die hun hele leven op een boerderij hebben gewoond en amper hun dorp uit zijn geweest hebben er de grootste mond over.. :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:09

Ik woon dan wel in een stad, maar dan wel in het noorden van het land. En bij elke afkomst zitten mensen met slechte bedoelingen en of daden. Maar dit is gewoon alles over één kam scheren. En helemaal over een trieste situatie met alleen maar verliezers.

In dit geval vraag ik mij eerder af wat er mis is met de jeugd en waarom de jeugd het normaal vind om met messen op zak rond te lopen. Al was het iemand met een paarse huidskleur die het heeft gedaan, het is gewoon altijd fout.

En dit is nog maar het topje van de ijsberg hoor qua uitspraken.... Maar dat zet ik liever niet online, je weet nooit wie het leest en ik wil zulke uitspraken ook niet gaan herhalen.