[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:18

Sommige mensen begrijpen dat ook gewoon niet. Ik zou mijn katten nooit omschrijven als "mijn kindjes " simpelweg omdat ze dat niet zijn, maar het is wel mijn familie.

Mensen die niets met dieren hebben of ze niet zo hoog hebben zitten als wij zullen nooit begrijpen wat een dier voor ons kan betekenen.

Neemt niet weg dat ik me er ook overheen zou zetten en even een uurtje zou gaan maar ik zou wel zoiets hebben van joe..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:22

Ik zou ook woensdag even kort gaan, cadeau afgeven, nog één keertje aangeven dat het gewoon als geintje bedoeld was en snel wegwezen.

En daarna zou ik het initiatief aan hun laten. Jullie hebben je best gedaan en je (nogmaals) van je beste kant laten zien, als dat niet gewaardeerd wordt, dan niet. Their loss.

Ik vind dieren overigens belangrijker als (de meeste) mensen, van mensen zijn er nu echt wel genoeg op aarde, terwijl de dieren populatie alleen maar aan het afnemen is. En dat zeg ik ook rustig. Niet mijn probleem als mensen het daar niet mee eens zijn of er aanstoot aan nemen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:29

DuoPenotti schreef:
Dat hoef je ook niet te verantwoorden.
Je kan hoogstens zeggen dat je niets gemeens bedoeld had met de foto, maar dat het blijkbaar verkeerd gevallen is en dat niet de bedoeling was.
En het daarbij verder laten.
Daarmee zeg je gewoon de waarheid. Want je bedoelde het niet verkeerd.
En de rest is dan aan de familie wat ze ermee doen. Willen ze erop doorgaan zeggen dat je dat niet wilt, dat je hebt gezegd erover wat er te zeggen valt. Want je weet al dat er niet mee te praten valt...dan is het er verder over hebben alleen maar aanleiding tot gedoe.

Voor de rest niets veranderen in wat je met en van je dieren vind want dat is oke.

Helemaal mee eens dit.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:52

Hallelujah wat een types zeg, begrijp heel goed dat je vriend geen zin meer heeft, ik zou ook gewoon thuisblijven, laat ze maar lekker in hun eigen sop gaarkoken :=
Ik kan echt ontzettend pissig worden van mensen die oprecht denken dat hun kind een wonder is en met niks te vergelijken en iedereen dat ook moet vinden. Dat vervolgens iedereen op eierschalen moet lopen want stèl je voor dat je iets verkeerds zegt.
(oke, van de moeder met die hormonen en hele rataplan kán ik het me nog ergens voorstellen. Die vader en de verdere schoonfamilie stellen zich gewoon heeel erg aan)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:54

Ik vind die hormonen geen excuus voor idioot gedrag. Een verklaring misschien, maar zeker geen excuus :).

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:56

Ik merk dat ik sowieso wel echt boos kan worden altijd van het gegeven dat dieren minder waard zijn dan mensen. Hoe ontzettend arrogant ben je als soort dan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:54

Mijn schoonvader was hier net en ik ben even sprakeloos en heb echt het gevoel alsof er over ons heen gewalst is. Ze hadden een brief geschreven en die werd voorgelezen.
Volgens hen zijn we kinderachtig en vinden ze het krenkend dat hun kleinzoon met Mango werd vergeleken.
???? Ten eerste zie ik helemaal geen vergelijking en wat is er in vredesnaam krenkend?
Volgens mijn schoonvader is het nu uitgepraat, maar voor mijn gevoel is dat zeker niet zo.
We hebben wel besloten om woensdag gewoon te gaan en een uurtje mooi weer te spelen, maar daarna is het voor langere tijd even klaar en hoeven we voorlopig geen contact meer.

Als ik had geweten dat die opmerking via whatsapp zoveel impact had gehad, had ik hem nooit geplaatst pffff.
Ik snap nog steeds echt niet wat daar het probleem mee is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:55

Een brief.. ik kan aan de beademing.. wat een ophef.. _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:56

_San87_ schreef:
Ik vind die hormonen geen excuus voor idioot gedrag. Een verklaring misschien, maar zeker geen excuus :).

Mee eens!

Roosch schreef:
Een brief.. ik kan aan de beademing.. wat een ophef.. _O-

Tjonge nou sluit mij ook maar aan. Echt té bizar dit!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:56

Ja nou hier dus ook! Ik stond met m'n bek vol tanden!
Ik kan hier echt helemaal niets mee.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:06

Wat. De. Actual. Fuk.

