Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Ja, eens hoor. Al die moderne kunstgrepen zijn imo ook lang niet allemaal vooruitgang.Ik denk dat wat jij behoudend noemt, eigenlijk heel gezond is. Voor het paard lichamelijk, maar ook voor de genenpoel.
Mkango schreef:_San87_ schreef:Ja, eens hoor. Al die moderne kunstgrepen zijn imo ook lang niet allemaal vooruitgang.Ik denk dat wat jij behoudend noemt, eigenlijk heel gezond is. Voor het paard lichamelijk, maar ook voor de genenpoel.
Met het oog op bloedspreiding, zou ik echter wel liever zien dat KI wordt toegestaan.Sperma laten overkomen vanuit bijvoorbeeld de VS of Australië is toch wat anders dan een heel paard (hengst of merrie) heen en weer verschepen, zoals nu gebeurt.
Nyaleti schreef:Britta31 schreef:De hond ligt naast mij op de bank scheten te laten
Haha dit is echt verschrikkelijk ja![]()
Ik voel me een beetje genaaid.
Heb volgende week vakantie maar zit nog in de ziektewet.
Zou met m'n moeder naar Rome gaan, super leuk en heel veel zin in.
Ik netjes m'n trip geannuleerd wantja, ziek. Zou in principe best kunnen gaan en het zou me mentaal heel goed doen maar kon het niet maken tegen over m'n werk, de week erna zou ik sowieso meer last hebben.
Blijkt nu dat ik mijn vakantie uren gewoon moet opnemen vanuit de Arbo wet (of welke wet, idk) want ik zou in principe leuke dingen kunnen doen, ik lig niet aan m'n bed gekluisterd. Dus in principe had ik gewoon op vakantie kunnen gaan. Als ik toch echt vakantie uren moet opnemen vind ik dat ik ook vrij ben om te gaan en te staan waar ik wil.
Niet netjes naar m'n werk maar wordt er in Juni toch uitgegooid als m'n eerste contract af loopt.(2 maanden gewerkt, nu al 2 maanden ziek en dan rustig uren opbouwen, tja)
Geen idee wat ik zou doen als ik al eerder wist dat ik m'n vakantie verplicht moest opnemen, waarschijnlijk was ik alsnog niet gegaan maar ik baal nu gewoon heel erg.
Had er zoveel zin in, wat leuke tijd met m'n moeder en haar mee op sleeptouw nemen..
Gelukkig kan zij nu alsnog gaan met een vriendin maar zij haalt ook enorm.
Sanniejtjuh schreef:Nyaleti schreef:
Haha dit is echt verschrikkelijk ja![]()
Ik voel me een beetje genaaid.
Heb volgende week vakantie maar zit nog in de ziektewet.
Zou met m'n moeder naar Rome gaan, super leuk en heel veel zin in.
Ik netjes m'n trip geannuleerd wantja, ziek. Zou in principe best kunnen gaan en het zou me mentaal heel goed doen maar kon het niet maken tegen over m'n werk, de week erna zou ik sowieso meer last hebben.
Blijkt nu dat ik mijn vakantie uren gewoon moet opnemen vanuit de Arbo wet (of welke wet, idk) want ik zou in principe leuke dingen kunnen doen, ik lig niet aan m'n bed gekluisterd. Dus in principe had ik gewoon op vakantie kunnen gaan. Als ik toch echt vakantie uren moet opnemen vind ik dat ik ook vrij ben om te gaan en te staan waar ik wil.
Niet netjes naar m'n werk maar wordt er in Juni toch uitgegooid als m'n eerste contract af loopt.(2 maanden gewerkt, nu al 2 maanden ziek en dan rustig uren opbouwen, tja)
Geen idee wat ik zou doen als ik al eerder wist dat ik m'n vakantie verplicht moest opnemen, waarschijnlijk was ik alsnog niet gegaan maar ik baal nu gewoon heel erg.
Had er zoveel zin in, wat leuke tijd met m'n moeder en haar mee op sleeptouw nemen..
Gelukkig kan zij nu alsnog gaan met een vriendin maar zij haalt ook enorm.
Als je ziek bent mag dat juist niet van je vakantie uren gaan voor zover ik weet.
Ik was een tijd langdurig ziek, maar mijn aangevraagde vakantie, de uren daarvan, bleven gewoon staan. Even goed nakijken hoor.
denisesilver schreef:Krijg net te horen dat de kat van oma is overleden. Beestje zal niet ouder zijn geweest dan een jaar of vijf. Vermoeden een hartstilstand. Is de stress rondom oma toch teveel geweest
Captain schreef:Ik heb net geleerd dat er een apparaatje bestaat die je aan de vulva van het paard hecht om te zien of de geboorte op gang is gekomen.
Waar zijn we mee bezig? Ik vind dit echt veel en veel te ver gaan.
https://foalstart.com/hoe-werkt-het/