Zijn ze nou helemaal gek geworden?! Ik zou het heus oprecht vervelend vinden als iemand gekrenkt zou zijn door een grapje van mij. Maar dit....
Ik zou er ook klaar mee zijn.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 16-07-23 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:08

Pfoe bij mij zouden ze dan echt alles verspeelt hebben en zou ik er niet meer heen gaan
Hoe onvolwassen zeg

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:13

Ik moet er nog steeds om grinniken, wat ridicuul. :')

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:32

Ik dacht dat brieven voorlezen alleen bij interventies werd gedaan, je weet wel, van het tv-programma "Verslaafd" .... -O- %) 8)7

Mehhhn, ik kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent. Waarom zijn schoonpa en ma zo opgefokt over iets dat niet HUNZELF betreft?!

Hebben ze jullie nu verteld hoe je geacht wordt om je te gedragen ofzo?
Echt, een brief, wat zeggen ze daar dan in joh?!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:35

De soap van het jaar dit, wat een belachelijke reactie, een brief! alsof het een fuxking intervention is omdat je iets echt heel verschrikkelijks hebt gedaan.
Ik moet er inderdaad ook uit pure ongemakkelijkheid van grinniken.
Dapper dat je gaat woensdag! Hou er wel rekening mee dat ze het er daar nog een keer over gaan hebben.
En voortaan lekker gewoon helemaal niet meer reageren op kindfoto's of verhalen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:36

Als er maandag aangedrongen gaat worden zou ik eruit flappen "joh ik veinsde alleen interesse en deed mijn best geïnteresseerd te zijn in jullie, op mijn manier ook al heb ik weinig met kinderen. Jammer dat het zo escaleert maar tabee!"

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:37

Nou Gaby, ze zeiden wel dat ze niets met dieren hebben en dat we dat moeten respecteren.
Alsof we dat nog niet door hadden := Maar wij hebben wel iets met dieren en dat mag andersom ook best gerespecteerd worden..
Ik vind het jammer dat mijn schoonmoeder er niet bij was, want hier kan ik echt helemaal niets mee.
Maar we gaan woensdag wel zodat we in ieder geval ons neefje kunnen zien (die van manlief en mij he? Ik zal de grap dat het Mango's neefje is niet meer maken _O- ).
Dan kan het in ieder geval ons niet verweten worden dat we het niet hebben geprobeerd.

Laurora: Als ze er woensdag over beginnen, dan kappen we dat meteen af omdat me dat niet het moment lijkt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-07-23 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:38

Hebben deze mensen niets te doen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:39

Roosch schreef:
Als er maandag aangedrongen gaat worden zou ik eruit flappen "joh ik veinsde alleen interesse en deed mijn best geïnteresseerd te zijn in jullie, op mijn manier ook al heb ik weinig met kinderen. Jammer dat het zo escaleert maar tabee!"

Behalve het veinsen van interesse hebben we zoiets soortgelijks dus ook gezegd :=
Ik heb echt m'n best gedaan om interesse te tonen en ben ook flink los gegaan met de kraamcadeaus etc.
Maar uiteindelijk was het namens mijn schoonouders : "Nou fijn dat het is uitgepraat en laten we het vergeten!"
Uhhh nee, dat is niet het geval en ik zit nog steeds met mijn oren te klapperen :+

Mars: Ze zijn beiden met pensioen en hun kleinzoon is nu hun dagbesteding :P

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:42

Cayenne dan zou ik ook gewoon zeggen dat jij niets met kinderen hebt en dat dat ook gerespecteerd moet worden

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:43

Kraamcadeaus terugbrengen en in plaats daarvan alleen een papegaaienknuffel geven. Wel babyproof natuurlijk :):)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:44

Op origineel formaat. :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:44

VuurVleugels schreef:
Kraamcadeaus terugbrengen en in plaats daarvan alleen een papegaaienknuffel geven. Wel babyproof natuurlijk :):)

Terugbrengen gaat niet meer :P
Ik heb oa een houten speelgoedtrein laten bedrukken met zijn naam, gewicht, lengte en tijd van geboorte.
Ik gok niet dat er ergens een kind rond loopt met exact dezelfde naam en gegevens _O-

Rivendell: Dat is waar!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 17:04

Ik ben serieus plaatsvervangend boos :')
Ik heb net tijdens het uitmesten wat leuke wraakacties bedacht: ipv kraamcadeau, een papegaaienspeeltje :+
Of schrijf een brief waar in je je excuses aanbied, want uiteraard kun je zo' n leuke goed opgevoedde vogel als Mango niet vergelijken met zo'n lelijke (sorry not sorry) mensenwurm.

Maaaar dat valt vast niet in goede aarde, dus luister maar gewoon niet naar mij :Y)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 17:07

Ik zou mango’s meenemen!

Cayenne schreef:
VuurVleugels schreef:

Terugbrengen gaat niet meer :P
Ik heb oa een houten speelgoedtrein laten bedrukken met zijn naam, gewicht, lengte en tijd van geboorte.
Ik gok niet dat er ergens een kind rond loopt met exact dezelfde naam en gegevens _O-

Rivendell: Dat is waar!

Och, ik hoop dat ze zich diep schamen als ze dat mooie cadeau zien!